Auteur Topic: Grote bedrijven/merken banden met satanistische kerk?  (gelezen 9961 keer)

swirly

• Bekijk profiel
Grote bedrijven/merken banden met satanistische kerk?
« Gepost op: april 19, 2004, 10:50:45 am »
Hoi,
Ik hoorde laatst op school dat Procter&Gamble (overkoepelend bedrijf van o.a: Ariel, Always, Hugo Boss, Dreft, head&shoulders en nog veeeel meer) geld kreeg en banden heeft met de satanische kerk. Ik heb r op t internet nog wat naar gezocht en vond wel wat artikelen, maar is het nou waar?
T zelfde heb ik gehoord van McDonalds, maar dat was volgens mij niet waar.

Wat bezielt mensen trouwens om satan te volgen???
<><

Doarsie

• Wijze uit &#039;t oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2004, 10:53:05 am »
Als het andersom was zou het in principe mogelijk zijn, maar ik denk niet dat zo'n  multinational iets heeft aan een klein beetje geld van  welke groeperng dan ook.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2004, 10:55:01 am »
ja hoor, en ook Triodos bank, ING, Perrier (van de drankjes), office supply en vodafone heulen met het kwaad. baarlijke nonsens allemaal.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:55:29 am door arend »
...

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2004, 11:26:37 am »
Euh van Mac Donalds wordt gezegd dat ze geld geven aan pro-abortus organisaties.

Het is een feit dat velen in de top zich bezig houden met new-age, vrijmetselarij etc. Het is ook hun intentie om tot de top door te stoten en zo controle te hebben.
Dus je dat is gewoon werkelijkheid.

Alleen hoeven we ons daar ook weer niet gek door te laten maken. Ik koop ook nog steeds spullen bij de AH. Ik ken mensen die dat niet doen, die kopen ergens anders weer hun spullen terwijl die winkels weer banden hebben met andere religieuze instelling.

Wat dat betreft kunnen we beter weer gaan ambachten. maar dat moet iedereen zelf weten. Ik blijf er gewoon winkelen. De wereld is zo verrot, je komt daar op geen wijze onderuit.

maar er zit een tijd aan te komen dat wij, of dus degene die achterblijven niet ander kunnen kopen dan met het teken van het beest. Dit is makkelijk te verwezelijken om dat de new age wereld zich al in de top gevestigd heeft.

Dit houdt echter niet in dat we in een kramp moeten gaan leven. Bid maar gewoon voor je eten en de wereld. Want ook al krijgt de satanskerk dan geldt. Als wij als christenen op onze knieeen gaan dan krijgen ze nog steeds geen voet aan de grond. Dus dan maakt het uiteindelijk weinig uit.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2004, 11:31:08 am »

quote:

Dit is toch gewoon niet WAAR!! Ik kan m'n ogen niet geloven... Ongelofelijk waar mensen zich mee bezig houden. WAT een flauwekul. Satan lacht zich rot als hij dit leest en gaat ondertussen door met aan alle niet-christenen via deze website duidelijk te maken wat een idioten die christenen toch zijn. En het komt overtuigend over als je zoiets leest...  ;(

Volgens mij moet je je gewoon met God bezig houden dan trap je ook niet in satanische dingen enzo. Als je goed weet hoe echt geld eruit ziet, hoef je er niet op te studeren hoe allemaal vals geld eruit ziet want dat herken je dan toch wel.  :)
Bombus terrestris Reginae

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2004, 11:31:44 am »

quote:

tikvah schreef op 19 april 2004 om 11:26:
Dit houdt echter niet in dat we in een kramp moeten gaan leven. Bid maar gewoon voor je eten en de wereld. Want ook al krijgt de satanskerk dan geldt. Als wij als christenen op onze knieeen gaan dan krijgen ze nog steeds geen voet aan de grond. Dus dan maakt het uiteindelijk weinig uit.
My point exactly!  :)  ;)
Bombus terrestris Reginae

