Auteur Topic: Staat de overheid in dienst van God? *  (gelezen 3164 keer)

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
Staat de overheid in dienst van God? *
« Gepost op: januari 08, 2004, 05:50:48 pm »
Dag allemaal,

de recente verzwaringen van de lasten op chronisch zieken en oude van dagen (thuiszorg) doen bij mij de stoppen doorslaan.
Ik weiger te erkennen dat de overheid "in dienst van God staat, ons ten goede". (Rom. 13:4)
Degenen die een prima stelsel sociale voorzieningen hebben opgebouwd, die krijgen nu de klappen.

Wat vinden we van de moderne overheid; is zij een orgaan in dienst van God?

jullie
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2004, 05:55:16 pm »
* titel-edit aangezien het blijkbaar niet de bedoeling is de persoon Balkenende ter discussie te stellen.
[Prediker 7:29]

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2004, 06:09:10 pm »

quote:

op 08 Jan 2004 17:50:48 schreef Carl:
Dag allemaal,

de recente verzwaringen van de lasten op chronisch zieken en oude van dagen (thuiszorg) doen bij mij de stoppen doorslaan.
Ik weiger te erkennen dat de overheid "in dienst van God staat, ons ten goede". (Rom. 13:4)
nu pas? nog nooit gehoort van Hitler?
geheelonthouder

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2004, 06:40:16 pm »
Dag grompie,

die vergelijking trek ik niet.Wel weet ik dat er in '40-'45 in het gereformeerde verzet druk over werd gediscussieerd.
Maar we leven nu 60 jaar later, en ik kan wat onder de verantwoordelijkheid van n.b. een cda-ministerpresident gebeurt, niet meer zien als overheidshandelen zoals God dat graag ziet.

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2004, 10:47:14 am »
Tja ze staan in dienst van God. Alleen deze regering is echt heel erg bezig. Maar laat ik er verder wijs mijn mond over houden.
Live vanuit de luie stoel

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2004, 10:49:22 am »

quote:

op 08 Jan 2004 18:40:16 schreef Carl:

Maar we leven nu 60 jaar later, en ik kan wat onder de verantwoordelijkheid van n.b. een cda-ministerpresident gebeurt, niet meer zien als overheidshandelen zoals God dat graag ziet.

ik=god?

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2004, 10:49:56 am »

quote:

op 09 Jan 2004 10:47:14 schreef Does:
Tja ze staan in dienst van God. Alleen deze regering is echt heel erg bezig. Maar laat ik er verder wijs mijn mond over houden.
Hier sluit ik mij bij aan. :)
Just B te W te Ee

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 09, 2004, 08:59:32 pm »

quote:

op 09 Jan 2004 10:49:22 schreef _Mart_:
[...]

ik=god?
Hoe dat?

Carl

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2004, 09:00:08 pm »

quote:

op 09 Jan 2004 10:49:56 schreef B Te W te Ee:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan. :)

Zo schiet de discussie niet echt hard op.......;)

je
Carl

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2004, 09:05:42 pm »

quote:

op 08 Jan 2004 17:50:48 schreef Carl:

iedereen staat in dienst van God toch?

tis ter eigen verantwoording hoe je die taak dan opvat, zo ook voor de heer balkenende.

Alfa Tauri

• In the blink of an eye
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2004, 09:17:47 pm »
God heeft de overheid boven ons gesteld, of zij hierdoor ook in dienst van God staat??

Ik denk dat velen de hoop hadden dat de overheid met het aantreden van de CDA iets meer van Gods wet en wil zou gaan vertonen in het landelijk beleid.

Niets is echter meer naief!!

Binnen deze coalitie zal het CDA niet veel laten zien van de richtlijnen uit de bijbel.
Kijk naar het vreemdelingen beleid of het beleid binnen de zorgsector (abortus euthanasie). Nou weet ik wel dat al deze dingen al eerder tot leven zijn geroepen maar evengoed hoor je ze er nauwelijks over.

