Auteur Topic: Ervaringen met schrijfster Louise L. Hay?  (gelezen 619 keer)

Lotte

• Bekijk profiel
Ervaringen met schrijfster Louise L. Hay?
« Gepost op: januari 08, 2004, 08:04:25 pm »
En dan het boek Je kunt je leven helen. Of andere boeken van deze schrijfster? Het valt onder het kopje spiritueel maar tot hoe ver gaat het in deze boeken. Zijn ze (christelijk) verantwoord?
Waar liefde woont, gebied de Heer zijn zegen.

Alfa Tauri

• In the blink of an eye
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2004, 08:21:16 pm »
Louise l. hay wordt nogal eens in direkt verband met reiki gesignaleerd.

Heb me nog nooit echt verdiept in haar praktijk of filosofie maar ik probeer zoveel mogelijk van dit soort fenomenen in elk geval een beetje door te lichten en te toetsen aan de bijbel.

Ben hierdoor erg voorzichtig geworden met zogenaamde profeten of genezingspraktijken. We leven duidelijk in de eindtijd waarin de satan alles uit de kast trekt om ons te misleiden.

Maar met God aan je zijde is er ook bescherming!!

Lotte

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2004, 08:31:26 pm »
Waar vind ik dan dergelijke boeken maar dan van Christelijke schrijvers/schrijfsters? Dit gaat vooral over het helen van jezelf. In jezelf geloven enz.

Maar heb er geen ervaring mee....

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2004, 08:36:23 pm »

quote:

op 08 Jan 2004 20:31:26 schreef Lotte:
Dit gaat vooral over het helen van jezelf. In jezelf geloven enz.

Ik ken die boeken niet, maar met 'helen van jezelf' bedoel je 'jezelf genezen'? Dan kan ik me nl niet voorstellen dat er een chr variant  van bestaat omdat christenen geloven dat God geneest.

Dit klinkt idd niet gangbaar christelijk maar meer oosters georiënteerd:

quote:

We zijn allemaal hier om onze beperkingen te overwinnen - wat ze ook waren. We zijn hier om onze pracht en Goddelijkheid te herkennen, ongeacht wat ‘ze’ ons verteld hebben. Jij hebt jouw negatieve overtuigingen te overwinnen, en ik heb mijn negatieve overtuigingen te overwinnen’.
Bron: Louise L. Hay - Je kunt je leven helen.

Er bestaat wel een meer neutraal getoonzet boek waarin ong dezelfde dingen mbt opvoeding aan bod komen als volgens die website in dit boek, maar ik kan niet op de titel komen. Als ik 'm weer weet post ik 't wel...

/ Edit
Gevonden, zie maar of je er wat mee kunt: Het drama van het begaafde kind & In den beginne was er opvoeding, beiden van Alice Miller.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2004, 08:51:37 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Lotte

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2004, 09:01:20 pm »
Het is (wat ik er tot nu toe van gelezen heb) niet het 'helen' van jezelf maar meer het positiever denken over jezelf.

Ik ben benieuwd naar de verdere reacties!