Auteur Topic: De bijbel  (gelezen 961 keer)

bart1984

• Bekijk profiel
De bijbel
« Gepost op: april 10, 2004, 11:38:52 pm »
Zijn er dingen in de bijbel waar je het niet mee eens bent? Zo ja wat en waarom.

Graag jullie mening

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2004, 11:40:16 pm »
Ik zou dit maar verplaatsen naar "Levensbeschouwing" want in de Gereformeerde visie valt er niet veel te twijfelen aan de Bijbel (ook in mijn visie, trouwens).
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2004, 11:43:08 pm »
Wat bedoel je trouwens met : "niet mee eens"  Dat  kan iets anders betekenen als geloven.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2004, 11:47:12 pm »
quote:
bart1984 schreef op 10 april 2004 om 23:38:
Zijn er dingen in de bijbel waar je het niet mee eens bent? Zo ja wat en waarom.

Graag jullie mening

Als je een gelovige bent is dit een niet te beantwoorden vraag..... Ik accepteer namelijk de Bijbel helemaal omdat ik geloof dat het Gods woord is....
Een betere vraag zou zijn: "begrijp je alles wat in de Bijbel staat...." Nee dus. Maar dat is ook niet noodzakelijk om te geloven. Ik vertrouw God en daarom accepteer ik ook wat ik niet begrijp in de Bijbel.....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pulpeet

• Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2004, 12:10:09 am »
quote:
Zwever schreef op 10 april 2004 om 23:40:
Ik zou dit maar verplaatsen naar "Levensbeschouwing" want in de Gereformeerde visie valt er niet veel te twijfelen aan de Bijbel (ook in mijn visie, trouwens).

yep

franciscus

• Peace with you
    • Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2004, 03:07:47 am »
quote:
bart1984 schreef op 10 april 2004 om 23:38:

Graag jullie mening

Ik ben het soms niet eens met bepaalde nieuwe vertalingen.
Begrippen die enige diepte en een belangrijke geestelijke betekenis hebben in het leven van een christen zijn soms zo veranderd dat het te veel "anders" is.
Groet Frans
De antwoorden op de voornaamste levensvragen liggen verborgen in de eenvoud. Bij Jezus

Sarah

• Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2004, 08:11:20 am »
Paulus zei in een brief dat je gewoon met ongelovigen om kan gaan, zolang het je niet tot zonde doet verleiden, en Johannes schrijft in zijn brief dat je ongelovigen niet eens mag groeten!

Maar hierdoor heb ik wel geleerd, wel te weten dat het allemaal God's Woord is, maar ook alles in context te lezen, en me te verdiepen in de cultuur en geschiedenis.

En met mijn vragen de bijbel niet als een antwoordenboek te gebruiken, maar om God's leiding te vragen, en geloven dat Hij mij de heilige Geest gegeven heeft om mij te leiden zoals Hij beloofde.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2004, 08:12:28 am door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2004, 02:53:58 pm »
De Bijbel is geschreven door mensen die geinspireerd zijn door de HEILIGE GEEST,JEZUS ZELF.
Openbaring;22:19  , indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie,GOD zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad,welke in dit boek beschreven zijn.
Neem daarom het WOORD van GOD als alleen de waarheid.
Alleen door JEZUS

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2004, 03:04:57 pm »
Deze tekst: Joz 10,12 "Toen sprak Jozua tot de HERE ten dage, waarop de HERE de Amorieten aan de Israëlieten overleverde, en hij zeide in tegenwoordigheid van Israël: Zon, sta stil te Gibeon en gij, maan, in het dal van Ajjalon!" neem ik niet letterlijk, omdat 'wij beter weten'. Ik geloof dat de zon altijd stil staat, en niet op dat moment stil gezet werd. Ik geloof zeker wel dat er toen een wonder is gebeurd waardoor de dag langer duurde/ waardoor zij voldoende tijd kregen om de vijanden te verslaan.
Het is de tekst waarom Galilei en Copernicus verketterd zijn.

In de bijbel staan meer 'fouten', die voortkomen uit het weten en begrippenkader van de schrijven van dat boek. Ik heb daar geen probleem mee. Ondanks die fouten is het heel duidelijk wat God deed en wilde. Dat er tegenstrijdigheden zijn doet daar niets aan af.

De hoofdlijn in de bijbel betwijfel ik niet.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

DetectedDestiny

• Bekijk profiel
De bijbel
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2004, 06:21:11 pm »
Rinuz,

Waaruit leidt jij af dat je citaat betrekking heeft op de hele bijbel in plaats van op "het boek dezer profetie", namelijk de Openbaring van Johannes?