In een goddeloos mileu zal je niet zo makkelijk een Chritelijk beleid kunnen voeren, simpelweg doordat dit nooit voldoende draagvlak zou vinden.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2004, 11:28:10 am »
Ik had trouwens van het CDA (waar ik op gestemd heb) toch op zijn minst verwacht dat abortus en euthanasie zouden verdwijnen. Pijnlijke zaak dat het niet gebeurd. Nu kan je wel zeggen van: Does, dat is wel een hele grote stap dat je dat opeens afschaft maar het CDA voert toch de C van Christelijk in hun naam. Dus eigenlijk kunnen ze dat C-tje ook wel weghalen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2004, 05:00:31 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 11:28:10 schreef Does:
Ik had trouwens van het CDA (waar ik op gestemd heb) toch op zijn minst verwacht dat abortus en euthanasie zouden verdwijnen.
Helaas is een groot deel van de christenen zo naief geweest... :'( Al die christenen die zo 'bewust' op het CDA/Balkenende gestemd hebben komen mooi bedrogen uit, maar voor mij komt dat niet onverwacht. Daarom is het bij mij ook nooit opgekomen om CDA te stemmen. Als al die mensen die CDA hadden gestemd nu CU hadden gestemd, hadden we nu waarschijnlijk een CDA/VVD/CU(/SGP)-regering gehad...  :|

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2004, 05:45:18 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 11:28:10 schreef Does:
Ik had trouwens van het CDA (waar ik op gestemd heb) toch op zijn minst verwacht dat abortus en euthanasie zouden verdwijnen.
Het CDA had toch voor de verkiezingen alleen gezegd dat ze een 'evaluatie' wilden?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2004, 06:07:26 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 17:45:18 schreef Marloes:
[...]

Het CDA had toch voor de verkiezingen alleen gezegd dat ze een 'evaluatie' wilden?

Tja maar ze dragen toch dat Christelijke in hun naam. Dus hoopte op iets beters zeg maar. Nu wilde ik mijn stem invloed laten hebben want als ik CU stem lijkt het net of mijn stem geen invloed krijgt want dat gefoel krijg ik altijd als ik op CU stem zeg maar.

Maar als iedereen zo gaat denken als mij de afgelopen verkiezing dan kan je het CU wel opheffen. Volgende keer stem ik weer CU omdat CDA mij ernstig teleursteld.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2004, 06:23:14 pm »
Het is maar de vraag wat het CU zou doen aan abortus als ze in de regering zaten. Je kunt er niet veel tegen doen als je in de minderheid bent.

quote:

CU-lijsttrekker Kars Veling, wiens partij de slogan 'duidelijk, eerlijk, echt' hoog in het vaandel voert, is al bereid zitting te nemen in een regering als hij de gegroeide abortus- en euthanasiepraktijk 'enkele stappen' kan terugdringen.
Bron: http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel19/kn1930d.htm

Als je wilt stemmen op een chr. partij die ook daarvoor niet de verantwoording zou nemen, en dus niet in de regering komt tenzij abortus ed helemaal illegaal wordt, zou je SGP moeten stemmen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2004, 07:27:17 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 18:07:26 schreef Does:
[...]
Tja maar ze dragen toch dat Christelijke in hun naam. Dus hoopte op iets beters zeg maar. Nu wilde ik mijn stem invloed laten hebben want als ik CU stem lijkt het net of mijn stem geen invloed krijgt want dat gefoel krijg ik altijd als ik op CU stem zeg maar.

Maar als iedereen zo gaat denken als mij de afgelopen verkiezing dan kan je het CU wel opheffen. Volgende keer stem ik weer CU omdat CDA mij ernstig teleursteld.

Goed om te horen Does!  ;)
Overigens is het absoluut een onwaarheid dat een kleine(re) partij geen invloed zou kunnen hebben. Kamerleden/-fracties hebben allerhande mogelijkheden voor invloed en ook is er vaak een stemmeerderhedi nodig waarbij bijv. CU-steun van doorslaggevende betekenis kan zijn (en natuurlijk kan je met vijf/zes mensen nog meer voor elkaar boksen dan met drie). Maar toegegeven, vaak moet je om dat te zien verder kijken dan je neus lang is en de meeste mensen doen dat -helaas- niet...  :|
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2004, 01:51:47 pm door Mezzamorpheus »

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2004, 11:23:59 pm »
artikel 36 ngb
Voorts, een ieder, van wat kwaliteit, conditie of staat hij zij, is schuldig zich den overheden te onder werpen, schattingen te betalen, hun eer en eerbied toe te dragen, en hun gehoorzaam te zijn in alle dingen, die niet strijden tegen Gods Woord;

Zijn jullie het hier mee eens?

Het lijkt mij persoonlijk vreemd dat God zijn relatie met zijn kinderen vorm geeft door een overheid.
geheelonthouder

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2004, 11:41:51 pm »
Zie onderstaande tekst.

Rom 13,1
Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld.

Joh 19,11
Jezus antwoordde: Gij zoudt geen macht tegen Mij hebben, indien het u niet van boven gegeven ware etc.

Het behoeft hopelijk toch geen betoog dat sommige overheden hum macht soms of stelselmatig misbruiken. Maar daarom hebben ze deze macht wel van God gekregen en staan ze dus in Zijn dienst en regeren zij bij de gratie van God.
de liefde kwetst niemands gevoel

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2004, 04:17:06 pm »
maar Jezus zegt zelf dat wij niet uit de wereld zijn waarom moeten wij ons dan aan een werelds overheid onderwerpen?
geheelonthouder

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 11, 2004, 04:19:23 pm »

quote:

op 11 Jan 2004 16:17:06 schreef grompie:
maar Jezus zegt zelf dat wij niet uit de wereld zijn waarom moeten wij ons dan aan een werelds overheid onderwerpen?
omdat dat ook in de bijbel staat misschien?
En er staat niet dat wij niet in de wereld staan, maar dat we niet van de wereld zijn... is nogal een verschil.
Pinkeltjefan

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 11, 2004, 04:45:06 pm »
De wereldse Overheden staan natuurlijk niet in dienst van God. Deze wereld is geen theocratie. De theocratie die eens op aarde was, in werkelijkheid Israël. deze theocratie is door Jezus opgeheven, toen zij het niet waard bleek te zijn. Wij dienen de Overheden dezer wereld zo lang wij kunnen gehoorzamen aan dat wat Gods geboden niet in gevaar kan brengen en wij zouden afleggen. Het uitermate juiste voorbeeld hiervan vinden we in het voorbeeld van Daniël, die door het toepassen van Hemelse wetten (in geestelijk relatie tot die) Koning Nebukadnessar kon bewegen Daniëls raadgevingen op te volgen. Deze wereld is het domein van Satan (Overste van deze wereld) dus het gezag en ook dus de overheden van deze wereld vallen ALLEMAAL onder diens gezag. Als Jezus zegt en leert dat deze werekld NIET ZIJN RIJK is, dan zijn de Overheden van deze wereld ook niet onder ods gezag. Als we Openbaringen lezen en in het bijzonder Openbaring 13 dan zien we dat deze wereld in OPSTAND is tegen de Hemelse Vader. Daarom is het volkomen onjuist en verkeerd Irak en Afghanistan aan te vallen omdateen wereldse Leider dat wil. NIET DOOR GEWELD maar door Mijn liefde wordt Mijn (Hemelse-) Rijk opgericht leert Jezus.

Als wij gehoorzaam zijn aan de wet van God en Jezus daarin navolgen die als een volmaakt mens stierf en -daardoor- ten hemel kon varen, dan kunnen wij naast gehoorzaam te zijn ook als voorbeeld van een Hemels Koninkrijk zijn en zelfs Koningen en Staatshoofden er toe brengen om Onze Hemelse Vader te leren kennen. Ik heb daar diverse voorbeelden van en weet dat Staatshoofden, zoals ook onze Koningin maar heel gewone mensen zijn, die zich echter veelal door hun Macht laten leiden en daardoor niet -altijd vrijerlijk- open kunnen staan voor Gods Waarheid (Jezus)  omwille van hun kunstmatige in stand gehouden plicht aan het volk.

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 15, 2004, 01:05:01 pm »

quote:

op 10 Jan 2004 18:23:14 schreef Marloes:
Het is maar de vraag wat het CU zou doen aan abortus als ze in de regering zaten. Je kunt er niet veel tegen doen als je in de minderheid bent.

Ik denk dat CU iig wel eensgezind blijft stemmen en bijbels onderbouwd
en die zullen hun best doen om zolang het mogelijk is, ondanks dat ze in de minderheid zijn Gods' liefde en wet nog proberen te laten klinken in een wereldse overheid.
[JESUS]Life[/JESUS]

Melchizedeks Apprentice

• The scepter of love shall sway
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 15, 2004, 03:30:22 pm »
Ik zie het meestal zo:

De mens is op aarde gezet om God te dienen. Daarmee zijn we flink de mist in gegaan.
Net als de mens de mist in gegaan is met het dienen van God, zo is ook de overheid de mist in gegaan met hun dienst voor God.

Erger nog, vaak spelen ze zelf voor God.
Wat dan weer jammer is, is dat de regering door het volk zelf gekozen wordt. Een mooie afspiegeling van hoe de mens denkt en doet: We spelen te vaak voor God.

'Maar gij geheel ander! Gij hebt Christus leren kennen'
Ik moet toch toegeven dat ik niet altijd 'geheel anders' ben.
Learn, love, and rule; In his order, at His order.

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 15, 2004, 03:47:43 pm »

quote:

op 15 Jan 2004 15:30:22 schreef Melchizedeks Apprentice:
Ik zie het meestal zo:

De mens is op aarde gezet om God te dienen. Daarmee zijn we flink de mist in gegaan.
Net als de mens de mist in gegaan is met het dienen van God, zo is ook de overheid de mist in gegaan met hun dienst voor God.
zonder zondeval geen overheid!!!
geheelonthouder

Melchizedeks Apprentice

• The scepter of love shall sway
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 15, 2004, 03:59:48 pm »

quote:

zonder zondeval geen overheid!!!

Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar dat sluit niet uit dat de overheid in dienst staat van God.

Je had ook kunnen zeggen: 'Zonder zondeval geen Messias', betekend dat dat Jezus voor niks is gestorven? ;)

*stook, stook*
Learn, love, and rule; In his order, at His order.

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 01, 2004, 03:04:20 pm »
ik kan ook stoken :P
Efeze 6:12  Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

maar serieus 1 samuel 8
geheelonthouder

getz

• Ad augusta per angusta
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 14, 2004, 02:20:53 pm »

quote:

op 15 Jan 2004 15:30:22 schreef Melchizedeks Apprentice:
Ik zie het meestal zo:

Erger nog, vaak spelen ze zelf voor God.
Wat dan weer jammer is, is dat de regering door het volk zelf gekozen wordt. Een mooie afspiegeling van hoe de mens denkt en doet: We spelen te vaak voor God.

'Maar gij geheel ander! Gij hebt Christus leren kennen'
Ik moet toch toegeven dat ik niet altijd 'geheel anders' ben.

Ik denk dat we er niet aan ontkomen dat we de mist in gaan, we zijn immers onvolmaakt.

Binnen de kerk worden dezelfde politieke spelletjes gespeeld als bij de overheid, voor mij vertonen overheid en kerk dezelfde gebreken dus is de een niet beter dan de ander.
Onderzoekt alles en behoudt het goede

just_rolo

• you can't see Him, but you can
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 22, 2004, 11:40:33 pm »
Mag het CDA zich wel de C voor hun naam hebben?
Of moeten ze zo langszamerhand gewoon DA noemen.
Ik zie niks terug van hun christelijke waarden!!! Zelfs groenlinks en SP hebben meer christelijke standputen dan het CDA.

Ik vind dit zeer jammer en teleurstellend. Zo komt ook weer het christen zijn niet goed naar buiten toe!
EVEN WHEN YOU CAN'T SEE HIM...HE IS THERE

Snoopy

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 09, 2004, 08:08:42 pm »
Neen, de  (wereldse-) Overheden staan allen in dienst van het Beest, waarvan de morele basis het Vaticaan is. Zij spant met de Leiders der wereld samen TEGEN de Almachtige Vader, In Openbaring 13 worden de politieke (burgerwetgevende machten) en de geestelijke (aards-religieuze machthebber) voorgesteld als 2 Beesten die zich voordoen als het Lam, maar in werkelijkheid spreken en handelen als Beesten en, zoals we kunnen lezen, is Satan hun Meester.

In de verzen 1 t/m 4 wordt deze religieuze macht (zee= volk in geestelijk opzicht)
Alleen Rome de RKK STAAT (dus niet de RK gelovige gemeente als mensenmassa) kan deze macht vertegenwoordigen als je de historische feiten en werkelijk gedrag met elkaar vergelijkt, in het licht van de Bijbel

Openbaring 13
1   Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.
2   Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.
3   Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.
4   Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5   Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.

God laat toe (als overtuigend bewijs van haar Onreine fundament) dat zij voor een periode haar Hoogmoed tegenover de Allerhoogste vertoond.

In de verzen 11 t/m 16 zien we een macht die "uit de aarde" is ontstaan. Een volk dat zich samenbalde opeen plaats waar voorheen geen "water" (land of volk) zich had gevormd, de mensen die zich daar verzamelden, komen uit alle delen van de wereld, echter hoofdzakelijk uit Europa, waar Satans werk is uitgespeeld, na de Franse Revolutie en duistere Middeleeuwen. God formeerde de Reformatie, om de mensen weer tot de werkelijkheid van Zijn geboden en wetten te voeren. Echter, ook hier heeft Satan bezit genomen van de mensen en de Staat (USA) zoals we kunnen zien. De ontstane macht doet zicj voor als het Lam (Godsdienstvrijheid op grond van "democratie") echter uiteindelijk handelt het als een beest, omdat het zich afhankelijk opstelt van de Geestelijke Onreine macht, zoals we in vers 12 en 15 kunnen zien.

Haar "burgerwetten" die nu al voor een belangrijk deel over de gehele wereld worden toegepast, zullen straks een nog veel diepere betekenis krijgen voor de mensen over de gehele aarde. Vers 15 en 16 mogen duidelijk zijn, de regering van de USA en al haar bondgenoten zitten aan Rome vast, of ze nu willen of niet. Wie de RKK wetten kent weet dat de Paus, BOVEN alle verdenkingen staat en onschendbaar is op elke sociaal en religieus terrein, daarmee heeft het ALLE leiders in de wereld in haar macht, eerst door een politieke kracht (Romeinse Rijk 1= Benen van IJzer) en nu vandaag de dag zowel geestelijk als politiek alsook economisch. (Romeinse Rijk II: voeten van leem en ijzer).
Het zal geen stand hoduen en in Openbaring 17 kunnen we lezen dat de mensen zullen inzien dat zij zijn bedrogen door deze twee machten!

11   Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12   Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.
13   Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen.
14   Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.
15   Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.
16   Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.

Wie in Nederland woont, werkt en leeft mag zich werkelijk gelukkig prijzen, tot nu toe.
De Calvinistische achtergrond  van haar geloofsverleden en de Reformatie die hier zo gekend is, maakt van Nederland een LIBERALE democratie.

Jammer dat zovelen niet kunnen begrijpen dat de Europese commissie (o.a. wijlen Dhr Dankert) altijd spreken over (alleen) DEMOCRATIE.

Er is een VERSCHIL tussen een Europese democratie en een (nationale) LIBERALE DEMOCRATIE.

Democratie als enig woord betekent niets anders dan dat we STEMVEE worden en, binnen de beperking van de "catechismus" kunnen en mogen discussiëren. Ook de politieke besluitsvorming zal door het "STEMVEE" worden bepaald. In dat opzicht gaan we echt dezelfde kant uit als (bijv.) de DDR, waar een Deutsch Democratische Staat bepaalde wat goed en slecht voor haar bewoners was.
Zelf woon ik in belgië en de democratie is beslist geen LIBERALE. Op een Rooms katholiek fundament kun je de macht en sterke invloed van de Kardinaal voelen en zijn bijvoorbeeld in sommige gevallen de werkomstandigheden voor veel mensen "katholiek" te noemen, zoals we ons zouden kunnen voorstellen binnen een "Vereintes Europa" onder haar leiding.
Er is weinig wekelijk sociale gebondenheid. "Trek uw plan" is het meest gehoorde stopwoord, dat betekent dat je jezelf maar moet zien te redden. De mensen zien er, doorgaans slecht uit en als je "vriendjes hebt" om iets "te regelen" dan ben je goed af.
De grootte van een huis van een Minister of een partijvoorzitter wordt beoordeeld als iemand die -dan voor jou ook wel het e.e.a. kan regelen-. je zult maar geen vriendjes hebben!!!

De Rijkswacht en de politie zijn over het algemeen het geweten en "wapen" van de Overheid en zijn in veel zaken gekend, die wij voor onmogelijk zouden houden.
In concreto; je weet nooit echt waar je aan toe bent. Er is "stemplicht" dus ook in dat opzicht, is en kan er al geen sprake zijn vane en liberale democratie maar van "stemvolk".
Als dat een voorbeeld moet zijn van de zo veel bewierookte "democratie" waar Rome het zo op aanstuurt, wel aan dan is dat een leugen want Rome, de Paus is een fervent tegenstander van de LIBERALE DEMOCRATIE en de PROTESTANTSE kerk.

Zij is bezig om deze twee, op Amerikaanse grondwet gestoelde voorrechten te vernietigen!
Op 29 maart 1994 werd door de Amerikaanse kerken in samenwerking met de RKK in de USA besloten een einde te maken aan deze twee begrippen. In een "Zending in het 3e Millenium" werd op die dag besloten de ontwikkeling en de basis voortdurend te laten toetsen door het vaticaan. Zo kon deze Machtstaat dus haar angst voor de LIBERALE DEMOCRATIE en PROTESTANTSE kerk zo naar haar hand zetten,dat zij op 25 juni 2005 met het grootste gemak de wereld aan haar voeten zal krijgen en het kerkrecht zonder problemen door ELKE geestelijke leider in de wereld worden aanvaard.

De VN en UNESCO zullen borg staan voor een "sociaal gevoel van eenheid" door de armoede en het geweld in de wereld te misbruiken voor haar (eigen) doelen.

Wie het Grote Plan van de Maker, de MENS hierin wil zien en herkennen moet zich maar eens buigen over de "beloften" en voorspellingen die de jezuit professor Maliachi Martin, heeft vastgelegd in zijn boek:" The Keys of This Blood" pagina 639
Het zal mij althans niet verbazen als onze huidige Paus zich ziet als de voorlaatste Paus en (diep in zijn geweten) voelt dat dan het einde van deze wereld zal zijn aangebroken. Immers zijn strijd (zie RK nieuws internetsite) om gehaast alles tot een goed RK einde te brengen tegenover de wereld en haar leiders is ongekend en een ieder gaat hem in "verbazing" achterna (Openbaring 13).

Zo zal het ook Europa en straks de gehele wereld vergaan. het Vereintes Europa, gefundamenteerd op een politiek-religieuze strijd en fundament van menselijk streven en vooral, bloedige oorlogen, kan nooit een "Goddelijke" Europa zijn dan alleen op de "christelijke fundamenten van een Grootsprakige Kerkstaat, als Rome is en zelf heeft bewezen, ergo zij beleidt het zelfs en deinst, door haar onbeperkte en onaangetaste positie, dat toe te geven en te erkennen, door zowel de Geboden van God alswel haar eigen geboden een plaats tegeven, terwijl de "ware christenen" er blindelings aan voorbij gaan dat ze openlijk worden misleid (Openbaring 17). Haar hoogmoed gaat zelfs zover dat zij straks de Ware Christenen zal afmeten aan Gods wetten (10 geboden) en menen dat dezen niets te zoeken hebben in een Rijk dat door hem (en zijn Kerk) wordt geleid.Precies zoals de Draak het wil. in het Rijk van Satan hebben inderdaad Gods kinderen niets te zoeken. Enw at zegt God daarover?

17   Want God heeft hun het verlangen gegeven samen te werken en hun koninkrijk aan het beest te geven, totdat de woorden van God uitkomen. Daarmee vervullen zij zonder het te weten Gods plan.

zoals ik aangeef in de het volgende samentsel vanOpenbaring 17, om deze alinea (vers) te versterken in het geheel naar de situatie waarin we momenteel naar toe groeien.
Zoals de Gerechtigheid van Jezus in ons kan groeien, door de genade en de genadetijd, zo geeft God ons ook de kans om te Groeien in de Ongerechtigheid van de Onreien Vrouw en haar Meester en Zoon(de Paus/Pausdom) en/of dochters (de protestantse kerken)

Want:

13   Hun enige doel zal zijn hun macht en gezag aan het beest over te dragen.
14   Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar die oorlog verliezen. Het Lam en Zijn trouwe volgelingen, die door Hem zijn geroepen en uitgekozen, zullen hen overwinnen. Hij is immers de Heer van alle heren en de Koning van alle koningen.

