Auteur Topic: Wanneer is een band goed of fout ?  (gelezen 2638 keer)

rideon

• Bekijk profiel
Wanneer is een band goed of fout ?
« Gepost op: februari 16, 2004, 08:58:04 pm »
Dat is de vraag die een hoop mensen hier bezig houdt, zeker als het gaat om
(hard)rock muziek.
Mij houdt die vraag me ook al lang bezig, omdat ik het belangrijk vind wat een
band te vertellen heeft.
Ik ben er achter gekomen dat iets  niet altijd is zoals het lijkt( wolf in schaaps-
kleren).  Sommige groepen waarvan "men "denkt dat ze slecht zijn zijn dat helemaal niet, en andere waar "iedereen mee weg loopt" zijn juist wel slecht.
Ik adviseer iedereen om uit te vinden wat de motieven van een band zijn dmv
interviews te lezen, wat hebben ze te vertellen? lees de songtexten.
Wat betreft de songtexten is het gebruik v/dwoorden hell, rape of 666 of zoiets niet altij per definitie slecht, het ligt er aan wat ze met die song willen vertellen,
soms zit er een heel verhaal achter een songtext ( bijv. sex.misbruik).
Mijn werd vroeger op school verteld dat Queen en Def leppard slecht zijn, inmid-
dels ben ik er achter dat dat wel meevalt, een platenhoes zegt ook niet altijd wat.
Ik zet soms wel mijn vraagtekens bij sommige populaire hitparade muziek, is
de tegenwoordige "idols" generatie niet de wolf die zich vermomt heeft en zo doordringt in de massa.
Als ik de duivel was zou ik mijn boodschap via de massa proberen te verkondigen
en niet via een sub-cultuur zoals de (hard)rock.

groeten.
rideon70@planet.nl
love spreads!

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2004, 09:02:03 pm »
Moeilijk onderwerp.
Voor mij is hoe dan ook Frans Bauer  fout, maar dat heeft een andere reden.
Zelf heb ik de norm dat ik achter de inhoudt van de songs moet kunnen staan.
Daarmee vervalt er veel muziek maar blijft er ook een hele hoop over!
Ik doe niet meer mee.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2004, 09:05:07 pm »
Denk er nooit zo bij na eigenlijk. Luister alleen niet van die duistere troep.
Live vanuit de luie stoel

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2004, 09:41:50 pm »
ja ik let er ook erg op maar ja ik luister gewoon bijna alleen maar muziek waar het christelijk stempel opzit op een of andere manier het is een kick om steeds weer goede christelijke bands te ontdekken :D Ja ik let zeker wel op de teksten als ik gewoon een liedje leuk vindt en ja liedjes waar in wordt gefuckt vindt ik gewoon triest en dat luister ik zoiezo niet vaak wordt daar ook nog God in beledigd, ik hou gewoon niet van seculiere muziek soms wel lache maar meestal gewoon lekker christianrock!!!
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2004, 10:15:39 pm »
Ooit, 10 jaar geleden, op een door de Geest vervulde dag, heb ik al mijn seculiere muziek uitgewist (cassettebandjes he!) en sindsdien heb ik alleen nog maar christelijke muziek.

Bevalt me prima, geen centje pijn!
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2004, 10:48:45 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 22:15:39 schreef Zwever:

Ik neem aan dat je die muziek wel gekocht hebt?
En, welke bands / zangers heb je dan nu in huis?
Ik doe niet meer mee.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2004, 11:09:26 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 22:48:45 schreef Riemer Lap:
[...]

Downloaden is gewoon legaal hoor.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2004, 11:11:22 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 23:09:26 schreef Does:
Je bedoelt dat alleen het verspreiden van die bestanden illegaal is?
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 16, 2004, 11:19:10 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 23:11:22 schreef Marloes:
[...]

Je bedoelt dat alleen het verspreiden van die bestanden illegaal is?
Iets als Kazaa is niet verboden anders was het al lang aan banden gelegd lijkt mij he. Als het tegen alle wetten in ging.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 16, 2004, 11:30:52 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 23:09:26 schreef Does:

Ging mij niet om illegaal verwerven maar om "geen centje pijn".

Overigens is het downloaden van muziek niet legaal als daar geen betaling van rechten tegenover staat :)
Ik doe niet meer mee.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2004, 11:38:08 pm »
Mis, Riemer :)
Is muziek downloaden illegaal? Nee, lang niet altijd.

En weer ontopic aub:
Ik denk dat de muziekstijl op zich niet direct fout is (al houd ik er niet van als muziek je in een bepaalde stemming probeert te manipuleren om je extra gevoelig te maken voor de tekst) maar de tekst zelf kan dat wel zijn. En vaak is dat tamelijk subtiel. Bijv. Queen, 'Bohemian Rapsody': Nothing really matters - nothing really matters to me promoot volgens mij de zinloosheid van dit leven (zo begrijp ik het iig) en dat lijkt me niet direct in overeenstemming met de bijbelse boodschap (zelfs Prediker komt met zingeving).

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 16, 2004, 11:45:07 pm »
mensen hebben al een vooroordeel als ze de term hardrock horen
als je verder kijk valt dit wel mee je moet de goede muziek er uit halen net zoals bij dance en hip hop
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2004, 12:52:40 am »

quote:

op 16 Feb 2004 22:15:39 schreef Zwever:
Ooit, 10 jaar geleden, op een door de Geest vervulde dag, heb ik al mijn seculiere muziek uitgewist (cassettebandjes he!) en sindsdien heb ik alleen nog maar christelijke muziek.

Heb je ook met je boeken gedaan?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2004, 01:57:07 am »
Wanneer is muziek christelijk?
Als de teksten over het geloof gaan?
Als de maker van die muziek een christen is?
Als jij als luisteraar associaties met het geloof krijgt bij het luisteren?
Als andere christenen er met een gerust hart naar luisteren?
Als ...?
Is instumentale muziek christelijk of onchristelijk?

Van mij persoonlijk mag muziek overal over gaan. Ook aan muziek met een niet-christelijke of zelfs anti-christelijke tekst kan ik boodschap hebben. Het drukt uit waar mensen mee bezig zijn. Hoe ze de wereld zien, en hoe ze met het leven omgaan. Als dat integer uitgedrukt wordt, vind ik dat altijd boeiend.
Van instrumentale muziek zou ik niet weten hoe je kunt bepalen of het christelijk is of niet. Het heeft denk ik te maken met de associaties die het oproept. Of met kennis over de artiest. Net zoals na WOII muziek van een aantal nederlandse componisten niet meer uitgevoerd werd omdat ze meegewerkt hadden met de Duitsers, terwijl hun noten technisch gezien niet verschilden van die van andere componisten. Je werd niet ineens nazi als je naar hun muziek luisterde. Ideologieën kunnen m.i. niet door muziek worden doorgegeven. Muziek kan daar wel voor gebruikt worden.

Als je het vanuit de sociale invalshoek benadert, vermoed ik dat 'identiteit' het sleutelwoord is. Muziek lijkt dichterbij te komen dan welke kunstvorm ook. De muziek die je luistert is al snel 'mijn' muziek, of 'onze' muziek, (tegenover 'jouw' muziek, of 'hun' muziek). Het wordt toegeëigend. Meer dan boeken, grafische kunst, etc. Die zijn minder identiteitbepalend. Als muziek die identiteitversterkende (of -bepalende) functie voor je heeft, zul je als christen díe muziek kiezen die bijdraagt aan jouw christelijke identiteit. En welke muziek dat is, zal weer afhangen van de stroming of groep binnen het christendom waar je bij wil horen. Voor degene voor wie de binding aan zo'n groep erg belangrijk is, wordt de keuze uit de beschikbare muzieken beperkter. Wie liever meer zelfstandig in de wereld staat, zal er een bredere muziekkeus op na kunnen houden.
Beetje kort-door-de-bocht hypothese misschien, maar ik zie in m'n omgeving veel wat hierop lijkt. Dus voorlopig vind ik er zelf wel wat in zitten.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2004, 02:19:33 am door Pulpeet »

