Auteur Topic: Verhoring van jouw gebed.  (gelezen 6859 keer)

lonneke

• Bekijk profiel
Verhoring van jouw gebed.
« Gepost op: april 26, 2004, 12:50:07 am »
Ik ben wel benieuwd naar mensen hier die kunnen vertellen of hun gebed is verhoord. Want we bidden wel maar merk je er ook iets van in je leven?
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 12:50:41 am door lonneke »

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2004, 10:28:08 am »

quote:

lonneke schreef op 26 april 2004 om 00:50:
Ik ben wel benieuwd naar mensen hier die kunnen vertellen of hun gebed is verhoord. Want we bidden wel maar merk je er ook iets van in je leven?

Meerdere malen merkte ik dit. Wat betreft financiele noden tot zelfs genezing van lichamelijke ziekten. Ik verwonder me zelfs hoe vaak God mijn gebed verhoord terwijl ik ook heus wel eens heb gedacht in bepaalde periodes : Waar is God.
Weet je wat ik zo wonderlijk vind?!
Dat als ik achteraf kijk naar die periodes die zo moeilijk waren, ik achteraf toch Gods hand in zie, en vaak zelfs een geestelijke voorbereiding voor andere periodes in mijn leven. :)
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

motor

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2004, 12:15:28 pm »
Ik kan vaak wel merken dat mijn gebeden worden verhoord. Alleen vaak niet op het moment dat ik het nodig heb. Het liefst wilde ik dat God zo nu en dan mij een enorme knuffel zou geven, zo van: alles komt goed!!!!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2004, 12:20:38 pm »
Ik maak het heel veel mee zelfs. Van ongeneeslijk ziekten tot sociale dingen, tot zelfs materiele zaken als een kamer en een auto. (Dat ik daar om kan/wil bidden heeft te maken met mijn fysieke gesteldheid....)

Dus ja ik merk het heel veel.
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 12:20:52 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2004, 12:26:21 pm »
Idem dito... En idd wat Marijma zegt, soms zie je achteraf God's hand in een situatie/periode.

*lang verhaal*
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 12:55:36 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2004, 01:00:47 pm »
qua materieel mag ik God erg bedanken voor wat ik allemaal al heb gekregen en waar ik anderen dan weer mee kan helpen,

qua verhoring zowel direct als iets langer kan ik wel 2 persoonlijke dingen noemen
bijv een ernstig onstoken en gezwollen dikke teen ivm met een teennagel,
ik was zelf bang dat ie geamputeerd moest worden ;) maar ja was al blij als ik alelen de nagel hoefde te verliezen en het weer over was,
maar ja naar de dokter toe( veeslte laat eigenlijk) en die verwees me per direct door naar ziekenhuis, daar is het flink ingeknipt en ze zeiden zelfs we hebben hem tot op het einde afgeknipt, en je zult een erg smalle nagel overhouden..
nou ja dacht ik wel vreemd raar gezicht lijkt me...
maar hij groeit inmiddels weer helemaal aan :D

een ander iets was dat ik op een dag naar Zwolle vertrok op de motor maar niet goed op hetw eer had gelet, het bleek erg regenachtig te zijn en ik reed netw eg uit Assen in een plensbui, aangezien dat best wel gevaarlijk rijd, bad ik voor een droge en behouden reis, die heb ik gekregen ook, overal om de snelweg heen leek het te regenen overal zag ik regenwolken, maar  na een paar km onder assen totaan zwolle heb ik gene druppel regen meer op de snelweg gezien, en was ik zelf weer helemaal opegdroogd toen ik daar aan kwam,
soortgelijks ook beleefd met sneeuw en ijsel, ja misschien begeef ik me wel te veel in gevaarlijk gebied door tot in extremes door te rijden op de motor.
[JESUS]Life[/JESUS]

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2004, 01:05:18 pm »
:D :D

Oh nu ga ik ook mn gebedsverhoringen in mn reply zetten hoor;

Kzocht vorig jaar naar een huisje, had er 2 afgewezen, was verplicht het derde te nemen, maar er woonde een heks, en naast me een travestiet. In diezelfde straat was laatst een schietpartij, en ik was bang voor inbrekers.

Toch had ik het contract getekend.

Week later kwam ik erachter dat naast een zuster van me (straat achter dat huis) een huisje vrij kwam. Studentenappartement, 1-hoog. Zag er echt goed uit. Maar had het contract getekend. Meteen iedereen opgeroepen voor gebed en mail gestuurd naar de huurbazin, én ik kreeg het huis gewoon! :D Ondanks dat ik 't contract voor dat andere huis getekend had en die bazin eerst erg gemeen leek te doen tegen mij.

M'n buurvrouw bid altijd voor een parkeerplaats, en er is er altijd éentje vrij :)

Kwilde graag nieuwe inline-skates maar kon niet de juiste vinden en wilde ook niet te materialistisch worden, vandaag kon ik skates kopen van het merk wat ik zo graag wilde voor maar 25,- zo goed als nieuw. Was er alleen nog in mijn maat :D

Etc.

Toch merk ik nu hoe materialistisch ik eigenlijk ben... Voor mijn gezondheid bid ik nooit, heb liever zelfmedelijden.

Ook weleens gebeden gehad die niet verhoord werden.

Vorig jaar gingen we met de jeugdgroep naar een praise, maar de auto stopte ermee. Gingen we met z'n allen rondom de auto staan om te bidden (haha) kwam er een bewaker van het terrein op ons af om te vragen waar we mee bezig waren :D.

De auto startte nog steeds niet terwijl we met zoveel man aan het bidden waren haha.

Of voor een zeer gelovige mevrouw waar veel voor gebeden wordt, maar die niet geneest van MS.
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 01:12:05 pm door Sarah »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2004, 01:07:44 pm »
Ooit is een behoorlijk felle regenbui direct gestopt nadat ik - op de een of andere manier in een vaste overtuiging - gebeden had dat die mocht stoppen.

Ik hoorde zelfs nog twee mensen zeggen: "Dat is ook gek, die regenbui stopte ineens!"

Ze moesten eens weten :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2004, 01:21:36 pm »
Bidden tegen de regen, ik ben dus niet de enige die dat wel eens doet :D

Maar inderdaad, als ik heel erg moe ben en toch naar buiten moet en er niet tegen kan bid ik daar ook wel eens voor. En of het stopt inderdaad, of wat soms ook wel gebeurd is dat ik gewoon een boel energie krijg (Waarom ik dan niet zo slim ben om daarom te vragen???)
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2004, 01:44:15 pm »

quote:

Alfredt schreef op 26 april 2004 om 13:21:
Bidden tegen de regen, ik ben dus niet de enige die dat wel eens doet :D
Je moet 'het gewijde dagboek' van Adrian Plass eens lezen, die probeert zelfs een paperclip door gebed te verbuigen, vond ik angstaanjagend herkenbaar :D
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2004, 01:48:24 pm »
LOL, wel herkenbaar maar 'gelukkig' ben ik door die fase heen ;)
(heb het nog wel op andere vlakken hoor :D )
Pinkeltjefan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2004, 04:15:57 pm »
Citaat
Peter schreef op 26 april 2004 om 15:40:
Ik heb ooit eens een predikant horen zeggen: in essentie moet je alleen bidden voor dingen, die je toch al krijgt: genade, vergeving, Gods geest.
........................................
Dan weet je tenminste zeker dat alles verhoort wordt.Wat een flauwekul.

Natuurlijk mag je om alles bidden, ik was deze week een kassabon kwijt die ik nodig had voor garantie. Ik heb me suf gezocht, tot ik dacht : Ik kan er toch voor bidden ?
Binnen een minuut vond ik hem.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2004, 04:33:25 pm »

quote:

En om een sorbet wordt ik ook niet boos. Als mijn  kind alleen maar om waterijs vraagt en later zegt±
 ik kreeg nooit een sorbet, dan vraag ik me alleen maar af waarom hij er dan nooit om heeft gevraagd.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2004, 04:35:20 pm »

quote:

KARINA schreef op 26 april 2004 om 16:31:
In het boek: bevrijdende liefde wordt gesproken over een zgn Goddoos. Een soort dichte schoenendoos met een gleuf, waarin je op een briefje schrijft waarvoor je gebeden hebt met datum en al. Als je na een tijdje kijkt hoeveel verhoort is op een of andere manier dan is dat enorm bemoedigend. Wij deden het een tijdje met onze gebedskring en het is goed om te zien hoe God gebeden verhoort.

Grappig idee zeg  :D

Is dat het boek bevrijdende liefde van Francine Rivers?
Bombus terrestris Reginae

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2004, 04:41:09 pm »

quote:

KARINA schreef op 26 april 2004 om 16:31:
Wij deden het een tijdje met onze gebedskring en het is goed om te zien hoe God gebeden verhoort.
Hoe kon je dat dan zien?

Karina

• richt je op alles wat waar is
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 26, 2004, 05:22:57 pm »
Ja, uit bevrijdende liefde.

Met de gebedskring hielden we een soort dagboekje bij. Gewoon elke week opschrijven voor wie/wat we wilden bidden met de datum erboven en dan na een tijdje eens terugkijken.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 26, 2004, 05:45:02 pm »

quote:

Peter schreef op 26 april 2004 om 16:22:
[...]
Door alle verhoringen te gaan wegstrepen lijkt het gebed te verworden tot een soort Zwitsers zakmes. God in je broekzak...

Wat is het aan elkaar vertellen van gebedsverhoringen nou eigenlijk méér dan het aan elkaar laten zien hoe groot God is? En wat is er mis met het elkaar laten zien hoe groot God is?

quote:

Peter schreef op 26 april 2004 om 16:41:
[...]
Hoe kon je dat dan zien?
Wil je zeggen dat jij denkt dat je gebedsverhoringen niet zou kunnen zien/merken? Met wat voor verwachtingen bid jij eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 05:47:13 pm door Mezzamorpheus »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 26, 2004, 06:00:50 pm »
Weet je wat ik nou zo moeilijk vind?

Wanneer bid je? God zegt dat je Geest bidt.
Maar ik kan ook bidden.

En als ik voor de bekering van iemand wil bidden, hoe doe ik dat dan? Kan dat wel? Heb je daar alleen geloof voor nodig? Jezus liet zich leiden door de heilige Geest, bidt Hij dan ook voor je??

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 26, 2004, 06:40:13 pm »
Ik had eens heel dringend het rekeningnummer van mijn huisbaas nodig, het was voor het weekend, en anders zou de huur te laat komen. Heb uren gezocht, wist dat ik het ergens had opgeborgen maar niet meer waar.
Heb toen gebeden en ben rustig gaan zitten. Prompt herinnerde ik me weer waar het was, en de huur kwam nog op tijd.

Er staat in de Mattheus:

'...want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt. '

Heb ook eens een preek gehoord dat God heel duidelijk zegt dat Hij je alles zal geven wat je vraagt, als je gelooft dat Hij het kan en wil geven.
Bedenk eens hoe rijk je daarmee bent...
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: april 26, 2004, 06:48:13 pm »

quote:

Ulysses schreef op 26 april 2004 om 18:40:
[...]
Heb ook eens een preek gehoord dat God heel duidelijk zegt dat Hij je alles zal geven wat je vraagt, als je gelooft dat Hij het kan en wil geven.
Bedenk eens hoe rijk je daarmee bent...
Ik weet heel zeker dat Hij mij alles kan geven, maar even goed als dat mijn wereldse vader mij geen Ferrari geeft even goed geloof ik dat God datgene geeft wat ik nodig heb. En dat is geen Ferrari (past geen kinderstoeltje in!) :)

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: april 26, 2004, 07:15:56 pm »
Nog even een gedichtje om over na te denken, als je twijfelt of God gebeden wel verhoord.

Een verhoord gebed

Ik vroeg om kracht-
en God gaf mij moeilijkheden
om mij sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid-
en God gaf mij problemen om
op te lossen.
Ik vroeg om voorspoed-
en God gaf me verstand
en kracht om te werken.
Ik vroeg om moed-
en God gaf mij gevaren om te
overwinnen.
Ik vroeg om liefde-
en God gaf mij daarvoor de
kansen.
Ik kreeg niets van wat ik wilde-
maar ontving alles wat ik nodig
had.......

Mijn gebed is verhoord
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: april 26, 2004, 07:56:37 pm »

quote:

zidane schreef op 26 april 2004 om 19:15:
Nog even een gedichtje om over na te denken, als je twijfelt of God gebeden wel verhoord.

Een verhoord gebed

Ik vroeg om kracht-
om mij sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid-
op te lossen.
Ik vroeg om voorspoed-
en God gaf me verstand
en kracht om te werken.
Ik vroeg om moed-
overwinnen.
Ik vroeg om liefde-
kansen.
had.......

Mijn gebed is verhoord

Ik ben het beslist niet met dit gedicht eens, je zou dan bijna maar niet meer bidden, want :

Ik vroeg om kracht
En God gaf mij kracht.
Want God heeft ons niet gegeven een geest van lafhartigheid, maar van kracht, liefde en bezonnenheid. 2 Tim. 1 : 7
Ik vroeg om wijsheid
God gaf mij wijsheid:
Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt, en zij zal hem gegeven worden. Jac. 1 : 5
Ik vroeg om voorspoed :
God gaf voorspoed.
Hij zal zelf in voorspoed vertoeven, en zijn nageslacht zal het land beërven.Ps. 25 : 13Ik vroeg om moed:
En God gaf moed.
...Om met des te meer moed onbevreesd het woord Gods te spreken. Philip. 1 : 14b
Ik vroeg om liefde;
Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven...Joh 15 : 10.

Zo is mijn God.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: april 26, 2004, 08:07:44 pm »
Hoi Mientje

Ik denk dat dat niet voor iedereen opgaat. Ik heb zelf ook veel gebeden toen ik relatieproblemen had en inplaats dat er iets positiefs gebeurde, gebeurde er allemaal nare dingen. Pas na jaren kon ik zeggen: Door alle moeite en strijden heen heeft God voor mij toch een weg vrij gemaakt en de juiste mensen op mijn weg geplaatst.
Ik wou dat het zo was gegaan zoals jij zegt.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: april 26, 2004, 08:35:48 pm »

quote:

Go, Mientje, go! _/-\o_

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: april 26, 2004, 08:39:16 pm »

quote:

lonneke schreef op 26 april 2004 om 20:07:
Hoi Mientje

Ik denk dat dat niet voor iedereen opgaat. Ik heb zelf ook veel gebeden toen ik relatieproblemen had en inplaats dat er iets positiefs gebeurde, gebeurde er allemaal nare dingen. Pas na jaren kon ik zeggen: Door alle moeite en strijden heen heeft God voor mij toch een weg vrij gemaakt en de juiste mensen op mijn weg geplaatst.
Ik wou dat het zo was gegaan zoals jij zegt.

Dat betekent niet dat die moeite en strijden door God op je weg zijn geplaatst.
Hij koestert gedachten van vrede en heil over je.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: april 26, 2004, 10:34:35 pm »
paar voorbeeldjes:

Met Ichthus gingen we eens een weekend weg. We hebben gebeden voor mooi weer. Toen het weekend eraan kwam, waren de weersvoorspellingen niet goed: het zou flink gaan regenen. Ondanks dat hadden wij het hele weekend stralend weer, op een klein buitje tijdens een nachtwandeling na. Navraag bij ouders in verschillende delen van het land leverde de informatie dat het overal en nergens veel had geregend, behalve bij ons dus!

Ook bij Ichthus hadden we een tijdje geleden een open maaltijd. Het bestuur riep ons op om te bidden voor 8 gasten, omdat een ander bestuur hen had verteld dat je God best om concrete dingen mag vragen. Wij hebben natuurlijk meegebeden, maar toch waren we wel verrast dat er ook echt 8 gasten waren, volgens mij waren de meesten geen christenen.

Een aantal jaren geleden heb ik gebeden voor een vriendin van me, die met haar vader in een flatje woonde. Ze wilden heel graag een ander huis, omdat ze veel last hadden van hun buren. Ik heb gebeden dat ze een huis mochten krijgen en dat hebben ze ook gekregen.

Zo zie je maar, God verhoort ook heel concrete gebeden.
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

God_Is_Love

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: april 26, 2004, 10:52:01 pm »

quote:

zidane schreef op 26 april 2004 om 19:15:

Een verhoord gebed

Ik vroeg om kracht-
om mij sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid-
op te lossen.
Ik vroeg om voorspoed-
en God gaf me verstand
en kracht om te werken.
Ik vroeg om moed-
overwinnen.
Ik vroeg om liefde-
kansen.
had.......

Mijn gebed is verhoord

Heel erg mooi gedicht!  :)

Ik heb soms ook momenten dat ik denk, waarom verhoord God dit gebed niet? Maar later besef ik dan dat God veel beter weet wat goed voor mij is, dan dat ik dat denk te weten.

Een voorbeeld: ik had na lang zoeken (en bidden) eindelijk weer een baan gevonden, maar ben vorige week na 2 maanden weer ontslagen omdat het niet 'klikte' met mijn directe collega. Dat kwam in eerste instantie best wel hard aan, omdat ik het vooral financieel gezien niet kan gebruiken om zonder werk te zitten. Maar bijna gelijk daarna dacht ik, blijkbaar heeft God andere plannen voor mij. En Hij zal er wel voor zorgen dat alles in orde komt. Dat geeft echt een gevoel van rust!

Ander voorbeeld: ik had via een dating site een leuke Amerikaanse jongen leren kennen, en ben na 3 maanden mailen en chatten naar hem toe gegaan, omdat we allebei het idee hadden dat dit wel eens 'de ware' zou kunnen zijn. Ik heb God gebeden of dit ook zo mocht zijn. Maar helaas klikte het met die jongen toch niet zo goed als we gehoopt hadden en ik zat dan ook even behoorlijk in een dip, beetje een gebroken hart enzo. Maar als ik nu, een maand later, terug kijk besef ik dat er toch heel veel goeds uit is voortgekomen. Dankzij die jongen en zijn enthousiasme over het geloof is mijn geloof heel erg opgeleefd. Ben op dat gebied goed wakker geschud! Dus hij is om een heel andere reden in mijn leven gekomen dan ik eerst dacht. M'n liefdesleven is dan wel nog steeds helemaal niks :P , maar mijn geloofsleven wel! (Heb trouwens al wel weer een nieuwe leuke Amerikaanse jongen leren kennen ;)  Wie weet wat hier weer voor goeds uit voort kan komen!)

Ik heb wel geleerd om niet ongeduldig te worden als God mijn gebed niet verhoord op de manier die ik het liefst zou zien. Want ik weet dat Hij al mijn gebeden verhoord op de manier die Hij het beste voor mij acht.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: april 26, 2004, 10:56:10 pm »
Mooi!

Jij begrijpt de essentie van dit gedichtje.
Ik heb dat ook aan mijn alphagroep uitgedeeld, en een aantal van hen herkenden er veel in. God verhoort, alleen niet altijd op de manier zoals wij dat willen.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: april 26, 2004, 10:57:02 pm »
Ik ben het volkomen met God_Is_Love eens. En voor mij valt dit ook onder gebedsverhoring. Ik krijg namelijk wel antwoord, niet datgene waar ik om vroeg, maar wel antwoord.
Ik hoorde laatst een mooie spreuk die hier eigenlijk ook wel op van toepassing is "Stel geen vragen als je het antwoord niet wilt horen."

Ik weet dat voor ongelovigen mijn visie op  verhoring absoluut ridicuul is, maar het is wel waar ;)
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: april 27, 2004, 10:36:22 am »
<font color=blue>Modbreak: zullen we in dit topic verder gaan met het met elkaar delen van gebedsverhoringen (of: gebeurtenissen die we als zodanig ervaren)?  Discussies over wat wel en niet gebedsverhoring is, hoe God op onze gebeden reageert en of God ons ook minder plezierige dingen geeft kunnen wat mij betreft in aparte topics besproken worden. Wie daarvoor interesse heeft, make ze aan...</font>
« Laatst bewerkt op: april 27, 2004, 10:48:46 am door Mezzamorpheus »

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: april 27, 2004, 01:19:11 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 27 april 2004 om 10:36:
<font color=blue>Modbreak: zullen we in dit topic verder gaan met het met elkaar delen van gebedsverhoringen (of: gebeurtenissen die we als zodanig ervaren)?  Discussies over wat wel en niet gebedsverhoring is, hoe God op onze gebeden reageert en of God ons ook minder plezierige dingen geeft kunnen wat mij betreft in aparte topics besproken worden. Wie daarvoor interesse heeft, make ze aan...</font>
Deze discussie bloedt dus dood. Jammer.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 27, 2004, 01:42:19 pm »
Ik heb wel eens gehoord dat engelen aan het werk worden gezet om een gebed tot vervulling te brengen.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 27, 2004, 03:12:25 pm »

quote:

lonneke schreef op 27 april 2004 om 13:42:
Ik heb wel eens gehoord dat engelen aan het werk worden gezet om een gebed tot vervulling te brengen.

In het paradijs kwam er een engel om Jezus bij te staan :)

Eigenlijk krijg ik ontzettend vaak gebedsverhoringen. Ik bid om dagelijks brood en ik krijg het. Ik bid om gezondheid en ik heb het gekregen tot nu toe. Ik bid om vergebing van de zonden en ik krijg het.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2004, 03:44:51 pm »

quote:

Peter schreef op 27 april 2004 om 13:19:
[...]

Deze discussie bloedt dus dood. Jammer.

Niet dus. Ik heb alle ter zake doende posts nu naar een apart nieuw topic verplaatst: Hier. Daar kan verder gediscussieerd worden over hoe we moeten bidden en wat wel en geen gebedsverhoring is. Hier graag uitsluitend verhalen over gebedsverhoringen.

quote:

Mientje schreef op 27 april 2004 om 14:39:
Ik bid op het ogenblik voor Mezzamorpheus, :X
Als het verhoord is zal ik het vertellen. d:)b

En, is je gebed nu verhoord? 8)7
« Laatst bewerkt op: april 27, 2004, 03:46:07 pm door Mezzamorpheus »

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2004, 11:10:44 pm »
Ja mijn gebeden worden ALTIJD verhoort.
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2004, 11:13:25 pm »

quote:

Joeri schreef op 27 april 2004 om 23:10:
Ja mijn gebeden worden ALTIJD verhoort.
Wanneer verhoort God geen gebed denk je?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: april 28, 2004, 10:20:44 am »
<font color=blue> Wat mij betreft gaan we vanaf nu in dit topic verder met het vermelden van 'verhoringen van jouw gebed' (topictitel)...</font>

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 28, 2004, 10:24:09 am »
Ik kan hier nog zoveel meer verhoringen vertellen, maar als er steeds op gereageerd wordt met : Daar mag je niet voor bidden, ben ik gauw klaar.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 28, 2004, 10:41:53 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 28 april 2004 om 10:20:
<font color=blue> Wat mij betreft gaan we vanaf nu in dit topic verder met het vermelden van 'verhoringen van jouw gebed' (topictitel)...</font>
Als je dat dan per se wil, verplaats dan alle off-topic posts naar dat andere topic. En niet een paar.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: april 28, 2004, 11:34:37 am »

quote:

Peter schreef op 28 april 2004 om 10:41:
[...]

