quote:
op 30 Jan 2004 00:07:12 schreef Priscilla en Aquila:
Dit is m’n persoonlijke mening, je vroeg me die te geven. Misschien leuk om de reactie van ons beiden te lezen……dan hier de reactie van Priscilla
[...]
quote:
Je gaat er aan voorbij dat alhoewel het bij jou in het geheel niet aan de orde is, het feit er gewoon ligt dat mannen in het algemeen gesproken wel snel sexueel geprikkeld zijn…….
Ben ik het helemaal mee eens. Toch zou de man dit samen met zijn vrouw in het huwelijk bespreekbaar moeten maken en wel zo dat de vrouw hier bij haar man op inspeelt. Als elke vrouw dit bij haar man zou doen raakt een man alleen nog maar sexueel geprikkeld bij zijn eigen vrouw en heeft hij geen erotische plaatjes, filmpjes, enz. nodig en heeft hij ook geen orgaan meer die geprikkeld wordt door een ander erotisch uitziende vrouw.
quote:
Dan kan het zo zijn dat je het niet zo bedoeld, maar dat het wel die uitwerking heeft…..
Mits je bovenstaande toepast wat ook wil zeggen dat het probleem in het geheel niet bij mij ligt.
quote:
De betekenis van het woord ‘sensueel’ is: met name betrekking hebbende op het ‘geslachtelijk genot’. (volgens Van Dale).
Dat staat dan in de Van Dale. Noem het dan maar een warmtevolle uitstraling of zoiets.
quote:
Jij noemt het sensueel zijn een compliment; een vrouw waarvan je ziet dat ze goed voor zichzelf zorgt en dat ze er met haar schoonheid (wat is dat voor betrekkelijk begrip) zijn mag, (zoals je daarna zegt) vind ik toch wel iets anders....
Van mij mogen mensen er ook als een zwerver bij gaan lopen, inclusief tattoo's, ringen, piercings...
quote:
Het begrip schoonheid vind je toch wel erg belangrijk. Dat is dan wel erg treurig voor de vrouwen die minder bedeeld zijn op dit punt of zelfs lelijk of gehandicapt…..
Die heb ik ook. Ik ben ook in bepaalde lichamelijke opzichten minder bedeeld. Maar tussen verslonsen en verzorgen ligt een groot verschil. Ik ken ook dikke vrouwen die er erotisch uit kunnen zien.
quote:
De mensen die geen eigen smaak hebben en niet durven volgens jou, die willen misschien helemaal niet zichzelf zo ‘sexueel getint’ laten zien! Ik proef hier een zekere minachting naar mensen die op dit punt anders denken/zijn dan jij…..
Nee, ik minacht mensen niet. Het is juist positief bedoeld. Elke vrouw is een schoonheid maar ik vind het gewoon jammer dat ze dit niet altijd wil/kan laten zien.
quote:
Ook vind ik er een groot verschil tussen: er verzorgd uitzien en je kleden zodat je er ‘goed’ uitziet (d.i. geen hobbezakken van kleren aan en letten op wat je ‘staat’) en:
Ben ik met je eens.
quote:
Sensueel aantrekkelijk zijn (voor mij betekent dat: bewust je sexuele aantrekkelijkheid etaleren) – en dan vind je het gek dat vrouwen dat niet leuk vinden, als je teveel aandacht van hun man krijgt………wat naief…….of doe je alsof je zo naief bent………zodat dat je het excuus geeft om er op bewust op die manier uit te zien.
In het geheel niet. Ik hoef ook geen aandacht van een man van een andere vrouw. Maar het probleem ligt zoals je in het begin al aan gaf en waar ik op in ga.
quote:
Ik heb een beetje het gevoel dat je ‘de schaamte van je afgegooid hebt’ (een reactie op…) en iedereen moet het ook maar zo zien want je bedoelt er niets mee…..
Nee, ik ben gewoon iemand die oog heeft voor schoonheid. Ik vind vrouwen met lange jurken uit de 30-er jaren ook prachtig. Als je dat dan weer vergelijkt met de kleding van nu dan vind ik dat we sterk zijn achteruit gegaan. Maar dat vind ik net zo goed van alle Vinex woningen in vergelijking met huizen uit de jaren 30. In die tijd had men meer oog voor kwaliteit, schoonheid en duurzaamheid.
quote:
Dit kan denk ik niet omdat je iets uitstraalt naar mannen toe waar ze vervolgens geen gehoor aan mogen geven…….. Hier zie ik een oneerlijkheid in…..
Ben ik het volledig mee eens. Ze mogen ook geen gehoorzaamheid aan mij geven maar laten ze hun eigen vrouw erop attenderen wat ze zo aantrekkelijk vinden en waar ze zo opgewonden van raken. Mijn vriend attendeert mij er ook op wat hij zo aantrekkelijk vind aan een vrouw. Het is in een relatie geven en nemen.
[/quote]