Kleine liefde
De afgelopen dagen was het onderwerp de liefde, erg vreemd. Daarom hierbij een kleine bijdrage van mij over mijn liefdes.
Een van mijn grote liefdes is gevaarlijk, meedogenloos, daarnaast is ze heel mooi. Ze is onvoorspelbaar het ene moment is ze rustig de andere keer wild, heerlijk om de strijd met haar aan te gaan. Belangrijkste in deze liefdesrelatie is respect, zonder dit respect kan ze zich tegen je keren. Je moet haar kennen er notie van nemen, maar ze zal in een moment van onderkenning beslag op je leggen. Je kunt van haar houden, zij zal dit nooit aan je geven.
Zelf heb ik voorliefde voor techniek, het fascineert me en ik raak erdoor geboeid. Dikwijls probeer ik dit te doorgronden, soms is het gemakkelijk soms zit het wat tegen. Dan doet het tegenzittende deel me toch meer deugd als je het eenmaal beseft. Zo is er de afgelopen jaren veel veranderd, terwijl dit veel mensen niet eens opvalt. Men houdt zich vast aan oude principe’s terwijl er zoveel meer mogelijk is met de nieuwe technieken. Daarnaast zijn er veel technieken waarbij er geen sprake is van noodzaak, maar men past het toe uit een soort van hebzucht. Zie de ontwikkeling in de mobile telefonie, veel toepassingen worden amper gebruikt. Gelukkig worden de kosten wel betaald voor de ontwikkeling van de technieken waardoor het voor de mensen die de technieken wel gebruiken bereikbaar wordt. De koelkast die ik nog in mijn bezit heb is afkomstig uit het NTM tijdperk, de functies die op dat toestel zitten gebruik ik heden ten dage nog en niets meer. Toch is het onmogelijk om een GSM toestel te kopen met dezelfde functie’s, dit vind ik toch ronduit vreemd. Daarbij vind ik het vreemd dat men nog niet in opstand is gekomen tegen de nieuwe mobiele telefoon’s, de batterijen van deze telefoons worden gemaakt van een erts wat te vinden is in onder andere Afrika. De waarde van deze erts is voldoende gestegen, evenredig aan de vraag van toestellen. De huidig waarde is voldoende om je naaste het hoofd in te slaan. Wat versta je dan onder liefde als je een telefoon voor je geliefde koopt.
Op dit moment heb ik weinig tijd voor kleine liefdes, des te meer tijd besteed ik aan mijn geliefden. Zoals onder andere mijn gezin, al staat het af en toe wat onder druk door de behoefte aan inkomen. Werk wat eerdaags leuk was komt onder druk te staan door de taak van verzorging van de kleine. Zo is het niet raadzaam om tegelijk aan het werk te zijn, wat vroeger wel tot de mogelijkheden behoorde. Er is dus sprake van een lichte inkomensderving, welke wat ernstiger van aard is als er sprake is van ORT. Wat waarschijnlijk gelijk duidelijk maakt dat opvang niet tot de mogelijkheden hoort.
Samenvattend: liefde is gewoon vreemd, het is niet eens te omvatten wat liefde is. Kunnen wij omvatten wat God verstaat onder liefde, alles is daarbij een peulenschil.