Auteur Topic: Stelling: Evangelisatie  (gelezen 3824 keer)

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Stelling: Evangelisatie
« Gepost op: april 16, 2004, 07:40:00 pm »
Stelling: Evangelisatie in buitenland is alleen voor mensen die ervoor gestudeerd hebben. Evangelisatie in buitenland kan niet gedaan worden door mensen van bijv. Jeugd met opdracht, discipeltrainigsschap-school etc. Die hebben gewoon te weinig levenservaring en kennis.
Just B te W te Ee

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2004, 07:43:36 pm »

quote:

B Te W te Ee schreef op 16 april 2004 om 19:40:
Stelling: Evangelisatie in buitenland is alleen voor mensen die ervoor gestudeerd hebben. Evangelisatie in buitenland kan niet gedaan worden door mensen van bijv. Jeugd met opdracht, discipeltrainigsschap-school etc. Die hebben gewoon te weinig levenservaring en kennis.
Ja, ik denk wel dat je van één en ander op de hoogte dient te zijn zoals de taal, cultuurverschil, jezelf kunnen aanpassen. Ik denk wel dat je bepaalde kwaliteiten hiervoor moet hebben of ze moet gaan ontwikkelen. Denk niet dat iedereen dit zomaar kan gaan doen. Maar met Gods hulp is alles mogelijk.

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2004, 07:46:40 pm »

quote:

lonneke schreef op 16 april 2004 om 19:43:
[...]
Maar met Gods hulp is alles mogelijk.
Oh, ik zou vandaag dus ook vrouw kunnen worden?
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2004, 07:51:36 pm »
Wat een bekrompen stelling zeg!!!
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2004, 07:52:39 pm »

quote:

Sarah schreef op 16 april 2004 om 19:51:
Warum?
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2004, 07:52:50 pm »

quote:

Onzin volgens mij. Je moet er een gave voor hebben. De een kan het wel de ander is daar niet voor in de wieg gelegd. Evangeliseren dus. Heeft niks met studeren te maken. Je moet je makkelijk kunnen aanpassen, inleven in mensen enz enz. Kennis is altijd mooi en handig maar ervoor studeren lijkt me niet een vereiste.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2004, 07:52:56 pm »

quote:

Sarah schreef op 16 april 2004 om 19:51:

Zou je dat kunnen onderbouwen?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2004, 07:53:10 pm »

quote:

Mensen in het buitenland hebben een ander evangelie nofig of zo?
Een duits evangelie, of spaans of russisch......

De boodschap blijft m.i. hetzelfde.......
Soms vindt ik het wat overdreven om te denken dat we bijna eerst zelf duitser, spanjaard of ga zo maar door, moeten worden om iemand uit dat land iets te kunnen vertellen.
Aansluiten bij de cultuur is prima, maar jwe kunt het ook overdrijven.....
Als je een beetje je kunt inleven in een ander doe je dit vanzelf al, als het goed is.....
Ergens anders evangeliseren moet je ook wel als je taak zien.....dan geeft God ook je de juiste woorden....
En evangeliseren kan ook heel gewoon: vertel iets als het ter sprake komt over je geloof....getuigen is een opdracht van alle christenen
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2004, 07:54:56 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 16 april 2004 om 19:53:
getuigen is een opdracht van alle christenen
Ja, maar gewoon in de omgeving waar je woont. Daarvoor hoef je niet naar het buitenland.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2004, 07:58:55 pm »

quote:

Dieterich schreef op 16 april 2004 om 19:54:
[...]

Ja, maar gewoon in de omgeving waar je woont. Daarvoor hoef je niet naar het buitenland.

Waarom niet? Als jij denkt (boodschap van God gekregen oid) dat jij daar beter op je plek bent dan kun je volgens mij beter daarheen gaan. Er zijn hier nog genoeg anderen die je werk hier over kunnen nemen, dat kun je over het algemeen niet zeggen van gebieden in het buitenland waar - bijna - niemand in God gelooft.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2004, 07:59:02 pm »

quote:

Dieterich schreef op 16 april 2004 om 19:54:
[...]

Zo is het...en naast de deur vinden we het al moeilijk genoeg.....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2004, 07:59:58 pm »

quote:

Hermione schreef op 16 april 2004 om 19:58:

[...]

Waarom niet? Als jij denkt (boodschap van God gekregen oid) dat jij daar beter op je plek bent dan kun je volgens mij beter daarheen gaan. Er zijn hier nog genoeg anderen die je werk hier over kunnen nemen, dat kun je over het algemeen niet zeggen van gebieden in het buitenland waar - bijna - niemand in God gelooft.
Maar inderdaad, je kan een speciale taak hebben gekregen......

