Auteur Topic: Wie heeft er gebed nodig  (gelezen 91957 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #150 Gepost op: november 30, 2005, 12:14:54 am »
In gedachten kunnen we bij hen zijn - al ken ik ze niet - en voor hen bidden.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Marloes

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #151 Gepost op: december 03, 2005, 12:11:35 am »
Weer een update online: klik voor bericht

quote:

Geerke en Hans belden net nog even. Enzo is nog steeds heel stabiel, hij heeft een zuurstofgehalte van meer dan 90%. Hij is zo stabiel dat de artsen er vanuit gaan dat hij de nacht wel zal halen. Ze houden natuurlijk een slag om de arm, maar het ziet er heel goed uit. Hans en Geerke zijn onnwijs trots op Enzo dat hij alle dokters zo in hun hemd zetten;-) Het was 99%zeker dat Enzo binnen een paar uur zou overlijden en nu na 13 uur is hij er nog zo stabiel als het maar wezen kan.

Zijn ademnhaling is 25, das beter dan met beademing!

Hans en Geerke voelen deze dag echt als een groot kado wat ze hebben gekregen na deze 2 moeilijke weken.

Voor iedereen de vraag om te blijven bidden en hopen.
[Prediker 7:29]

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #152 Gepost op: december 03, 2005, 10:55:38 am »
Hoe is het mogelijk............. bidden en hopen, doe ik

Marloes

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #153 Gepost op: december 04, 2005, 11:43:53 pm »
Ja, het gaat beter dan verwacht :) al kan hij niet zelf slikken en hoesten. Daardoor hoopt het slijm in zijn longen zich op en zal hij het uiteindelijk wel benauwd krijgen.
Nog weer een update vandaag:

quote:

Lieve allemaal,

Het gaat nog steeds onveranderd goed met Enzo. We zijn dankbaar dat hij het zolang volhoudt en gaan vrij rustig de nacht in, ook al weten we niet hoe de situatie er over een paar uur uit zal zien. Reimer heeft Enzo vandaag een hele dikke knuffel gegeven en riep: "Enzo, wakker worden!" :-))

Verder geen nieuws, de artsen weten ook niet hoe dit verder zal verlopen. Dank jullie wel dat jullie zo onvermoeid doorgaan met bidden! Willen jullie God ook danken voor alles wat wij van Hem ontvangen?

liefs Geerke, Hans, Reimer, Enzo!

p.s. overigens hebben we ook bericht ontvangen dat de ambulancebroeder zich niet ziek heeft gemeld in verband met het ongeval van Enzo - maar dat hij alleen iets eerder naar huis is gegaan en de volgende dag zijn werk weer gewoon heeft opgepakt. Wat ons betreft verdienen deze mensen overigens sowieso een medaille.

Marloes

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #154 Gepost op: december 05, 2005, 01:59:42 pm »
Weer een update: klik.
Voorlopig zal ik hier geen updates meer heen kopieren. Wie zijn situatie wil volgen kan dat bij het forum van www.ouders.nl doen, rubriek Gezellug, topic Het nieuwe spotters kv. Voorlopig lijkt zijn situatie stabiel te zijn. Als er iets drastisch wijzigt laat ik dat hier nog wel weten.

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #155 Gepost op: december 05, 2005, 03:10:52 pm »
Marloes,

Ik geloof dat ik super blondtt ben, want zelfs met jouw uitleg erbij,
blijf ik dat forum een crime vinden, en kan ik het bewuste forum
onderdeel niet vinden, zucht...........

Dus ik hoop op updates............

Alvast heel erg bedankt.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #156 Gepost op: december 05, 2005, 03:13:36 pm »
Ik snap ook geen barst van dat OO forum.
Leef wel mee met Enzo, wat een afschuwelijk verhaal!

Hoe is hij eigenlijk in die coma geraakt? Waar was hij in gestikt? Dat is me niet helemaal duidelijk geworden.
Bombus terrestris Reginae

Marloes

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #157 Gepost op: december 05, 2005, 04:33:07 pm »
Kunnen jullie het met deze link erbij wel vinden? http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NF.cgi

Hij is in zijn kinderstoel onderuitgezakt en waarschijnlijk achter het tuigje blijven haken. Als dat een heupgordel is zoals bijv onze kinderstoel standaard heeft, kan dat ook makkelijk. :/ Je hoeft dan alleen beide benen aan dezelfde kant van de 'kruisgordel' te hebben (het riempje dat normaal tussen de benen loopt, en bij ons van het blad naar de zitting loopt) en dan onderuit te glijden en blijven haken in de heupgordel.
Dit is die van ons
http://www.airmiles.vesproshop.nl/domains/vespro_airmiles/content/productimages/middle/159935.jpg
en als je daarbij geen apart tuigje koopt (dat wel aan allerlei veiligheidseisen moet voldoen itt het tuigje in de kinderstoel als ik Consument en Veiligheid goed begrijp) kan zo'n ongeluk dus gebeuren.

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #158 Gepost op: december 05, 2005, 04:39:13 pm »

quote:

Dan krijg ik. ; forum einde

quote:

Hij is in zijn kinderstoel onderuitgezakt en waarschijnlijk achter het tuigje blijven haken. Als dat een heupgordel is zoals bijv onze kinderstoel standaard heeft, kan dat ook makkelijk. :/ Je hoeft dan alleen beide benen aan dezelfde kant van de 'kruisgordel' te hebben (het riempje dat normaal tussen de benen loopt, en bij ons van het blad naar de zitting loopt) en dan onderuit te glijden en blijven haken in de heupgordel.
Dit is die van ons
[afbeelding]
en als je daarbij geen apart tuigje koopt (dat wel aan allerlei veiligheidseisen moet voldoen itt het tuigje in de kinderstoel als ik Consument en Veiligheid goed begrijp) kan zo'n ongeluk dus gebeuren.
O, zo dus, ik begrijp het nu

Marloes

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #159 Gepost op: december 05, 2005, 04:43:45 pm »
Ik zie dit cyber:
http://img225.imageshack.us/img225/7041/ool6vp.jpg
Zet een '0' bij 'Alleen berichten van de laatste X dagen', kies rubriek 'Gezellug' en klik op 'Ga naar de rubriek'. Dan zou het moeten lukken.

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #160 Gepost op: december 05, 2005, 04:50:10 pm »
Okay, ik probeer de link nog een keer, hopen dat ik dan hetzelfde krijg.
kheb wel een mac en daardoor gaat er wel vaker wat mis ........

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #161 Gepost op: december 28, 2005, 09:48:10 pm »
Mijn nicht, ze is vandaag 35 geworden, heeft uitgezaaide darmkanker.
Ze is vandaag uit het ziekenhuis naar huis gekomen om te sterven.
Vijf weken geleden is ze voor het eerst naar de dokter gegaan met buikklachten, dit kwam echt als een donderslag bij heldere hemel.
Ze is getrouwd en heeft drie kinderen, de jongste is anderhalf.
Zij en haar gezin hebben gebed hard nodig.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #162 Gepost op: december 28, 2005, 09:54:08 pm »
Aiai! Dat is erg slecht nieuws!
Ik zal voor hun gezin bidden (dat zijn van die fijne mededelingen, zo rond kerst enzo).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

desiree

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #163 Gepost op: december 28, 2005, 11:27:43 pm »
Graag gebed er is COPD bij mij geconstateerd, dit is een longziekte die niet te genezen is (menselijkerwijs) en die dodelijk is.
Nu geloof ik in Jezus en dat alle dingen mogelijk zijn ...
Ik geloof dat Hij onze gebeden hoort.
Prijs God voor Zijn goedheid en genade die tot in de eeuwigheid duurt

Chaveriem

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #164 Gepost op: december 29, 2005, 03:45:49 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 30 oktober 2004 om 15:36:

[...]

Oke, oke... :)
Nu snap ik je beter, als je het beter had geformuleerd......
Waarom ben je niet in die positie? Bid je zelf ook niet? Of is God eigenlijk onbereikbaar of een zo vaag begrip dat je er niets mee kunt?

quote:

Chaveriem schreef op 31 oktober 2004 om 09:23:
[...]

Ik ga nadenken over een goed antwoord.....

Wat laat, maar als nog, wellicht geen goed antwoord, maar toch......
G'd is zeker niet onbereikbaar of een vaag begrip, maar mijn visie wijkt iets af (understatement of the century).

