Auteur Topic: Nieuw feiten (achtergronden achter het nieuws)  (gelezen 760 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Nieuw feiten (achtergronden achter het nieuws)
« Gepost op: maart 01, 2004, 02:57:26 pm »
Erg gebeuren dingen in de wereld, dingen waar we geen weet van mogen hebben. Zelf heb ik gewerkt in een bepaalde (zware)industrie tak, afgelopen weekend zijn er een aantal ernstige zaken gebeurd die buiten het nieuws worden gehouden.

Gister kon ik nog rondsnuffelen op bepaalde site's van bedrijven die de verantwoording dragen voor de feiten.
Vandaag krijg ik deze berichten als ik wil kijken hoe ze met de zaken omgaan.
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
De ander krijg ik een logon scherm op de frontpage.

Gisteren zag ik al bepaalde zaken verwijdert worden van site's.

Sommige van deze feiten zouden overheden kunnen gebruiken om hun veiligheidsplan op te kunnen baseren. Men beschouwt zich veilig omdat men bepaalde feiten niet weet, sommige zaken worden als relatief veilig beschouwd die dit dus feitenlijk niet zijn.

We moeten dus wachten op een klokkenluider die op een hoge positie verkeerd die dus wil lekken. Lagere werknemers kennen alleen een zwijgplicht en mogen dus niet informeren.

Valt het vertellen van bepaalde zaken onder fraude?

Zelf denk ik dat bedrijven een bepaalde angst hebben voor de overtrokken reacties, zaken worden zwaarder aangerekend dan ze voor de bedrijven feitelijk zijn.  
Het bedrijf maakt een risico analysy en werkt met een aanvaadbaar risico, de overheid werkt ook met een ingecalculeerd risico, sommige mensen gaan uit van een nullijn. De media spelen met de risico bal, het angst sentiment krijgt bij de burgers de overhand. De overheid speelt graag met de angst en manipuleert hiermee de publieke zaak. Kan me voorstellen dat bedrijven weigeren om bepaalde informatie te vertellen.

Zelf beschouw ik onlangs het verlies van diverse levens de zaak als een near-miss als ik bekijk wat de consequenties hadden kunnen zijn in de slechts denkbare omstandigheden.
Ik ga niet feitenlijk in op de zaken...
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.