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2004, 08:02:07 pm »
Het is suf om naar het buitenland te verhuizen en daar over God te vertellen terwijl we (nou ja, jullie in elk geval) in Nederland wonen, een land waar weinig mensen in God geloven.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 16, 2004, 08:06:36 pm »

quote:

Dieterich schreef op 16 april 2004 om 20:02:
Het is suf om naar het buitenland te verhuizen en daar over God te vertellen terwijl we (nou ja, jullie in elk geval) in Nederland wonen, een land waar weinig mensen in God geloven.
Ik heb het idee dat de meeste niet gelovige nederlander niet voor open staan. Kort gezegd "bemoei met je eigen zaken". In het buitenland doen ze het vaker ik combinatie met  één of ander project.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 16, 2004, 08:07:47 pm »
We moeten het evangelie verkondigen waar het nog niet verkondigd is... !

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2004, 08:08:33 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 16 april 2004 om 20:06:
[...]

"bemoei met je eigen zaken"
Kom op, doe normaal: ik heb 25 jaar in Nederland gewoond. Ik ben net zo veel Nederlander als jij.
« Laatst bewerkt op: april 16, 2004, 08:10:50 pm door Dieterich »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 16, 2004, 08:10:29 pm »

quote:

Dieterich schreef op 16 april 2004 om 20:08:
[...]

Kom op: ik heb 25 jaar in Nederland gewoond.
ik had net niet tegen jou maar hoe de houding is van Nederlander tegenover Evangelie

Dieterich

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 16, 2004, 08:11:24 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 16 april 2004 om 20:10:
[...]
ik had net niet tegen jou maar hoe de houding is van Nederlander tegenover Evangelie
O.k. dan.

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 16, 2004, 10:22:26 pm »
Flauwekul,
Iedereen kan de BOODSCHAP brengen die WEDERGEBOREN .
Wie is wedergeboren?????
Alleen door JEZUS

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: april 16, 2004, 10:31:01 pm »
En zo is het toch
Alleen door JEZUS

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: april 16, 2004, 10:39:55 pm »
In de ogen van mensen uit andere landen zijn wij best aso: Homo huwelijk, abortus, koffieshops, prostitutie.....

Dus er is best wel wat voor te zeggen dat we ook in Nederland moeten gaan evangeliseren, meer nog dan in het buitenland.

Maar ik vind wel altijd zo dat die mensen in het buitenland er nog nix van af weten, en dat de nederlander er best veel van kan weten, met onze christelijke voorouders e.d.

Juist dáárom heeft het henkie uit ethiopie of bangladesh het net iets harder nodig...en hier in Nederland wordt al zo veel geëvangeliseerd.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: april 16, 2004, 10:51:35 pm »
Afrika?

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: april 17, 2004, 12:26:51 am »

quote:

Sarah schreef op 16 april 2004 om 20:07:
Veel nederlanders hebben geen flauw benul wat het evangelie nu werkelijk inhoudt. Verder dan wat oppervlakkige, incomplete kennis gaat het niet. Valt wat mij betreft dus ook onder gebieden waar het evangelie niet verkondigd is.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: april 17, 2004, 06:45:28 am »
Ja dacht ik ook al aan...

Ik denk dat dit stukje van Izzewizze wel de spijker op de kop slaat?

quote:

