Vervolg bericht
quote:
Een voorbeeldje van demagogiek. P&A citeren een stukje van Geelhoed's beschuldigingen waarin Geelhoed het volgende beweert: Ouweneel suggereert dat Jezus "dronken in de Geest was" (wat Ouweneel dus niet zegt!) En dan gaat hij verder: "Dan doemt het beeld op van een Jezus die wankelt en waggelt als een dronkeman, die achterovervalt, die hysterisch schatert, etc." [...] "Dit grenst aan godslastering, als het al geen godslastering is..."
Harrys heeft het over onderstaand stukje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat Geelhoed:
Hij (WJO) suggereert dat ook Jezus dronken in de Geest was. Dat doet hij als volgt.
Hij verbindt dronken in de Geest zijn met extase. Vervolgens wijst hij op een bijbeltekst waarin de verwanten van Jezus zeiden
dat Hij buiten zinnen (in extase) was Het gaat om Markus 3:21, waar door de verwanten van Jezus over hem wordt gezegd: ‘Hij is buitenzichzelf (uitzinnig)’, (In het Grieks staat exesté, van existèmi, waarvan extasis afgeleid is.)
Ik citeer uit het boek van Ouweneel "Van Jezus wordt gezegd, terwijl hij met de bevrijdingsbediening bezig is, dat Hij ‘in extase’ was" Hij suggereert dus dat
deze tekst zou bewijzen of er op zou wijzen dat Jezus ‘dronken in de Geest was’ (Want dat verbindt Ouweneel met in extase zijn). Dan doemt het beeld op van een Jezus die wankel en waggelt als een dronkeman, die achterovervalt, die hysterisch schatert, etc. Want dat wordt in charismatische kringen onder dronken in de Geest verstaan. (De verschijnselen van de Toronto Blessing, de derde golf, de Pensacola Outpouring
Einde citaat-------------------------------------------------------------------------------------------------
De lezer oordele zelf…quote:
Vreemd genoeg geeft Geelhoed zijn eigen positie wel heel duidelijk weer aan het eind van dit dossier (punt 16), waar hij openlijk bekend door handoplegging occult belast te zijn geraakt Hij meent ervan bevrijd te zijn. Maar hoe kan iemand dan zo schrijven? Moeten we zo iemand nog serieus nemen?
Dus
je bent het er mee eens dat je ‘door handoplegging ocult belast kunt raken'?
Anders slaat je argument natuurlijk nergens op.
Ik heb het betreffende stuk even opgezocht. (kon het trouwens niet vinden bij punt 16 maar ergens anders…….)
Ik meen te kunnen zeggen dat
jijzelf óók wel het één en ander durft te suggereren….
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat Geelhoed
Ik ben vroeger zelf door handoplegging in een charismatische gemeente occult belast geraakt. Het gebeurde toen ik een doopdienst bezocht in een charismatische gemeente (Een Berea gemeente). Er werd een bekende gedoopt. Tegen het einde van de dienst riep de voorganger de aanwezigen op om elkaar te zegenen. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt en werd er volkomen door verrast. Voor ik het door had legde mijn buurman zijn hand op mijn schouder en begon hij me te zegenen. Na afloop van de dienst ontdekte ik dat er een dikke mist over mijn contact met God was neergedaald. Het was net of ik God niet meer kon bereiken. God was er nog wel maar het is net alsof hij ver weg was. Alsof er een gordijn tussen mij en God in hing. Ik ben direct in gebed gegaan en na een strijd van enkele uren verdween de "mist". "Biedt weerstand aan de duivel, en Hij zal van u vlieden " (Jak. 4:7)
Einde citaat-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De lezer oordele zelfquote:
…hoe is het mogelijk dat iemand zo vervuld is van negatief geschrijf en tegelijk de Heer Jezus liefheeft. Maar over dat laatste heeft hij het helaas niet
Precies dit onderwerp snijdt Geelhoed zelf aan op de eerste pagina van zijn ‘Homepage’waar hij iets vertelt over de achtergrond er van.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat Geelhoed.
LiefdeloosAls iemand een gevaarlijke weg opgaat en hij heeft dat zelf niet door dan eist de liefde dat we hem of haar waarschuwen.
Niet waarschuwen is liefdeloos Het is dus niet liefdeloos om te wijzen op wat er mis gaat in de evangelische wereld. Het gaat om het eeuwig behoud van de mensen. De fundamentele zaken worden momenteel aangetast en als dat doorwerkt dat verliest men vroeg of laat de gezonde bijbelse kijk op het evangelie.
Toen tot me doordrong wat er zich afspeelde, na mijn lange periode van afwezigheid, was ik verbijsterd en geschokt, ik heb letterlijk geweend over de situatie. Terwijl ik dit schrijf komen de tranen weer in mijn ogen.
Het is mij tot een voortdurend hartzeer en leed. Als ik scherp ben geweest dan is het omdat ik daartoe gedwongen ben. Bedenk dat die woorden met een bloedend hart zijn geschreven en uitgesproken.
Zwijgen omwille van de vrede is liefdeloos als het werkelijk om fundamentele zaken gaat.
Laster?Naar aanleiding van mijn studies en artikelen ben ik herhaaldelijk beschuldigd van lasteren. Helaas hebben die personen nooit concreet aangewezen waarin ik dan zou gelasterd hebben. Wat ik heb geschreven is feitelijk juist. Alles kan bewezen en aangetoond worden. Als er onjuistheden op mijn site staan en u wijst me daar op dan zal ik, na onderzoek van de feiten, die onjuistheden zo snel mogelijk recht zetten.
Als je medechristenen van hun dwaalwegen terug roept naar de Schrift dan word je daar niet populair door.Integendeel. Het volk Israël had al de gewoonte om de profeten die door God tot hen gezonden werden te stenigen. Als wij het durven wagen om de christenen terug te roepen naar het woord
dan kunnen we een zelfde behandeling verwachten Namen noemen Sommigen zeggen dat het ongeestelijk is om namen te noemen. Dat is merkwaardig want
Paulus noemt in zijn brieven wel degelijk geregeld valse leraren bij name (9 keer). Ik noem ook namen. De meeste van hen heb ik
eerst persoonlijk aangesproken. Ik heb lang gewacht met het publiek maken van mijn stukken en bezwaren.
Open voor correctieIk wil hier nogmaals uitdrukkelijk uitspreken dat ik open sta voor correctie, mits die gemotiveerd is.
Ik ben zelfs dankbaar voor alle gemotiveerde correctie, aanvulling en verbetering. Het gaat mij niet om mijn eigen gelijk maar om de waarheid.
Alle kritiek zal ik serieus nemen en toetsen.Iets over de geestelijke achtergrondIk reken mijzelf tot de traditionele evangelicals. Ongeveer dertig jaar geleden ben ik tot geloof gekomen. Ik ben met het evangelie bereikt door de broeders van de
vrije baptistengemeente in Middelburg. Daar is momenteel ook mijn geestelijk tehuis. Iets meer informatie over mijzelf staat in het verslag van het interview dat enige tijd terug in het RD heeft gestaan. Als u deze link aanklikt artikel RD dan gaat u naar het artikel toe. Op mijn homepage worden de standpunten van de traditionele evangelicals verdedigd en uitgedragen.
(……)
We geloven dat een ieder die het bijbelse evangelie van de apostel Paulus,
dat is het evangelie van de rechtvaardiging door het geloof alleen, niet brengt een vals evangelie brengt. We geloven in de bijbelse opdracht tot
leertucht. We geloven in de bijbelse opdracht om ons
af te scheiden van hendie een vals evangelie brengen. We geloven dat er valse kerken zijn. We verwerpen de
psychologisering van het geloof, waar W.J. Ouweneel in zijn boek
Nachtboek van de Ziel een voorbeeld van geeft. We geloven dat we
de bijbelse waarheid moeten verkondigen en uitleven maar dat we tegelijkertijd
elke vervalsing daarvan moeten ontmaskeren en ve