Hier is de Paus de LEIDER van:

15   De waterwegen die u hebt gezien, waar de hoer aan zit, zijn alle rassen, volken, stammen en taalgroepen.

De mensen (zakenlieden en de tevreden mensen) zullen ontdekken dat ze zijn misleid en door een dictatuur worden geleid en misbruikt:

16   Het beest en zijn tien horens zullen de hoer haten. Zij zullen haar alles afnemen en haar naakt laten liggen. Zij zullen haar vlees eten en haar daarna verbranden.
Gods profetie komt dus uit en GAAT AAN ONZE OGEN VOORBIJ zonder het te ZIEN !

Hiermee maken we dezelfde fout als het volk Israël bam het OT. terwijl (ook voor hen) Jezus in hun midden was, zagen ze de PROFETIE die HENZELF aanging NIET.

kijk maar:

17   Want God heeft hun het verlangen gegeven samen te werken en hun koninkrijk aan het beest te geven, totdat de woorden van God uitkomen. Daarmee vervullen zij zonder het te weten Gods plan.

Hier in dit laatste vers van Openbaring 17 zien we de "Onreine Vrouw" als Babylon de stad, die reeds verloren is "Gevallen, Gevallen is.........."

18   De vrouw die u zag, is de grote stad die de koningen van de aarde in haar macht heeft."
Satan openbaart ons dus zelf (omdat de Duivel God niet -geheel- openlijk kan ontkennen)zelfs door een aards-religieuze Staat, dat de Christenen die Jezus navolgen (of zeggen dat te doen) Zijn geboden na moeten volgen en Hem werkelijk de eer moeten geven, anders vervallen we in het Rijk van de boze!!!

De Overheden waaraan wij direct gehoorzaamheid verschuldigt zijn zijn de Drie personen van de Drie éénheid: De Almachtige Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Door hieraan gehoorzaam te zijn kunnen we ook "macht hebben" over de Wereldse Overheden en weten wat haar plannen zijn. Als wij lukraak blijvan aannemen wat zij voor ons voordeden en (door het geweten) wij aanvoelen dat de mensen in die "Overheid" onjuist handelen jegens de Heiland en Gods voorbeeld, dan dienen wij "uit te gaan" en ons geheel te richten op de toekomst, die niet in het Grote Babylon behoort te zijn, maar in het Hemsle Jeruzalem en na 1000 jaren op deze herschapen aarde naar haar oorspronkelijke staat, waarbij het hemelse Jeruzalem in de nabije toekomst de Hoofdstad zal worden van deze aarde, als zij is vernietigd en herbouwt en de zonden niet meer gekend worden!
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2004, 08:38:30 pm door Snoopy »

Marjan Kroone

• Niet kletsen maar doen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: juni 10, 2004, 07:45:08 am »
Maar wat ik zo mis in de christenlijke partijen is de voellijn. Het gaat allemaal over de knikkers, de grote lijnen, de grote zaken als Europa en de hele kleinschaligheid - waar ons land zo groot in was - is van de baan.

Ik mis de band met de misére om het zo maar te zeggen. Alles wordt klinisch wit behandeld en de wond moet vooral onder het laken blijven.
Maar als je nu die wond eens echt goed bekijkt, dan pas kun je zien of een pleister voldoende is of dat er misschien toch gehecht moet worden.
Of dat er misschien al maden in rondkruipen of dat een beetje jodium nog kan volstaan.

Als de politiek niet langer met gevoel reageert op de problemen voordat ze op bestuurlijk niveau besproken worden, dan keert de burger zich af van de politiek.

Ik vind een menselijk beleid ook bij de voorbeeldfunctie horen van het doen herbeleven van normen en waarden.

Dan kom ik bij het uitzettingsbeleid van Verdonk, dat is zo'n heikelpunt waarin ik op zijn minst van het CDA een volmondig NEE had verwacht.

Maar ik denk ook aan het WAO beleid, als je jaren niet meer hebt gewerkt en je mag nu alsnog in de WW, wat een verschuiving van het probleem. We moeten gewoon accepteren dat een verzorgingsmaatschappij altijd een aantal profiteurs naar zich toe trekt, maar dat mag niet het gevolg hebben dat de werkelijk behoeftigde daar de dupe van worden.

Nederland is helemaal doorgeslagen naar de andere kant van de weegschaal.

Ik herken me niet en ik denk meerderen niet in de overkoepelende regeerakkoorden. Waar blijft het contact met de burger.

