quote:
elle schreef op 20 mei 2004 om 14:37:[...]
Komt wellicht omdat je moeite hebt met de 2e regel? Ik zou iig niet weten op welk heiligdom ik mijn oog zou moeten richten (ik kijk altijd richting dominee/kansel of projectiescherm, en dat versta ik toch niet onder heiligdom).
Je mag 'in de geest-of de Geest

, al in het heiligdom zijn...daar waar Jezus is....
Jezus is nu in het heiligdom in de hemel. Geestelijk gezien zijn wij daar ook al gezet..met of in Christus....
quote:
Hebr. 9
24 Want Christus is niet binnengegaan in een heiligdom met handen gemaakt, een afbeelding van het ware, maar in de hemel zelf, om thans, ons ten goede, voor het aangezicht Gods te verschijnen;
Hebr. 10
19 Daar wij dan, broeders, volle vrijmoedigheid bezitten om in te gaan in het heiligdom door het bloed van Jezus, 20 langs de nieuwe en levende weg, die Hij ons ingewijd heeft, door het voorhangsel, dat is, zijn vlees, 21 en wij een grote priester over het huis Gods hebben, 22 laten wij toetreden met een waarachtig hart, in volle verzekerdheid des geloofs,
Verder zegt de bijbel dat de gelovigen samen een geestelijke tempel vormen...
En dat kan tegenwoordig overal waar we bij elkaar zijn
in Geest en waarheid.....
We zijn niet meer gebonden aan een geografische plaats (Jeruzalem in het OT)
quote:
Ef 2
21 In Hem wast elk bouwwerk, goed ineensluitend, op tot een tempel, heilig in de Here, 22 in wie ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest.
1 Petr 2
5 en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn door Jezus Christus.
Als de gemeente bij elkaar is in Zijn naam, IS Hij in het midden en kun je Hem aanbidden....
Al zijn we nog op aarde, geestelijk gezien zijn we al in de hemel,
daar zien wij Jezus.....Je hart mag al bij Hem zijn, dan kun je ook zeggen: En de Geest en de bruid zeggen: Kom!
Ik heb dan eigenlijk geen behoefte meer om langer te wachten Hem echt van aangezicht tot aangezicht te zien......

Wij hebben er zo'n beetje 'n oud lied in onze bundel staan, dat gaat zo:
Met U, o Heer, zijn wij gestorven,
en uit de dood weer opgestaan.
De zegepraal hebt U verworven,
en bent de hemel ingegaan.
Verhef ons hart tot U daarboven,
opdat wij U vol vreugde loven....Ons leven is met U verborgen,
Heer, bij uw Vader, onze God;verdwijn dan, droefheid en angst en zorgen!
Wij juichen in ons heerlijk lot.
Geen enkele macht kan ons ontroven
wat U ons hebt bereid daarbove.
Aan uwe hand wilt U ons lewiden
door schaduwen van dood en graf;
U zult ons lafenis bereiden,
verstroost ons door Uw stok en staf.
En als U komt, dan zal daarboven
ons blij gezang U eeuwig loven.
Ja, Christus is voor al de zijnen
verlossing, wijsheid, vreugde en kracht;Zijn licht zal eeuwig hen beschijnen;
voor allen heeft Hij 't al volbracht.
Hij zal in liefde aan ons denken
en wil aan allen alles schenken.
Je moet het zo geweldig gaan vinden bij Hem te zijn, dat al het andere erbij in het niet valt en je hart zich
boven alles uit verheft zodat je alleen nog maar de Heer ziet.
Dit is voor mij je hart tot God verheffen in het heiligdom.
Het is fijn dat dat op die dag in de Ijsselhallen ook voor velen gebeurde.

Ik heb het verslag uit het ND gelezen en dan krijg je wel een aardig beeld van hoe de dag verliep.