Auteur Topic: Weblog de Peulenschil  (gelezen 4795 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Gepost op: januari 15, 2004, 01:51:16 pm »
quote:

peu•len•schil (de ~)
1 schil of klep van een peul
2 kleinigheid

Na enige aarzelingen heb ik in overweging genomen om een weblog te gaan schrijven. Dit niet op aandringen van mensen, niet dat mensen er op zitten te wachten. Niet dat dit leerzaam zal zijn, niet omdat het tot andere inzichten kan lijden. Dit doe ik ook niet omdat ik er iets mee wil bereiken, of een statement wil maken.
Nee, ik doe het gewoon.

De titel van mijn weblog geeft dit waarschijnlijk in voldoende mate aan. Hopelijk zien mensen het als een stukje entertainment, en heb ik ook een uitlaatklep.

Taalkundig ben ik niet zo’n voorbeeldige creatie, dus verwacht niet al te veel hoogstaande schrijfkunsten.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2004, 01:56:28 pm »
Peulenschil zou taalkundig al weer niet kunnen.
Het is toch de schil van één peul?
Overigens, peultjes zijn niet zo lekker vind ik.

Je foto is ws. een foto van een siererwt, een peultje ziet er anders uit.

Ik volg je log met inter-esse.

HIer nog een foto van een peultje:
Ik doe niet meer mee.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2004, 02:07:46 pm »
je blowt echt teveel hoor  
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

HaJee

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2004, 02:43:40 pm »
quote:
op 15 Jan 2004 13:56:28 schreef Riemer Lap:
Peulenschil zou taalkundig al weer niet kunnen.
Het is toch de schil van één peul?

In de nieuwe spelling is het peulenschil. De befaamde dan wel beruchte tussen-n!
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Does

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2004, 02:55:51 pm »
.....  
Live vanuit de luie stoel

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2004, 03:10:05 pm »
quote:
op 15 Jan 2004 14:43:40 schreef HaJee:
[...]

In de nieuwe spelling is het peulenschil. De befaamde dan wel beruchte tussen-n!

idd. Het meervoud van peul is peulen dus peulenschil. Net als pannenkoek ook al bak je zo'n koek maar in één pan.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2004, 04:43:10 pm »
quote:
op 15 Jan 2004 13:51:16 schreef Picardijn:
[...]

Nee, ik doe het gewoon.

De titel van mijn weblog geeft dit waarschijnlijk in voldoende mate aan. Hopelijk zien mensen het als een stukje entertainment, en heb ik ook een uitlaatklep.

Leuk!  

Een weblog is idd een stukje entertainment, en een heerlijke uitlaatklep (al moet ik zeggen dat ik me redelijk inhou   )
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2004, 09:57:29 pm »
quote:
op 15 Jan 2004 13:51:16 schreef Picardijn:
Taalkundig ben ik niet zo’n voorbeeldige creatie, dus verwacht niet al te veel hoogstaande schrijfkunsten.  

Om eerlijk te zijn kan ik soms best lachen om de teksten die je schrijft, dus ik juich dit weblog alleen maar aan .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2004, 01:40:21 am »
Kleine misverstandjes
Meerdere kleine misverstanden leiden tot een groot misverstand. Zo kan het gebeuren dat je ergens de noodzaak van inziet en daardoor van iets anders afziet. Als dan blijkt dat de noodzakelijkheid niet zo noodzakelijk noodzakelijk is, kan het gebeuren dat iets wat wel noodzakelijk zou kunnen zijn niet ten uitvoer word gebracht.
Als daarbij de ander de noodzaak van de noodzakelijkheid niet inziet dan kunnen er grote misverstanden ontstaan.
Als je meld dat je ergens vrijwillig naar toe wilt, niet omdat je het leuk vind, maar omdat de aanwezigheid kan leiden tot verbetering van kansen. (Dit noemt men volgens mij ook wel netwerken.) Als dit samenvalt met een andere geplande werkzaamheden van je echtgenoot, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Dit kon niet afzonderlijk worden gedaan, vanwege de onzelfstandigheid van de jongste huisgenoot.
Maar als dan vervolgens T=nu arriveert blijkt deze afspraak verschoven te kunnen worden vanwege het uitlopen van het shoppen, dan kunnen er wel eens wat misverstanden zijn opgetreden.  Gelukkig is het maar een peulenschil.

Leuke reacties.
Nee Soef, denk eerder weeën van teveel ergens mee bezig zijn geweest. Daarbij is wiet geen peulvrucht.
Daarnaast wil ik iemand bedanken, bedankt.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2004, 03:32:37 pm door Picardijn »
Liefde is vreemd

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2004, 01:44:23 am »
quote:
op 16 Jan 2004 01:40:21 schreef Picardijn:
Daarnaast wil ik iemand bedanken, bedankt.

Graag gedaan

Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2004, 08:00:39 am »
quote:
op 16 Jan 2004 01:40:21 schreef Picardijn:
http://xl.topstat.com/nl/xl/cnt.php?account=2147490841" width="20" height="20" border="0"" class="bbc_link" target="_blank">

Nu al meer bezoekers dan Pulpeet&Pleun! Succes
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2004, 10:38:18 am »
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2004, 12:13:17 pm »
quote:
op 16 Jan 2004 08:00:39 schreef Marloes:
[...]
Nu al meer bezoekers dan Pulpeet&Pleun!

Meen je dat nou?  

Wacht maar tot Pulpeet de pikante fotoreportage post die hij me heeft beloofd
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2004, 05:35:31 pm »
Kleine afstand

De vrijdag aan het verkeer deelnemen, lijkt wel of iedereen dat graag wil. Massaal gaan we de weg op, iedereen naar zijn eigen besteming. Afstanden in Nederland zijn niet vergelijkbaar met afstanden in het buitenland. De tijd die men gebruikt om het land te doorkruizen zijn wel groot. Mensen die korte afstanden afleggen gebruiken de snelweg als een soort van 80km weg. Iedereen wil vooraan rijden, laat vooral niemand erlangs of er tussen.
Zo lang je maar rijdt is er niets aan de hand, neem ruim de tijd, de afstand is dan een peulenschil.
Liefde is vreemd

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #14 Gepost op: januari 20, 2004, 04:09:54 am »
Klein weekend

Het afgelopen weekend was voor mij een klein weekend. De vrijdagavond de regen liet nog op zich wachten, de radio stond niet aan. Het ging snel, zonder tegenspoed hadden we toch niet echt voorspoed. De zaterdag een verjaardag, een bezoek aan de IKEA, records zijn er gebroken ook een vaas. De snelheid van de passage van de kassa was een buitengewoon exceptioneel snelle handeling.
Maar er viel regen en niet zo klein beetje ook.
Wat een probleem is het als er iemand met je meerijd in de context van rijden maar dan mee.  Vooral als er dan niet goed opgelet word en als de auto voor je handelingen verricht die je ingeschat hebt op voorspelbare posibliteiten. Wat een vreemde gewaarwording kan beteken, gelukkig is dit niet catastrofaal afgelopen.
De regen hield op met vallen, de zaterdag op. Het was zondag, de geiten in het hertenkamp de schaapjes in de kerk. De herder was er ook en hij hoede zijn schapen in deze kerk aan de hand van zondag 23.  Wat hebt u er nu aan, dat u dit alles gelooft.
De geiten hebben ook weer wat brood, de schaapjes zijn gevoed.
Het was middag geweest en avond geworden. Het begon weer met regenen, zelfs regende het bakstenen van een viaduct. De zondag was weer voorbij snel en voorspoedig kort van duur en goedkoop.  
De maandag was weer als vanouds, meer dingen gedaan dan praktisch mogelijk zijn. De regen is ook een beetje onophoudelijk. De jeugd was weer druk, over Hans van Wieren is geen woord gerept. Denk dat men onder de indruk was.
De maandagavond was lang genoeg om te kort te duren, denken aan wat er morgen gedaan moet worden. Oudkerk moet dit nu ook gaan doen lees ik net op het nieuws, misschien word eindelijk sociale zaken en het onderwijs gerehabiliteerd.  
Zelf was ik vol trots omdat er in dit kleine weekend boven verwachting een volumeterisch geslaagd experiment is uitgehaald.  Alleen dit is een peulenschil als er zoveel water in een wolk past.
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #15 Gepost op: januari 20, 2004, 11:11:25 am »
Hahaha, erg vermakelijk om te lezen.  

Macguinness

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #16 Gepost op: januari 20, 2004, 02:43:07 pm »
quote:
op 20 Jan 2004 04:09:54 schreef Picardijn:
...denken aan wat er morgen gedaan moet worden. Oudkerk moet dit nu ook gaan doen...

Misschien kan hij zijn huisartspraktijk weer openen zodat hij prostituees kan voorlichten om het vooral veilig te doen...

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #17 Gepost op: januari 22, 2004, 10:52:08 pm »
Kleine veranderingen

Het menselijke leven is voortdurend onderhevig aan veranderingen. Telkens verandert er wat kleins, dat op de duur resulteert in iets groots. De mens moet het hebben van kleine stapjes, dus waarom zouden we gaan hollen.
Bij de geboorte starten we met moedermelk, dit wordt vervolgens aangevuld met flesvoeding. Op de duur word de borstvoeding afgebouwd, de flesvoeding aangevuld met fruithapjes en zei het allemaal niet meer. Zo gaan we telkens een iets grotere maat luiers kopen, iets meer vastigheid in het voedingspatroon toevoegen.
Zo gaat het maar door, we ontmoeten, we leren elkaar kennen, je bouwt een band op, je maakt een groot feest in de vorm van een huwelijk.
Zo ga je naar een school haalt stapsgewijs je punten aan het eind krijg je een feestje omdat je alle punten hebt gehaald.
Zo kopen we een huis en elke maand word het huis een beetje meer van jezelf.
Dat is nou waarom geduld wordt beloond, grootse dingen worden een peulenschil.
Liefde is vreemd

Macguinness

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #18 Gepost op: januari 22, 2004, 10:55:28 pm »
Zie mijn onderschrift.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #19 Gepost op: januari 23, 2004, 11:24:19 am »
quote:
op 22 Jan 2004 22:52:08 schreef Picardijn:
Kleine veranderingen

[...]

Dat is nou waarom geduld wordt beloond, grootse dingen worden een peulenschil.

Bedankt voor deze opbeurende woorden.  

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #20 Gepost op: januari 27, 2004, 01:31:12 am »
Kleine frik

Zelf heb ik het genoegen op deze dag weer kinderen te mogen helpen om zichzelf te verijken met kennis. Ben hiermee begonnen sinds het nieuwe schooljaar en heb er veel deugd aan, ook al ben ik af en toe een groteske zeikerd de kinderen vinden het ook leuk.  Schijnt dat ik de minst grote zeikerd ben van allemaal, maar dat is van horen zeggen.
Vandaag was ik getuige van een “kruimel” diefstal, gedaan of mijn neus bloede en heel kort gesurveilleerd op de verdachte. De verdachte moest de buit nog zien te verplaatsen van onder de tafel naar zijn tas, aangezien het hier om een versnapering ging en de verdachte had verwacht zijn ontvreemde versnapering ongezien op te kunnen peuzelen. Helaas mijn onverbiddelijke blik hield hem in zijn greep, en hij moest toch zijn buit prijsgeven aan het daglicht. Zijn opmerking hierbij was” Wie bewaart die heeft wat” waarna ik hem mededeelde “dat ik het ook zou bewaren”. Hierna opteerde hij enige spijt, zonder de bitter ernst. Dit moment heeft me ontzettend aangegrepen omdat de minderjarige verdachte al meerdere malen het vertrouwen (in onwaarheden en ontvreemding) heeft geschonden. Dit heeft geleid tot een totale nul tolerantie, iets wat mij heel moeilijk valt. De verdachte betreft iemand met voldoende aanleg maar het gebrek aan het vermogen zich zelf door kennis te verijken. Het zou mij een ware deugd zijn als hij een keer deed wat van hem verwacht werd, het is intriest dat dit soort mensjes in wording binnen het reguliere onderwijs hun plek moeten zien te vinden. Aangezien ik niet de verwachting uit kan spreken dat het op de duur wat met deze vrij jonge persoon iets kan worden, dit mede door het gebrek van toereikende aandacht vanuit de huislijke kring. Dat de overige kinderen kattenkwaad uithaalden was voor mij in vergelijking met voorgaand een peulenschil.
Liefde is vreemd