Izzewizze said: Nu ik ruim een jaartje meeloop op dit forum denk ik dat er nog wel een reden is waarom het zo moeilijk gaat met evangelisatie. Iedere keer valt het mij weer op dat mensen zich zo moeilijk kunnen verdiepen in elkaars leefwerelden. Christenen en andersdenkenden leven ieder in een eigen leefwereld waarin ze zich niet kunnen bereiken. Nu kan ik mij dat bij de andersdenkenden nog wel voorstellen maar bij christenen vind ik het toch opmerkelijk. Juist omdat Christus ons leert dat we niet in onze eigen wereldje moeten rondkijken maar moeten omzien naar de naaste. Maar in de praktijk lijkt het wel of de meeste christenen het liefst wegvluchten in hun eigen beschermde wereldje, nauwelijks deelnemen aan het niet christelijke maatschappelijke verkeer etc. Een enkele keer treedt men naar buiten: Men noemt dit dan evangelisatie (!) om dan weer snel naar binnen te gaan. Hoe opmerkelijk, het lijkt wel of christenen het geloof alleen voor zichzelf willen houden, alsof ze zelf hebben gekozen voor dit geloof, alsof ze het geloof niet hebben gekregen. Dat christenen geloven is een wonder een wonder van de Heilige Geest, het is geen prestatie, zouden christenen niet meer moeten laten zien dat zij ook weten van een 'onheilig' leven maar dat ze nu dankbaar zijn dat ze Christus hebben leren kennen? Ik denk dat in veel gevallen in de christelijke wereld de verwondering ontbreekt en dat het christendom daarom niet aanspreekt? We zijn er zelfs niet eens blij mee. Weer anderen proberen het christelijk geloof te vangen in regeltjes, maar ook dat zal niet baten. Waar het om gaat is om een levende relatie met Christus en vandaar uit kun je denk ik de hele 'wereld' aan. Vandaag is het Pasen. Vanmorgen vroeg onze predikant zich af in hoeverre we hier echt bij stil stonden, of we wisten wat dit nu echt inhield. Of zouden wij het beter doen dan eerste mensen die op bezoek gingen bij het graf en in feite daarmee de opstanding ontkenden. Vandaag de dag is dat nog steeds onze valkuil: Automatisme, oppervlakkigheid. Juist een christen die leeft in de wereld, maar niet van de wereld is, weet van de strijd tussen die twee werelden en kan van daaruit perspectief bieden naar mensen die niet geloven of andersdenken. Kortom evangelisatie heeft alleen zin, als we ons daadwerkelijk willen verdiepen in wat de ander beweegt...

jaap2

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: april 17, 2004, 09:41:07 am »

quote:

Sarah schreef op 17 april 2004 om 06:45:
Ik denk dat dit stukje van Izzewizze wel de spijker op de kop slaat?
[...]
Izzewizze sluit af met:

quote:

Kortom evangelisatie heeft alleen zin, als we ons daadwerkelijk willen verdiepen in wat de ander beweegt...
Mag ik daar aan toevoegen: en als we zelf heilig leven?
Jaap

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: april 17, 2004, 01:10:16 pm »
Evangelisatie is een levenshouding... dat is niet alleen maar levenservaring en veel schriftkennis hebben. Zegt David niet in psalm 8: 3 U hebt de kleine kinderen geleerd U volmaakt te prijzen. Hun voorbeeld zal uw vijanden en hun die op wraak zinnen, beschaamd doen staan en tot zwijgen brengen!

Waarom zouden jongeren dan niet kunnen evangeliseren? Ik zie niet in waarom zei niet een korrel van het zout der aarde, een straal van het licht van de wereld kunnen zijn?
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Koos van Loo

• Christus is Koning
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: april 18, 2004, 07:54:40 pm »

quote:

Sarah schreef op 16 april 2004 om 20:07:

Van de 6.000.000.0000 bewoners van de aarde van God zijn er 2.000.000.000 die op de een of andere manier God eren door Christus, hun redder en heilgmaker.
Deze 2.000.000.000 christenen wonen te midden van 2.000.000.000 niet christenen. De rest, ook 2.000.000.000, woont waar geen christelijke gemeente is.

Vraag wat is de taak van de 2.000.000.000 christenen van hun Heer? Wat de taak van de gemeentes van Jezus Christus?
Met vriendelijke groet,
Koos

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: april 18, 2004, 08:02:19 pm »
Leerlingen maken van Jezus? Dopen in de naam van de Vader, Zoon, en de heilige Geest?

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: april 18, 2004, 08:11:18 pm »
Ik denk dat Koos bedoeld dat we het evangelie moeten verkondigen om ons heen.

Wat inhoudt: door je woorden, door je daden etc.

maar ik geloof wel dat God mensen roept om naar het buitenland te gaan. Ik ken sommige mensen die een manier van evangeliseren hebben die Nederlanders niet echt prettig vinden. Maar juist in Kroatie of Brazilie in hele goede aarde valt. Het is een kwestie van de juiste man/vrouw op de juiste plek.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: april 18, 2004, 08:17:58 pm »
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat je zonder bagage ( kennis van land) ergens naar toe gaat. Natuurlijk er zijn mensen die van nature iets mee hebben en direct in een land passen. Maar er zijn ook mensen die zich lam schrikken als ze daar komen. Als je geen kennis van een land hebt kan het zelfs zijn dat je een manier van evangeliseren hebt waardoor er direct al deuren dicht slaan.

Bovendien stel je gaat naar India onvoorbereid: films van Jezus mee, kinderbijbels mee. Nou je laat dingen zien etc, mensen lachen vriendelijk. Mooi voor hun, voor hun is het een nieuw afgodje die ze erbij hebben.

