waarom ik heb wel een paar antwoorden
owja ik ben trouwens een van de andere afgevaardigden uit de 4 vrijgemaakte kerken in Assen
argument 1: samenwerken met christenen die de kinderdoop verwerpen dat kan toch niet?
(dit is wat ik letterlijk te horen kreeg op een huisbezoek, wat nogal tot een hilarische situatie leide die ik zelf maar afkapte omdat ik als schuldige werd gezien, omdat ik te makkelijk met de standpunten rondom de doop omzou gaan, nou ja ik vond het wel jammer, gelukkig werd er in het afsluitend gebed nog wel een zegen over het gebeuren gevraagd)
argument 2: waar gaan de mensen heen mochten ze tot geloof komen ?
(zelf lijkt het mij logisch dat ze meegaan met de mensen met wie ze er mee naar toe zijn genomen, maar ja het schijnt nogal moeilijk te zijn om mee te werken aan evangelisatie als ze daarna ook wel eens naar een andere kerk zouden kunnen gaan ipv naar de gereformeerde)
argument 3: de jeugd gaat dan naar de jeugdkerk ipv naar de kerk, 2x per week zou dan genoeg zijn, 1 gewone kerkdienst en een jeugdkerkdienst
(ok dit gevaar zit erin, maar is dit erg? ik merk uit ervaring juist dat veel vrijgemaakte jeugd geraakt wordt door de boodschap op GODfashion, en ze veel actiever terugkeren in hun eigen kerk, zelf ben ik daar een beetje een voorbeeld van, maar het verbaasd me steeds weer als ik hoor hoe jeugd van 15 a 16 jaar op zo'n actieve manier er mee omgaat)