Hallo, na een paar posts gelezen te heben hier moet mij iets van het hart.
2Tim.4:5 ...Blijft gij echter nuchter onder alles.
Zoals hier al gezegd is, is er in heel de bijbel niets in de Bijbel die masturbatie verbied.
Wel heb je dus Leviticus 15, waar er denk ik een onderscheid is tussen vers 1 tot 15 en vers 16 tot 18. In vers 32 ziet men dat het over twee verschillende dingen moet gaan. Waar het tot vers 15 over gaat weet ik niet, het zou over bedplassen of urineverlies kunnen gaan.
Eigenlijk is het logisch dat er in de hele bijbel bijna niets word over gezegd, daar het eigenlijk iets natuurlijk is. In Lev. 15:18 zie je dat een man en vrouw evenzo onrein zijn tot de avond. Het gaat meer over de frequentie dan over de daad. Ook mag men niet vergeten dat de Israelieten nog niet bekeerd waren van hun zonden. Dus nog onveranderde mensen waren zoals een echte christen wel is. En er altijd geestelijke onrein mogelijk is.
Homosexualiteit, de naaktheid van eigen familieleden bekijken , overspel etc. worden veroordeeld in de bijbel maar niet zelfbevredeging. Dit duid er op dat het niet verkeerd is, maar wel al de dingen zojuist vernoemd en die onbekeerde mensen spijtig genoeg wel doen, maken een mens onrein.
Hoe moet bijvoorbeeld een jongen 14 omgaan met zo iets? Wachten tot dat hij getrouwd is? Nooit aan zijn piemel komen tot zijn 18 de. Dit doet mij denken aan die paters die wel masturbatie verbieden, maar niet van kleinekindertjes kunnen afblijven.
Eerlijk gezegd denk ik dat het eerder psychologisch ongezond kan zijn zoiets een kind op te leggen.
Veel heeft bijvoorbeeld ook te zien met de voeding,zoals in de oosterse landen,daar zit er veel meer vitamine E in het eten, soja enzo wat de sexualiteit stimuleerd.
Ook zou het voor de prostaat zeer slecht zijn , als er lang geen zaadlozing gebeurd. Dit even terzijde.
Maar waar het vooral over gaat is dat een christen , hoe dichter hij of zij bij Jezus komt sexualiteit op de achtergrond geraakt en daar gaat Lev.15:16-18 over.
Maar men mag nooit radicaal worden in iets, het zelfde gebeurd bijv. met alcohol, veel christenen geloven dat je nooit een glas wijn mag drinken, wat je nergens in de hele bijbel zult lezen, maar toch geloven ze dit.
Dus blijft nuchter onder alles.