NAh,
In maart begin ik aan de 3e alphacursus die ik ga geven. Deze gaat uit van de GKV van Rotterdam stad. Tevens leid ik ook een betagroep. Ik zit er dus middenin

Deze cursus bestond tot dit najaar uit video's, maar er zullen nu een aantal
avonden gehouden worden waarin ipv een video, een spreker zal komen. Lijkt me wel een goede zaak.
Wij hadden de afgelopen cursus een dominee van de GKV in onze groep, die na alle enthousiaste verhalen zelf ook wel eens een cursus mee wilde maken.
Ik zie de alphacursus voor mensen die niet geloven als een eerste stap op weg naar. Voor mensen die wel geloven zie ik ik het als een opfriscursus.
Gezien de enorme belangstelling (tot inmiddels buiten rotterdam begreep ik) voorziet het in een behoefte.
Ik zie deze manier als een goede manier van evangelisatieverkondiging. Het is niet DE manier maar EEN manier zoals E&R ook een manier is, en marktwerk en.....
Dat er blijkbaar binnen vrijgemaakte kring wat problemen mee zijn (dat weet ik overigens niet alleen van hier maar ook uit het ND en nog wat andere mensen) dat neem ik in dit geval voor kennisgeving aan. Natuurlijk ben ik het niet in alles helemaal eens met wat Nicky Gumbel vertelt, en zijn voorbeelden die hij soms aanhaalt zijn in mijn ogen iewat fantastisch, echter daarvoor zie ik ook na de video de bespreking als ruimte om daarover te praten.
Verder kan ik me aardig vinden in wat John Barry vertelt. Over zijn eigen ervaringen, maar ook over de alpha in het algemeen. Bij ons zitten ook niet alleen maar vrijgemaakte mensen, maar ook evangelische, hhervormde, mensen die helemaal niks zijn, katholieke enz. Wat je dan kunt doen is ook tijdens de bespreking: getuigen.
Wat ook ik prachtig vind, is de laagdrempeligheid, een intieme sfeer waarin mensen hoewel ze elkaar vantevoren niet kenden, heel open zijn, waar ook van elkaar geleerd wordt enz.
Zoals eerder gezegd, ik zie de alphacursus dus niet als dat je na de cursus gelijk helemaal christen moet zijn, maar als een manier om mensen aan het denken te zetten.
Dus nogmaals, ook ik vind de alphacursus niet de perfecte cursus, maar als je ziet, wat het met mensen doet, dan ben ik blij dat ik daar aan mee kan werken. Ik heb ook mogen zien dat God werkt.
Het is de bedoeling om op de alphacursus te vertellen maar leren doe ik er ook nog steeds, en daar ben ik blij mee.
Mvrgr.
Zizou Zidane
P.S. eea komt misschien wat onsamenhangend over, maar deze gedachten kwamen bij mij op toen ik deze topic zat te lezen.