Maar ook in de linkse oppositie mis ik het contact met de werkvloer.
Bijvoorbeeld de arbeiderspartij, die is er toch niet meer voor de arbeiders? Ook de vakbondsleiders, zij geven mij het gevoel dat zij er alleen voor hun eigen macht zitten.

De mensen die nu aan de macht zijn in bijvoorbeeld de PvdA, die hebben waarschijnlijk opa's en oma's gehad die arbeider waren, maar zelf hebben ze - mede door hun tweeverdieners politiek die ook thuis doorgevoerd is - hun feeling met arbeiders totaal verloren. Sterker nog, ze nemen het niet eens op voor de zwakkeren in de samenleving als het gaat over bijvoorbeeld het VMBO niveau. Daar wordt in de politiek over gesproken alsof het iets vies is.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik blij ben dat onze kinderen wel door konden leren, maar daarmee mogen we niet doen alsof MVBO onderwijs vies is en er alleen maar randdebielen vanaf komen.
Ook zij hebben een functie in onze samenleving en die wordt sterk ondergewaardeerd waardoor je weer klassenverschil en respectloosheid kweekt.

Het gaat me nl. nog niet eens om ontwikkelingswerk of het immigrantenbeleid. Maar eigenlijk is dat is natuurlijk te gek voor woorden.
Iets onchristelijker als het terugsturen van mensen die hier al jaren wonen kun je je niet indenken. Zekers als je de situatie in dergelijke landen zelf heel goed kent.

Ik stel me kinderen voor die hier al 5 of 10 jaar zitten. Naar school gaan, water uit de kraan, iedere dag groente en dan terug naar een lemen hut, water kun je op 5 km afstand uit de put halen, malaria en andere ziektes oplopend omdat zij de eerste 5 jaar niet hebben overleefd, dus alsnog aan een soort van afweersysteem moeten beginnen. En dan naar school?
Sorry, maar me moet geiten hoeden of meehelpen op het land, want papa en mama hebben hier geen mogelijkheid om een baan te vinden.
In loondienst? Wat is dat. En dan nog de eenzijdigheid aan voedsel die ze gaan krijgen.
Jongens ik schaam me Nederlander te zijn als ik hieraan denk.

Wat betreft ontwikkelingswerk:
Laten we de mensen helpen in hun eigen land, dan voorkom je in iedergeval een deel van de instroom hier.
Maar er wordt zoveel geld over de balk gesmeten. Niet alleen in het ontwikkelingswerk, maar ook in Nederland, dat beter voor andere doeleinden gebruikt had kunnen worden. En dan praat ik nog niet over het feit dat het slechts een fractie is van het geld dat voor bewapening gebruikt wordt, wereldwijd.

En wat hebben wij niet al gestolen en wat wordt er nog niet dagelijks gestolen. Wij zouden niet kunnen bestaan zonder de diefstal van de armen.

De menswaardigheid is zover te zoeken. En dan geeft Balkende me toch nog het gevoel dat hij, en meerderen iedere zondag in de kerk zitten.

Dan heb ik nog liever te maken met een VVD-er die gewoon ervoor uit komt dat hij alleen maar wil dat de rijken rijker worden. En die niet praat over christelijke sociaal denken en vanuit dat beginsel normen en waarden wil overdragen en dan zelf zulke voorbeelden geven.

Ik voel me gewoon doodongelukkig met dit hele kabinet. Velen met mij, maar ook velen puur vanwege hun portemonnee. Maar ik ook omdat de Christen democraten het nu voor het zeggen hebben en dat het hele beleid zo ONChristelijk is als ik me maar kan voorstellen.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien. (Gandhi)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juni 10, 2004, 12:06:32 pm »

quote:

Snoopy schreef op 09 juni 2004 om 20:08:
In de verzen 1 t/m 4 wordt deze religieuze macht (zee= volk in geestelijk opzicht)
Alleen Rome de RKK STAAT (dus niet de RK gelovige gemeente als mensenmassa) kan deze macht vertegenwoordigen als je de historische feiten en werkelijk gedrag met elkaar vergelijkt, in het licht van de Bijbel.

Snoopy, ken/ben jij Baldur?

Dit alles komt me nogal bekend voor, maar daar pleit weer tegen dat ik het woord "zondag" niet heb zien vallen in jouw betoog.  :/
Bombus terrestris Reginae