Auteur Topic: Begeleiders(sters) die zomaar wat verbieden  (gelezen 2919 keer)

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
Begeleiders(sters) die zomaar wat verbieden
« Gepost op: januari 22, 2005, 10:27:25 pm »
Ik wou ten 1ste even zeggen,dat ik niet precies weet in welk topic dit hoort te staan,maar ik zou het graag kwijt willen.

Dit gebeurd er op 22 januari:
Mijn vriendin belt mij op .
Mijn vriendin heeft belooft om van 20.30 t/m 21.35 uur te bellen,maar om 21.00 uur komt er een begeleidster aan de deur en zegt en ik citeer,,Bel je ?''
 Vriendin ,,Ja''
Begeleidster,,je moet nu ophangen''
Mijn vriendin hangt zomaar op,zonder wat te zeggen.

Een begeleider(ster) mag alleen raad geven,niets verbieden.
Want geen 1 begeleiders(sters) kent mij,of heeft mij gezien.
Zij zijn zo vervelend,dat ik heel boos ben op die begeleiders(sters).

In de Bijbel staat dat je niemand mag vooroordelen ,en wat doen die bgeleiders(sters)?

Juist! Vooroordelen hebben.

Ik ben kwaad en tegelijkertijd verdrietig,weer een reden om meer te twijffelen aan mijn vriendins waarheid.

Want als zij echt van mij houdt,geeft ze of laat haar telefoon niet afpakken.

Bovendien mag een begeleider(ster) nooit dreigen met de woorden en ik citeer,,Als je weer belt neem ik iedere keer de telefoon op''
Goed Opgevoed Iemand

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2005, 10:35:20 pm »
Dit is niet de 1ste keer dat haar begeleiders(sters) dit mij aandoen,en daarom ben ik zo kwaad.
Ik heb veel geduldt voor iets,maar eenmaaal heb je geen geduldt meer.

Wat betreft mijn vriendin?

Zij heeft iets belooft,en dat zou ze moeten doen.
Daarom weer een reden meer om te twijffelen aan haar waarheid......

En wat beteft mij zelf,ik weet niet meer waar ik aan toe ben,misschien wel beter mijn energie kunnen gebruiken,dan in mijn vriendin.

Zo heeft niets zin.....

Ik heb veel goede kanten,maar dit ,zoals die begeleiders(sters) mij behandelen krijgen zij een wat mindere goede kant te zien.

Het spijt mij als dit in een verkeerde topic staat,maar ik moest het kwijt......
Goed Opgevoed Iemand

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2005, 12:51:58 am »

quote:

Goed opgevoed iemand schreef op 22 januari 2005 om 22:35:
En wat beteft mij zelf,ik weet niet meer waar ik aan toe ben,misschien wel beter mijn energie kunnen gebruiken,dan in mijn vriendin.

Het klinkt hard maar die conclusie had ik al uit je eerdere posts getrokken. Of je vriendin is nog te onvolwassen om hier mee om te gaan...of ze geeft niet genoeg om je. In beide gevallen is de uitkomst hetzelfde.

Wat ik trouwens niet zo begrijp is dat je zowiezo je prive problemen hier post. Op een publiek forum. Heb je niet mensen in je omgeving waarmee je hierover kunt praten? Die kunnen je ook wat concreter helpen. Voor ons als buitenstaander blijft de hulpmogelijkheid zeer beperkt. Van mij mag je hoor, maar ik zou je toch aanraden om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen en hierover te praten.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2005, 01:07:23 am »
Zijn Kind,Moderator GL, dat ik hier post?

Als iemand mij niet goed behandelt ,is het logisch dat het andersom ook zo is.
Voor de rest geen mensen waarmee ik echt praten kan.

Bovendien,de waarheid wil ik heel graag kwijt,he falen van die begeleiders(sters).
En ook het falen van mijn vriendin.

En daarom zet ik dat in een algemeen Forum neer.

Want een Goed Opgevoed Iemand liegt nooit........
Goed Opgevoed Iemand

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2005, 04:58:55 am »
Ik zou zeggen: Praat er met je vriendin over of sluit dit hoofdstuk in je leven af. 't Klinkt misschien bot, maar ik zie erg veel post's van je waarin jij twijfeld aan je vriendin, waar dat eerst niet zo was. Er is blijkbaar ineens iets veranderd. 'k Heb geen idee wat dat is of dat je er met haar over praat enzo, maar mocht dat niet zo zijn, dan zou ik daar beginnen.
Verder heb ik ook geen idee waarom zij een begeleid(st)er heeft. En weet ik weinig van de situatie af dus ik kan alleen dit globale advies geven.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2005, 04:59:06 am door Appelmoes?? »
Je moet de groenten van Joost hebben!

