Dingo, JiG, Els, Cyber, P&A, Diak2b, Aafke (en wie later nog langs komt) bedankt.
Wat het zwaar maakt was dat hij nog zo relevant was, als je het zo mag noemen. Hoewel lichamelijk steeds verder ingeperkt, was hij tot op het einde in zijn wakkere periodes net zo helder als altijd. Zijn wereld is nooit gekrompen. Hij had nog zoveel te genieten, nog zoveel te geven aan zijn omgeving. Het was zowel heerlijk als veeleisend om tijd met hem door te brengen.
Wat mij dankbaar gemaakt en gerustgesteld heeft, is de manier waarop de gemeente waartoe mijn ouders behoorden c.q. mijn moeder behoort, zich hebben ingezet om hen met gebed, gebaar, maar bovenal daad te ondersteunen in de ziekteperiode. Dit betrof zowel in functie zijnden, als 'gewone' gemeenteleden. Vervoer van/naar het hospitaal, maaltijden, boodschappen, oppas, bezoek, luisteren en troosten - De Heilige Geest in actie, mag je wel zeggen. En ik heb er alle vertrouwen in dat dat zich ook na de begrafenis zal voortzetten.
En inderdaad P&A, wat ook goed was, was de manier waarop we als familie elkaar hielpen en samenwerkten.