quote:
De relativeringstheologie leert dat ieder mens mag vinden wat hij wil, mits hij het ook maar kan afleggen. Kort gezegd komt het er op neer dat je best een geloof mag hebben, maar dat je dat niet mag tonen. Wie het wel toont bezondigd zich aan het beledigen van andersgelovigen. De neutrale nietgelovige krijgt daarmee het alleenrecht op het tonen wie hij is.
Geloof zit niet aan buitenkant, maar aan de binnenkant!!!
Het ware geloof behoeft geen krans!
Ik wil er opwijzen dat onder al die uiterlijkheden een grote schijnheiligheid schuilgaat en vaak leidt tot een een geloog in uiterlijkheden i.p.v het innerlijke.
Welk meisje van 7 jaar wil met een hoofddoek lopen?

?
Menig moslim vrouw komt zonder hoofddoek de straat niet op!!!!
De vraag is dus willen wij dat in Nederland??
Ik denk dat wij dit in Nederland niet mogen goedvinden.
Niet omwille van het nihilisme, maar heel simpel omdat wij vrijheid voor ieder individue waarborgen ongeacht welke religie dan ook.
quote:
Je mag wel 'zijn' maar je mag niet de gevolgen van je 'zijn' laten zien, dus je mag alleen een schijn'zijn' wezen. De gevolgen van je 'zijn' moet je uit het maatschappelijk verkeer bannen, anders drijf je de zaak op de spits.
Wat een onzin, vaak is hier sprake van dwang.
Dwang die gepaard gaat met fysiek geweld.
Eigen identiteit wordt vrouwen ontnomen, zowel psyschisch als seksueel.
Ik vind deze valse voorstelling een bijzonder kwalijke zaak, die de vrouwen groot onrecht aandoet.
Uit morele overtuiging moet/mag men hier geen steun aan verlenen maar dient het ten alle tijden te verwerpen.
Ik vind het bijzonder önchristelijk" vrouwen in een dergelijke keurslijf te persen.
Moslim Vrouwen die niet zonder hoofddoek op straat mogen komen, die niet alleen mogen reizen, die niet over hun eigen lichaam mogen beschikken, niet zichzelf mogen kleden, geen eigen partner mogen kiezen, enz, enz dat moet wij niet willen maar bestrijden!!