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2005, 09:43:20 am »
Een goed opgevoed iemand laat een vriendin niet zomaar vallen. En ik ben blij dat je dit nog niet gedaan hebt! Wat me namelijk opvalt, is dat je de boosheid/teleurstelling naar de begeleider toe afreageert op de relatie met je vriendin. Je vriendin is blijkbaar niet zo sociaal vaardig dat ze op een goede manier voor zichzelf op kan komen. Als jij nu je relatie met je vriendin op het spel zet door de reactie van de begeleider je vriendin kwalijk te nemen, zal ze eerder nog verder wegzakken in een kluwen van teleurstelling en teruggetrokkenheid, dan waar ze nu al in zit. Blijf daarom in gesprek met haar. Probeer haar op te zoeken om erover te praten of nodig haar bij jou thuis uit. Dat praat makkelijker dan via de telefoon en je kunt haar dan direct ondersteunen. Laat haar niet vallen!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 23, 2005, 10:43:39 am »
Aan Henk G,
Ik laat haar nog niet vallen,maar haar begeleiders (sters) zijn zo vervelend  en daarbij als iemand(maakt niet uit wie)mij wat belooft,moeten ze dat altijd nakomen,wat er ook tussen komt.
Dat weet mijn vriendin ook.

En dan vindt ik het heel storend dat zij die beloftes niet na komt.

Praten doen we wel,maar het lijkt of dat niet helpt.
(praten op het werk,via telefoon)

In ieder geval ga ik ook met alle 6 begeleiders(sters) praten en ook met mijn vriendin.
En ik dien een klacht in (ik weet waar zij zorg inkoopt)over die begeleiders(sters)
Goed Opgevoed Iemand

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 23, 2005, 12:04:51 pm »
Citaat
Goed opgevoed iemand schreef op 23 januari 2005 om 10:43:

En dan vindt ik het heel storend dat zij die beloftes niet na komt.

Praten doen we wel,maar het lijkt of dat niet helpt.
quote]

misschien kan ze haar beloftes niet goed nakomen omdat haar begeleiders/sters haar dwarszitten en dat ze dat niet durft of kan zeggen oid.

het zou kunnen, ik weet het niet hoor!!
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 23, 2005, 12:25:43 pm »
Misschien handig om erbij te zetten wat voor begeleidster het is?

van de jeugdclub? kerk? ouderling? school? werk? inrichting? gevangenis?  :?

Het maakt namelijk nogal uit wat voor een bevoegdheden deze heeft.

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 23, 2005, 01:03:10 pm »
De begeleideders(sters) van het woongeloofschap Hoogeveen.

Ik heb ook een begeleider ,maar dieverbied mij niets ,geeft enkel raad.
De bugeleiders(sters) van mijn vriendin verbieden haar dingen die zij zelf uitmaakt.
Goed Opgevoed Iemand

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2005, 01:30:08 pm »
Goed opgevoed Iemand, als ik  je goed begrepen heb wordt je vriendin begeleid door Stichting Sprank. Volgens hun website is dit een 'Stichting voor gereformeerde zorg en ondersteuning aan mensen met een handicap'. Aangezien jouw vriendin in Hoogeveen wordt opgevangen heeft zij waarschijnlijk een verstandelijke beperking. Het is daarom mogelijk dat zij juridisch gezien onder bewindvoering staat, onder curatele staat of een mentor heeft. Waarschijnlijk zijn dit dan haar ouders. Als dat voor jou niet geldt kan het ook zijn dat zij in een andere relatie staat tot haar begeleiders dan jij tot de jouwe. Misschien kun je jouw begeleider eens vragen contact op te nemen met haar begeleiders om er achter te komen wat precies het probleem is?
[Prediker 7:29]

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 23, 2005, 01:48:35 pm »
Dat kan ik proberen
Goed Opgevoed Iemand

Goed opgevoed iemand

• Iedereen is Mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 24, 2005, 08:14:02 pm »
Weet je wat ik nu heb gehoort?

Mijn vriendin mag 1 week niet bellen,omdat zij liegt,dat zeiden haar begeleiders(sters)
Ik heb deze klacht naar het(want mijn vriendin en ik hebben een belofte om elkaar te bellen)naar het hoofdkantoor gemailt,en ik ga door tot de Umbudsman,zodat mijn vriendin weer elke dag kan bellen.

Die begeleiders(sters) van Stichting Sprank zijn waardeloos en nogmaals: Een begeleider(ster) mag NOOIT VERBIEDEN,ALLEEN RAAD GEVEN

Nu vraag ik mij,waarom mijn vriendin mij kust,aanraakt en zo opgewonden is(spijt me dat ik er geen betere termen voor heb)

Ik ben hierdoor zo Levensmoe geworden,dat ik niet meer wil.......

Ik
Goed Opgevoed Iemand

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 24, 2005, 09:36:22 pm »
hou vol!! ik hoop dat het helpt dat je het hoofdkantoor van Sprank kunt bereiken en dat er maatrregelen worden genomen....tochh vraag ik me soms af (als ik alles lees) wat je vriendin precies voor je voelt.... (ik hoop dat je dit niet nog meer deprimeerd of dat je het verkeerd opvat!!)
heel veel sterkte!!
ik wens je het allerbeste!
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien