Ok mensen, hier ik wil ik toch heel graag es op reageren!
Ik heb me speciaal 'lid' gemaakt op dit forum om op deze topic eens iets te zeggen.
Om te beginnen, ja ik ben een heel grote metalfreak, en jawel ook Blackmetal.
Ik ga naar festivals, metal optredens enz...
En wat ik merk is dat jullie de naïve zijn, daarmee bedoel ik. Sommigen van jullie denken dat wij (metalheads) dom zijn, en aangetrokken tot de duivel, wel, ik denk dat velen van ons meer weten of de geschiedenis van het hele christendom en relegie enz... dan de meesten van jullie, want ja hoor, ik heb ook al eens de bijbel gelezen. En als jullie over iets praten, zou je je beter eerst eens wat informeren. daarmee bedoel ik: De moord van Varg op Euronymous had te maken met een geldkwestie, Euronymous moest nog geld van de verkochten Burzum cd's aan Varg, maar had dat geld in andere dingen gestoken. (Zo, al 1 iets die opgeklaard is) ten 2e, Metal band's die over de oude viking tijd, kruistochten, drakars enz... zingen noemen Viking bands, NIET GOTHIC BAND'S!!! ten 3e, Als je dan toch wel kritiek hebben op blackmetal, doe het dan nie op Dimmu borgir, en Cradle Of Filth want dat zijn zelfs geen Black metal bands, dat zijn MELODIC BLACK METAL band's.
Ik ontken zeker niet dat er geen black bands zijn die tegen het christendom zijn. velen zijn er tegen, maar hou zou het komen, als ik dit forum lees, en jullie reacties op black metal heb ik goesting om tegen jullie te zingen. (ja ik zit ook in een band). Maar ik heb respect voor christenen, zolang zij respect hebben voor mij. Mijn ouders zijn christelijk, maar ik verre van, het is al lang geleden dat ik nog in een kerk geweest ben. En ik ben niet bezeten door diene domme duivel, want da is ook bullshit (als je kan geloven in God, kunde evengoe geloven in Satan) Er staat bij mij geen poortje open waarlangs hij zou kunnen binnenkomen.
Waar ik ook kwaad van wordt is al jullie zeggen ' De meeste metalheads lopen er depri bij', komaan zeg, hoeveel christenen zijn er niet deprissief, waarschijnlijk nog meer, daarom dat ze bidden naar god (maar of het helpt). Dat heeft niets te maken met muziek. Je kan van alles depri worden. Is het mischien omdat we zoveel in't zwart lopen, tjah, das nu eenmaal ons kleur, zoals jullie kleur wit is.
Ik zal mijn pleidooi eindigen, maar ik wil er nogmaals op wijzen dat ik NIETS tegen christenen heb, maar dat je je beter moet informeren als je over dingen praat. Ik ga zeker dit forum af en toe es komen checken om te kijken of er reacties op zijn.
Gegroet