quote:
op 26 Jul 2003 17:30:49 schreef michiel:
Grappig dat bepaalde ideeen over muziek-stylen de vraag opwerpen of je God ermee kan dienen.
En mocht welke muziekvorm dan ook, met slecht-verstaanbare teksten wel evangeliserend bedoeld zijn, laten we dat aan de muzikanten overlaten... die weten vast wel hoe zij hun doelgroep moeten of kunnen benaderen.
Daarbij ook nog even deze opmerking: Voor die mensen in de 'duistere kant' zoals ze net omschreven werden, kan deze muziek wel de deur zijn waardoor ze bij God kunnen komen... Omdat ze op geen enkele andere manier met Gods Woord in aanraking kunnen komen.
Dat zou volgens mij een daverend gejuich in de hemel opleveren hoor!
En wat zegt Jezus zelf over mensen die een ziel weten te bekeren?
Hier denk ik ook wel eens over na. Mi'n zoon heeft een ongelovige vriend en die houdt van echt harde muziek.... Gevolg als hij dus geregeld bij hem over de vloer komt dat hij dit ook minder lelijk en misschien wel
mooi gaat vinden omdat het herkenning geeft......
Je hebt dit dus niet altijd in de hand hoe bepaalde dingen zich ontwikkelen.
Wat ik jammer vind bij gospel als het net zo'n stijl heeft, is dat het misschien wel
mensen kan bereiken die in dat wereldje zitten,
maar 'christelijke jeugd' gaat dit ook luisteren
want dit zijn goede teksten en het mag dusVoor mij is dit een eventueel
negatief gevolg voor de zgn. christelijke jeugd.van een positieve poging om ongelovigen te bereiken met het evangelie....
Sommige dingen kun je denk ik wel echt verbieden als ouders, je moet ook geloofwaardig blijven....
Andere dingen moet je over in gesprek blijven...... Positief benaderen dus:
waarom vind je dit dan mooi, wat zingen ze eigenlijk etc....
Ik denk trouwens dat het
niet zo is dat je kunt stellen:
Er worden mensen bekeerd dus is onze methode goed.....
God is namelijk niet afhankelijk van onze methoden en of wij het allemaal wel zo goed doen in evangelisatie. Gods Geest is de enige die mensen kan overtuigen........ ze moeten er dan
wel gehoor aan geven....