quote:
op 07 Mar 2003 00:10:36 schreef Peter:
op 05 Mar 2003 18:54:27 schreef Wilhelmina:
Er wordt hier bijna dag en nacht gevochten om de computer. En schoolverslagen gaan altijd voor. Dus ik had het idee dat ik als een gek moest schrijven, tijdens de toiletrondes van de anderen.
En dan komt er niets zinnigs uit.
Aha! Dus dat is het! 
Maar alle gekheid op een stokje; hebben jullie ook een votum in jullie dienst, Wilhelmina?
Sorry ik lees nu pas een vraag aan mij. Nee niet zoals jullie elke week dezelfde votum en groet. Ik denk dat dat op een gegeven moment zo vanzelfsprekend wordt, dat het je niet veel meer doet. Het hoort er gewoon bij.
Onze dienst ziet er ongeveer zó uit:
--We beginnen met een lied om de mensen enthousiast te maken en ze te motiveren hun plaatsje in te nemen en op te houden met hun "begroetingen"
--Dan komt de Oudste die dienst heeft naar voren om de mensen welkom te heten, de nieuwe mensen op hun gemak te stellen, door te zeggen dat alles mag, maar niets moet, omdat hier misschien iets anders gaat dan ze gewend zijn. Ook worden meteen de mededelingen gedaan, zoals de kringavonden, bidstonden jeugdsamenkomsten etc.
--Dan gaat iedereen staan, voor zover hij nog zit, om met zijn allen hardop een bijbeltekst te proclameren, elke week een andere.
-- Vervolgens wordt gevraagd om even wat groepjes te vormen van 3 á 4 mensen om elkaar en de dienst aan de Heer op te dragen, en de kinderen die al aan hun eigen samenkomst zijn begonnen.
-- Dan volgt ongeveer drie kwartier waarin waarin de zangleider/ster de dienst overneemt om de gemeente te leiden in lofprijzing en aanbidding. Tijdens de aanbidding hebben gemeenteleden de gelegenheid om evt. een woord of een openbaring door te geven, nadat dit eerst getoetst is door de oudsten.
--Inmiddels is het 11 uur geworen, verschilt per week, nét hoe de Heer het leidt, en wordt degene die het Woord gaat brengen naar voren geroepen, hem worden de handen opgelegd om hem een zegen toe te bidden. De preek duurt ongeveer tot 11.45.
--Meestal wordt er na de preek de gelegenheid gegeven om persoonlijk op de preek de reageren door naar voren te komen en gebed te vragen, of een keuze voor jezus te maken, of een zonde te beleiden, nét wat het onderwerp was.
--Daarna neemt de zangleider/ster het weer over en is er meestal gelegenheid tot het vieren van de maaltijd des Heren.
--We zingen nog een lied, waaronder de mandjes van de kollekte rondgaan, en dan krijgen we de zegen mee.
-- Daarna komen de kinderen erbij en drinken we lekker koffie mét iets lekkers.
Toedeloe.