Auteur Topic: De speelplaats van Pleun, deel 8  (gelezen 30346 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun, deel 8
« Reactie #300 Gepost op: augustus 14, 2004, 07:30:42 pm »

quote:

Doornroosje schreef op 14 augustus 2004 om 16:11:
... en ter camouflage van dat vrouwelijk mentaal overwicht noemen mannen zich sindsdien  het 'sterke geslacht'..? :) Is al goed hoor...

Ik heb diep respect voor de vrouw  _/-\o_ Maar wij mannen zetten de vuilniszakken buiten...

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2004, 07:31:49 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: augustus 16, 2004, 10:47:44 am »
Pfff, beroerd geslapen zeg. :O

Gisteren niet veel uitgespookt. Met de scriptie van m'n zusje loopt het nu wel aardig, ik zie licht aan het eind van de tunnel. Met dank aan een werkstuk van Pulpeet, waar ik dankbaar gebruik van maak. Met zijn toestemming uiteraard, en zo nu en dan gebruik ik ook nootjes. Schending van het auteursrecht kan je natuurlijk niet maken, en plagiaat is ook niet netjes. O-)

Ter ontspanning begonnen in het boek 'Stalingrad' van Anthony Beevor. Vorig jaar las ik van dezelfde historicus een lezenswaardig boek over de Slag om Berlijn.

's Avonds nog even met m'n mama gesproken aan de telefoon over het Open Huis. R., de jongen die regelmatig het Open huis bezoekt en last heeft van geesten onder zijn schoen, en van moslims niet veel moet hebben, krijgt hulp van maatschappelijk werk. Ook tegenover onderzoek door een arts staat hij niet negatief. Gelukkig maar, want hij slaapt al een tijdje in een tentje in Vlaardingen omdat hij het in z'n eigen huisje in Rotterdam niet uithoudt tussen de moslims. Een onleefbare situatie natuurlijk, slapen in een tent, zeker met dit vochtige weer.

Op de tamtam vermaak ik me verder prima 's avonds. Dat heb je wanneer je avondmensen treft die alleen overdag hun naam eer aan doen. d:)b

Aan de telefoon is het ook wel 'lollig' vanmorgen, met de dagelijkse portie menselijk leed. Er belde net een mevrouw voor een vriend van haar. Z'n vriendin is vertrokken met hun kindje en daar was hij niet zo blij mee. Bij het huis waar ze nu woont trapte hij een ruit in, waarbij hij z'n achillespees scheurde en een slagaderlijke bloeding opliep. Z'n ex heeft ook nog eens aangifte gedaan van bedreiging. Gezellig allemaal. :?
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2004, 11:03:24 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: augustus 16, 2004, 12:41:53 pm »

quote:

Pleun schreef op 16 augustus 2004 om 10:47:
Op de tamtam vermaak ik me verder prima 's avonds. Dat heb je wanneer je avondmensen treft die alleen overdag hun naam eer aan doen. d:)b
http://smile.smilies.nl/2159.gif

Da's gewoon scriptie-ontwijkend gedrag!
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: augustus 16, 2004, 10:26:50 pm »
Scriptie-ontwijkend gedrag? Van wie?

Ik moet nog even iets optekenen dat ik vandaag meemaakte, ik weet alleen niet of het immoreel is.  O-)

Toen ik in de pauze de kantine binnenliep, zat het meisje dat me nogal tof vindt als enige aan tafel. Ik vroeg hoe haar weekend geweest was, etc. Het leek wel of ze zich niet helemaal op haar gemak voelde. Opeens zei ze: 'ik moet je eigenlijk iets vertellen, maar ik durf niet.' Ik keek verbaasd en deed verder of mijn neus bloedde. 'Ach, anders vertel je het toch morgen?', zei ik. 'Nee, ik ben speciaal hiervoor naar het werk gekomen.' Ik nam een hap van m'n broodje kip-satesalade en bedacht me wat voor vreselijks ze wel niet te melden had. Toen ik het broodje op had, bood ze me een halve sinaasappel aan. Ik propte het stuk met 1 hap naar binnen en zei dat ik nog even een luchtje ging scheppen.

Buiten ging ik op de stoeprand van een leegstaand winkelpand zitten en bestudeerde de langslopende mensen. Leuke bezigheid is dat. Toen ik aanstalten maakte om weer naar binnen te gaan omdat m'n pauze zachtjesaan in de terminale fase was beland, kwam het meisje naar buiten. 'Heb je echt geen idee wat ik wil vertellen?' Pleun (stoicijns): 'Nee, eigenlijk niet' (je moet het vrouwen niet te gemakkelijk maken) Meisje: 'ik vind je al leuk sinds de eerste keer dat ik je sprak, en dat is alleen maar erger geworden. Dat heb je toch wel gemerkt?' Pleun: 'Ooow, ja natuurlijk heb ik dat gemerkt, ik ben niet gek.' (Stilte). Meisje: 'ik moest het gewoon kwijt, ik heb dit nog nooit eerder zo meegemaakt.' Pleun: 'Ik dacht dat je had gezegd dat je snel verliefd werd.' Meisje: 'Nee, juist niet, ik hou het altijd tegen, maar nu lukt dat niet. Ik voel me stom' Pleun: 'Waarom? Ik vind je niet stom hoor.'

