quote:
Wilhelmina schreef op 17 mei 2004 om 10:15:[...]
NOU nou, even eerlijk. Hoeveel mensen uit de traditionele kerken herkennen deze ervaringen van Mezza?
Geen vooroordeel volgens mij, maar gewoon een feit. En ik ben blij met zijn getuigenis. Ik herken er veel in, en het doet mijn verlangen naar de Heilge Geest alleen maar aanwakkeren.
En dat is wat telt.
Ik kom niet uit de traditionele kerken (nou ja, uit een grijs verleden..

)
Ik ken het wel

Maar het gaat mij om de Heer, en als ik mij blij voel (omschrijf het nu eens verder dan...) en dicht bij de Heer, dan ben ik de Here Jezus dankbaar.....
Je bedoelt het misschien niet zo, Wilhelmina, maar ik wilde het er gewoon even open over hebben:
Ik zou het nooit omschrijven als
verlangen naar de Heilige Geest dat aanwakkertDie heb je toch allang als gelovige?
(En dan heb ik het even niet tegen anderen die dit soort dingen niet kennen, en mensen die nooit zo hebben stil gestaan bij de Heilige Geest en wat Hij doet.)
Dan
lijkt het of het je om de Heilige Geest te doen is, en de ervaring die je dan meemaakt. De Heilige Geest zal altijd
Jezus verheerlijken. En dat is denk ik Degene die in het middelpunt moet staan. Zoals Jezus het zelf uitlegt in
quote:
Joh 16,14
Hij (de H. Geest) zal Mij (Jezus) verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen.
Natuurlijk gebeurt dat
D.M.V. de Heilige Geest, maar die heeft het nooit over Zichzelf.
quote:
2 Kor. 3
17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid. 18 En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid des Heren weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.
Gal 4.
19....totdat Christus in u gestalte verkregen heeft;
Ef. 1
17 opdat de God van onze Here Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve de Geest van wijsheid en van openbaring om Hem recht te kennen: 18 verlichte ogen [uws] harten, zodat gij weet, welke hoop zijn roeping wekt, hoe rijk de heerlijkheid is zijner erfenis bij de heiligen, 19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven,
Ef. 3
16 opdat Hij u geve, naar de rijkdom zijner heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door zijn Geest in de inwendige mens, 17 opdat Christus door het geloof in uw harten woning make.
Fil. 3
10 (Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding
Ik ben benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt...