Auteur Topic: Wie heeft er gebed nodig  (gelezen 91956 keer)

Laodicea

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #250 Gepost op: januari 05, 2007, 11:19:14 pm »
Ik zou ook wel wat gebed kunnen gebruiken. Mijn computer is nu terug, maar er wacht nog ongelofelijk veel werk op me, en ik begin ook wat last te krijgen van depressieve verschijnselen. Dat heb ik weliswaar elk jaar rondom deze tijd, maar het is een slechte combinatie, veel werk + depri toestanden.

Ook zou ik willen vragen of men mee wil nemen in gebed dat ik niet zurig ga posten áls ik ga posten, voordat de computer weg was, was ik namelijk in een soort fase dat protestantisme niets meer goed kon doen en dat uit zich dan in zurig postgedrag. Ik denk dat ik het nog redelijk heb kunnen opvangen, maar het leek wel groter dan mezelf. Vaak postte ik dan gewoon maar niet. Ik denk dat ik nu wel aardig over die fase heen ben, maar toch...

Ik wil hier zijn als vriend van de Gereformeerden, en dat wil ik ook serieus nemen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #251 Gepost op: januari 05, 2007, 11:30:01 pm »

quote:

Laodicea schreef op 05 januari 2007 om 23:19:
Ik zou ook wel wat gebed kunnen gebruiken.
[...]

Ik zal voor je bidden Lao. Ook dat je 'bij de dag' kunt leven zodat je niet overspoeld wordt door het gevoel dat er nog zoveel moet. Je kunt niet meer dan elke dag doen wat in je vermogen ligt....

En ik zie je graag terug. :)
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2007, 11:35:13 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Els

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #252 Gepost op: januari 05, 2007, 11:31:18 pm »
Smile Laodicea.. fijn dat je computer terug is. Ik zal voor je bidden, hoor, om kracht en om licht... ik ben zelf niet gereformeerd, maar ben het met je eens dat het belangrijk is hier als vrienden te vertoeven. Gods zegen toegebeden.

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #253 Gepost op: januari 06, 2007, 01:25:57 am »
Hoi Laodicea,

Gaaf dat je weer hier online bent en je computer terug is! Wat het vele werk betreft, zou ik je willen aanraden duidelijke prioriteiten te stellen en realistisch te bepalen hoeveel je in welke tijd kunt doen ... beter een paar dingen goed af, dan alles half af. Vooral dat laatste helpt denk ik stevig voor het creeeren van depressieve gevoelens. Ik hoop dat jij hier ook wil zijn als vriend van evangelischen, zoals ik hoop een vriend te zijn voor gereformeerden, katholieken en een ieder ander!
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2007, 01:26:30 am door penguin1978 »
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #254 Gepost op: januari 06, 2007, 10:50:58 am »

quote:

Laodicea schreef op 05 januari 2007 om 23:19:
Ik zou ook wel wat gebed kunnen gebruiken. Mijn computer is nu terug, maar er wacht nog ongelofelijk veel werk op me, en ik begin ook wat last te krijgen van depressieve verschijnselen. Dat heb ik weliswaar elk jaar rondom deze tijd, maar het is een slechte combinatie, veel werk + depri toestanden.

Ook zou ik willen vragen of men mee wil nemen in gebed dat ik niet zurig ga posten áls ik ga posten, voordat de computer weg was, was ik namelijk in een soort fase dat protestantisme niets meer goed kon doen en dat uit zich dan in zurig postgedrag. Ik denk dat ik het nog redelijk heb kunnen opvangen, maar het leek wel groter dan mezelf. Vaak postte ik dan gewoon maar niet. Ik denk dat ik nu wel aardig over die fase heen ben, maar toch...

Ik wil hier zijn als vriend van de Gereformeerden, en dat wil ik ook serieus nemen.

Voor mij heel herkenbaar. Ook ik ben zo'n sensitief tiepje. Ik heb eens een test gedaan en ik ben niet hypersensitief, maar wel veel sensitiever als het gemiddelde.
Enerzijds is dat heel leuk, anderzijds kan ik dan van het ene op het ander moment helemaal in een gat wegzakken. Er zijn dan zelfs momenten dat ik last heb van een algemeen, betwijfeld geloof, negatief zelfbeeld, denken dat iedereen je vijand is. Net of je in een heeeeeeeeel diep gat verzonken bent en daar niet zelf uit kunt klimmen. Een plotseling "iets" kan dan ook weer het tegengestelde bewerken. Op dit moment heb ik ook zo'n fase. Ik bid dan en haal energie uit bijbellezen en stukjes schrijven.
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2007, 10:52:19 am door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #255 Gepost op: januari 06, 2007, 10:53:30 am »

quote:

penguin1978 schreef op 06 januari 2007 om 01:25:
Hoi Laodicea,

Gaaf dat je weer hier online bent en je computer terug is! Wat het vele werk betreft, zou ik je willen aanraden duidelijke prioriteiten te stellen en realistisch te bepalen hoeveel je in welke tijd kunt doen ... beter een paar dingen goed af, dan alles half af. Vooral dat laatste helpt denk ik stevig voor het creeeren van depressieve gevoelens. Ik hoop dat jij hier ook wil zijn als vriend van evangelischen, zoals ik hoop een vriend te zijn voor gereformeerden, katholieken en een ieder ander!
dat bedoel ik...ook, alhoewel dat wel eens anders scheen over te komen onder mijn oude nicknaam.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #256 Gepost op: januari 06, 2007, 11:02:38 am »

quote:

joepie schreef op 22 december 2006 om 10:00:
Sem is weer thuis!
God heeft gebeden verhoord, daarom past het om Hem te danken.

Sem is nog wel zwak en moet al zijn zijlen bijzetten om de achterstand in te halen.
Maar hij is pittig genoeg om daar zijn best voor te doen.
Hij hoest nog veel en heeft nog veel slijm, maar dat kan nog wel een aantal maanden zo zijn.
hoe gaat het met sem joepie?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #257 Gepost op: januari 06, 2007, 01:23:43 pm »
Mijn zus kan wel voorbede gebruiken. Haar (niet-gelovige) vriend is plots met hevige buikpijnklachten opgenomen in het ziekenhuis. Zijzelf gaat sindskort weer regelmatig naar de kerk, dit is best wel een aanslag op haar vertrouwen in God.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #258 Gepost op: januari 06, 2007, 02:03:09 pm »
Zal voor je bidden Lao.

Wil hierbij ook deze hier naar toe halen.

Aafke in "'t Irritaties-, frustraties - & ergernis..."

Het gaat niet echt lekker, 18/19 jan. een 24 uurs ECG.. komende dinsdag gesprek met de huisarts. Krijg dan ook de uitslag van het bloedprikken (schildklierfunctie + B12-waarde)
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2007, 02:31:10 pm door Aafke »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

joepie

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #259 Gepost op: januari 06, 2007, 06:23:31 pm »
Ik zal voor jullie beide bidden, God vragen of hij vooral geduld wil geven.
Aafke, heb je al op de site gekeken die ik had aangegeven?
Ik hoop dat er uiteindelijk uitkomt wat er precies aan de hand is.
Maar het kan ook best zijn dat je dat niet duidelijk krijgt.
Daarom: vooral veel geduld en sterkte.

Met Sem gaat het nog niet goed.
Hij was afgelopen week erg kortademig. Hij wordt gelukkig goed in de gaten gehouden.
Dus ze werd door de arts van het consultatieburea ( waar hij elke twee dagen komt om te worden gewogen) doorverwezen voor die kortademigheid.
De huisarts vond het niet goed en heeft gelijk de kinderarts weer ingeschakeld waar ze dus direct terecht kon. En die vermoed nu dat er een vernauwing zit in zijn luchtpijp. Op de plaats waar de vertakkingen beginnen.
Nu moet ze dinsdag voor een runtgenfoto met contrastvloeistof, en daarna gelijk naar de kinderarts.
Sem voelt zich duidelijk nog niet echt lekker.
Dus we blijven voor hem bidden.

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #260 Gepost op: januari 06, 2007, 07:55:08 pm »

quote:

joepie schreef op 06 januari 2007 om 18:23:
Ik zal voor jullie beide bidden, God vragen of hij vooral geduld wil geven.
Aafke, heb je al op de site gekeken die ik had aangegeven?
Ik hoop dat er uiteindelijk uitkomt wat er precies aan de hand is.
Maar het kan ook best zijn dat je dat niet duidelijk krijgt.
Daarom: vooral veel geduld en sterkte.

Ja, ik heb die site goed gekeken. Net zoals meerdere site's met info hierover.
Het is nu afwachten, meer kan ik niet.. de onderzoeken 'lopen'.

quote:

Met Sem gaat het nog niet goed.
Hij was afgelopen week erg kortademig. Hij wordt gelukkig goed in de gaten gehouden.
Dus ze werd door de arts van het consultatieburea ( waar hij elke twee dagen komt om te worden gewogen) doorverwezen voor die kortademigheid.
De huisarts vond het niet goed en heeft gelijk de kinderarts weer ingeschakeld waar ze dus direct terecht kon. En die vermoed nu dat er een vernauwing zit in zijn luchtpijp. Op de plaats waar de vertakkingen beginnen.
Nu moet ze dinsdag voor een runtgenfoto met contrastvloeistof, en daarna gelijk naar de kinderarts.
Sem voelt zich duidelijk nog niet echt lekker.
Dus we blijven voor hem bidden.
Heel veel sterkte! Zal blijven bidden.
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Laodicea

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #261 Gepost op: januari 07, 2007, 12:07:57 am »

quote:

Els schreef op 05 januari 2007 om 23:31:
Smile Laodicea.. fijn dat je computer terug is. Ik zal voor je bidden, hoor, om kracht en om licht... ik ben zelf niet gereformeerd, maar ben het met je eens dat het belangrijk is hier als vrienden te vertoeven. Gods zegen toegebeden.
Dankje. :)

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 05 januari 2007 om 23:30:

[...]

Ik zal voor je bidden Lao. Ook dat je 'bij de dag' kunt leven zodat je niet overspoeld wordt door het gevoel dat er nog zoveel moet. Je kunt niet meer dan elke dag doen wat in je vermogen ligt....

En ik zie je graag terug. :)

Dank je. :)

quote:

penguin1978 schreef op 06 januari 2007 om 01:25:
Hoi Laodicea,

Gaaf dat je weer hier online bent en je computer terug is! Wat het vele werk betreft, zou ik je willen aanraden duidelijke prioriteiten te stellen en realistisch te bepalen hoeveel je in welke tijd kunt doen ... beter een paar dingen goed af, dan alles half af. Vooral dat laatste helpt denk ik stevig voor het creeeren van depressieve gevoelens.
Op zich altijd een goede tip, maar het schijnt bij mij toch vooral een endogene kwestie te zijn, een tekort aan serotonine.

quote:

Ik hoop dat jij hier ook wil zijn als vriend van evangelischen, zoals ik hoop een vriend te zijn voor gereformeerden, katholieken en een ieder ander!
Ow zeker :) , de reden dat ik de Gereformeerden speciaal aansprak is omdat ik daar juist de afgelopen tijd dat voelde.

quote:

grondig christelijk schreef op 06 januari 2007 om 10:53:
dat bedoel ik...ook, alhoewel dat wel eens anders scheen over te komen onder mijn oude nicknaam.
Dat weet ik. ;)

quote:

Dankje.

quote:

Wil hierbij ook deze hier naar toe halen.

Aafke in "'t Irritaties-, frustraties - & ergernis..."

Het gaat niet echt lekker, 18/19 jan. een 24 uurs ECG.. komende dinsdag gesprek met de huisarts. Krijg dan ook de uitslag van het bloedprikken (schildklierfunctie + B12-waarde)
En ik voor jou.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #262 Gepost op: januari 10, 2007, 11:24:05 am »
Weer naar de huisarts geweest, medicijnen gekregen om het hart iets rustiger te maken. Moet ik volgende week 2 dagen voor de ECG mee stoppen. Wanneer er uit de ECG geen schokkende dingen qua hartproblemen krijg ik een verwijzing voor de internist. Huisarts is het met me eens om dan verder te gaan zoeken. Slaap slecht, vermoeid.. maar goed 't is niet anders. Roeien met de riemen die ik heb.

joepie

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #263 Gepost op: januari 10, 2007, 11:50:57 am »
En wat zijn nu de uitslagen van je bloedonderzoek?
Of heb je zo een huisarts die zegt: uitslagen zijn goed?
Dan zou ik nog eens vragen om je een uitdraai van die uitslagen te geven.
En eens op de site te gaan vragen wat dat inhoud.
Meestal interpreteren huisartsen bloeduitslagen niet echt goed.

Ik zou als ik jou was proberen om bij Dr van Loon uit Utrecht te komen.
Dat is een internist en wordt ook vergoed door de verzekering, maar hij werkt ook met alternatieve medicijnen als je dat wenst.
Vooral voor schildklier problemen is hij erg goed.

Met Sem blijft het op en neer gaan. Uit het onderzoek gisteren kwam niet waar de arts bang voor was dus dat is al een hele geruststelling.
Nu moet ze wachten tot hij weer zo een benauwdheidsaanval heeft en dan direct naar het ziekenhuis komen. Dan gaan ze onder narcose kijken naar zijn luchtpijp en longen.
Maar omdat hij al zoveel heeft meegemaakt en nog moet aansterken proberen ze dat zo lang mogelijk uit te stellen.

Verder is het een heel lief kereltje met mooie grote kijkers.

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #264 Gepost op: januari 10, 2007, 11:54:39 am »
De B12 zat boven de 600 (als je dat tenminste bedoeld ;) )
Schildklierwaarden waren ook goed, nee ze verbergt niets. Kan en mag meekijken op haar p.c.

Sterkte met het kleine kereltje, zal voor hem blijven bidden.

joepie

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #265 Gepost op: januari 10, 2007, 01:23:03 pm »

quote:

Aafke schreef op 10 januari 2007 om 11:54:
De B12 zat boven de 600 (als je dat tenminste bedoeld ;) )
Schildklierwaarden waren ook goed, nee ze verbergt niets. Kan en mag meekijken op haar p.c.

Sterkte met het kleine kereltje, zal voor hem blijven bidden.

Nee ik bedoel dus de schildklierwaarde. Hoeveel was de TSH, de FT4, de T3 b.v.
Als ze alleen een algemene schildklier screening heeft gedaan wordt dus niet alles gemeten van de schildklier functie en weet je eigenlijk nog niets.

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #266 Gepost op: januari 10, 2007, 01:38:25 pm »
TSH was 2.0
FT4 en T3 zijn niet geprikt.

Laodicea

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #267 Gepost op: januari 10, 2007, 09:47:23 pm »
Maar een gebedje voor Diak2b, want die zit nog steeds niet lekker in z'n vel.

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #268 Gepost op: januari 10, 2007, 10:08:34 pm »

quote:

Laodicea schreef op 10 januari 2007 om 21:47:
Maar een gebedje voor Diak2b, want die zit nog steeds niet lekker in z'n vel.

Ik bid met je mee Lao...

PSALM 27

De Heer is mijn licht en mijn leidsman,wie zou ik vrezen;
de Heer is de schuts van mijn leven, voor wie zou ik bang zijn?
Al stormen de boosdoeners aan om mij te verslinden;
mijn vijanden struikelen, al mijn bestrijders bezwijken.
Al staan zij in slagorde voor mij, ik ben niet bevreesd,
al voeren zij oorlog met mij, toch blijf ik vertrouwen.
Eén ding slechts vraag ik de Heer, meer zal ik niet wensen:
dat ik in Gods huis mag wonen zolang als ik leef;
dat ik de beminnelijkheid van de Heer mag ervaren,
zijn tempel weer met eigen ogen mag zien.
In kwade dagen verleent zijn tent mij beschutting.
Hij houdt mij verborgen binnen zijn verblijf;
Hij brengt mij in veiligheid hoog op de rots.
Nu houd ik het hoofd fier opgericht
ondanks de vijanden die mij omringen.
Nu kan ik met offers mijn dankbaarheid tonen,
met zang en muziek voor de Heer in zijn tempel.
Eer aan de Vader en de Zoon
en de heilige Geest.
Zoals het was in het begin en nu en altijd
en in de eeuwen der eeuwen.
Amen.

Bron

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #269 Gepost op: januari 10, 2007, 10:22:14 pm »

quote:

joepie schreef op 10 januari 2007 om 13:23:
[...]

Nee ik bedoel dus de schildklierwaarde. Hoeveel was de TSH, de FT4, de T3 b.v.
Als ze alleen een algemene schildklier screening heeft gedaan wordt dus niet alles gemeten van de schildklier functie en weet je eigenlijk nog niets.
Waarom weet je dan nog niets? Waarom zou de huisarts niet genoeg informatie kunnen hebben aan aan de TSH?

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #270 Gepost op: januari 10, 2007, 10:46:27 pm »
Omdat de aanwezigheid van TSH nog geen garantie is dat de schildklierhormonen (zoals T3 en T4) ook daadwerkelijk in afdoende mate geproduceerd worden. Maar bij afwijkende hoeveelheden T3 en T4 verwacht je ook afwijkende TSH waarden (mits de productie daarvan weer niet verstoord wordt in de hypofyse.)
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #271 Gepost op: januari 10, 2007, 11:17:26 pm »
Met andere woorden, als je naast de TSH nog het fT4 en T3 prikt, vermoed je een hypofysetumor ofzo.

joepie

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #272 Gepost op: januari 11, 2007, 09:18:28 am »
Nee, dat niet perse.
Maar een "normale" TSH waarde is nog geen garantie van een goed werkende schildklier.
Om echt te weten of de schildklier goed werkt zul je ook de FT4, T4 en de T3 moeten bepalen. Zo had mijn dochter een "normale"TSH waarde maar waren de andere waardes afwijkend en bleek zij wel degelijk Hashimoto te hebben. Terwijl de huisarts mijn zorgen afdeed als : overbezorgde moeder die leeuwen en beren ziet!
En hetzelfde bij een andere dochter die dus een te snel werkende schildklier bleek te hebben en direct behandeld moest worden.
Dus een goede TSH zegt eigenlijk nog niet veel.

Zo schiet bij mij elke keer de huisarts in de stress als mijn TSH dus onmeetbaar is. Dus zo weinig dat het niet te meten is. Terwijl ik al een aantal keren heb verteld dat mijn schildklier is verdwenen (als sneeuw voor de zon ;-) )
Dus dat die ook geen TSH meer kan maken.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #273 Gepost op: januari 11, 2007, 09:58:05 am »
De schildklier maakt geen TSH. De hypofyse maakt TSH (Thyroid Stimulerend Hormoon), den schildklier T3 en T4.

Bij ons in het huisartsenlab wordt altijd TSH, indien afwijkend T3 en T4 geprikt. Meestal zegt TSH méér dan T3 en T4, omdat soms het T3 en T4 (nog) normaal is terwijl TSH afwijkend is bij een patient zonder klachten: een subklinische hyper- of hypothyreoidie. Die uiteraard geen reden voor behandelen is, hooguit voor een vinger aan de pols.

Joepie, ik denk wel dat jouw dochters "bijzondere gevallen" zijn in dezen. Dat kan, natuurlijk.
Bombus terrestris Reginae

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #274 Gepost op: januari 11, 2007, 10:00:34 am »
En elle heeft gelijk: uitgebreide schildklierscreening is eigenlijk niet meer huisartsgeneeskundig omdat het alleen ECHT zin heeft als je denkt aan zeer zeldzame griezels als hypofysetumoren. Je kan dan inderdaad nog allerlei andere waarden gaan laten prikken, maar eigenlijk vind ik dat je dan als huisarts moet zeggen: dit is niet langer mijn vakgebied. En de patient dus doorverwijzen naar een internist, of een endocrinoloog (als je het geluk hebt in de buurt van een academisch centrum te praktiseren).

joepie

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #275 Gepost op: januari 11, 2007, 10:58:53 am »

quote:

Bumblebee schreef op 11 januari 2007 om 09:58:
De schildklier maakt geen TSH. De hypofyse maakt TSH (Thyroid Stimulerend Hormoon), den schildklier T3 en T4.

Bij ons in het huisartsenlab wordt altijd TSH, indien afwijkend T3 en T4 geprikt. Meestal zegt TSH méér dan T3 en T4, omdat soms het T3 en T4 (nog) normaal is terwijl TSH afwijkend is bij een patient zonder klachten: een subklinische hyper- of hypothyreoidie. Die uiteraard geen reden voor behandelen is, hooguit voor een vinger aan de pols.

Joepie, ik denk wel dat jouw dochters "bijzondere gevallen" zijn in dezen. Dat kan, natuurlijk.

Je hebt gelijk. Het is een hormoon wat gemaakt wordt door de Hypofyse. Maar het wordt gemaakt in opdracht van de schildklier. Dus als er te weinig is van één van de T dan gaat de hypofyse meer TSH maken.
Ik denk niet dat mijn dochters een uitzondering zijn, daarvoor zou ik je willen afviseren om eens te gaan kijken op www.hypomaarniethappy.nl
Daar kun je heel veel van dezelfde afwijkingen lezen.
En juist omdat er nog steeds artsen zijn die zeggen wat jij zegt lopen er dus velen onbehandelde schildklier patienten rond die naar huis gestuurd worden met de medeling dat er niets aan de hand is. En dat het wel tussen de oren zal zitten....
Niet in die bewoordingen misschien maar daar komt het wel op neer.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #276 Gepost op: januari 11, 2007, 11:14:14 am »
Kun je een iets specifiekere doorlink geven? Ik kan het niet vinden.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #277 Gepost op: januari 11, 2007, 03:22:03 pm »
Misschien is er bij je dochter alleen een fT4 geprikt. Dat kan idd gemiddeld normaal zijn, terwijl je toch als persoon een tekort hebt. Dat zie je terug in de TSH waarde. De TSH-waarde zegt dus meer dan alleen een fT4.
Joepie, als jij geen meetbare TSH hebt, betekent dat je overgesuppleerd wordt en eigenlijk je thyrax-dosering omlaag moet. Maar dat zal misschien gebeuren naar de mate waarin je klachten hebt. Geen klachten? Dan ook geen aanpassing van de dosering. 't Blijven natuurlijk maar getalletjes.