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #21 Gepost op: februari 06, 2004, 12:26:29 am »
Kleine doorbraak

Vandaag is het zover een doorbraak welke elk moment kon gebeuren. De afgelopen tijd staat bol van doorbraken, zelfs dijken die het begeven. Maar goed, de doorbraak waar ik het over heb is van een ander kaliber.
Het verhaal: S’morgens vroeg wordt ik wakker geschreeuwd door mini me, de kleine steekt gelijk mijn vinger in zijn mond en bijt er flink op. Voorheen leverde dit geen problemen op, vanmorgen wel     .
Zat er aan te komen, maar het was dan toch onverwachts gebeurd, een doorbraak in het tandvlees. Leuk zult u denken, dit is zeer zeker niet leuk…dit betekend namelijk poetsen. Zie het al voor me, alles zit onder behalve die tand. Het probleem deed zich ook al voor met eten geven, echt alles zit onder behalve de slap. Er moet en zal meegeholpen worden door de lepel te grijpen en deze met geen mogelijkheid los te laten.
De overige doorbraken staan ook op stapel, er gaan enkele dingen veranderen in de periode tot aan april. Zoals dit er nu naar uit laat zien is het positief op te vatten, maar in de loop van volgende week zal er meer duidelijk worden.
Het zijn allemaal kleine doorbraakjes die weer gaan leiden tot een groter geheel zoals te lezen was in een van mijn eerdere verslagen.
Als straks heel het gebid aanwezig is was het maar een peulenschil.

Liefde is vreemd

Macguinness

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #22 Gepost op: februari 06, 2004, 12:34:44 am »
Ach... Voor je het weet is hij een puber en dan lach je hier om.  

Zal zijn pubertijd een peulenschil worden ?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #23 Gepost op: februari 06, 2004, 11:48:47 am »
quote:
op 06 Feb 2004 00:34:44 schreef macguinness:
Ach... Voor je het weet is hij een puber en dan lach je hier om.  

Zal zijn pubertijd een peulenschil worden ?

Daar kan ik pas iets zinnigs over zeggen als het zover is. Maar zoals het er nu naar uitziet zal het een zware dobber worden.  
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #24 Gepost op: februari 06, 2004, 11:54:26 am »
Je zou je weblog moeten bewaren. Vindt je zoontje vast leuk om later te lezen. 'Het verzwegen leven van papa Picardijn op internet' lijkt me een mooie titel.  

