Auteur Topic: merites  (gelezen 948 keer)

vaneccles

• Bekijk profiel
merites
« Gepost op: juli 23, 2004, 06:47:17 pm »
Je moet iemand beoordelen op z'n merites,zei Aquila in een ander topic.
Wel,dat kan:
www.whitehouse.gov/news/releases/2004/07/20040721-7.html />

Verstandig?

Het commentaar van een amerikaaanse journalist luidde;"Hoe kunnen we God vragen ons te beschermen tegen onze vijanden als we de idioten bewapenen en ze leren ons te ver-
moorden,zoals ons land dat heeft gedaan met Osama Bin Laden en Saddam Hussein?"

Tussen haakjes,Aquila,hoe kom je er bij dat het "zo makkelijk is om iemand te vergelijken met Hitler"?

Cheerio,Van.

Does

• Bekijk profiel
merites
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2004, 06:56:44 pm »
Ik wil niet zeuren ofzo hoor maar gebruik eens spaties.
Live vanuit de luie stoel

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
merites
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2004, 06:59:08 pm »
correcte interpunctie heet dat, Does.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mart

• Bekijk profiel
merites
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2004, 08:10:46 pm »
waarom zou bush geen wapens aan irak mogen verkopen? de wapens die ze daar hadden stammen nog uit de 1e golfoorlog, dus daar win je ook geen oorlog mee

Does

• Bekijk profiel
merites
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2004, 08:12:12 pm »
Ik vind sowieso dat er niet gehandelt moet worden in wapens. Ik vind ook dat wapens niet mogen bestaan. :P

Zo, done.
Live vanuit de luie stoel

Aquila

• Bekijk profiel
merites
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2004, 02:48:45 am »
Als je dat besluit van Bush leest zou je bijna nog pacifist worden...
Aan de ene kant snap ik het wel. Irak is momenteel een 'friendly country', i.e. Bush heeft daar zelf de macht in handen, dus wapenhandel kan weer...
Aan de andere kant: het argument vind ik zwak: "will strengthen the security of the United States and promote world peace". Alsof het sterker worden van de VS het enige is waar Bush aan denkt. En in hoeverre de wereldvrede ermee gebaat is (N.B. het is heel zwak en bijna inconsequent uitgedrukt: promote) is de vraag, misschien op korte termijn, maar op lange termijn is dat allerminst zeker.

Ik ben geen pacifist, i.e. niet dat ik van oorlogen houd, maar soms denk ik dat een oorlog onafwendbaar is. En omdat wapens nu eenmaal bestaan kun je er niet omheen. Excessief wapenbezit (vgl. de wapenwedloop tijdens de koude oorlog) en/of ondoordachte wapenverkopen keur ik af, maar tot op bepaalde hoogte kun je er gewoon niet omheen. Ik heb mijn idealen, wordt vaak omschreven als een idealist, maar probeer wel met beide benen op de grond te blijven staan.

ps. Iemand vergelijken met Hilter: je vindt bijna altijd wel overeenkomsten, bij sommigen is het de retoriek, bij anderen de stijl van leidinggeven, en weer bij anderen de snor. Zoiets is idd zoals Alfredt het verwoordde 'op de man spelen' en dat is erg gemakkelijk...
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2004, 02:49:35 am door Aquila »
kijk naar de wolken, hoor naar de wind

vaneccles

• Bekijk profiel
merites
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2004, 11:07:32 pm »

quote:

[message=127606,noline]Aquila schreef op 24 juli 2004 om 02:48[/message

ps. Iemand vergelijken met Hilter: je vindt bijna altijd wel overeenkomsten, bij sommigen is het de retoriek, bij anderen de stijl van leidinggeven, en weer bij anderen de snor. Zoiets is idd zoals Alfredt het verwoordde 'op de man spelen' en dat is erg gemakkelijk...

Het verwijt dat ik 'op de man speel',werp ik verre van mij.
Ik richt mij op *de president* Bush;niet op de mislukkeling die hij is zonder presidentschap,familie & fortuin,ingezworenen ;)

Het verhaal gaat over slechts een aspect van zijn leiderschap,nl. zijn gebruik van hypnose-technieken tijdens zijn toespraken op radio en t-vee.
Manipulatie is zoo oud als de weg naar Rome(naar het verhaal gaat nog veel,veel ouder).
Maaar de schaal waarop het  door Bush wordt toegepast *vraagt* om een vergelijking met
de tactieken van Hitler,Goebbels,usw.
Al was het alleen maar omdat de huidige gang van zaken in de amerikaanse geschiedenis verdacht veel weg heeft van een bepaalde periode uit de Duitse geschiedenis (rampen met onduidelijke toedrachten,beperkte media-vrijheid,het opzwepen van de  massa,a.k.a. 'pattriotisme','de zondebok',constante oorlogsvoering,het beperken van mensenrechten,het continu schenden en opzeggen van internationale verdragen,usw,usw).

Om de topic dan maar af te sluiten,hier de resumee van dhr. Bush (overigens ook met wa-
penfeiten van voor zijn presidentschap.. ;) ):

www.mind-prod.com/bushresume.html />

Cheerio,Van.

vaneccles

• Bekijk profiel
merites
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2004, 11:11:25 pm »
Hmm,'k zie dat de link niet werkt.Misschien als volgt:ga naar:
www.mindprod.com/bush911.html          
zoek op:"bushresume"

Succes!