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2004, 11:32:19 am »
Persoonlijk vind ik het wel heeeeel toevalliiigg (not) dat het satansteken zo overal terugkomt. Het spijt me: maar dit is echt geen onzin, men probeert ons klaar te maken voor iets. Je kunt het niet afdoen als onzin. En het is goed dat er mensen zijn die ons hier op wijzen.
Ikzelf let niet zo zeer op die dingen. Maar God heeft mij dan ook een andere bediening en gaven gegeven.
We mogen realistisch stilstaan bij dit alles, het voor kennis aannemen, maar nogmaals uitkijken dat we niet in een kramp raken en overal duiveltjes zien.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2004, 11:36:57 am »
heb je dan ook geen mobiel omdat elk nummer begint met o6?
...

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2004, 12:12:16 pm »
@ arend, nee ik heb geen mobiel, maar dat is omdat ik geen geld heb. En bovendien 06- is nog geen 666.
Daarnaast probeer ik juist duidelijk aan te geven, maar schijnbaar lukt me dit niet, dat ik juist aan die ophitserij niet mee doe, maar wel waakzaam wil zijn.
Kijk, of je zegt radicaal: ik neem nergens meer een product van af ( dan zit je altijd goed) Of je zegt: ik ben me ervan bewust dat ik in een gebroken wereld leef, ik sluit mijn ogen niet voor de ontwikkelingen om mij heen( veelvuldig weergave van satansteken etc) maar ik laat mij ook niet gek maken.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2004, 05:39:00 pm »
allemaal mooi en aardig, maar er is geen enkele reden om dit serieus te nemen.

Ga eens op www.urbanlegends.com kijken en lees honderden van dit soort verhalen. Van Marlboro (is in handen van de KKK) tot lonsdale (racistisch merk.... wel grappig dat de laatse 3 personen die ik in lonsdale zag lopen waren alle 3 zwart ;) )

Nee kolder en onzin.... meer is er niet van te maken....
Pinkeltjefan

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2004, 07:05:14 pm »
euh, dus omdat 3 zwarten erin lopen is het niet racistisch? Dat vind ik kolder. Dan weten ze het gewoon niet.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2004, 07:12:22 pm »

quote:

tikvah schreef op 19 april 2004 om 19:05:
euh, dus omdat 3 zwarten erin lopen is het niet racistisch? Dat vind ik kolder. Dan weten ze het gewoon niet.

Londsdale is niet racistisch maar het is gewoon geclaimd door neonazi's omdat er in het midden van Lonsdale de afkorting staat van NSDA. Veel van die neo-eikels trekken dan over hun londsdale trui een bomberjack aan en laten die openstaan zodat alleen de letter NSDA te zien zijn van het logo op die trui.

http://www3.kcn.ne.jp/~bark-box/lonsdale.sweat.ash.gif

Als het merk echt racistisch was zou het niet eens in de winkels te koop zijn.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 07:13:17 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2004, 07:22:10 pm »
Tikvah,

Van mij mag je echt in elke hoax en gerucht en vals verhaal geloven hoor. Maar dat jij het gelooft zegt me helemaal niks. De wereld stikt van die verhalen. Ik heb er alleen op het GKV forum al een stuk of 5 meegemaakt in een jaar. Gewoon even een internetonderzoek doen en het hele verhaal wordt ontzenuwd.

Denk nou eens logisch na zou ik willen zeggen. P en C werken in de VS, P en C wil niet eens adverteren rondom de homosexuele Ellen Denegeres na haar comming out. Omdat dit teveel klanten zou kosten. Wat denk je dan? dat ze even de satanische kerk (whatever that may be) zou gaan sponsoren? kom toch op... wat is het nut van die sponsor actie voor P en C?
Pinkeltjefan

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2004, 07:34:18 pm »

quote:

Alfredt schreef op 19 april 2004 om 19:22:
Tikvah,

Van mij mag je echt in elke hoax en gerucht en vals verhaal geloven hoor. Maar dat jij het gelooft zegt me helemaal niks. De wereld stikt van die verhalen. Ik heb er alleen op het GKV forum al een stuk of 5 meegemaakt in een jaar. Gewoon even een internetonderzoek doen en het hele verhaal wordt ontzenuwd.

Denk nou eens logisch na zou ik willen zeggen. P en C werken in de VS, P en C wil niet eens adverteren rondom de homosexuele Ellen Denegeres na haar comming out. Omdat dit teveel klanten zou kosten. Wat denk je dan? dat ze even de satanische kerk (whatever that may be) zou gaan sponsoren? kom toch op... wat is het nut van die sponsor actie voor P en C?
Huh? Tikvah gelooft het toch ook juist niet?
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2004, 07:34:56 pm »

quote:

tikvah schreef op 19 april 2004 om 12:12:
Daarnaast probeer ik juist duidelijk aan te geven, maar schijnbaar lukt me dit niet, dat ik juist aan die ophitserij niet mee doe, maar wel waakzaam wil zijn.
K

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 19, 2004, 07:38:06 pm »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 19:34:
[...]

Huh? Tikvah gelooft het toch ook juist niet?

hmmm ik ben moe en kan dus blijkbaar niet lezen :X

sorry Tikvah ;)
Met waakzaamheid is inderdaad niks mis.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 07:38:31 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 19, 2004, 07:50:42 pm »
Dit topic en wat daarin gesteld wordt is wel degelijk waarheid.

Vele internationale bedrijven, leiders, machthebbers zijn Illuminaten (hoger dan 33-ste graad Vrijmetselaar).  Dit zijn satanisten.

Crowley, Blavatsky, Demolay en Pyke zijn hun grote voorbeelden; satanisten en spiritisten van het eerste uur.

Zoek zelf maar eens op het internet.

Vele vrijmetselaars (vooral Rotary en blauwe loges) denken dat ze 'christenachtig' bezig zjin.

Meer info: http://www.cuttingedge.org

(deze organisaties probeert Freemasons (=Vrijmetselaars) wereldwijd te laten zien, dat satan hun heer is; tevens begeleiden ze mensen die uit deze organisaties treden.
Josh

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 19, 2004, 07:57:02 pm »
a) graag onderbouwing dat die leiders illuminaten zijn
b) graag onderbouwing dat de vrijmetselaars satanisten zijn (En nou eens een keer een knetterharde onderbouwing, al die loze verhaaltjes met halve waarheden en geruchten en dergelijke ken ik onderhand wel)
c) graag onderbouwing dat de leiders van die bedrijven hun bedrijf inzetten binnen dit geheel (anders is de beschuldiging nog steeds loos, aangezien het mij niet boeit wat mensen prive doen, het bedrijf heeft daar namelijk niks mee van doen.....)
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2004, 08:16:18 pm »

quote:

Alfredt schreef op 19 april 2004 om 19:57:
b) graag onderbouwing dat de vrijmetselaars satanisten zijn (En nou eens een keer een knetterharde onderbouwing, al die loze verhaaltjes met halve waarheden en geruchten en dergelijke ken ik onderhand wel)

Ik heb afgelopen zaterdag nog uit de mond van twee Hervormde (!!!) predikanten gehoord dat iemand door een demoon was bezeten omdat hij/zij zich bezig had gehouden met vrijmetselarij.

Dat wil niet zeggen dat alle vrijmetselaars satanisten zijn, maar als je bezeten raakt door je daarmee bezig te houden zegt het mij genoeg.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2004, 08:22:25 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 april 2004 om 20:16:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag nog uit de mond van twee Hervormde (!!!) predikanten gehoord dat iemand door een demoon was bezeten omdat hij/zij zich bezig had gehouden met vrijmetselarij.

Dat wil niet zeggen dat alle vrijmetselaars satanisten zijn, maar als je bezeten raakt door je daarmee bezig te houden zegt het mij genoeg.

Mja er zijn ook mensen bezeten geraakt door het kijken naar de exorcist.... een film die ik persoonlijk juist behoorlijk positief* vond.
Dus op zich zegt het me niet zoveel.... Niet elke aanleiding is ook de oorzaak.

