quote:
Zijnkind schreef op 14 oktober 2004 om 16:34:Ik denk toch ook vooral een stukje niet willen zien. Niet elke abortus is uit bewuste gemakzucht.
Bij tienermeiden die in de steek gelaten zijn door de vader en niet met hun familie durven praten is het ook een kwestie van geen alternatief zien. Waarom ze wel abortus zo snel weten te vinden? Er lijkt me iets mis met de voorlichting. Te eenzijdig gericht op de "oplossing" van deze maatschappij. Ach meisje, je bent nog zo jong en een kind kun je niet aan. Gewoon weghalen (net als een ziekte) en het probleem is over. Toch?
Niet dus! Zoals al voorzichtig hierboven is aangegeven belanden veel van deze jonge vrouwen later in (grote) psychische problemen. Waarom ziet de pro-choice aanhang deze gevolgen niet in? Zelfs voor een zogenaamd vrijzinnig modern denkend mens moet deze kant van de zaak je toch aan het denken zetten?
Helemaal mee eens, ZijnKind!
Laatst nog gelezen van een meisje dat zwanger werd (17 jaar) en geen enkele uitweg zag: door ouders het huis uit gezet, door vriendje in de steek gelaten, geen werk, geen geld, geen onderkomen, niets! Ja wat moet zo'n kind dan?? Het is niet háár schuld dat dit een onschuldig leventje heeft gekost, de omgeving, de maatschappij (dus wij met z'n allen!) is hier de schuldige.
Wij bieden zwangere tienermeisjes drie opties:
1. Het kind doodmaken
2. Als je dat dan per se niet wilt, kun je het altijd nog weggeven
3. Dan moet je het zelf maar weten, als je het houdt kun je je opleiding, je baan, de rest van je leven wel vergeten. Denk maar niet dat wij zo'n domme gans gaan helpen door bijvoorbeeld kinderopvang zodat je je school kunt afmaken, financiele steun en wettelijke bescherming. Daar zijn we veel te modern voor.
(Beetje gefrustreerde post maar ik kan me daar erg boos over maken

)