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2004, 08:37:57 am »
Zit wat in, maar ja in de christelijke muziek is de muziekkeus ook zeeeeeeeeeer breed en dat weten weer veel mensen dan niet, Paulus zegt toch ook ergens hou je met het goede bezig, kan je ook op muziek betrekken en het is toch de keuze die je maakt uit zelfstandigheid welke muziek je luisterd tenminste ik heb die keuze wel gemaakt. Muziek moet zoiezo wat diepers hebben afentoe een loletje is niet erg maar ja je kan het ook alleen over vroeuwen hebben en mensen afkraken of alleen maar over onzinige dingetjes hebben. Maar vaak moet je dus ook verder kijken naar wat de bandleden beweegt om die speciaale muziek te maken. Maar ja tis gewoon makelijker om christelijke muziek te luisteren is er toch genoeg en nog goed ook ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2004, 01:09:39 pm »
Ik bekijk het altijd maar zo:

Je hebt 3 soorten muziek:

- Christelijk
- Niet-christelijk
- Anti-christelijk

Met categorie 1 heb ik geen problemen :)
Met niet-christelijke muziek ook niet
Met anti-christelijke muziek wel, dit is muziek waarin gevloekt wordt, tegen God in wordt gegaan, satan wordt aangeroepen, mensen tegen Gods geboden ingaan etc.

Ik heb naatst een hoop christelijke muziek ook een hoop seculiere muziek, maar ik wil niet naar muziek luisteren waarin met God wordt gespot.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2004, 02:13:54 pm »

quote:

op 17 Feb 2004 13:09:39 schreef Marnix:
Ik bekijk het altijd maar zo:

Je hebt 3 soorten muziek:

- Christelijk
- Niet-christelijk
- Anti-christelijk

Met categorie 1 heb ik geen problemen :)
Met niet-christelijke muziek ook niet
Met anti-christelijke muziek wel, dit is muziek waarin gevloekt wordt, tegen God in wordt gegaan, satan wordt aangeroepen, mensen tegen Gods geboden ingaan etc.

Ik heb naatst een hoop christelijke muziek ook een hoop seculiere muziek, maar ik wil niet naar muziek luisteren waarin met God wordt gespot.

Je komt ietwat in de knoop als je bovenstaande driedeling hanteert.
Volgens mij is dit de beste onderverdeling:
-Christelijk (gospelmuziek, 'CCM')
-Seculier / Algemeen verkrijgbaar

Binnen de seculiere scene komen gelukkig tegenwoordig steeds meer christelijke artiesten (Stacie Orrico, P.O.D., Lifehouse) en ook veel andere muziek die (behoorlijk) verantwoord is, zoals Hillary Duff, Limp Bizkit, U2 etc.
Daarnaast is er jammer genoeg nog steeds een heleboel geestvervuilende crap tussen, het komt dus wel aan op er heel bewust mee bezig zijn.
In ieder geval is wel duidelijk dat 'etiketjes plakken' steeds moeilijker wordt.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2004, 08:42:52 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 22:48:45 schreef Riemer Lap:
En, welke bands / zangers heb je dan nu in huis?

Ja die muziek heb ik wel gekocht (of gekregen), maar het ging me ook niet zozeer om het geld, maar om de "verleiding" die er zou zijn om seculiere muziek te gaan draaien: die heb ik amper. In die zin heb ik dus geen centje pijn. Op mijn werk irriteerde ik me eigenlijk alleen maar aan seculiere muziek.

Ik luister nu vooral opwekking, DC Talk, Michael W Smith, Kirk Franklin, Sonic Flood, etc. Als de tekst goed is en het lekker klinkt ben ik al lang blij :)

quote:

Jan W schreef:
Heb je ook met je boeken gedaan?

De enige seculiere boeken die ik heb, zijn kinderverhalen uit mijn jeugd. Misschien dat ik gewoon erg praktisch ingesteld ben, maar als ik een boek lees is het óf de Bijbel of een bijbelstudieboek, heel af en toe een christelijk verhaal (maar dan moet ik wel de tijd hebben). Onchristelijke input krijg ik voor de rest toch al de ganse dag door.

Met mijn schoonfamilie die helemaal boekenwurm is, lig ik wel buiten de boot, maar eigenlijk vind ik al die seculiere romannetjes en wat al dies meer zei, vreselijke verspilling van mijn tijd. Ik heb dan echt het idee dat ik alleen maar dingen zit te lezen die ik helemaal niet wil weten.

Vooral die 16 boeken van mijn literatuurlijst waren een enorme afknapper. De ene homo na de andere zelfmoordenaar kwam voorbij.

Overigens ben ik voor de rest echt geen heilige, helaas. Of toch wel, we worden in de Bijbel immers aangesproken met "heiligen". Laten we dat dan maar op alles betrekken. In de hemel draaien ze ook geen nutteloze muziek en hebben ze ook geen "lege" boeken, denk ik dan maar.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2004, 10:49:49 pm »
Ik kan me heel goed vinden in het betoog van Pulpeet.

Zelf vind ik verstikkend om alleen maar naar christelijke muziek te luisteren (veel heeft een soort van blijheid die ik niet verdraag) of boeken te lezen.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 18, 2004, 01:39:24 pm »
Get ready for eternity, zou ik zeggen :)

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2004, 06:08:46 pm »

quote:

op 18 Feb 2004 13:39:24 schreef Zwever:
Get ready for eternity, zou ik zeggen :)
haha dat wouk nou ook net zeggen maar vondt m iets te ver gaan maar tis wel zo  :X

paolo

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 24, 2004, 06:03:24 pm »
Leuk topic. Of muziek goed of fout is hangt heel erg af van je vooronderstelling. Ik kan me wel vinden in de indeling die Marnix maakt, maar het vervelende is dat niet alles zo in te delen is. Qua teksten wel (je kunt zien of deze godslasterlijk zijn) maar soms heeft de muziek ook van invloed. Voor de rest is het beter om als muzikant veel seculiere muziek te luisteren want deze is over het algemeen beter. Ik ben zelf gitarist en het is speuren in de christelijke hoek naar een christelijke Gary Moore (houd me aanbevolen voor tips!). M. W. smith staat qua aanbiddingsmuziek op eenzame hoogte. Alleen in de christelijke metal/hard rockscene zijn een aantal bands die van "seculier" niveau zijn.

Overigens hanteer ik bij mij zelf vaak het criterium wat voor soort gevoel bepaalde muziek op roept. "Throwing Copper" van Live is een supermuzikale cd maar ik wordt er depressief van dus moet ik er niet naar luisteren. Ook vindt ik dit topic wat beperkt omdat ook in de klassieke muziek bepaalde intensies een rol spelen. Wagner bijvoorbeeld baseerd zijn muziek regelmatig op erotiek. Is dit nu slechte muziek?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 24, 2004, 06:27:09 pm »

quote:

op 24 Feb 2004 18:03:24 schreef paolo:
Leuk topic. Of muziek goed of fout is hangt heel erg af van je vooronderstelling. Ik kan me wel vinden in de indeling die Marnix maakt, maar het vervelende is dat niet alles zo in te delen is. Qua teksten wel (je kunt zien of deze godslasterlijk zijn) maar soms heeft de muziek ook van invloed. Voor de rest is het beter om als muzikant veel seculiere muziek te luisteren want deze is over het algemeen beter. Ik ben zelf gitarist en het is speuren in de christelijke hoek naar een christelijke Gary Moore (houd me aanbevolen voor tips!). M. W. smith staat qua aanbiddingsmuziek op eenzame hoogte. Alleen in de christelijke metal/hard rockscene zijn een aantal bands die van "seculier" niveau zijn.

Overigens hanteer ik bij mij zelf vaak het criterium wat voor soort gevoel bepaalde muziek op roept. "Throwing Copper" van Live is een supermuzikale cd maar ik wordt er depressief van dus moet ik er niet naar luisteren. Ook vindt ik dit topic wat beperkt omdat ook in de klassieke muziek bepaalde intensies een rol spelen. Wagner bijvoorbeeld baseerd zijn muziek regelmatig op erotiek. Is dit nu slechte muziek?

je word depri van muziek dus luister je er niet naar sorry maar dat is dus echt onzin wat is er fout aan muziek waar je depri van word
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 24, 2004, 06:29:55 pm »

quote:

op 24 Feb 2004 18:27:09 schreef cochise:
[...]

je word depri van muziek dus luister je er niet naar sorry maar dat is dus echt onzin wat is er fout aan muziek waar je depri van word
Omdat je er niet depri van wil worden natuurlijk 8)7. Ik wordt bv ook niet graag depri door nix waarom dan muziek luisteren waardoor je het wordt ;) maar bij iedereen is die gevoeligheids factor natuurlijk anders....

paolo

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 03, 2004, 05:11:36 pm »
Volgens mij heeft God de mens niet geschapen om depri te zijn...

