Auteur Topic: Steekpartij op school in Amsterdam  (gelezen 903 keer)

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
Steekpartij op school in Amsterdam
« Gepost op: januari 23, 2004, 03:49:20 pm »

Uitgegeven: 23 januari 2004 15:31

AMSTERDAM - Op een school in Amsterdam is vrijdagmiddag iemand neergestoken. Volgens een politiewoordvoerder gaat het vermoedelijk om een leraar. De man is gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

edit:
Het slachtoffer werd neergestoken door een man van middelbare leeftijd. Deze is gearresteerd. Het incident deed zich voor op de Mgr. Hermusschool aan de Jan Tooropstraat in Amsterdam-West. Dit is een school voor kinderen met hoor-, spraak- en taalmoeilijkheden.

bron: www.nu.nl

Bijna dagelijks horen/zien/lezen we nu over geweld/bedreiging op scholen.

Komt dit puur doordat er meer media-aandacht aangegeven wordt?
Of is dit copieergedrag? Maar waarom zou je dit soort daden willen copieren?
Of is het toch een algehele tendens van de verharding van de maatschappij, ondanks de statistieken die wellicht iets anders aantonen?
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Hiedeen

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2004, 04:09:25 pm »
Leerkracht neergestoken op school in Amsterdam

Uitgegeven: 23 januari 2004 15:31

Laatst gewijzigd: 23 januari 2004 16:06

AMSTERDAM - Op een school in Amsterdam is vrijdagmiddag een leerkracht neergestoken. Dat heeft een woordvoerdster van de school gezegd. Het slachtoffer is gewond overgebracht naar het ziekenhuis. Het slachtoffer werd neergestoken door een man van middelbare leeftijd. Deze is gearresteerd.

Het incident deed zich voor op de Mgr. Hermusschool aan de Jan Tooropstraat in Amsterdam-West. Dat is een school voor kinderen met hoor-, spraak- en taalmoeilijkheden.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2004, 02:48:22 am »
De dader was in gebarentaal gevraagd om met steekhoudende argumenten te komen, er is dus sprake van een ongeval.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2004, 12:22:55 pm »
Tja...
Live vanuit de luie stoel