quote:
Dankje!
Ik kom net uit Geldrop, terug van een weekendje bij mijn moeder. Ik moest eigenlijk naar college maar ik moet zometeen naar Wijk bij Duurstede om een tas op te halen, en aangezien ik het hoofdstuk nog niet had gelezen en nogal moe ben, heb ik het college maar overgeslagen. In plaats daarvan zet ik zodra ik op mijn kamertje ben de computer aan om mijn weblog te updaten

Jahaa...Pepperdepep zit inmiddels op kamers!
Ik zal maar beginnen bij een jaar geleden, want wat daarvoor gebeurd is weet ik eigenlijk niet meer...en het voegt ook weinig toe denk ik

Precies een jaar geleden deed ik eindexamen. Ik heb het gehaald (uiteraard

" class="smiley" /> ) , weliswaar wiskunde met de hakken over de sloot, maar verder toch nog een paar achten, een zesje en wat zevens.. Dat gelukkig nog net vóór de grote renouvatie van de woningbouw die in augustus zou beginnen. We gingen naar een wisselwoning, omdat mijn moeder met haar hernia niet in de verbouwing kon zitten, en al onze spullen werden voor een aantal maanden opgeslagen in een grote container.
Omdat ik in september aan een nieuwe studie zou beginnen, en ik op kamers wilde, was er haast bij omdat ik anders al die tijd niet bij mijn spullen zou kunnen.
Ik heb toen een kamer in Nieuwegein gevonden, en ben daar vol verwachting ingetrokken. De kamer op zich was erg leuk, en ik deelde het huis met 2 meisjes en de broer van de huisbaas.
Toen er een kamer vrijkwam is Crystal (ook ooit actief geweest op dit forum

) daar ook komen wonen, en hebben we een paar leuke maanden gehad. Ondanks dat ik iedere dag op en neer moest met de tram en de bus naar de universiteit, en Nieuwegein een troosteloze nieuwbouwstad is, was ik van mening dat het best was uit te houden.
Net de dag nadat ik was verhuisd begon mijn nieuwe studie, Sociologie. Ik heb de eerste weken heel veel moeite gehad met wennen aan de nieuwe situatie; nieuwe mensen, nieuwe omgeving, grote stap van VWO naar Universiteit. Zoals ik volgens mij al eens vaker heb geschreven ben ik niet zo weg van school, en heb ik weinig zelfdiscipline...dus het begin van de studie was erg moeilijk. Ik vond het ook niet leuk om mijn vrienden doordeweeks niet meer te zien, en de mensen van mijn studie vond ik ook niet echt prettig om mee om te gaan.
Toen mijn moeder geopereerd moest worden aan haar hernia, heb ik in de weekenden veel geholpen met schilderen aan de gerenouveerde woning, en met poetsen en andere dingen. Ik had ook nog geen computer en internet op mijn kamer, dus ik zat de hele dag op de universiteit te werken.
En toen kwam de introductie van Biton (studentenvereniging), die drie weken lang al mijn tijd in beslag nam. Het was heel erg gezellig allemaal, maar ondertussen natuurlijk niets aan mijn studie gedaan
En daarna kreeg ik de ziekte van Pfeiffer, wat er ook niet echt bij hielp natuurlijk.
Ik zag het totaal niet meer zitten, ik vond de studie niet leuk, zag er het nut niet van in, had me het studentenleven heel anders voorgesteld, vond het in Nieuwegein niet leuk, en was (ben

) heel erg negatief over de maatschappij, en dacht dat ik te dom was voor de universiteit.
Toen C. erbij kwam wonen werd het wel een stuk gezelliger, maar dat ging ook ten koste van de studie
Op nieuwjaarsdag heb ik besloten te stoppen met de studie, omdat ik het vreselijk vond, en ben toen op zoek gegaan naar werk, zodat ik voor februari zou kunnen stoppen (is handig met de IB-groep, dan hoef je niets terug te betalen). Maar omdat ik niet terug kon naar mijn moeder om een aantal redenen (en bij mijn vader al zeker niet) moest ik op kamers blijven wonen, en om dat te kunnen betalen zou ik een fulltime baan moeten hebben, maar die kon ik zo snel geen vinden.
Toen heb ik besloten toch maar ingeschreven te blijven staan als voltijdstudent om de uitkering te blijven houden (moet ik later allemaal terugbetalen, dus ik zit niet te profiteren hoor

), en ben ik een paar weken geleden begonnen met een literatuurvak dat verplicht is voor Spaans, wat ik volgend jaar wilde gaan doen.
Maar ik zie toch maar weer af van Spaans, ik wil nu Taal- en Cultuurstudies gaan doen. Ik heb namelijk totaal niks met Spanje, het ging mij alleen om het leren van de taal, en niet alle cultuur en geschiedenis eromheen. Bij TCS mag je een groot deel van je vakken zelf kiezen, uit alle letteren ('alfa') studies. Ik wil heel graag de taalkant op, en iets doen met kunst en schrijven, daar ben ik nu met dat literatuurvak achtergekomen.
Ik voel me hier veel beter op mijn plek. Sociologie was te confronterend met de maatschapij. Het bevestigde voor mij alleen de negatieve gedachten die ik erover heb. En daarbij is het te rationeel en economisch. En statistieken was voor mij het grootste struikelvak. Ik kan (en WIL) het gewoon niet leren. Dus nu ga ik volgend jaar een heerlijk zweverige, vage studie doen
Weer even terug naar Nieuwegein... De wasmachine was al vier maanden stuk, en we hadden geen gezamenlijke huiskamer, en mochten om wc-papier redenen niet meer gebruik maken van het toillet beneden, en het internet (samen met gebruik van de wasmachine inbegrepen bij de huurprijs) liet te lang op zich wachten. En ondanks dat, kwam de huurbaas opeens met een huurverhoging van 25 euro, zogenaamd voor de energie. Nadat we hadden aangetoond dat zijn berekening fout was, wilden we het nieuwe huurcontract niet ondertekenen en moesten we er maar uit.
Na allemaal strubbelingen (is dit een nl woord?

) had ik het voor elkaar gekregen vooraan de wachtlijst bij de SSHU (Stichting StudentenHuisvesting Utrecht) geplaatst te worden. Ik had al 21 maanden gewacht en hoefde nog 'maar' 2 maanden, dus dat mocht ook weleens

.
Kort daarna werd ik uitgenodigd om te komen hospiteren, en bij de 2e keer werd ik utigekozen. Ik woon nu in het TuindorpWest Complex van de SSHU in Utrecht. Ik zit in een flat op de 4e (eigenlijk 12e, want iedere verdieping heeft 3-subverdiepingen) verdieping, met maar liefst 10 huisgenoten.
Wat een verandering als je eerst gewend bent alleen te wonen met alleen je moeder, een een tijdje met 3 anderen
Mijn kamer is niet groot (14m²) maar heeft wel een prachtig uitzicht. Ik heb van hieruit zicht op de Dom, de groene wijk Tuinwijk, het stadion, het universiteitscentrum de Uithof, en een stukje Utrechtse heuvelrug. Op de 6e verdieping (18e dus eigenlijk) schijnt het mogelijk te zijn om bij helder weer de Amsterdam Arena te zien, wat wel aangeeft hoe ver je hier kunt kijken
Ik voelde me hier meteen heel erg thuis, leuke huisgenoten, leuke omgeving, en een gezamenlijke keuken waar je lekker makkelijk kunt eten ipv alles mee naar je kamer op en neer te sjouwen.
Ohja..de eerste week had ik hier uitgevonden dat ze hier een platenspeler hebben
Mijn huisgenoten wisten niet of ie het deed

dus heb ik het zelf geprobeerd, en nu kan ik hier in de keuken heerlijk platen van Jimi Hendrix en de Doors luisteren
Toen ik hier kwam wonen (precies een maand geleden), waren alle muren, behalve een muur in de hal, waar bloemen op geschilderd zijn, grijs. Nu dus niet meer

" class="smiley" />
Ik had op andere etages gezien dat de bewoners tegen alle muren hun restjes verf hadden gesmeerd, en dat mocht ik hier van de huisoudste ook doen (hij gaat toch binnenkort weg, dus hij zal er geen last van hebben als het verpest werd

).
We hebben zo'n 'gaatjesbetonmuur' wat de verf opzuigt als een spons, en ik had geen zin om dat drie keer over te schilderen. Dus ik heb alleen een paar massief betonnen delen geschilderd, groen en blauw.
De schildergekte sloeg aan, en een week daarna stonden we met 4 huisgenootjes de paar egale muren die we hebben op te fleuren; paars, groen, blauw, geel, met een schildering van vlinders, die een van de huisgenootjes heel erg vakkundig heeft aangebracht
Nu staat er ook al iemands vaat 3 weken op het aanrecht, en iedereen weigert hem te doen. Waarschijnlijk is de persoon van wie het is vergeten dat het van hem is.
Een meisje had de keukenbeurt gedaan en op het schoolbord geschreven dat iemand zijn afwas moest doen, en toen was daaronder anoniem geschreven: Wordne de verfspullen dan ook opgeruimd?
En daar weer onder, door iemand anders; En afwassen dan???
Lekker kinderachtig hoe het hier eraan toegaat...Waarschijnlijk is die iemand dus niet zo blij met de schildering, en had ie liever alles grijs.
Maar daarbij, de afwas stond er al langer dan de schilderspullen...dus dat vind ik geen reden om de afwas niet te doen.
Toen hebben een huisgenootje en ik het bord gewist, en geschreven:
Afwassen wat van jezelf is,
De schilderspullen worden opgeruimd wanneer het klaar is (want we zijn namelijk nog lang niet klaar

" class="smiley" /> )
Dus voel je vrij mee te helpen!
En nu zie ik dat onder 'verfspullen worden opgeruimd wanneer het klaar is' geschreven is: En wanneer is dat?
En het woordje 'vrij' is onderstreept...
Dit kan nog weleens uitlopen op een serieuze rel
Weblogs zijn trouwens leuk om te lezen, omdat je dan ziet dat iedereen een heel ander leven heeft

Vooral op dit forum, omdat de weblogs nog redelijk serieus zijn