*Als in christelijk. (overigens is dit gewoon een tegenvoorbeeld, niet bedoeld om verder te discussieren... mocht iemand dat wel willen dan ben ik in een apart topic best bereid om uit te leggen wat ik zo positief aan de film vind ;) )
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 08:23:43 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2004, 08:22:39 pm »
Alfredt, volgens mij heb jij een kort lontje _/-\o_  Tenzij je gewoon de gave hebt om boos te schrijven.

Ik vind het echt een typisch mannenantwoord bij c. Alsof je in je werk je andere overtuigingen helemaal niet meeneemt.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 08:27:48 pm door Wybo »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2004, 08:27:00 pm »

quote:

tikvah schreef op 19 april 2004 om 20:22:
Tenzij je gewoon de gave hebt om boos te schrijven.
Ik denk die :D
Ben dus niet boos, hooguit wat scherp om daarmee de discussie een beetje te sturen ;)

[q]Ik vind het echt een typisch mannenantwoord bij c. Alsof je in je werk je andere overtuigingen helemaal niet meeneemt.[/quote]Ik neem andere overtuigingen wel mee, maar dan moeten ze wel eerst onderbouwd worden. Mijn punt is dat er teveel valse geruchten in de wereld zijn. En dat staat voor mij bijna gelijk aan een vals getuigenis afleggen. Dus dan wil ik dat men voor men zo'n harde beschuldiging doet, dat eerst heel grondig uitzoekt. En zich er niet van af maakt met "ik heb van horen zeggen", zelfs niet als 100 man iets zeggen.....
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 08:28:23 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2004, 08:29:19 pm »
PROCTER & GAMBLE - The links with the US eugenics movement

Eugenics

One of the most alarming of the Elite's doctrines is that of eugenics - controlling human reproduction in order to reduce the number of those that the Elite perceive as inferior to create a 'master race' with 'desirable' genetic characteristics. Eugenics had its highest public profile in Nazi Germany but the policies began a long time before Hitler and are continuing to the present day.

The philosophy was pioneered by Thomas Malthus in the 18th/19th centuries who sought to encourage disease and child mortality in the poor. So-called Malthusianism has since been adopted by different organisations for a variety of excuses. After various eugenics policies in the US states in the late 19th century, including the compulsory sterilisation of the mentally ill and 'undesirables' in Indiana, the Rockefellers established a eugenics research centre in New York. They were supported in this venture by the Harrimans, another family of manipulators.

The First International Congress of Eugenics was held in London in 1912 and was attended by a certain Winston Churchill. By 1917, fifteen US states had eugenics laws to sterilise epileptics, the mentally ill and regular criminals. On the agenda of the Third International Congress in 1932 was the 'problem' of African-Americans which, according to the delegates, revealed a need to sterilise to 'cut off bad stock'. At this meeting were several Nazis, including Dr Ernst Rudin, who had been enabled to attend by the Hamburg-Amerika Shipping Line, owned by the Harriman and Bush families. On returning to Germany, Rudin, who was funded by the Rockefellers, supervised the policy of sterilising those who were retarded, deaf, blind or alcoholics.

Between 1941 and 1943, at the same time as the 'master race' mentality in Hitler's Germany was being condemned by the rest of the world, 42,000 people were sterilised in the US. Five years later the Sterilisation League/ Birthright Inc. established a eugenics centre in North Carolina. This was part funded by the Gray family, close friends of the Bush's.

In 1946-1947, Gordon Gray founded the Bowman Gray (Memorial) Medical School in Winston Salem, North Carolina. This became the centre for eugenics. It kept records of children with "inherited" diseases and began a project to forcibly sterilise young children who were considered to have a low IQ.

Boydon’s great aunt, Alice Shelton Gray founded the Human Betterment League and was the official supervisor of the master race experiment at the Gray’s medical school. Others who were involved in this were Dr Claude Nash Herndon (assistant director at the school), and Dr Clarence Gamble (heir to the Procter & Gamble empire).