By the way.... Je had me ooit eens een documentje belooft, iets met jouw visie op feestdagen.... ergens 2 jr geleden.... ;)
mea culpa mea culpa mea maxima culpa

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #165 Gepost op: december 29, 2005, 05:43:28 pm »
@desiree,
Even wat gegoogled op COPD bij de fysiotherapeut en een nieuwsbrief van artsennet.
Ziet er niet goed uit. In ieder geval elke vorm van roken vermijden maar dat wist je ongetwijfeld al. Er is wel redelijk wat aan symtoombestrijding te doen zo te lezen. Sterkte en Gods zegen gewenst.

@Bumblebee,
Een heel slecht bericht. Ik neem aan dat men al een tijdje op de hoogte was in dat gezin? Niet dat het daardoor veel makkelijker wordt. De situatie om als vader (deels) alleen met de kinderen te zijn komt me uiteraard bekend voor maar dit is zoveel zwaarder. Ik bid mee.
« Laatst bewerkt op: december 29, 2005, 05:42:11 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

desiree

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #166 Gepost op: december 29, 2005, 06:29:28 pm »
ik rook niet hoor!
bah en vies

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #167 Gepost op: december 29, 2005, 06:32:29 pm »
Je rookte onvrijwillig mee? (Heb ik ook ontzettende gezondheidsproblemen mee gehad, longontsteking, astma, chronische bronchitis enzo). Ik heb er nou geen last meer van, trouwens, sinds ik netjes rookvrij leef.

Natuurlijk bid ik mee, ik heb enigszins ervaring met de gevolgen van andermans rookgedrag... :/
« Laatst bewerkt op: december 29, 2005, 06:53:17 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #168 Gepost op: december 30, 2005, 12:21:06 am »
Bumblebee en Desiree, ik neem het mee in gebed.........

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #169 Gepost op: december 30, 2005, 03:44:10 pm »

quote:

Chaveriem schreef op 29 december 2005 om 15:45:
[...]

[...]

Wat laat, maar als nog, wellicht geen goed antwoord, maar toch......
G'd is zeker niet onbereikbaar of een vaag begrip, maar mijn visie wijkt iets af (understatement of the century).

By the way.... Je had me ooit eens een documentje belooft, iets met jouw visie op feestdagen.... ergens 2 jr geleden.... ;)

He, je was een tijd niet op het forum te vinden. Maar ik schaam me dat ik het erbij heb laten zitten.
Zal het binnen afzienbare tijd je mailen? En herinner me er maar weer aan als het tew lang duurt.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Chaveriem

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #170 Gepost op: januari 02, 2006, 11:46:53 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 30 december 2005 om 15:44:

[...]

He, je was een tijd niet op het forum te vinden. Maar ik schaam me dat ik het erbij heb laten zitten.
Zal het binnen afzienbare tijd je mailen? En herinner me er maar weer aan als het tew lang duurt.

Is goed, mail maar....................
Wat is te lang.... 2jr? ;)

Ben inderdaad lang weg geweest. Dacht dat jullie me wel zat zouden zijn. Maar onlangs vond ik weer iets, dus ik had wat sparring partners nodig (Zie LB), misschien dat jij er ook nog ff naar wil kijken.
mea culpa mea culpa mea maxima culpa

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #171 Gepost op: januari 02, 2006, 06:51:13 pm »
Even een kleine update: we hoorden gisteren dat het toch nog zin heeft om een chemokuur te ondergaan, wat winst kan opleveren in tijd en kwaliteit van leven. Ze mogen nu gaan denken in weken of misschien zelfs maanden in plaats van in dagen. Lijkt onbeduidend, maar voor hen heel belangrijk.

Dus: iedereen zeer bedankt voor het gebed!