Ja ze accepteren Jezus, de evangelist is happy, terwijl ze Jezus alleen maar als een afgodje zien door de afbeeldingen die je ze toont. Ze hebben nog steeds de waarheid niet.

Maar nu ga je naar India toe, voorbereid. Je kent de achtergrond van de vele afgoden etc. Dus je neemt alleen de bijbel mee en verkondigt het woord. En er komen, 3 mensen tot het ware geloof. Dan heb je dus pas je doel bereikt.

Onzin? Nee. Een evangelist uit India, vroeg aan Nederland om aub geen afbeeldingen van Jezus te sturen om deze reden.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: april 18, 2004, 09:08:38 pm »

quote:

Ik ken een zendeling in China die daar een instrument is in handen van God en zo al honderden mensen tot Jezus heeft geleid, en bijna geen theologische opleiding heeft (gewoon MAVO gedaan en vooral veel bijbel gelezen).

Toch zie je hem wel fouten maken, vooral in creëren van nazorg enzo. Maar ja, je kunt niet alles hebben, tegenover hem voel ik me nog steeds een inactieve slapjanus.

Waar ik wel mijn bedenkingen bij heb zijn die 'prikacties' van zo'n discipeltrainingsschaps-school. Kost kapitalen met geld en je gaat maar een paar weken evangeliseren. Het is m.i. dan vooral goed voor de evangelist en heeft weinig langdurigs in zich voor diegenen die de evangelisatie "over zich heen krijgen" (behalve als de nazorg heel goed is geregeld).

Voor sommige culturen is het overigens totaal onmogelijk iets te bereiken met een prikactie... neem nu papoeas of bosjesmannen. Daar moet je echt eerst helemaal in die cultuur zitten voordat je ook maar iets uit kunt leggen. Ik heb nog eens een zeer indrukwekkend boek gelezen ( "de kracht van dit kruis") over een jongeman die jarenlang doodziek tussen indianen was geweest, de enige manier om te kunnen evangeliseren. (als je gezond was maakten ze je af...)

Nee, die indianen bekeren redde je niet met een DTS-je  :Y) Toch alle lof voor die mensen van zo'n DTS hoor, de bereidheid is gewoon heel goed!
« Laatst bewerkt op: april 18, 2004, 09:10:28 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Koos van Loo

• Christus is Koning
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 19, 2004, 08:20:40 am »
Toen ik deze cijfers zelf voor het eerst zag was ik even stil.

Ik besefte twee dingen nl dat de weg van Christus naar zijn wereld na Pasen is:
1. Een gemeente stuurt - naar het zendings- en evangelisatie bevel - mensen uit naar gebieden waar het evangelie nog niet gehoord en gezien is.
2. De daar te planten gemeente is - door de inzet en het leven van elk gemeentelid - dan de evangelisatiekiem voor de rest van dat gebied.

Onder zending versta ik zeker ook het werk van tentenmakers. Die kunnen gelukkig werken waar zendelingen niet toegang hebben. Het werk terrein dat gesloten is voor zendelingen betreft 1.000.000.000 niet christen. Zij wonen met name in de gebieden waar geen gemeentes zijn.

Laten we bidden dat deze visie gaat landen ook in de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt).

Zo'n gemeenteopdracht (opdracht voor de gemeente als geheel) zal blijken óók verrijkend te zijn ook deze gemeenten zelf.
Met vriendelijke groet,
Koos

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 19, 2004, 08:37:45 am »

quote:

evangelisatie is gewoon voor elke Christen, punt uit daar roept Jezus ons toe, en dat kan al op je school, werk, etc of bedoel je echt het zendeling dat je echt mensen daar helpt met hun leven opbouwen enzo...

Ik ken een man die evangeliseerd in Israel en die heeft er ook niet veel voor gedaan, woont ook of heeft gewoont in een houte hut aan de rand van de woestijn de verhalen die ie altijd verteld geweldig gewoon  :w
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Koos van Loo

• Christus is Koning
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 19, 2004, 08:43:04 am »

quote:

farao schreef op 19 april 2004 om 08:37:
evangelisatie is gewoon voor elke Christen, punt uit daar roept Jezus ons toe, en dat kan al op je school, werk, etc of bedoel je echt het zendeling dat je echt mensen daar helpt met hun leven opbouwen enzo...