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #25 Gepost op: februari 06, 2004, 06:35:42 pm »
quote:
op 06 Feb 2004 11:54:26 schreef Pleun:
Je zou je weblog moeten bewaren. Vindt je zoontje vast leuk om later te lezen. 'Het verzwegen leven van papa Picardijn op internet' lijkt me een mooie titel.  :)

Dat kan ik de kleine niet aandoen.  :|
Liefde is vreemd

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #26 Gepost op: februari 18, 2004, 01:19:08 am »
Kleine liefde

De afgelopen dagen was het onderwerp de liefde, erg vreemd. Daarom hierbij een kleine bijdrage van mij over mijn liefdes.
Een van mijn grote liefdes is gevaarlijk, meedogenloos, daarnaast is ze heel mooi. Ze is onvoorspelbaar het ene moment is ze rustig de andere keer wild, heerlijk om de strijd met haar aan te gaan. Belangrijkste in deze liefdesrelatie is respect, zonder dit respect kan ze zich tegen je keren. Je moet haar kennen er notie van nemen, maar ze zal in een moment van onderkenning beslag op je leggen. Je kunt van haar houden, zij zal dit nooit aan je geven.
Zelf heb ik voorliefde voor techniek, het fascineert me en ik raak erdoor geboeid. Dikwijls probeer ik dit te doorgronden, soms is het gemakkelijk soms zit het wat tegen. Dan doet het tegenzittende deel me toch meer deugd als je het eenmaal beseft. Zo is er de afgelopen jaren veel veranderd, terwijl dit veel mensen niet eens opvalt. Men houdt zich vast aan oude principe’s terwijl er zoveel meer mogelijk is met de nieuwe technieken. Daarnaast zijn er veel technieken waarbij er geen sprake is van noodzaak, maar men past het toe uit een soort van hebzucht. Zie de ontwikkeling in de mobile telefonie, veel toepassingen worden amper gebruikt. Gelukkig worden de kosten wel betaald voor de ontwikkeling van de technieken waardoor het voor de mensen die de technieken wel gebruiken bereikbaar wordt. De koelkast die ik nog in mijn bezit heb is afkomstig uit het NTM tijdperk, de functies die op dat toestel zitten gebruik ik heden ten dage nog en niets meer. Toch is het onmogelijk om een GSM toestel te kopen met dezelfde functie’s, dit vind ik toch ronduit vreemd.  Daarbij vind ik het vreemd dat men nog niet in opstand is gekomen tegen de nieuwe mobiele telefoon’s, de batterijen van deze telefoons worden gemaakt van een erts wat te vinden is in onder andere Afrika. De waarde van deze erts is voldoende gestegen, evenredig aan de vraag van toestellen. De huidig waarde is voldoende om je naaste het hoofd in te slaan.  Wat versta je dan onder liefde als je een telefoon voor je geliefde koopt.

Op dit moment heb ik weinig tijd voor kleine liefdes, des te meer tijd besteed ik aan mijn geliefden. Zoals onder andere mijn gezin, al staat het af en toe wat onder druk door de behoefte aan inkomen. Werk wat eerdaags leuk was komt onder druk te staan door de taak van verzorging van de kleine. Zo is het niet raadzaam om tegelijk aan het werk te zijn, wat vroeger wel tot de mogelijkheden behoorde. Er is dus sprake van een lichte inkomensderving, welke wat ernstiger van aard is als er sprake is van ORT. Wat waarschijnlijk gelijk duidelijk maakt dat opvang niet tot de mogelijkheden hoort.
Samenvattend: liefde is gewoon vreemd, het is niet eens te omvatten wat liefde is. Kunnen wij omvatten wat God verstaat onder liefde, alles is daarbij een peulenschil.
Liefde is vreemd

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #27 Gepost op: februari 18, 2004, 01:48:30 am »
Pica, je schrijft echt ge-wel-dig :) !
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #28 Gepost op: februari 18, 2004, 08:25:29 am »
quote:
op 18 Feb 2004 01:19:08 schreef Picardijn:
Een van mijn grote liefdes is gevaarlijk, meedogenloos, daarnaast is ze heel mooi. Ze is onvoorspelbaar het ene moment is ze rustig de andere keer wild, heerlijk om de strijd met haar aan te gaan. Belangrijkste in deze liefdesrelatie is respect, zonder dit respect kan ze zich tegen je keren. Je moet haar kennen er notie van nemen, maar ze zal in een moment van onderkenning beslag op je leggen. Je kunt van haar houden, zij zal dit nooit aan je geven.

Een volbloed-arabische merrie?  :)
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #29 Gepost op: februari 18, 2004, 12:39:06 pm »
quote:

Zelf heb ik voorliefde voor techniek, het fascineert me en ik raak erdoor geboeid.

Dat heb ik juist niet. Als kind heb ik ook nooit van die mecano-dozen gehad, het boeide me niet. Techniek die ik wel erg boeiend vind, is die van oorlogstuig. Slagschepen, tanks, straaljagers, etc.

Je schrijft idd leuk. Knap dat je telkens weer op die peulenschil weet uit te komen.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #30 Gepost op: februari 18, 2004, 09:31:27 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 08:25:29 schreef Bumblebee:
[...]

Een volbloed-arabische merrie?  :)

Is erg intresant natuurlijk zo'n dier, maar ik zelf heb alleen nog maar op een pony gezeten. Al zou ik wel eens met een ruin door de duinen willen struinen. Nee, dit is het dus niet.
Liefde is vreemd

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #31 Gepost op: februari 18, 2004, 09:37:45 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 12:39:06 schreef Pleun:
[...]

Dat heb ik juist niet. Als kind heb ik ook nooit van die mecano-dozen gehad, het boeide me niet. Techniek die ik wel erg boeiend vind, is die van oorlogstuig. Slagschepen, tanks, straaljagers, etc.

Je schrijft idd leuk. Knap dat je telkens weer op die peulenschil weet uit te komen.

Voor jou een link
 :X
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #32 Gepost op: februari 18, 2004, 09:46:47 pm »
Niks an. Ik zit meer te denken aan dit soort techniek.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #33 Gepost op: februari 18, 2004, 10:08:08 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 21:46:47 schreef Pleun:
Niks an. Ik zit meer te denken aan dit soort techniek.

Dan zal je deze straks wel willen bezoeken
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #34 Gepost op: februari 18, 2004, 11:15:12 pm »
Die boot moet de Graf Spee voorstellen, maar het zou me niks verbazen als het het zusterschip 'Deutschland' is. Er waren drie schepen in die klasse: Admiral Graf Spee, Admiral Scheer en Deutschland.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #35 Gepost op: februari 18, 2004, 11:44:11 pm »
quote:
op 18 Feb 2004 23:15:12 schreef Pleun:
Die boot moet de Graf Spee voorstellen, maar het zou me niks verbazen als het het zusterschip 'Deutschland' is. Er waren drie schepen in die klasse: Admiral Graf Spee, Admiral Scheer en Deutschland.

Dit is de Graf Spee, deze is in de haven van Montevideo en je ziet op bakboordsboeg de schade van het oorlogsgeweld.

Dit is de Spee als Langsdorff hem laat afzinken

Hier nog een beter plaatje

Langsdorff, een duitser met een geweten.
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #36 Gepost op: februari 18, 2004, 11:47:37 pm »
I know all about it. Heb er een boek over: 'De Slag aan de Rio Plata' van Dudley Pope.

Nice pics BTW.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #37 Gepost op: februari 19, 2004, 12:03:59 am »
Quizvraag: welke schepen worden hier gebombardeerd (en naar de kelder gejaagd):

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2004, 01:34:50 am »
quote:
op 19 Feb 2004 00:03:59 schreef Pleun:
Quizvraag: welke schepen worden hier gebombardeerd (en naar de kelder gejaagd):

Zo te zien beeld dit plaatje het begin en het einde van een tijdperk in. Het einde van de slagschepen zoals afgebeeld de start van de active dienst van de vliegkampschepen.
Dit omdat de schepen die op de foto worden gebombardeerd onbepantserde dekken hebben, en dit dus een ongelijke strijd is. Trouwens de jappaners die zijn gek op fotograferen.
Liefde is vreemd

Macguinness

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #39 Gepost op: februari 19, 2004, 01:38:25 am »
quote:
op 19 Feb 2004 01:34:50 schreef Picardijn:
Trouwens de jappaners die zijn gek op fotograferen.  

Zit in't bloed he ?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #40 Gepost op: februari 19, 2004, 08:15:29 am »
quote:
op 19 Feb 2004 01:34:50 schreef Picardijn:
[...]

Zo te zien beeld dit plaatje het begin en het einde van een tijdperk in. Het einde van de slagschepen zoals afgebeeld de start van de active dienst van de vliegkampschepen.
Dit omdat de schepen die op de foto worden gebombardeerd onbepantserde dekken hebben, en dit dus een ongelijke strijd is. Trouwens de jappaners die zijn gek op fotograferen.  

Haha, het klopt wel ongeveer, hoewel fotograferen niet alleen door de Jappen werd gedaan. Pas is er een website gelanceerd met miljoenen door de geallieerden gemaakte luchtfoto's tijdens WO II.

De twee schepen zijn het slagschip Prince of Wales en slagkruiser Repulse, die in december 1941 in Straat Malakka (dacht ik) tot zinken werden gebracht door Japanse duikbommenwerpers. Ze waren door de Britse Admiraliteit naar Singapore gestuurd om dat te helpen verdedigen, maar daar is dus weinig van terecht gekomen.

Maar nu weer ontopic, het is jouw weblog.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #41 Gepost op: februari 19, 2004, 09:31:59 am »
quote:

Een zeiljacht?  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #42 Gepost op: februari 19, 2004, 12:47:52 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 09:31:59 schreef Bumblebee:
[...]

Een zeiljacht?  

Zeiljacht? Oorlogsschepen zijn veel leuker.  

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #43 Gepost op: februari 19, 2004, 12:58:20 pm »
Nou men wordt steeds warmer.
Liefde is vreemd

Macguinness

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #44 Gepost op: februari 19, 2004, 02:21:42 pm »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #45 Gepost op: februari 19, 2004, 02:29:26 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 12:47:52 schreef Pleun:
Oorlogsschepen zijn veel leuker.  

Nou begin ik toch oprecht aan onze genetische verwantschap te twijfelen...
Musicals dat is dan nog tot daar aan toe maar een man die niet van zeilen houdt is echt duidelijk geen broer van mij...

Hierop hebben Thijs en ik "leren zeezeilen" (was maar een weekje dus hoeveel kun je leren, maar we zijn nu wel "race yaught crew"    ) in Australië, de Sydney 38.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #46 Gepost op: februari 19, 2004, 05:15:46 pm »
quote:
op 19 Feb 2004 14:29:26 schreef Bumblebee:
[...]

Nou begin ik toch oprecht aan onze genetische verwantschap te twijfelen...
Musicals dat is dan nog tot daar aan toe maar een man die niet van zeilen houdt is echt duidelijk geen broer van mij...  

Zo gek is het toch niet? We zijn geen tweeling en je moet niet vergeten dat ik op een heel andere plek ben opgegroeid dan jij. Als ik niet als baby in de steek was gelaten, was ik vast een geweldige zeezeiler geworden.

Marloes

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #47 Gepost op: februari 19, 2004, 05:25:15 pm »
Misschien kunnen jullie je jeugdtrauma's beter in je eigen weblog bespreken (hint)....

(Ik hoop dat ik je hier niet mee kwets?? Dat is nl een peulenschilletje tegenwoordig.... )

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #48 Gepost op: februari 23, 2004, 06:13:31 pm »
Ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden.

Enneh... Bee, wat betreft boten heb je helemaal gelijk. Zeilboten zijn GE-WEL-DIG! En mensen die dat niet vinden neem ik wel een middagje mee uit zeilen op het Paterswoldse Meer.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Marloes

• Bekijk profiel
Weblog de Peulenschil
« Reactie #49 Gepost op: februari 23, 2004, 07:29:05 pm »
Ik vind een zeilboot totaal niet geweldig.