Als je dat dan per se wil, verplaats dan alle off-topic posts naar dat andere topic. En niet een paar.

Ik heb gisteren alle off-topic posts verplaatst, maar toch gaan mensen hier door met discussieren, ook al heb ik uitdrukkelijk verzocht dat niet te doen. De kassabon-post van Mientje schaar ik onder de 'gebedsverhoringen'-posts. <font color=blue> Wat mij betreft gaan we vanaf nu in dit topic verder met het vermelden van 'verhoringen van jouw gebed' (topictitel)...</font> Mientje, vertel gerust over je verhoringen.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2004, 04:46:06 pm door Mezzamorpheus »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: april 28, 2004, 04:41:47 pm »
Het volgende gebed wist ik van te voren al zeker dat het vehoord was :

Mijn schoondochter was in haar jeugd naar de waarzegger geweest, en die voorspelde dat ze op haar 29e zou trouwen  en drie kinderen zou krijgen, allen jongens.

Toen zij daadwerkelijk op haar 29e trouwde en twee jongens kreeg leek het niet meer dan zeker dat ook de derde een jongen werd, en dat zei ze ook tegen iedereen die het maar horen wilde.

Toen het mij ter ore kwam heb ik haar gezegd dat ik haar zou bewijzen dat God machtiger is dan de satan, en dat ik zou ga bidden voor een meisje, want die eer gunde ik de satan niet.

Daar ik er zo zeker van was dat mijn gebed verhoord zou worden, ging ik meteen 2 jurkjes maken.

En toen het kindje op zondag geboren werd en een meisje bleek te zijn, kwan ik trots met de jurkjes aan.

Haar moeder was verbaasd en zei : Hoe wist u nou dat het een meisje werd ?
En toen kon ik het hele verhaal vertellen en getuigen dat God sterker dan de satan is.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: april 28, 2004, 04:51:01 pm »
Wij waren thuis al máánden een belangrijke sleutel kwijt en hadden het huis al tig keer op zijn kop gezet. Totdat we besloten, dat God al die tijd wist waar die sleutel lag en we gezamenlijk er voor gebeden hebben. Nog voor dat we onze ogen openden wisten we dat we naar de piano moesten lopen omdat hij daarachter lag.
Het was een wereklijke openbaring van God aan ons beiden tegelijk gegeven, als antwoord op gebed. God verhoorde ons gebed, omdat we er op dát moment geloof voor hadden.

Een wonder wat meestal meer opzien baart in dit soort draadjes, is de geboorte van onze laatste twee kinderen nadat mijn man gesteriliseerd is, en we een verklaring van de dokter hadden dat het voor ons definiteif onmogelijk was geworden om nog kinderen te krijgen. Hij had namelijk antistoffen gemaakt tegen zijn eigen sperma. Ga er maar aan staan.
In geloof hebben we gebeden om een wonder, en beleden dat God van een dode zaadcel óók een kind kon maken.
Wie ze wil komen bekijken, is welkom.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2004, 05:20:48 pm door Mezzamorpheus »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: april 28, 2004, 04:56:30 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 28 april 2004 om 16:51:
Een wonder wat meestal meer opzien baart in dit soort draadjes, is de geboorte van onze laatste twee kinderen nadat mijn man gesteriliseerd is, en we een verklaring van de dokter hadden dat het voor ons definiteif onmogelijk was geworden om nog kinderen te krijgen. Hij had namelijk antistoffen gemaakt tegen zijn eigen sperma. Ga er maar aan staan.
In geloof hebben we gebeden om een wonder, en beleden dat God van een dode zaadcel óók een kind kon maken.

Of een dode cel weer levend maken, of een antistof weghalen... legio mogelijkheden  :)
Gaaf verhaal Wilhelmina, en goed gedaan "Bernhard"   _/-\o_   ;)

Even niet flauw bedoeld, maar waren er niet veel mensen die je ervan verdachten dat ze niet van je man waren? Ik kan me indenken dat "de wereld" zo reageert. Dat lijkt me niet leuk voor jullie.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: april 28, 2004, 05:05:03 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 28 april 2004 om 16:56:
[...]

