Auteur Topic: Meisjes van zes al ontevreden over uiterlijk  (gelezen 2543 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Meisjes van zes al ontevreden over uiterlijk
« Gepost op: maart 08, 2005, 10:06:46 am »

quote:

Uitgegeven: 8 maart 2005 07:10
LONDEN - De meeste meisjes beginnen zich al vanaf hun zesde of zevende levensjaar ontevreden te voelen over hun gewicht en hun uiterlijk. De meesten willen slanker zijn en bijna de helft vindt dat ze al op dieet moeten. Dat blijkt uit Australisch onderzoek waarover de Britse krant The Independent dinsdag bericht.

Volgens de onderzoekers krijgen de meeste meisjes een negatiever zelfbeeld als ze eenmaal naar school gaan. Ze krijgen dan geregeld commentaar op hun uiterlijk en ze beginnen zich te spiegelen aan onder anderen pop- of filmsterren.

De Australische onderzoekers, die hun studie publiceerden in een Brits wetenschappelijk blad, zeggen dat studies naar het zelfbeeld van meisjes zich tot dusver vooral richtten op adolescenten (15-20 jaar), maar dat de problematiek al op een veel jongere leeftijd aantoonbaar is.
AAARGH! Zullen we met z'n allen even snel kappen met het verheerlijken van het slankheidsideaal? :X
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2005, 10:35:35 am »
Triest.

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2005, 11:05:08 am »
:'(  |:(

Mjah, ach, in de States zijn er al make-up avonden voor kleine meisjes, *zucht*
Eenheid in verscheidenheid

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2005, 11:11:40 am »
Tsja, met barbies als voorbeeldspeelgoed...
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2005, 11:18:14 am »
Barbies bestaan al ruim 50 jaar naar mijn weten. Dus als dat daadwerkelijk de oorzaak zou zijn, zouden er 50 jaar geleden al dit soort onderzoeksresulaten zijn. Mjah, als die onderzoeken in het verleden ook al gedaan zijn natuurlijk.
Eenheid in verscheidenheid

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 08, 2005, 11:32:00 am »
Dat wordt dus Molly ipv Barbie... (ook van Mattel)
http://store.americangirl.com/images/433957-MYO_main_1.jpg
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2005, 11:32:35 am door Marloes »
[Prediker 7:29]

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 08, 2005, 01:12:11 pm »

quote:

Volgens de onderzoekers krijgen de meeste meisjes een negatiever zelfbeeld als ze eenmaal naar school gaan. Ze krijgen dan geregeld commentaar op hun uiterlijk en ze beginnen zich te spiegelen aan onder anderen pop- of filmsterren.
Oplossing: Stuur kinderen naar een school met normaal denkende kinderen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 08, 2005, 01:18:18 pm »
[rant]Laten we vooral ook een keer ophouden onze meisjespeuters aan te kleden als 3-4 jarige Britney's met naveltruitjes, minirokjes, haklaarsjes en dat soort zooi. Toen ik nog zeker wist dat ik een meisje zou gaan krijgen ergerde ik me ook wild aan het standaard commentaar van iedereen: o wat leuk, meisjes kun je zo leuk aankleden! Alsof je zwanger bent van een levende plaspop of zo. Meisjes moeten gewoon kinderen kunnen zijn en hoeven er niet op de peuterspeelzaal al bij te lopen in outfits waarvan hun moeders wensten dat ze het nog konden hebben.[/rant]
Bombus terrestris Reginae

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 08, 2005, 01:35:33 pm »
Ik vind Molly er veel leuker uitzien dan Barbie...
computerfout: een vreemde een in de byte

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 08, 2005, 01:46:55 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 08 maart 2005 om 13:18:
[rant]Laten we vooral ook een keer ophouden onze meisjespeuters aan te kleden als 3-4 jarige Britney's met naveltruitjes, minirokjes, haklaarsjes en dat soort zooi. Toen ik nog zeker wist dat ik een meisje zou gaan krijgen ergerde ik me ook wild aan het standaard commentaar van iedereen: o wat leuk, meisjes kun je zo leuk aankleden! Alsof je zwanger bent van een levende plaspop of zo. Meisjes moeten gewoon kinderen kunnen zijn en hoeven er niet op de peuterspeelzaal al bij te lopen in outfits waarvan hun moeders wensten dat ze het nog konden hebben.[/rant]
Couldn't agree more! :ja:
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Oogje

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 08, 2005, 02:24:35 pm »
Kleuters wil men al middels de kleutertoets testen op vooruitgang.
Op basisscholen wordt kinderen al vroeg geleerd dat het met name om prestaties en cijfers gaat.
In hogere klassen krijgen kinderen alle gruwelen van zoiets als de tweede wereldoorlog over zich heen en zo nog diens meer.
Kinderen worden al vroeg geleerd "niet zo kinderachtig te doen" en zich volwassen te gedragen.
Door dit soort ongein wordt het ene kind door het andere vaak zeer ernstig gepest.
Waardoor kinderen al vroeg geconfronteerd worden met het wegkijken en gedogen van volwassenen.
O ja, vergeet ook niet die reclames die ze al heel vroeg over zich heen krijgen.

Goh, hoe zou het toch kómen dat o.a. jonge meisjes al zo volwassen bezig zijn en denken? Misschien nemen ze wel een voorbeeld aan ons "volwassenen"???

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 08, 2005, 02:38:44 pm »
En vergeet hun speelgoed idd niet.. Nu heel populair: the Bratz. Dit is Cloe:
http://www.hasbro.be/img/bratz/foto_cloe1.gif

De meisjes zullen idd hun ouders wel na-apen, maar er ligt ook vanuit de maatschappij steeds meer druk op kinderen (vergeet niet dat meer kinderen overgewicht hebben, en dat de overheid allerlei campagnes heeft om overgewicht tegen te gaan).
[Prediker 7:29]