@Zijnkind: nee, ze weten het zelf nog sinds vorige week... ze kwam 4 weken geleden met buikklachten en gewichtsverlies bij de huisarts die onraad rook en haar doorstuurde. Toen bleek uit de scan en andere onderzoeken dat er niets meer aan te doen was.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #172 Gepost op: januari 04, 2006, 12:01:18 am »
Kennen jullie Enzo nog?

quote: http://www.rigtering.nl/Reimer

3 Januari 2005 - Dinsdag
Gisteren heeft Enzo een EEG gehad en vanmiddag hadden we een gesprek met de neuroloog en met de revalidatiearts. De EEG ziet er niet goed uit en de medicatie slaat niet voldoende aan bij Enzo. Zelfs met al de medicatie die er is, krijgen ze de epilepsie van Enzo dus niet onder controle.

Dat betekent dat de beslissing genomen is dat Enzo definitief niet naar het revalidatiecentrum kan. De revalidatiearts zei dat, als zij nu aan slag zouden gaan met het stimuleringsprogramma, dat ze dan meer kwaad zouden doen dan goed. Het zou Enzo heel veel stress opleveren en het zou zijn epilepsie waarschijnlijk alleen maar versterken.

De verwachting is, zoals ik in het vorige bericht al schreef, dat de voortdurende epilepsie de hersenen van Enzo op den duur zal uitputten. Hoe lang dat gaat duren, kan niemand zeggen.

Het Elisabethziekenhuis waarin Enzo nu ligt, gaat nu zo snel mogelijk de overplaatsing regelen naar een ziekenhuis bij ons in de buurt. We hopen en verwachten dat dat het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk zal zijn.

Het voelt heel erg verdrietig, en ook erg onwerkelijk, want hoe slecht het er ook voor stond, ik kon me toch ook niet voorstellen dat Enzo echt definitief niet naar het revalidatiecentrum zou kunnen gaan. Dat was immers waar we voor naar Tilburg kwamen!
De phenobarbital (zwaarste anti-epilepsiemedicijn dat beschikbaar is), slaat niet aan, wat inhoudt dat het aftellen eigenlijk is begonnen (alweer)... Tenzij er een wonder gebeurt. Zelf weet ik momenteel niet goed waarvoor ik moet bidden... Maar iets is altijd beter dan niets.... ;(
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2006, 12:02:26 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

desiree

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #173 Gepost op: januari 04, 2006, 12:18:35 am »
Ik bid mee voor Enzo.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #174 Gepost op: januari 29, 2006, 01:03:09 pm »
Vanmorgen kregen we te horen dat een zuster uit de gemeente medisch gezien opgegeven is. Menselijker wijze is het nog een kwestie van weken. Ze is 49 jaar, getrouwd en kinderen waarvan de oudste uit huis is. Nog niet zo lang geleden was kanker bij haar vastgesteld en ook dat er uitzaaiingen waren. Toch kwam de mededeling voor het gebed hard aan. Velen in de kerk waren aangeslagen en tranen waren zichtbaar. Ze is een geliefde en actieve zuster. Zelf heb ik ook diverse keren van hun gastvrijheid mogen genieten in afgelopen jaren.

Ik wil gebed vragen voor dit gezin.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2006, 01:03:43 pm door Zijnkind »

Nienke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #175 Gepost op: januari 29, 2006, 04:03:27 pm »
Heel vaak zie je het leed bij anderen,althans dat dacht ik,heel vaak bid je om de ander,heel vaak denk je:Dat overkomt mij niet:Kanker!

Tot dat jezelf wordt geconfronteerd met ziekte.

Gelukkig kan men mij er aan helpen,door middel van operatief de baarmoeder te verwijderen a.s woensdag 1 Februari....

Leven en dood...ze liggen heel dicht bij elkaar.....

Groetjes Nienke

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #176 Gepost op: januari 29, 2006, 04:07:57 pm »

quote:

Nienke schreef op 29 januari 2006 om 16:03:
Heel vaak zie je het leed bij anderen,althans dat dacht ik,heel vaak bid je om de ander,heel vaak denk je:Dat overkomt mij niet:Kanker!

Tot dat jezelf wordt geconfronteerd met ziekte.

Gelukkig kan men mij er aan helpen,door middel van operatief de baarmoeder te verwijderen a.s woensdag 1 Februari....

Leven en dood...ze liggen heel dicht bij elkaar.....

Groetjes Nienke

Beste Nienke, we zullen voor je bidden. Laat nog eens weten hoe het met je gaat. :)

Nienke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #177 Gepost op: januari 29, 2006, 04:26:44 pm »
Dank je wel Priscilla,

Kun je het gebed sturen? Ik ""vertrouw"" hoe het ook wendt of keert dat het altijd goed komt.

Zo af en toe kom ik weer even om het hoekje kijken. :) :*)

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 29 januari 2006 om 16:07:

[...]

Beste Nienke, we zullen voor je bidden. Laat nog eens weten hoe het met je gaat. :)

Geerke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #178 Gepost op: maart 09, 2006, 06:51:43 pm »
Lieve mensen, ik ben de moeder van Enzo over wie jullie schreven, en wil even zeggen dat ik blij ben dat er voor hem en voor ons gebeden wordt. Hoe het gebeurd is is voor de artsen nog volslagen onduidelijk, het was niet zo'n kinderstoel als op de afbeelding die hier gepost werd, er was ook geen tuigje. Het was een kubusstoel en hij zat lekker rechtop en goed vast. Heeeeeel even ben ik bij de deur geweest, wat er intussen gebeurd is is niet duidelijk. Waarschijnlijk toch iets in hemzelf. Maar dat is nog een raadsel.
Inderdaad schrijf ik vaak op het forum van ouders online, daar gaat alles er ook heel respectvol aan toe.
Als je op de hoogte wilt blijven, kun je het beste Enzo's dagboek op zijn eigen site lezen. De site is www.rigtering.nl/enzo />
Bedankt, we blijven bidden, we blijven hopen. We weten niet hoe alles verlopen zal. Maar God is groot, machtig en sterk. Als jullie nog een gaatje open hebben in je gebed, mag je blijven bidden. groetjes van Geerke
Geerke

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #179 Gepost op: maart 09, 2006, 07:34:34 pm »
Vergeten te vermelden dat de zuster van mijn vorige post inmiddels overleden is. Natuurlijk blijft gebed voor haar man en kinderen welkom nu die zullen moeten omgaan met een lege plek in hun leven.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #180 Gepost op: maart 14, 2006, 07:36:42 pm »
Als ik het goed begrepen heb, is de zus van Liedje overleden bij de geboorte van haar 3e kind. Het kind is wel gezond. Gebed voor de achterbleven man en kinderen en natuurlijk voor Liedje en de overige (schoon-) familie lijkt me een goede zaak.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2006, 08:34:40 pm door Zijnkind »

gezegend

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #181 Gepost op: maart 19, 2006, 08:49:49 pm »
via via hoorde ik dat in de gkv Emmen een gemeentelid vermist wordt (stond ook iets over in het ND). het gaat om broeder Hekman, die vertrokken is naar zijn werk en daar nooit is aangekomen. verschrikkelijk voor zijn vrouw en (volwassen) kinderen natuurlijk. het lijkt me goed om te bidden voor duidelijkheid en een terugkeer van men. Hekman

Toeschouwer

• Mijn achternaam is een erfenis
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #182 Gepost op: maart 20, 2006, 11:56:07 pm »
Graag jullie gebed voor de broeders en zusters in geestelijke nood
Een discussie is als een boot

Liedje

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #183 Gepost op: maart 24, 2006, 10:24:51 am »

quote:

Zijnkind schreef op 14 maart 2006 om 19:36:
Als ik het goed begrepen heb, is de zus van Liedje overleden bij de geboorte van haar 3e kind. Het kind is wel gezond. Gebed voor de achterbleven man en kinderen en natuurlijk voor Liedje en de overige (schoon-) familie lijkt me een goede zaak.
dank je voor je aandacht en gebed, dat hebben we zeker nodig!

In Christus Genade

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #184 Gepost op: april 25, 2006, 09:24:05 pm »
Ik zou graag gebed willen voor mijzelf. Omdat ik het nu best moeilijk heb met mijn situatie (zie andere topic over verlatingsangst). Ik bid zelf of ik hier overheen mag komen, maar zou het echt heel fijn vinden als jullie ook voor mij willen bidden.

In Christus Genade

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #185 Gepost op: mei 05, 2006, 10:36:39 pm »
ik heb gebed nodig. Zie mijn topic over zonde.... heb Gods steun en liefde nu zo hard nodig..

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #186 Gepost op: mei 06, 2006, 10:36:12 am »
Modbreak:
Dit topic staat in Christen zijn in de dagelijkse praktijk; een bericht wat daarom niet hier past is verwijderd.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2006, 10:36:44 am door Priscilla en Aquila »

Maartendg

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #187 Gepost op: mei 10, 2006, 11:48:23 pm »
Kan iemand voor mij en mijn vriendin bidden, al is het maar één iemand. Ik ben depressief geweest en probeer mijzelf weer terug te vinden hierna. Word soms nog door demonen aangevallen (vergelijk het met een film over geesten, een horror) Echt heel moeilijk soms. Ik weet dat ik ze in Jezus' naam mag wegsturen, maar soms zinkt de moed mij in de schoenen. Ik vind het vooral vervelend voor mijn vriendin, die mist mij, en ik ben vaak niet aanspreekbaar en afwezig..

Wil er iemand voor ons bidden? Vooral voor haar?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #188 Gepost op: mei 11, 2006, 08:37:10 am »

quote:

Maartendg schreef op 10 mei 2006 om 23:48:
Kan iemand voor mij en mijn vriendin bidden, al is het maar één iemand. Ik ben depressief geweest en probeer mijzelf weer terug te vinden hierna. Word soms nog door demonen aangevallen (vergelijk het met een film over geesten, een horror) Echt heel moeilijk soms. Ik weet dat ik ze in Jezus' naam mag wegsturen, maar soms zinkt de moed mij in de schoenen. Ik vind het vooral vervelend voor mijn vriendin, die mist mij, en ik ben vaak niet aanspreekbaar en afwezig..

Wil er iemand voor ons bidden? Vooral voor haar?

Ja, en ik denk dat meer trouwe forumgangers dit met me mee zullen doen.

Toeschouwer

• Mijn achternaam is een erfenis
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #189 Gepost op: mei 30, 2006, 10:28:13 pm »
Ik zal ook voor je bidden
Een discussie is als een boot

toot

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #190 Gepost op: mei 31, 2006, 04:57:54 pm »
Hoi ik zit met een dilemma. (ik ben heel serieus)
Misschien kan iemand mij op andere gedachten helpen.

Ik voel me christen en probeer te leven naar gods idee. Ik weet niet zoveel van de bijbel maar ik probeer wel altijd te doen wat mijn hart mij ingeeft. Ik leef bijna zonder zonden.
Er is alleen een probleempje. (zelf zie ik het niet als een probleem maar ik wil weten hoe anderen daar over denken)
Het gaat om het volgende: de laatste paar jaar heb ik veel behoefte aan sex. Ik geef hier wel eens aan toe door wel eens een escord dame te laten komen. Ik heb zelf geen vriendin.
Is dit nu wel te rijmen met Christen zijn.  
Ik vraag me af hoe anderen met sexuele gevoelens omgaan. Hebben andere Christenen ook sexuele gevoelens of  zijn die zo sterk dat ze daar niet aan toegeven en aan geheelonthouding doen.

Zelf geniet ik heel erg van het liefdesspel. Ik vind het een van de leukste aardse dingen om te doen.
Ik vroeg me af ben ik nu een zondig mens en als dit zo is hoe kom ik van deze aardse gevoelens af.

stekeltje

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #191 Gepost op: mei 31, 2006, 05:21:39 pm »
Serieus antwoord: gefeliciteerd dat je bijna zonder zonden leeft (dat lukt de meeste christenen namelijk niet).

Ik ga voor je bidden, maar wil je wel aanraden om eens een alpha-cursus te volgen. Dat weet je meer van het geloof af en met die kennis kun je leven naar Gods wil.

Je gevoel volgen leidt niet automatisch tot Gods wil doen, vaker niet dan wel, is mijn ervaring.

Adinomis

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #192 Gepost op: mei 31, 2006, 06:06:19 pm »

quote:

toot schreef op 31 mei 2006 om 16:57:
Het gaat om het volgende: de laatste paar jaar heb ik veel behoefte aan sex. Ik geef hier wel eens aan toe door wel eens een escord dame te laten komen. Ik heb zelf geen vriendin.
Is dit nu wel te rijmen met Christen zijn.  
Ik vraag me af hoe anderen met sexuele gevoelens omgaan. Hebben andere Christenen ook sexuele gevoelens of  zijn die zo sterk dat ze daar niet aan toegeven en aan geheelonthouding doen.

