Dankjewel,Elle!
Ik ben het met je eens dat het een tikje kortzichtig is om te zeggen:'Drugs zijn
verslavend,dus houdt u er verre van'.
Anders wordt het wanneer die zin komt van,laten we zeggen,een 'ervaringsdeskun-
dige'.
Ik vind het wel degelijke een valide argument om drugs 'verre van je te houden',
juist om hun verslavende en 'bewustzijnsverruimende'(*-veranderende*,moet dat
zijn) kenmerken.
Als eerder gezegd:er zijn 'de sterken',die van hun drugsgebruik geen verslaving maken,maar zeg eens eerlijk,hoeveel mensen die daar zoo mee weten om te
gaan?Hoeveel zijn er,die,ook al is het maar een korte tijd,zich toch verslaafd zien?
Voor je eten bid je,en je dankt de Here dat je weer nieuwe krachten hebt mogen
ontvangen.Zou je God danken,voor,ik noem een drugsdwarsstraat,een jointje?
Iets in de trant van:"Dank voor deze goede oogst."?"Dank u dat we weer vier uur
van de wereld mogen zijn,U is genadig!"?
En dan heb ik het hier dus over 'de gemiddelde gebruiker'.
Daar zijn er in Nederland zoon anderhalf miljoen van,op te delen in werkelijk alle
subgroepen van de samenleving.Dit 'Gemiddeld Blowmensch' rookt 1 tot 3 jointjes/
de inhoud van pijpjes/vaporizers etc. per week.Het Gem. Blowmensch is daar zoon
8 tot 10 uur per week zoet,d.w.z. "stoned" mee.Voor de dromerige types kun je er
gerust twaalf uur van maken,trouwens.
..sorry,Elle en anderen,dit was weer ouderwetsch ranten.
Samenvattend:Om het verslavend karakter van drugs weg te wuiven met het argu-
ment dat dat van persoon tot persoon verschilt,is mijns insziens een trap in de rug
van de mensen die *wel* verslaafd geraken,of die dit,zoals in mijn geval,net achter
de rug hebben.
Het is valide om te zeggen:"Hou drugs verre,want ze zijn verslavend",daarentegen
is het,op zijn liefst gezegd,gevaarlijk om die verslavende werking weg te redene-
ren.
Mag ik vragen,Elle,of je ervaren hebt wat het is ,om stoned te zijn?Of leip van de
paddo's?Of energiek van,wel,alles van paddo's,herbals tot xtc,amfetaminen?
Weet je hoe ver je dan weg bent van God?
Zoo ver als maar zijn kan,namelijk in de lusthof van je hoofd,met de deuren van het hek gesloten voor God.
Om u en/of anderen voor te zijn:nee,dit is niet melodramatisch,dit is de praktijk.
Cheerio,en steek er gerust één op,Van.