quote:
op 08 Mar 2004 22:59:45 schreef Michelle:
Je moet uberhaupt eerst goed nadenken voordat je handelingen verricht die een zwangerschap zouden kunnen veroorzaken (netjes gezegd), en dan nog als jij een kind geen leven kan bieden, waarom zou je het dan pijnigen door het toch op de wereld te laten komen? Een kind moet je alles kunnen geven en vooral op jonge leeftijd is dat meestal niet mogelijk. Het opvoeden van een kind is een ongelooflijk zware taak waar je naar mijn idee op jonge leeftijd niet klaar voor bent. Ik denk dat het een grotere marteling voor het kind is om geboren te laten worden, als het een zwaar en ongelukkig leven staat te wachten...
Inderdaad moet je
van te voren goed nadenken...
Als je 'handelingen verricht die een zwangerschap kunnen veroorzaken', zoals jij dat noemt, moet je ook de
consequenties daarvan aanvaarden....
Kun je dat door omstandigheden
niet, dan zijn er nog andere manieren om het
ontstane probleem, het leven een plek te bieden. Er bestaat een VBOK......
'Als jij een kind geen leven kan bieden' zeg je: Je HEBT het kind al een leven geboden want misschien ben je zwanger als je sex hebt gehad.... En het leven is geen
spelletje: druk op de resetknop als je per ongeluk iets verkeerds hebt gedaan... Misschien is het probleem juist dat veel jongeren sexuele gemeenschap wel prima vinden en dat dan zien als iets
wat op zichzelf staat, maar ik denk dat dat niet zo is.....
God heeft het niet voor niets binnen het huwelijk bedoeld.....
Als je kinderen opvoedt leer ze je al dat de
consequenties van de daden die ze doen,
ook moeten dragen. Dit even bedoeld als algemeen principe waardoor ze
verantwoordelijkheid leren.
Ik krijg altijd het blaadje van de VBOK en heb nog NOOIT gelezen dat een jonge meid zei: Wat heb ik een spijt dat ik het kind heb laten komen...
Wel lees je: wat heb ik een spijt dat ik het kind NIET heb laten komen; dit dragen ze hun hele leven met zich mee..... Dan gaat het misscxhien meer om abortus dan de morning-after pil.... maar het principe is natuurlijk hetzelfde......