Zelf geniet ik heel erg van het liefdesspel. Ik vind het een van de leukste aardse dingen om te doen.
Ik vroeg me af ben ik nu een zondig mens en als dit zo is hoe kom ik van deze aardse gevoelens af.

Je bent een Christen als Christus je de weg door het leven mag wijzen. Dan ben je zelf niet meer de baas over wat je doet, maar Christus.
Dan weet je dat je van jezelf, net als ieder mens, een zondaar bent. Sexuele gevoelens zijn op zichzelf niet zondig. Maar als Christen wil je ermee omgaan zoals God het bedoeld heeft, toen Hij de wereld schiep. Hij schiep de mens als man en vrouw in een duurzame liefdesrelatie. Sex mag niet worden losgekoppeld van liefde, ook niet binnen het huwelijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat je liefde hebt voor een escort dame. Misschien een kort gevoel van verliefdheid en daarna verdwijnt ze weer en gaat naar een andere man.

Dit is NIET wat God bedoeld heeft. Vraag God om een levenspartner met wie je samen God kunt dienen en niet in de eerste plaats om je eigen sexuele gevoelens te bevredigen.
In een relatie gaat het er niet om dat de ander jou geeft wat je verlangt. Het gaat erom dat je elkaar liefhebt en juist het goede voor de ander zoekt. Als je jezelf in het middelpunt stelt zul je het geluk niet vinden.

Wie zich op God richt en zich door Jezus laat leiden, zal vrede hebben in zijn hart. Je kunt alles, dus ook je sexuele verlangens heel eerlijk aan God bekend maken, ze a.h.w. aan Hem geven. Vraag God om vergeving voor het feit dat je escortdames liet komen.

Wacht dan eens af wat God gaat doen. Vertrouw Hem. Je hebt dit onder het topic "gebed gevraagd" geplaatst. Daarmee geef je ook al aan dat gebed hier op zijn plaats is. Ik bid nu ook "Here God, wilt u tot het hart van Toot spreken met uw vergevende liefde. Help hem zijn hele leven in uw handen te geven. U weet van zijn sexuele verlangens. Geef Here dat hij hier mee om mag gaan, zoals u het bedoeld heeft. Wilt u hem de juiste vrouw geven om samen met haar u te dienen. Amen"
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

toot

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #193 Gepost op: mei 31, 2006, 07:21:32 pm »

quote:

stekeltje schreef op 31 mei 2006 om 17:21:
Serieus antwoord: gefeliciteerd dat je bijna zonder zonden leeft (dat lukt de meeste christenen namelijk niet).

Ik ga voor je bidden, maar wil je wel aanraden om eens een alpha-cursus te volgen. Dat weet je meer van het geloof af en met die kennis kun je leven naar Gods wil.

Je gevoel volgen leidt niet automatisch tot Gods wil doen, vaker niet dan wel, is mijn ervaring.

Bedankt dat je voor mij bidt.
Het betekent heel veel voor me.
Ik heb in het verleden al vaak een Alpha- cursus willen volgen. Ik kwam er maar niet aan toe. Misschien moet ik het nu maar gewoon doen. De honger naar (geestelijke) kennis is in iedergeval wel opgewekt bij mij. Daarvoor hartelijk dank.

toot

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #194 Gepost op: mei 31, 2006, 07:32:01 pm »

quote:

Adinomis schreef op 31 mei 2006 om 18:06:
[...]

Je bent een Christen als Christus je de weg door het leven mag wijzen. Dan ben je zelf niet meer de baas over wat je doet, maar Christus.
Dan weet je dat je van jezelf, net als ieder mens, een zondaar bent. Sexuele gevoelens zijn op zichzelf niet zondig. Maar als Christen wil je ermee omgaan zoals God het bedoeld heeft, toen Hij de wereld schiep. Hij schiep de mens als man en vrouw in een duurzame liefdesrelatie. Sex mag niet worden losgekoppeld van liefde, ook niet binnen het huwelijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat je liefde hebt voor een escort dame. Misschien een kort gevoel van verliefdheid en daarna verdwijnt ze weer en gaat naar een andere man.