Children who enrolled in the Winston-Salem school district were given IQ tests and those who fell below desired levels were sterilised.

Dr Claude Nash Herndon (president of the Eugenics Society in 1953), in an interview in 1990 for the book George Bush, The Unauthorised Biography stated:

"…IQ tests were run on all the children in the Winston-Salem School system. Only the ones who scored really low [were targeted for sterilisation], the real bottom of the barrel, like below 70. Did we do sterilisations on young children? Yes. This was a relatively minor operation…It was usually not [done] until the child was eight or ten years old. For the boys, you just make an incision and tie the tube…We more often performed the operations on girls than with boys. Of course, you have to cut open the abdomen, but again, it is relatively minor."

After the war, John D. Rockefeller III and John Foster Dulles campaigned against the extension of the non-white populations, and in 1952 launched the Population Council. This still exits and is still advocating zero population growth in the US, family planning in the developing sector and the expansion of the Club of Rome's 'Malthusianism'. (The Club of Rome was launched by the Freemason Aurelio Peccei in 1968. Its purpose is to issue propaganda about the environmental crisis to justify centralisation of power, the suppression of industrial development in the Third World and eugenics.)

Eugenics policies are funded by the World Bank which, at the Rio summit, pledged to double the money available to population control. Birth control is now forced on the developing countries through fear of economic sanctions.

The extent of the population control towards which the Elite are striving was revealed in the 1962/63 'Report from Iron Mountain' , a secret study group into controlling population without war. It sought completely artificial procreation to supersede the 'ecological function of war'. This was to include total control of contraception via water supplies and essential food stuffs so babies could only be conceived by those to whom a carefully controlled antidote had been administered. Such a system was apparently already under development… 35 years ago!

George Bush is a major voice in the eugenics movement and is surrounded by like-minded people - Boyden Gray (his legal advisor) and William Draper III (head of fund-raising for his 1980 presidential campaign). Draper's grandfather had unsuccessfully urged eugenics policies on Eisenhower before convincing Johnson to adopt them. In 1969 Bush was involved in hearings into the 'dangers of too many black babies' and when he became ambassador to the UN in 1972 he arranged for the Association of Voluntary Surgical Contraception (formerly the Sterilisation League) to extend its policy of sterilising young children with 'low' IQ to non-white countries. This was further extended when Bush became president in 1988.

Clarence Gamble’s Pathfinder Fund was given funding from the USAID budget in order to infiltrate non-white societies and break down resistance to sterilisation.
http://www.trunkerton.fsnet.co.uk/Eugenics.htm

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2004, 08:31:42 pm »
http://www.trunkerton.fsnet.co.uk/

heb je de rest van die site bekeken? :D
Pinkeltjefan

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: april 19, 2004, 08:37:55 pm »

quote:

tikvah schreef op 19 april 2004 om 20:29:
PROCTER & GAMBLE - The links with the US eugenics movement

Eugenics

One of the most alarming of the Elite's doctrines is that of eugenics - controlling human reproduction in order to reduce the number of those that the Elite perceive as inferior to create a 'master race' with 'desirable' genetic characteristics. Eugenics had its highest public profile in Nazi Germany but the policies began a long time before Hitler and are continuing to the present day.

blabla....

Dat is een hele lange rij beschuldigingen zonder een greintje bewijs en dat is dus waar Alfredt terecht tegen ageert.
Ik geef regelmatig een gift aan Artsen Zonder Grenzen, probeer ik nu het humanitische AZG met mijn christelijke gedachtengoed te beinvloeden?

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: april 19, 2004, 08:48:49 pm »
of Vrijmetselaars/Illuminaten 'satanisten zijn':

In de openbare uitingen van Demolay en Pyke (twee hoogste mensen van Vrijmetselarij) en iconen voor de Freemasons zijn daar zéér duidelijk over.  Koop hun boeken bij New Age-winkels of heksen/satanswinkels en lees ze.

Ik heb mijn info via deze boeken, een aantal video's van onderzoeken van hun literatuur, gedragingen, rituelen etc.

