quote:
Ik bedoel dat je daar voldoende verhalen van mensen kunt lezen die jaren en jaren met klachten lopen en er nooit goed gekeken is naar de schildklier waarde. TSH goed : dan schildklier functie goed.
Maar dat blijkt vaak niet het geval. Vaker dan jij denkt.
Mijn dochters waren dus geen uitzonderingen, maar meer gewoon normale gevallen, die alleen door huisartsen als gezond gezien worden terwijl ze het niet zijn. Omdat veel artsen alleen zover kijken als hun neus lang is. Zo ook mensen die kijken vanuit hun geleerde nummertjes die horen bij een bepaalde ziekte en niet kijken vanuit de mens.
Trouwens zijn de normaal waardes al weer bijgesteld.
Maar nee, ik ben niet te hoog ingesteld met mijn medicijnen.
Als je als schildklierpatient medicijnen gebruikt, gaat de TSH omlaag. En vaak zelfs zoals bij mij, onmeetbaar.
Kijkend naar mijn bloedwaardes zou je zelfs zeggen dat ik te laag ben ingesteld.
Ook als je kijkt naar mijn gewicht en andere klachten.
Ik ben door de huisarts twee jaar terug doorverwezen naar een andere internist, toen ik bij hem binnen kwam zei hij: ohw, ik zie het al: schildklierpatient. We gaan er direct wat aan doen. We beginnen met een blauwtje tyrax........... Hij dacht dat ik dus nog helemaal geen medicatie kreeg terwijl ik die al 30 jaar slik.
Toen wist hij het ook niet meer en verviel ook hij in algemeenheden.
Waarmee ik wil aangeven dan het niet te doen is om je boekenwijsheid als enige wijsheid te gebruiken. Want wat volgens de cijfertjes goed of niet goed zou moeten zijn kan wel eens heel anders zijn.
Maar we gaan vreselijk off topic.
Het lijkt me inderdaad erg om al op jonge leeftijd één van je ouders te verliezen.
Ik zal voor de jongen en zijn familie bidden.