Ik denk zo als ik de bijbel lees dat je jezelf moet bewaren voor je latere man/vrouw, daarbij hoort onder andere ook je naaktheid, dat is iets wat je slechts kan/mag delen met je man of vrouw.
Verder mis ik in grote lijnen toch betrekking van de Bijbel met dit onderwerp en krijg ik de indruk dat er vooral op eigen overtuiging over word gediscussieerd, terwijl ik volgens de Bijbel toch het idee krijgen dat het niet vanzelfsprekend is dat mensen ondanks hun overtuiging gelijk hebben...
Verder is het naaktheid etc iets wat voor mijn idee meer verleiding en lust diend dan de vrijheid van jezelf kunnen uiten etc. Dit kan je denk ik ook wel opmaken uit het gebruik van beelden op tv van blote mensen.
Verder denk ik ook dat het een verkeerd beeld van mensen geeft, naar mijn mening is het goed om op het innerlijk af te gaan en niet op het uiterlijk en ik krijg de indruk dat het innerlijk zo op deze manier steeds meer naar de achtergrond word gedrongen.
Veel bloot is in een relatie ook steeds een lastpost denk aan jaloezie, lust, begeerte en vooral, wat zijn de grenzen op dat gebied met iemand anders, hoe ver kun je gaan, en hoe leg je op die manier nog duidelijke grenzen neer.
Duidelijkheid vervalt op die manier, krijg ik de indruk.
Persoonlijk kan ik niet ontkennen dat ik naakte mensen mooi vind, des al niet te min is het voor mijn idee niet iets waar je mee te koop mag lopen. Ik vind dat ondanks de hooglopende gedachten die erbij horen, dat het niet teveel van je denk wereld in beslag mag nemen en zeker niet dat het je tot dingen kan verleiden die nooit je bedoeling zijn geweest en in dat soort gevallen ook niet die van de verleider, denk aan verkachting.
Ik vind het jammer dat zoiets beslotens en 'geheims' nu steeds goedkoper word gepresenteerd.
Ook van de mensen die zeggen, als zij zich zo prettig voelen doen ze maar kan ik niet helemaal zeggen dat ze gelijk hebben.
Als ik met een vriendin over het strand loop of met de verenigingsgroep uit ben is het hoogst ongemakkelijk om geconfronteerd te worden met dat soort dingen. Ook veel mannen krijgen de verkeerde ideeen en beelden over sex en de uiting daarvan...
Kortom, ik kan er eigenlijk geen goed woord voor over hebben.
Groet,
Remino