Illuminaten/masons zijn satanisten.  By the way: Clinton is een 'Sr. Demolay'...  Bush is een 'Skull & Bones'....  

Een leuke link over dit onderwerp: http://www.sign2God.com/folders/ILL/meer-illuminate.html

Maar ga anders zelf eens op onderzoek uit.  Er zijn zat Christelijke webpages die over dit onderwerp berichten/onderwijzen/waarschuwen etc.
Josh

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2004, 08:50:41 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 20:48:
of Vrijmetselaars/Illuminaten 'satanisten zijn':

In de openbare uitingen van Demolay en Pyke (twee hoogste mensen van Vrijmetselarij) en iconen voor de Freemasons zijn daar zéér duidelijk over.  Koop hun boeken bij New Age-winkels of heksen/satanswinkels en lees ze.

Ik heb mijn info via deze boeken, een aantal video's van onderzoeken van hun literatuur, gedragingen, rituelen etc.

Illuminaten/masons zijn satanisten.  By the way: Clinton is een 'Sr. Demolay'...  Bush is een 'Skull & Bones'....  

Een leuke link over dit onderwerp: http://www.sign2God.com/folders/ILL/meer-illuminate.html

Maar ga anders zelf eens op onderzoek uit.  Er zijn zat Christelijke webpages die over dit onderwerp berichten/onderwijzen/waarschuwen etc.
Wie gaat zulke boeken nou kopen om het te onderzoeken  :?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2004, 08:54:10 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 20:48:
[...]
Er zijn idd genoeg verdwaasde mensen die verhalen van andere mensen voor waar aannemen zonder de feiten te controleren. Dus nogmaals graag feiten en geen aannames, beschuldigingen of verhalen van anderen maar gewoon naakte feiten.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 08:57:42 pm door Wybo »

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: april 19, 2004, 08:55:07 pm »
Gelukkig controleer en onderzoek ik zelf.  En als jij dat ook gaat doen, dan kunnen we misschien ooit eens verderpraten, maar dat heeft duidelijk nu geen zin!
Josh

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: april 19, 2004, 08:57:51 pm »

quote:

dingo schreef op 19 april 2004 om 20:54:
[...]

Er zijn idd genoeg verdwaasde mensen die verhalen van andere mensen voor waar aannemen zonder de feiten te controleren. Dus nogmaals graag feiten en geen aannames, beschuldigingen of verhalen van anderen maar gewoon naakte feiten.
Inderdaad, geef eens een citaat uit hun boeken waaruit het blijkt. De site die aangereikt word kan ik niet serieus nemen omdat het druipt van de vooringenomenheid.

Ik zie op die site namelijk niks aan feiten, alleen mening. En dan nog weer eens niet onderbouwde mening. Dat een wereldreligie fout is, ok... ben ik het mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat de mensen die dat willen satanist zijn.
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: april 19, 2004, 08:58:47 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 20:55:
Gelukkig controleer en onderzoek ik zelf.  En als jij dat ook gaat doen, dan kunnen we misschien ooit eens verderpraten, maar dat heeft duidelijk nu geen zin!

Ik heb dat dus wel gedaan ja, maar nog nooit een sprankje bewijs gezien... en ook jij met al je onderzoek komt geen moment in deze discussie met een citaat* die je stelling onderbouwt of zo.

*citaat van de beschuldigden, uit een originaire bron. Of een ander onomstotelijk bewijs dus.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 08:59:38 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 19, 2004, 09:06:03 pm »
Ik heb in de Haagsche Courant nog eens gelezen dat Mat Herben vrijmetselaar is, en aan het oproepen van overleden personen doet. Hij kon ook contact krijgen met Pim Fortuyn, zei hij.

Wat wil je nog meer? Open en bloot in de seculiere pers, gewoon uit eerste hand in een interview.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 09:11:44 pm door Zwever »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 19, 2004, 09:07:20 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 20:55:
Misschien heb je gewoon wat moeite om al die beschuldigingen bewezen te krijgen? Op basis van dit soort l*lkoek worden mensen benadeeld die zich nauwelijks kunnen verdedigen tegen dit soort laster.  En allemaal van horen en zeggen, ken je de reikwijdte van het gebod: Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste?

Zolang je niet met feiten komt heeft het inderdaad geen zin om verder te praten.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 19, 2004, 09:11:01 pm »
Ik sluit me bij dingo aan. Ik ga niet meewerken aan een topic waarin mensen van van alles beschuldigd worden. Maar waarin het alleen bij beschuldigingen blijft en er niks ondersteund wordt met gedegen bewijzen.

dus bij deze trek ik me terug tot er bewijzen op tafel komen.
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: april 19, 2004, 09:14:08 pm »
Ik geloof ook niet zo in een "conspiracy" theorie achter grote bedrijven (ik heb geloof ik nog eens op TV gezien dat het allemaal een grote 'grap' was om naieve christenen in te laten trappen), maar ik geloof wél dat vrijmetselarij fout is.

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: april 19, 2004, 09:16:25 pm »
Denk jij nu echt dat alles te bewijzen valt?   Zouden deze satanisten er niet voor zorgen dat dat er juist niet is...

Sommige mensen hebben een rokend pistool nodig voor ze iets geloven of aannemen.

Een goed toehoorder heeft echter aan een half woord genoeg....
Josh

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: april 19, 2004, 09:17:10 pm »
quote van die site sign2god:

Billy Graham, een 32-ste graad Free Mason, is de oprichter van o.a. Youth for Christ. Bill Hybels, een 33-ste graad Free Mason, is de oprichter van Willowcreek. Ook werd de WEF/WEC (World Evangelical Fellowship/Churches) en de EA (=Evangelische Alliantie) opgericht door de Free Masons...

Mensen, haal alsjeblieft zulke links weg, dit gelooft toch geen kip...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 19, 2004, 09:17:25 pm »
Nu komen we ergens ;) (nav post van Zwerver)

Ik geloof dat de vrijmetselaar fout is, Maar dat wil niet zeggen dat de organisatie satanisch is. Tenzij je wilt beweren dat alles wat niet christelijk is satanisch is.

Joshuah.... Dus het is niet te bewijzen, en dan wil jij grote woorden over anderen spreken, en zelfs Christenen als Billy Graham even veroordelen als Satanist? Ja dat is christelijk zeker... :X
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 09:18:57 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 19, 2004, 09:21:00 pm »
Zou ik ook niet zo zeggen, maar als Jezus niet je Heer is, wie is het dan....? Juist.

Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat je gelijk satanisch bezig bent. Maar het valt wel op, dat zo'n (semi)ingewijde als Mat Herben openlijk zegt contact te hebben met overleden personen, wat zo occult is als het maar zijn kan.

Hij zal hier vast de enige niet in zijn, vrees ik...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: april 19, 2004, 09:23:00 pm »
Nee ok, maar je legt een verband tussen beiden wat ik nogal twijfelachtig vindt. Er zullen ook wel postzegelverzamelaars tussen de vrijmetselaars zitten... Ik denk niet dat je op basis van een kenmerk van Herben iets over de vrijmetselaars kan zeggen.
Pinkeltjefan

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: april 19, 2004, 09:26:04 pm »
Wie is er tegenwoordig níet bezig met het oproepen van geesten of yoga of whatever?

Ik hoor liever wie er christen zijn. In de politiek, bedrijven, etc.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: april 19, 2004, 09:27:00 pm »
Ik zou niet zeggen dat Billy Graham een satanist is Joshua, maar hij is wel degelijk een christen die op een dwaalspoort zit en jammer genoeg in een positie is waardoor hij veel mensen op dit dwaalspoort meetrekt. Maar dit alles maakt hem nog geen satanist.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: april 19, 2004, 09:31:28 pm »
beste alfredt, iek was een beetje dom. Net natuurlijk een verhaal gehaald van een site die misschien niet erg ongeloofwaardig is, wat nog niet zegt dat het niet waar is. Maar ik zal nog wel even verder zoeken.