:) ;) :P :9 :z

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 04, 2004, 06:13:05 pm »
Citaat
op 17 Feb 2004 14:13:54 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Je komt ietwat in de knoop als je bovenstaande driedeling hanteert.
Volgens mij is dit de beste onderverdeling:
-Christelijk (gospelmuziek, 'CCM')
-Seculier / Algemeen verkrijgbaar

Binnen de seculiere scene komen gelukkig tegenwoordig steeds meer christelijke artiesten (Stacie Orrico, P.O.D., Lifehouse) en ook veel andere muziek die (behoorlijk) verantwoord is, zoals Hillary Duff, Limp Bizkit, U2 etc.
Daarnaast is er jammer genoeg nog steeds een heleboel geestvervuilende crap tussen, het komt dus wel aan op er heel bewust mee bezig zijn.
In ieder geval is wel duidelijk dat 'etiketjes plakken' steeds moeilijker wordt.

Limp Bizkit "behoorlijk verantwoord"?
Hoe dat?Artistiek?

:)

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 14, 2004, 02:11:06 pm »
Muziek is goed als je het zelf leuk vind!!

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 14, 2004, 02:18:47 pm »

quote:

op 14 Mar 2004 14:11:06 schreef bart1984:
Muziek is goed als je het zelf leuk vind!!

ik vond vroeger "Cat" leuk met teksten als dat je op je knieen moest gaan en bidden voor de duivel.
en alle muziek die over sex gaan en tegen God of een promotie van het moslim geloof.

leuke muziek maar zo verkeerd en anti christelijk.
ik vind dit dus een rare uitspraak
efeziers 6:12

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 14, 2004, 02:37:27 pm »
Offtopic in Band:

------------------------

door WaRRioR_FoR_ChRiSt op 14 Mar 2004 14:15
 het is misschien niet de bedoeling, maar ik wil even reageren op de nummers die je speelt met je band.

ik moedig altijd aan als christenen een band beginnen, maar als je nummers speelt van slayer en system a down hoop ik dat de band zo snel mogelijk stopt.

heb je wel door wat voor plezier je de duivel doet met je band.
muziek waar je als christen niet naar moet luisteren promoot jij met je band.

------------------------

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: maart 14, 2004, 02:39:16 pm »

quote:

op 14 Mar 2004 14:37:27 schreef Marloes:
Offtopic in Band:

------------------------

door WaRRioR_FoR_ChRiSt op 14 Mar 2004 14:15
 het is misschien niet de bedoeling, maar ik wil even reageren op de nummers die je speelt met je band.

ik moedig altijd aan als christenen een band beginnen, maar als je nummers speelt van slayer en system a down hoop ik dat de band zo snel mogelijk stopt.

heb je wel door wat voor plezier je de duivel doet met je band.
muziek waar je als christen niet naar moet luisteren promoot jij met je band.

------------------------
wil je dit hier verwijderen, want dit heb ik niet in deze topic gezet.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: maart 14, 2004, 02:39:24 pm »
van slayer kan ik me het voorstellen dat jullie het niet zo tof vinden. maar system of a down??? Oh zeker omdat je critich zijn tegen over isreal en amerika

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: maart 14, 2004, 02:42:27 pm »
bart1984 mag ik jou een advies geven,
bekeer je (dit wordt ook wel verwijderd en in een andere topic geplaats) want als jij als grefo weet dat het niet goed is en toch doorgaat dan sta je niet recht voor God en ga je verloren.
bekeer je en maak het goed met God

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: maart 14, 2004, 06:32:50 pm »

quote:

op 14 Mar 2004 14:39:24 schreef bart1984:
van slayer kan ik me het voorstellen dat jullie het niet zo tof vinden. maar system of a down??? Oh zeker omdat je critich zijn tegen over isreal en amerika
Voordat ik allerlei zaken ga roepen vind ik toch wel even fijn om te weten of bart 1984 zich wel of geen christen noemt, dat maakt voor de manier van benaderen nog wel even uit.