Ik ken een man die evangeliseerd in Israel en die heeft er ook niet veel voor gedaan, woont ook of heeft gewoont in een houte hut aan de rand van de woestijn de verhalen die ie altijd verteld geweldig gewoon  :w

Farao,
misschien bedoelen we hetzelfde. Ik denk het wel. Jij ook?
Met vriendelijke groet,
Koos

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: april 19, 2004, 08:52:19 am »
Johan Schep, komt elk jaar 2 weken naar de betheld en dit jaar mag ik m een week meemaken vorig jaar 2 weken echt gouwe :) Weer of geen weer....
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Koos van Loo

• Christus is Koning
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: april 19, 2004, 09:15:32 am »

quote:

farao schreef op 19 april 2004 om 08:52:
Johan Schep, komt elk jaar 2 weken naar de betheld en dit jaar mag ik m een week meemaken vorig jaar 2 weken echt gouwe :) Weer of geen weer....

Farao,
Ik ken betheld niet.
Je maakt me nieuwsgierig.
Wat spreekt je aan?
Wat maakt je blij?
Met vriendelijke groet,
Koos

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: april 19, 2004, 11:19:01 am »
Farao bedoelt Camping de Betteld denk ik Koos...

Koos van Loo

• Christus is Koning
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 19, 2004, 11:41:49 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 19 april 2004 om 11:19:
Farao bedoelt Camping de Betteld denk ik Koos...

Dank Mezzamorpheus.
Ik bedoelde niet kritisch te zijn ivm een woord. Mocht ik iemand die indruk gewekt te hebben, dan mijn excuses!

Ik hoop van harte dat een antwoord op mijn vragen aan Farao helpt om elkaar beter aan te voelen. De opmerkingen van Farao spreken me aan. Ik wil graag samen verder komen.
Daarom de hartelijk gemeende uitnodiging aan Farao.
Het gesprek is het meer dan waard om het samen te proberen.
Met vriendelijke groet,
Koos

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 19, 2004, 06:18:50 pm »

quote:

Koos van Loo schreef op 19 april 2004 om 09:15:
[...]

Farao,
Ik ken betheld niet.
Je maakt me nieuwsgierig.
Wat spreekt je aan?
Wat maakt je blij?

hehe net als Mezzamorpheus zegt het is dus camping de betteld in zeumeren vlak bij doetinchem.

haha, maar wat me aanspreekt zijn gewoon zijn verhalen wat hij heeft meegemaakt, hij woont al heel wat jaren in Israel en komt elke zomer een paar weken op vakantie in nederland en komt dan ook op de camping om te vertellen van zijn ervaringen en geeft dan ook bijbelstudies en die spreken zo aan, ik heb ook nog weleens met m gesprokken en tis gewoon echt een top kerel zo vol van God. En hij heeft erg goede humor zoals ik al wou zeggen zoals uitspraken: weer of geen weer...prijs de Heer. Dus als je van de zomer nog niks heb te doen :P alleen jammer dat de camping al volgeboekt is (miss niet alle) maar zondag is er altijd een dienst waar hij dan ook een keer komt spreken dus ik zou zeggen kom gezellig  :) .

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: april 19, 2004, 06:24:18 pm »
foutje :D
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 06:25:24 pm door Sarah »

Koos van Loo

• Christus is Koning
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: april 19, 2004, 08:14:20 pm »

quote:

farao schreef op 19 april 2004 om 18:18:
haha, maar wat me aanspreekt zijn gewoon zijn verhalen wat hij heeft meegemaakt, hij woont al heel wat jaren in Israel en komt elke zomer een paar weken op vakantie in nederland en komt dan ook op de camping om te vertellen van zijn ervaringen en geeft dan ook bijbelstudies en die spreken zo aan, ik heb ook nog weleens met m gesprokken en tis gewoon echt een top kerel zo vol van God. En hij heeft erg goede humor zoals ik al wou zeggen zoals uitspraken: weer of geen weer...prijs de Heer. Dus als je van de zomer nog niks heb te doen :P alleen jammer dat de camping al volgeboekt is (miss niet alle) maar zondag is er altijd een dienst waar hij dan ook een keer komt spreken dus ik zou zeggen kom gezellig  :) .

Beste Farao,
Je maakt me echt nieuwgierig.
En het is nog te doen vanuit Ommen.
Goed he, dat er mensen zijn die deze gaven hebben: getuigen, communiceren, stimuleren, bijbelkennis, enz.

En dan zegt de steller van dit topic:

quote:

Het verhaal van Farao en de stelling van dit topic lijken dan wel twee werelden.

Toch zou ik niet graag naar een moslimland gaan zonder gedegen kennis van de Islam....
Met vriendelijke groet,
Koos