Of een dode cel weer levend maken, of een antistof weghalen... legio mogelijkheden  :)
Gaaf verhaal Wilhelmina, en goed gedaan "Bernhard"   _/-\o_   ;)

Even niet flauw bedoeld, maar waren er niet veel mensen die je ervan verdachten dat ze niet van je man waren? Ik kan me indenken dat "de wereld" zo reageert. Dat lijkt me niet leuk voor jullie.

De specialist in Amsterdam, kwam met de negatieve rapporten aan met de melding dat hij geen goed nieuws had. Op dat moment kon ik hem al triomfantelijk de echo tonen van een 7 weken oud embryo. Hij keek naar mij, ....... toen naar mijn man, ...........en toen weer naar mij, haalde zijn schouders op en verzuchtte: Nou ja , als jullie er gelukkig mee zijn. Hij geloofde er geen barst van, niet gek, in Amsterdan AMC zul je wel meer meemaken. Toen we God om nóg een  kindje gevraagd hadden en hem na 9 maanden nóg een kaartje stuurden heeft hij niet meer gereageerd. W.s. heeft hij ons voor knettergek versleten.
We zijn er nog mee in de 5 uur show geweest, maar kregen 5 minuten van te voren te horen, dat we met geen woord over God of een wonder mochten spreken. Snappie?
Maar ik weet dat het niet van de buurman kan zijn, en wie de foto's ziet weet  ,dat er maar één vader mogelijk is bij deze twee kinderen. Haha.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2004, 05:34:20 pm door Wilhelmina »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: april 28, 2004, 05:21:23 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 28 april 2004 om 17:05:
We zijn er nog mee in de 5 uur show geweest, maar kregen 5 minuten van te voren te horen, dat we met geen woord over God of een wonder mochten spreken. Snappie?

Nee, eerlijk gezegd niet, wat is dat nou weer voor iets belachelijks.

Wat zei je toen ze je vroegen wat je er zelf van dacht. "Eh... tja... weet niet... toeval zeker?" Maarre... die vijf uur show was toch met Catherine Keijl? Wie weet heeft het toch nog iets met haar gedaan, haha  ;)

Ik ben trouwens even nieuwsgierig: wat is jouw beroep eigenlijk? Volgens mij doe jij ook iets in het medische vak. Ben je huisarts, of misschien praktijkverpleegkundige?
« Laatst bewerkt op: april 28, 2004, 05:22:31 pm door Bumblebee »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: april 28, 2004, 05:28:50 pm »
Wilhelmina schreef :
Wie ze wil komen bekijken, is welkom.
......................................................

Die zaadcellen ? _/-\o_

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: april 28, 2004, 05:33:37 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 28 april 2004 om 17:21:
[...]

Ik ben trouwens even nieuwsgierig: wat is jouw beroep eigenlijk? Volgens mij doe jij ook iets in het medische vak. Ben je huisarts, of misschien praktijkverpleegkundige?
Verpleegkundige in de huisartsen praktijk alhier.  Pincode= ;)

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: september 09, 2005, 10:52:41 am »
Voor mensen die nog willen reageren plaats ik mijn bericht over bidden hier nog maar even:

Kijk, er wordt nu eenmaal gesteld dat God gebeden verhoort. Er wordt ook gesteld dat God iets doet met die gebeden.
Neem nou het bidden voor het eten. Ik ben natuurlijk niet ervaringsdeskundig, maar wat ik er van begrijp is dat mensen God dan bedanken dat ze te eten hebben. Dat is natuurlijk heel sympathiek, maar alleen relevant als God er daadwerkelijk ook de hand in heeft gehad dat jij te eten hebt. Echter, elders op de wereld KAN er vaak niet eens gebeden worden voor het eten, omdat er simpelweg geen eten is, terwijl men er ongetwijfeld wel heel erg hard voor heeft gebeden.
Is het nou niet een beetje vreemd dat God christenen in Nederland dagelijks voorziet van een eenvoudige doch voedzame maaltijd, maar dat in sommige andere delen van de wereld blijkbaar niet nodig vindt?

Mezzamorpheus zei:
"...bidden is niet toverformules uitspreken en ook is het niet het indienen van een wensenlijstje. Bidden is omgang met God hebben."

Kijk, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Dan is het zoiets als een goed gesprek. Maar ik snap dus niet waarom er gebeden moet worden bijv. voor het eten, voor een tentamen, als je gaat voetballen, als je op reis gaat, etc. Er is gewoon teveel leed op de wereld, ook onder hartstochtelijk biddende christenen, om serieus de mogelijkheid te overwegen dat God mensen concreet helpt en beschermt als ze maar goed genoeg bidden.

