quote:
op 28 Aug 2003 11:40:01 schreef sonja:
mijn partner en ik willen graag trouwen voor de kerk. Hij is actief lid van de vrijgemaakte kerk en ik ben niet-kerkelijk.
weet iemand ook of dit mogelijk is. voor mijn partner is dit nogal belangrijk(vind ik ook begrijpelijk) en ik weet niet of wij toestemming kunnen krijgen van de kerkraad?
Citaat: 1 corinthiers 7 12-18:
12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige20) vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate.
13 En een vrouw, die een ongelovige man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate.
14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.
15 Maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen.
16 Want wat weet gij, vrouw, of gij den man zult zalig maken? Of wat weet gij, man, of gij de vrouw zult zalig maken?
17 Doch gelijk God aan een iegelijk heeft uitgedeeld, gelijk de Heere een iegelijk geroepen heeft, dat hij alzo wandele; en alzo verordene ik in al de Gemeenten.
Naar aanleiding van een verkering die ik met een meisje van de gereformeerd vrijgemaakte kerk heb gehad, had ik bovenstaande tekst van Paulus in de bijbel gevonden. Let wel op; in vers 12 geeft Paulus aan: "zeg ik, niet de Heere". Hierbij geeft Paulus aan dat het zijn 'mening' is en niet van God.
Wellicht iets om tot discussie te komen. Succes.