Maar zoals eerder gezegd wil ik gewoon waakzaam zijn, maar laat ik me dus niet gekmaken. Als je overal duiveltjes gaat zien hou je het niet meer. Wat overigens neit altijd inhoud dat ze er dan ook niet zijn.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: april 19, 2004, 09:31:52 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 april 2004 om 21:06:
Ik heb in de Haagsche Courant nog eens gelezen dat Mat Herben vrijmetselaar is, en aan het oproepen van overleden personen doet. Hij kon ook contact krijgen met Pim Fortuyn, zei hij.

Wat wil je nog meer? Open en bloot in de seculiere pers, gewoon uit eerste hand in een interview.
In de enige verwijzing die ik in het webarchief heb kunnen vinden staat alleen dat hij vrijmetselaar is en niks over het spreken met doden. Dus een datum en editie van dat bewuste artikel zou een begin zijn.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: april 19, 2004, 09:35:13 pm »
Ik denk dat mensen als Billy Graham enzo zo graag 1 willen zijn met andere kerken en christenen, maar ook een verlangen hebben om mensen op hoge niveau's over het evangelie te vertellen. Dat ze langzamerhand steeds meer water bij de wijn doen. Terwijl ze dit wel doen omdat ze echt denken dat wat ze doen goed is. Niet omdat ze de satan aanbidden.

Dat is natuurlijk weer kolder, mensen die dat schrijven draven mijns inziens toch weer zo ver door, om te bewijzen dat Billy niet klopt dat ze zichzelf ongeloofwaardig maken.

Heb ik natuurlijk misschien net ook een beetje gedaan. maar dat kwam puur omdat ik even snel met iets moest komen. Dus zoek ik nu weer even verder.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: april 19, 2004, 09:36:33 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 21:16:
Denk jij nu echt dat alles te bewijzen valt?   Zouden deze satanisten er niet voor zorgen dat dat er juist niet is...

Ach ja dat is waar ook, het zijn satanisten en die kunnen toveren daarom is er geen enkel bewijs te vinden, maar we weten dat het zo is want dat kunnen ze niet wegtoveren.

quote:

Sommige mensen hebben een rokend pistool nodig voor ze iets geloven of aannemen.
Dat is inderdaad ook een manier om mensen van je mening te overtuigen.

quote:

Een goed toehoorder heeft echter aan een half woord genoeg....
Een roddelaar heeft aan 1/100 woord al genoeg.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 09:36:54 pm door dingo »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: april 19, 2004, 09:36:38 pm »
Hij's Rooms, dit is in ieder geval héidens genoeg :D http://www.parlement.com/herben

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: april 19, 2004, 09:46:18 pm »
Hej, er staat 'woordvoerder Pim Fortuyn, en Pim is dood.
Zie je wel! Hij heeft contact met de dode Pim Fortuyn!

:Y)
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 09:46:46 pm door porcupine »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: april 19, 2004, 09:46:45 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 april 2004 om 21:14:
Ik geloof ook niet zo in een "conspiracy" theorie achter grote bedrijven (ik heb geloof ik nog eens op TV gezien dat het allemaal een grote 'grap' was om naieve christenen in te laten trappen), maar ik geloof wél dat vrijmetselarij fout is.

Ik las daarnet iets over de VN, klopt dit dan ook maar voor de helft?

http://antiglobalist.web-log.nl/index.log?ID=237221

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: april 19, 2004, 09:50:34 pm »

quote:

dingo schreef op 19 april 2004 om 21:31:
In de enige verwijzing die ik in het webarchief heb kunnen vinden staat alleen dat hij vrijmetselaar is en niks over het spreken met doden. Dus een datum en editie van dat bewuste artikel zou een begin zijn.
http://www.haagschecourant.nl/archief?ArchiefID=1120309

Dit is het bewuste artikel, daar staat duidelijk in dat hij reeds contact had gelegd met zijn overleden ouders, en dat evt. ook met Pim Fortuyn zou kunnen doen.

Mits je je daar geregistreerd hebt, natuurlijk.