Jan Wietsma, Zwolle

NBABE

• re-birth
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: maart 15, 2004, 12:54:02 pm »
zoalang het maar Mathel is!!!! jaaah..
nee of muziek Goed of slecht is is zo enorm persoonlijk,
Sommige kunnen niet begrijpen dat deadMathel cristelijk kan zijn, of doom mathel, terwijl de ander God er juist wel weer door kunnen vinden,
Het is allemaal ook persoonlijk, als je maar eerlijk met jezelf bend...
Kijk naar de vruchten van de muziek,
Om maar even terug te komen op system of a down als voorbeeld.
Stel dat je het luistert en je wordt er agressief van of je grijgt er bv zelfmoord nijgingen van (daar gaan ook texsten van hun over..) tjah dan zou ik het niet aanraden.. heb er zelf ook paar nummers van gewoon ook omdat het muziekkaal goed inelkaar zit, en in die nummer zeiken ze amerika af en Bush inderdaad die zijn wel oke die nummers, wordt niet perce agresief van, merk ik wel dat het me van God weghaalt dan moet het weg....

ciau ciau
At his feed we cant pretend
So just come as you were mend!

I was not made for this earth,
My scream is for a re-birth

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: maart 15, 2004, 03:04:40 pm »
warroir nou zeg je dat het moslim geloof slecht is?
Discriminatie is dat!!!

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: maart 15, 2004, 03:06:16 pm »
Jan W ik noem mij geen christen!!
Maar dat is mijn eigen keuze net zoals jij dat doet om wel te geloven. Net zoals de muziek waar ik naar luister dat is ook mijn eigen keuze

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: maart 15, 2004, 03:12:15 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 15:06:16 schreef bart1984:
Maar dat is mijn eigen keuze net zoals jij dat doet om wel te geloven. Net zoals de muziek waar ik naar luister dat is ook mijn eigen keuze
Is dat een vrijblijvende keuze denk je?
Of zou de ene keuze de juiste kunnen zijn en de andere de onjuiste?

Het is in zekere zin ook jouw keuze om voor een rood stoplicht te remmen. In principe kun je ervoor kiezen door te rijden en het rissco op een boete of aanrijding te nemen. Maar naast de keuze heb je ook de plicht, wettelijk en moreel, om te stoppen. Sommige keuzes zijn NIET vrijblijvend.
Bombus terrestris Reginae

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: maart 15, 2004, 03:22:30 pm »
Ik geloof niet en mijn keuze is vrijblijvend want ik geloof niet in een god of iets

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: maart 15, 2004, 03:25:13 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 15:22:30 schreef bart1984:
Ik geloof niet en mijn keuze is vrijblijvend want ik geloof niet in een god of iets
Dat is natuurlijk een drogreden. Mocht jij het mis hebben dan is je keuze NIET vrijblijvend - en waarom zou het bestaan van God van JOUW mening afhangen?

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: maart 15, 2004, 03:33:43 pm »
het bestaan van god hangt niet van mening af. Maar wel door jou mening????

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: maart 15, 2004, 03:35:10 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 15:33:43 schreef bart1984:
het bestaan van god hangt niet van mening af. Maar wel door jou mening????

Nee, ook niet van mijn mening natuurlijk  :)

De zin "God bestaat" is waar of niet waar, het is niet iets waar je een mening over kunt hebben.

Als het regent kan ik wel zeggen "kijk, de zon schijnt" maar dat is dan natuurlijk wel onzin.

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: maart 15, 2004, 03:38:53 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 15:06:16 schreef bart1984:
Jan W ik noem mij geen christen!!

Bart 1984, bedankt voor je reactie. Jouw aanspreken op muziekkeuzes kan ik dan wel doen, maar toch vanuit een ander kader dan wanneer christenen zouden kiezen voor Slayer of whatever. Je bent van harte welkom op dit forum, alleen zou ik het op prijsstellen als je in je 'taalgebruik' een beetje rekening houdt met het feit dat je op een christelijk forum zit. Niet iedereen waardeert woorden als k*t en f*ck.

Overigens dat christenen moeite hebben met Slayer zit hem vooral in het feit dat Slayer in zijn teksten boodschapt dat God niets met ons te maken wil hebben, en juist dat laatste feit ontkennen wij als christenen omdat God inmiddels de band met de mensen weer hersteld heeft.

Jan Wietsma, Zwolle

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: maart 15, 2004, 03:39:54 pm »
ok jan ik zal niet meer op het forum schelden!
 :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: maart 15, 2004, 03:41:47 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 15:39:54 schreef bart1984:
ok jan ik zal niet meer op het forum schelden!
 :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
thnx  :) :) :)

Jan Wietsma, Zwolle