Dit is NIET wat God bedoeld heeft. Vraag God om een levenspartner met wie je samen God kunt dienen en niet in de eerste plaats om je eigen sexuele gevoelens te bevredigen.
In een relatie gaat het er niet om dat de ander jou geeft wat je verlangt. Het gaat erom dat je elkaar liefhebt en juist het goede voor de ander zoekt. Als je jezelf in het middelpunt stelt zul je het geluk niet vinden.

Wie zich op God richt en zich door Jezus laat leiden, zal vrede hebben in zijn hart. Je kunt alles, dus ook je sexuele verlangens heel eerlijk aan God bekend maken, ze a.h.w. aan Hem geven. Vraag God om vergeving voor het feit dat je escortdames liet komen.

Wacht dan eens af wat God gaat doen. Vertrouw Hem. Je hebt dit onder het topic "gebed gevraagd" geplaatst. Daarmee geef je ook al aan dat gebed hier op zijn plaats is. Ik bid nu ook "Here God, wilt u tot het hart van Toot spreken met uw vergevende liefde. Help hem zijn hele leven in uw handen te geven. U weet van zijn sexuele verlangens. Geef Here dat hij hier mee om mag gaan, zoals u het bedoeld heeft. Wilt u hem de juiste vrouw geven om samen met haar u te dienen. Amen"

Bedankt dat je ook voor mij bidt.
Ik heb in mijn gedachten net een gesprek gehad met God en heb hem vertelt waar ik mee zit. Ik begon een beetje te trillen en kreeg tranen in mijn ogen. Een paar momenten later had ik het gevoel dat er iets van me afviel. Daarna kreeg ik het warm en leek het of iemand mij omarmde. Het was een fijn gevoel.
Hij gaf mij het gevoel dat ik weer met een schone lei kon beginnen. Met andere woorden: " Toot, je bent welkom in mijn koningkrijk".
Nou dat greep ik met beide handen aan.
Ik heb ook het gevoel dat ik met een nieuw leven ga beginnen. Een leven dat veel interessanter en vruchtbaarder is dan het leven wat ik tot nu toe heb gehad.

Sorry dat ik zo emotioneel ben, maar ik moet het gewoon even kwijt. Ik kan het wel van de daken af schreeuwen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik heb er veel steun aan gehad.

Adinomis

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #195 Gepost op: mei 31, 2006, 11:17:33 pm »

quote:

toot schreef op 31 mei 2006 om 19:32:
[...]

Hij gaf mij het gevoel dat ik weer met een schone lei kon beginnen. Met andere woorden: " Toot, je bent welkom in mijn koninkrijk".

Mooi Toot! Jazeker je bent welkom in Gods Koninkrijk. En wat zijn ze blij in de hemel!
Jezus zegt:

quote:

Luc. 15 vs 7 Ik zeg u: zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die tot inkeer komt dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.
Ik ga vanavond niet alleen maar bidden voor jou, maar vooral danken!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

mariecke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #196 Gepost op: juni 01, 2006, 02:05:27 pm »
Fijn als er christenen zouden bidden voor de situatie met één van onze kinderen. Voor details zie pubers en verkering in het subforum opvoeden.
We hebben veel wijsheid nodig en hopen dat God doordringt in het hart van onze zoon en zijn vriendin en dat hij zal onderkennen wat verkeerde aspecten zijn aan een relatie waar hij mee aan de slag moet.
Er is weer veel gebeurd sinds mijn laatste bericht daar en we hebben gebed echt nodig.

nijntje

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #197 Gepost op: juni 01, 2006, 09:12:43 pm »
bedankt voor jullie gebed voor ons alpha-weekend! Het was een goed en fijn weekend
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2006, 07:34:50 pm door nijntje »

toot

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #198 Gepost op: juni 02, 2006, 12:52:04 pm »
Ik wi ook God bedanken. Dat hij me neemt zoals ik ben.
Verder wil ik mensen op dit forum bedanken die heel aardig voor me zijn.
Laat de engelen nu maar komen.
Vanaf  januari 2007 ga ik de Alphacursus volgen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #199 Gepost op: juni 02, 2006, 12:52:53 pm »
Woei! d:)b
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]