quote:
[message=127606,noline]Aquila schreef op 24 juli 2004 om 02:48[/message
ps. Iemand vergelijken met Hilter: je vindt bijna altijd wel overeenkomsten, bij sommigen is het de retoriek, bij anderen de stijl van leidinggeven, en weer bij anderen de snor. Zoiets is idd zoals Alfredt het verwoordde 'op de man spelen' en dat is erg gemakkelijk...
Het verwijt dat ik 'op de man speel',werp ik verre van mij.
Ik richt mij op *de president* Bush;niet op de mislukkeling die hij is zonder presidentschap,familie & fortuin,ingezworenen
Het verhaal gaat over slechts een aspect van zijn leiderschap,nl. zijn gebruik van hypnose-technieken tijdens zijn toespraken op radio en t-vee.
Manipulatie is zoo oud als de weg naar Rome(naar het verhaal gaat nog veel,veel ouder).
Maaar de schaal waarop het door Bush wordt toegepast *vraagt* om een vergelijking met
de tactieken van Hitler,Goebbels,usw.
Al was het alleen maar omdat de huidige gang van zaken in de amerikaanse geschiedenis verdacht veel weg heeft van een bepaalde periode uit de Duitse geschiedenis (rampen met onduidelijke toedrachten,beperkte media-vrijheid,het opzwepen van de massa,a.k.a. 'pattriotisme','de zondebok',constante oorlogsvoering,het beperken van mensenrechten,het continu schenden en opzeggen van internationale verdragen,usw,usw).
Om de topic dan maar af te sluiten,hier de resumee van dhr. Bush (overigens ook met wa-
penfeiten van voor zijn presidentschap..

):
www.mind-prod.com/bushresume.html />
Cheerio,Van.