Vinden jullie dit een vreemde gedachte? :/
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: september 09, 2005, 11:25:41 am »
Heb je dan niet God een slaaf van onze wensen gemaakt?
Wellicht versta jij onder 'belangrijke things to do voor God' iets anders dan veel christenen?
Wel opvallend dat er in de arme landen, ook ná de tsunami, niet werd getwijfeld aan Gods Almacht, en dat mensen Hem bleven bidden...

Bidden voor het eten is God bedanken voor het eten waar je geen recht op hebt. Als mensen zijn we volledig afhankelijk van God: als Hij het niet laat regenen, hebben we geen eten. Als Hij de sprinkhanen niet in toom hield, zouden er veel meer dingen mis gaan. Als Hij... enz.... God is Degene die de natuurwetten in stand houdt - niet omdat Hij dat móet, maar omdat Hij dat wíl. Als wij dan daardoor dag in dag uit eten op ons bord krijgen, en dan ook niet eens droog brood maar een dikbelegde boterham, dan hebben we alle reden om God daarvoor te danken.

Je kunt kijken naar wat Jezus heeft gezegd waar wij voor moeten bidden. Dat begint niet met: Geef ons eeuwige gezondheid, een succesvolle carrière, en nog een goeie relatie ook. Nee, dat begint (na de erkenning dat God onze hemelse Vader is) met 'Uw koninkrijk kome, Uw wil geschiede' -> niet wij zijn het belangrijkste, maar God is het belangrijkste, Zijn plan met de wereld is goed en moet doorgaan, dat is belangrijker dan onze korte-termijn-wensen. Onze grootste wens is toch een eeuwig goed leven? Dat leven krijgen we alleen als Gods plan doorgaat - en dat weegt op tegen al het onheil dat we vandaag de dag tegenkomen. 't Is maar net welk perspectief je hebt.

God aanspreken op wat Hij heeft beloofd te zullen doen, dat is bidden, en dat wordt ook verhoord. Zeker vanuit de focus van Gods Koninkrijk. Als iets echt nodig is volgens ons, is dat niet altijd nodig voor God. Wij kennen Gods bedoeling met alles niet. Maar wel zijn doel: mensen weer in een goede verhouding met Hem brengen. En daarbij hoort ook afhankelijkheid van Hem. Wij moeten leren afhankelijk te zijn. Hoe kan God dat anders doen dan door mensen te laten vóelen dat ze afhankelijk zijn? En hoe kan Hij - binnen zijn zelfgekozen spelregels - voorkómen dat mensen ipv afhankelijk worden, erop reageren door zich van Hem af te keren?

Ik zou zeggen: neem de proef op de som: vraag God of Hij duidelijk wil maken dat Hij bestaat (dat is een gebed dat Hij verhoort, als je Hem echt wil vinden). Maar niet vanuit jouw spelregels. Afhankelijk van God (laat Hem God, souverein, zijn, ook in de manier van verhoren :) ).

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: september 09, 2005, 11:42:37 am »

quote:

E-line schreef op 09 september 2005 om 11:25:
Bidden voor het eten is God bedanken voor het eten waar je geen recht op hebt. Als mensen zijn we volledig afhankelijk van God: als Hij het niet laat regenen, hebben we geen eten. Als Hij de sprinkhanen niet in toom hield, zouden er veel meer dingen mis gaan. Als Hij... enz.... God is Degene die de natuurwetten in stand houdt - niet omdat Hij dat móet, maar omdat Hij dat wíl. Als wij dan daardoor dag in dag uit eten op ons bord krijgen, en dan ook niet eens droog brood maar een dikbelegde boterham, dan hebben we alle reden om God daarvoor te danken.
Tsja, dan toch nog maar een keer Hans Teeuwen:
"Misschien bidden al die hongerlijers toch niet hard genoeg..."

quote:

Als iets echt nodig is volgens ons, is dat niet altijd nodig voor God. Wij kennen Gods bedoeling met alles niet.
Het is blijkbaar de bedoeling dat een heleboel mensen die bidden om desnoods en onbelegde boterham, gewoon omkomen van de honger....

quote:

Ik zou zeggen: neem de proef op de som: vraag God of Hij duidelijk wil maken dat Hij bestaat (dat is een gebed dat Hij verhoort, als je Hem echt wil vinden). Maar niet vanuit jouw spelregels. Afhankelijk van God (laat Hem God, souverein, zijn, ook in de manier van verhoren :) ).
Dat heb ik al meerdere keren gedaan, en zoals je zult begrijpen: Helemaal NIETS gemerkt, op wat voor manier dan ook! Maar dan zal ik wel verkeerd gebeden hebben, of niet? Of het niet echt willen.
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"