Meisje: 'Ik probeer je te ontlopen.' Pleun: 'Ow, dus we gaan voortaan gescheiden diensten draaien. Als ik achter de balie zit, mag jij aan de telefoon.' Meisje (kijkt verschrikt). Pleun: 'grapje.' (Stilte)

Ik wist verder niet veel te zeggen. Wat mij betreft verandert er niets. Het is wel moedig van haar om het te vertellen, als ik niet zeker van de ander ben zou ik nooit toegeven dat ik die persoon leuk vind. Maar hoe moedig en aardig ik haar ook vind, dat is natuurlijk geen reden om ook maar m'n liefde te verklaren. Ondanks dat ik me een vaatdoek voelde vandaag, heb ik het redelijk subtiel opgelost hoop ik. Na een beetje gedrentel (kennelijk hoopte ze dat ik nog iets ging zeggen) besloot ze naar huis te gaan. 'Tot morgen!', zei ik.

Na de redelijk drukke werkdag (de vakantie loopt duidelijk op z'n eind) werd ik thuis op de tamtam begroet door m'n vriendinnen in het Hoge Noorden.  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2004, 11:29:19 pm door Pleun »

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: augustus 16, 2004, 10:33:59 pm »
Hey Pleun,

Wordt het niet eens tijd om het in boekvorm uit te gaan geven? 8) Wordt het meteen een kaskraker!!
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #305 Gepost op: augustus 16, 2004, 11:08:21 pm »
Hoeveel vrienden zou ik daarmee verliezen?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: augustus 16, 2004, 11:52:28 pm »

quote:

Pleun schreef op 16 augustus 2004 om 23:08:
Hoeveel vrienden zou ik daarmee verliezen?

Je zou mij winnen :) .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Phantom

• Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: augustus 17, 2004, 12:28:48 am »
Mij ook.

Ik heb je weblog pas 2 uur geleden ontdekt, en ik ben sindsdien geboeid aan het lezen geweest (heb pag. 1, 2, 12 en 13 nu gehad). Je schrijfstijl ownt, en ik ga de rest van de blog zeker nog lezen. Keep it up dude!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: augustus 17, 2004, 12:01:06 pm »
Bedankt voor de lovende woorden. Ik zal m'n uitgever eens bellen. Misschien is een publicatie onder pseudoniem een idee, met de toevoeging 'iedere overeenkomst met bestaande personen berust op louter toeval.' :+

Ziek

Momenteel zit Pleuntje ziek thuis. Nou ja, ziek... zwaar verkouden. Ben nog wel naar m'n werk gegaan vanochtend, maar ik zat de hele tijd m'n neus op te halen aan de telefoon. 'Volgens mij bent u een beetje verkouden' en: 'als ik u was zou ik maar naar huis gaan meneer', waren enkele van de opmerkingen die ik van clienten te horen kreeg. Dat laatste advies heb ik dus maar opgevolgd, hoewel ik door een (vrouwelijke) collega min of meer naar huis ben gestuurd. Het schijnt dat ik er nogal verlept uitzie, en dat ik een rode neus heb.

Nog wel een paar mensen geholpen vanmorgen. Er belde een mevrouw uit mijn woonplaats met een niet alledaags probleem. Haar buurman heeft een terrarium met reptielen (zoals kameleons), en voert de beesten levende krekels. De krekels willen echter nog wel eens ontsnappen, waardoor de buurvrouw bij tijd en wijle last heeft van een krekelinvasie in haar huis, ze zitten zelfs in het bed van haar kleindochter. Ze is het goed zat. Heb haar uitgelegd wat ze er juridisch gezien aan kan doen.

Verder was er weer eens een client die begon te snikken. Het zijn altijd vrouwen die hun tranen niet in bedwang kunnen houden. Ik laat ze altijd eerst een beetje uitsnotteren en tot rust komen, alvorens ik met mijn heilzame basstem weer iets zeg.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2004, 03:10:05 pm door Pleun »

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: augustus 17, 2004, 01:08:21 pm »
http://smile.smilies.nl/699.gif
Voor je neus... (kon geen kleenex vinden)
Heel veel beterschap van je vriendinnen uit het Hoge Noorden! :w

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: augustus 17, 2004, 03:15:22 pm »
Thanx! A pleerol is fine for me. :)

Pleuntje brengt deze dag door op bed, afgewisseld met een beetje lezen op het balkon, alwaar de uitstoot van bacillen zonder kwalijke gevolgen blijft voor de directe omgeving.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2004, 03:15:46 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: augustus 17, 2004, 03:22:23 pm »
Beterschap Pleun. :)
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: augustus 17, 2004, 11:07:01 pm »
Thanx Paaltje. Heb de dag overleefd, verstoken van ook maar iedere vorm van zorg. Maar een echte man klaagt niet he...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: augustus 18, 2004, 12:11:57 am »
Ja, wij waren naar Bijbelkring... :+

edit:Ben je alweer aan het werk?? d:)b
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2004, 12:32:16 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: augustus 18, 2004, 01:10:02 pm »
Op naar het volgende topic, deze is een beetje heel erg vol ;)
Pinkeltjefan