('t is ook niet helemaal zo dat TSH in opdracht van de schildklier gemaakt wordt. TSH wordt meer aangemaakt als het lichaam vindt dat er te weinig fT4 is. Die TSH moet vervolgens zorgen dat de schildklier harder gaat werken. Daardoor komt er meer fT4, en kunnen allerlei organen/processen in het lichaam beter hun werk doen. 't Is een beetje bureaucratisch allemaal, wat dat betreft.)

(Hoezo... offtopic...  O-) )
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 03:24:33 pm door elle »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #278 Gepost op: januari 11, 2007, 03:26:38 pm »
Joepie doelt misschien op het volgende van bovengenoemde site (vet van mij):

quote:

Bij hypothyreoïdie horen enkele bekende dogma's: TSH en FT4 waarden in bloed zijn direct gerelateerd aan biologische activiteit, en daardoor is de therapie uitstekend te titreren. In de praktijk blijkt echter dat veel patiënten ondanks normale bloedwaarden toch klachten houden. Deze restklachten zijn onderzocht in de studie van Saravanan et al. (2002). Bijna 600 honderd (behandelde) hypothyreoïdie-patiënten werd gevraagd naar hun klachten, en bijna 50% had nog steeds hypothyreoïdie-klachten. Een controle groep van niet schildklierpatienten scoorde echter ook hoog: ruim één derde!
(bron)
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 03:27:32 pm door Pooh »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #279 Gepost op: januari 11, 2007, 05:05:57 pm »
Sorry Elle, maar hersentumoren zijn niet mijn terrein. Ik dacht meer aan mogelijke auto-immuun oorzaken. Zo bepalen wij o.a. auto-antistoffen tegen de TSHreceptor en tegen de thyriod producerende cellen in de schildklier en/of tegen het thyriod globuline (anti-TPO en anti TG.) Deze auto-antistoffen kunnen al aardig lopen te storen voordat je het ziet aan de TSH waarde.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #280 Gepost op: januari 11, 2007, 05:08:01 pm »
OK, bedankt, maar dan nog is niet per se duidelijk dat T4 meer zegt dan alleen TSH.

Overigens is de ellende met hypothyreoidie nou juist dat de meeste van de klachten ook bij andere ziektes voorkomen, en dat in het grootste deel van de gevallen deze klachten helemaal niet het gevolg zijn van wat voor ziekte dan ook. Ik heb het dan over moeheid, gewichtstoename, verstoppingen, kouwelijkheid etc. Kán door de schildklier komen, hoeft niet. Waarschijnlijk niet zelfs.

Waarbij het uiteraard voor de schildklierpatienten frustrerend kan zijn: hun aandoening wordt soms pas laat erkend.

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #281 Gepost op: januari 11, 2007, 07:06:12 pm »
@ Zijnkind en Bbb, zijn (of waren?) jullie werkzaam in de zorg?

Overigens vanmiddag even gebeld met de assistente, kan morgen bloedprikken voor de ook de T4
Hartkloppingen nemen iets af door de medicatie.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #282 Gepost op: januari 11, 2007, 08:22:00 pm »
Ben analist op een immunologisch lab. Vandaag hebben we een collega begraven die overleden is aan de gevolgen van kanker. Ze was (voor zover ik weet uiteraard) niet gelovig. Misschien is het goed om te bidden voor haar familie en dan met name voor haar zoon van 14. Die woonde al een tijdje bij zijn vader en diens nieuwe vriendin. Geen makkelijke leeftijd om je moeder te verliezen.

joepie

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #283 Gepost op: januari 12, 2007, 08:04:52 am »

quote:

Bumblebee schreef op 11 januari 2007 om 11:14:
Kun je een iets specifiekere doorlink geven? Ik kan het niet vinden.

Ik bedoel dat je daar voldoende verhalen van mensen kunt lezen die jaren en jaren met klachten lopen en er nooit goed gekeken is naar de schildklier waarde. TSH goed : dan schildklier functie goed.
Maar dat blijkt vaak niet het geval. Vaker dan jij denkt.
Mijn dochters waren dus geen uitzonderingen, maar meer gewoon normale gevallen, die alleen door huisartsen als gezond gezien worden terwijl ze het niet zijn. Omdat veel artsen alleen zover kijken als hun neus lang is. Zo ook mensen die kijken vanuit hun geleerde nummertjes die horen bij een bepaalde ziekte en niet kijken vanuit de mens.
Trouwens zijn de normaal waardes al weer bijgesteld.

Maar nee, ik ben niet te hoog ingesteld met mijn medicijnen.
Als je als schildklierpatient medicijnen gebruikt, gaat de TSH omlaag. En vaak zelfs zoals bij mij, onmeetbaar.
Kijkend naar mijn bloedwaardes zou je zelfs zeggen dat ik te laag ben ingesteld.
Ook als je kijkt naar mijn gewicht en andere klachten.
Ik ben door de huisarts twee jaar terug doorverwezen naar een andere internist, toen ik bij hem binnen kwam zei hij: ohw, ik zie het al: schildklierpatient. We gaan er direct wat aan doen. We beginnen met een blauwtje tyrax........... Hij dacht dat ik dus nog helemaal geen medicatie kreeg terwijl ik die al 30 jaar slik.
Toen wist hij het ook niet meer en verviel ook hij in algemeenheden.

Waarmee ik wil aangeven dan het niet te doen is om je boekenwijsheid als enige wijsheid te gebruiken. Want wat volgens de cijfertjes goed of niet goed zou moeten zijn kan wel eens heel anders zijn.

Maar we gaan vreselijk off topic.

Het lijkt me inderdaad erg om al op jonge leeftijd één van je ouders te verliezen.
Ik zal voor de jongen en zijn familie bidden.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #284 Gepost op: januari 12, 2007, 08:20:12 am »

quote:

Aafke schreef op 11 januari 2007 om 19:06:

Overigens vanmiddag even gebeld met de assistente, kan morgen bloedprikken voor de ook de T4

ik ben arts, bezig met de vervolgopleiding tot huisarts.

@joepie: ik zal me er es nader in verdiepen.

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #285 Gepost op: januari 12, 2007, 10:12:37 am »

quote:

Aafke schreef op 11 januari 2007 om 19:06:

Ik ben misschien wel te laat met mijn opmerking, maar vraag of je ook op T3 geprikt mag worden.

cyber

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #286 Gepost op: januari 12, 2007, 10:14:15 am »

quote:

Zijnkind schreef op 11 januari 2007 om 20:22:
Ben analist op een immunologisch lab. Vandaag hebben we een collega begraven die overleden is aan de gevolgen van kanker. Ze was (voor zover ik weet uiteraard) niet gelovig. Misschien is het goed om te bidden voor haar familie en dan met name voor haar zoon van 14. Die woonde al een tijdje bij zijn vader en diens nieuwe vriendin. Geen makkelijke leeftijd om je moeder te verliezen.
Ja doe ik

Aafke

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #287 Gepost op: januari 12, 2007, 10:44:17 am »

quote:

cyber schreef op 12 januari 2007 om 10:12:
Ik ben misschien wel te laat met mijn opmerking, maar vraag of je ook op T3 geprikt mag worden.

Te laat, ben net geweest. Moest er telefonisch bij de assistente al voor vechten om de fT4 geprikt te krijgen.

Maar het zit allemaal 'in de molen' cyber, ik weiger om me 'gek' te laten maken. Ja, maak me wel zorgen.. het is al bizar dat een stukje lopen naar het ziekenhuis me zo moe maakt (en pijn doet) dat ik blij ben dat ik kan zitten.
's Nachts wakker liggen met hartkloppingen is rot, maar gebruik die tijd zo zinvol mogelijk.

offtopic:B.t.w. was net van plan je te mailen, het was zo stil van jou (en mijn ;) ) kant dat ik me bijna een beetje zorgen gingen maken.
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2007, 10:44:40 am door Aafke »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #288 Gepost op: januari 16, 2007, 09:05:03 pm »

quote:

elle schreef op 06 januari 2007 om 13:23:
Mijn zus kan wel voorbede gebruiken. Haar (niet-gelovige) vriend is plots met hevige buikpijnklachten opgenomen in het ziekenhuis. Zijzelf gaat sindskort weer regelmatig naar de kerk, dit is best wel een aanslag op haar vertrouwen in God.

Mijn zwager blijkt testikelkanker te hebben, met nog een onbekende andere aandoening in de buik. Hij is vandaag geopereerd, verder onderzoek naar de buik volgt nog...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #289 Gepost op: januari 18, 2007, 02:09:16 pm »
Mensen, vanavond is de landelijke Alpha-invitation.
Dat betekent dat Alpha-cursussen door het hele land vanavond hun startavond hebben.
Belangstellenden kunnen daar naartoe gaan en zich opgeven voor Alpha.

Is het toeval dat het vanavond het beroerdste weer imaginable is, en dat iedereen wordt aangeraden thuis te blijven?

Ik wil (hoewel ik een nuchtere Groningse ben  ;) ) iedereen oproepen een gebedsoffensief te starten voor het redden van de Alpha-avond. Een schietgebedje per persoon en we komen wellicht een heel eind  d:)b

Allemaal bedankt!

En als jullie toch bezig zijn, bid dan ook even voor mij, ik moet een praatje houden vanavond op onze Alpha-introductieavond.

Macguinness

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #290 Gepost op: januari 18, 2007, 03:12:32 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 18 januari 2007 om 14:09:

Is het toeval dat het vanavond het beroerdste weer imaginable is, en dat iedereen wordt aangeraden thuis te blijven?

Toeval bestaat niet...
Heeft de satan macht over het weer?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #291 Gepost op: januari 18, 2007, 03:16:28 pm »
Wat wil je zeggen, mac?  :)

Macguinness

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #292 Gepost op: januari 18, 2007, 03:21:59 pm »
Misschien is het wel nodig dat de alpha vanavond niet door gaat, maar een andere keer om een reden die wij wellicht niet begrijpen.
Misschien is de volgende keer er net iemand wél bij die er vanavond niet zou zijn geweest, en worden daarom vanavond alle alpha's afgelast.

Of misschien is het wel heel erg belangrijk dat er een persoon vanavond juist thuis is, en niet de hort op is.

Kan ook toch? :)

edit:Ik ben trouwens ook niet blij met de storm, want het lekt bij mij in de voorkamer :(
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2007, 03:23:39 pm door Macguinness »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #293 Gepost op: januari 18, 2007, 04:17:21 pm »
Sorry, maar zo'n reactie kan ik niks mee.
Ik denk dan met mijn boerenverstand: als God zou willen dat 1 iemand vanavond thuisbleef, laat Hij diegene wel een lekke band krijgen. Daar hoeft niet het halve land voor plat.

Voorlopig ga ik er gewoon van uit dat God voor de Alpha is en dat het een goede zaak is dat veel mensen naar Alpha komen vanavond.

Dus daar ga ik voor bidden, en daarom vraag ik gebed in dit topic (hetgeen uiteraard niet verplicht is, Mac) en geen bijdehandte reacties.

No hard feelings en sterkte met je lekkage  ;)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #294 Gepost op: januari 18, 2007, 04:21:52 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 18 januari 2007 om 14:09:
Mensen, vanavond is de landelijke Alpha-invitation.
Dat betekent dat Alpha-cursussen door het hele land vanavond hun startavond hebben.

Niet om vervelend te doen ofzo hoor, maar ik weet ook van verschillende Alpha's die op een andere avond hun startavond hebben of hadden (afgelopen dinsdag, volgende week, begin februari).
Maar ik bid mee. ;)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #295 Gepost op: januari 19, 2007, 09:00:37 pm »
Hoe is het afgelopen BBB?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #296 Gepost op: januari 19, 2007, 09:13:33 pm »
er was precies 1 onkerkelijke bezoeker.
het goede nieuws is dat hij de Alphacursus gaat doen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #297 Gepost op: januari 19, 2007, 10:37:25 pm »
Al komt er maar 1 verloren schaap terug....de engelen in de hemel zullen juichen. En dit schaap heeft de eerste stappen in die richting gezet. Ik zal meebidden dat de terugreis van dit schaap mag slagen.

dingo

• Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #298 Gepost op: januari 20, 2007, 01:10:28 am »

quote:

Bumblebee schreef op 19 januari 2007 om 21:13:
er was precies 1 onkerkelijke bezoeker.
het goede nieuws is dat hij de Alphacursus gaat doen.
Je doet het toch niet alleen voor de onkerkelijke schapen?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Wie heeft er gebed nodig
« Reactie #299 Gepost op: januari 20, 2007, 08:17:41 am »

quote:

dingo schreef op 20 januari 2007 om 01:10:
[...]

Je doet het toch niet alleen voor de onkerkelijke schapen?

Ik ben er groot voorstander van dat ook de kerkelijke schapen het geloof (her)vinden.
Ik betwijfel alleen of de Alpha daar nou zo'n goede manier voor is.