Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Notendop
Marloes:
eeuwig leven
liefde voor God en de mensen
gered worden
grompie:
quote: op 10 Jan 2004 19:38:31 schreef Achmad:
[...]
Bedankt voor info, maar wat bereik je hiermee? Wat zijn de spritituele doelen?
--- Einde van citaat ---
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met spirituele doelen. maar mischien geeft dit een beter beeld.
johannes 3:16
want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in hem gelooft niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
eeuwig leven= hemel. dus het doel is in de hemel te komen. En dat word berijkt door het geloof in de zoon.
Lord Darth Vader:
quote: Bedankt voor info, maar wat bereik je hiermee? Wat zijn de spritituele doelen?
--- Einde van citaat ---
Wat bereik ik met het christelijk geloof:
1. het doel waar God, mijn Maker, mij voor bedoeld heeft: het liefhebben van Hem en van alle andere mensen op aarde.
2. opstanding van mijn lichaam en een eeuwig leven: dus niet dood = dood, maar dat doel zoals beschreven in punt 1 bereiken en eeuwig handhaven.
Dat kan een mens niet uit zichzelf omdat de mens er van nature voor kiest dit NIET te willen. Maar als gevolg van het in hart en nieren te geloven wat de eerste poster schreef (ik geloof in God de Vader..... etc.) wordt deze neiging vervangen door een neiging om het juist WEL te willen.
Ik hoop dat het niet al te ingewikkeld is...
priemjohannes:
Christendom = gered worden / genade
andere godsdiensten = red jezelf / verdienen
grompie:
quote: op 10 Jan 2004 23:27:48 schreef priemjohannes:
Christendom = gered worden / genade
andere godsdiensten = red jezelf / verdienen
--- Einde van citaat ---
heel goed uit gelegt nu snap ik het ook wij goed al het andere slecht de essentie van het geloof van priemjohannes
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie