Auteur Topic: Welk beeld bestaat er over de vrijgemaakten? Terecht of onterecht  (gelezen 16538 keer)

sheep

• Bekijk profiel
Welk beeld bestaat er over de vrijgemaakten? Terecht of onterecht
« Reactie #50 Gepost op: maart 10, 2003, 09:27:56 pm »

quote:

op 10 Mar 2003 20:52:09 schreef Skynolimit:
Ja, ik kap er wel mee.
Misschien dat de mensen die zo tegen "ons" ageren nadenken over hun gedrag.
Nergens heb ik een oordeel willen vellen over wat de waarheid is. toch wordt mij verweten dat ik niet lees etc.
Ik kan daar niet meer tegen en laat mij userdata verwijderen.
Misschien kom ik onder een andere naam nog wel eens langs...

Ga met God!

He meneer met de moeilijke naam. Kom ik eindelijk een weldenkende eerlijke GKV er tegen, gaat ie weer weg. En de duivel lacht in zijn vuistje.
Face your problem and beat it. Je bent juist in staat kleur aan een discussie te geven.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 10, 2003, 10:27:06 pm »

quote:

op 10 Mar 2003 15:01:29 schreef Skynolimit:
op 10 Mar 2003 14:34:02 schreef lonneke:
Maakt het dus uit in welke kerk je zit? Ja, ik denk het wel ( bijv. als je kijkt naar kinderdoop of volwassendoop) Voor mij is dat een reden om geen lid te worden van de baptisten bijv. Tegelijk respekteer ik wel een ander die dat wel wil.

Zolang we elkaar blijven respekteren en elkaar vrij laten in de keuze's die we maken is het niet zo belangrijk wie nu de enige ware kerk is.

HEt maakt dus wel uit in welke kerk je zit maar het maakt niet  uit of daar een een leer van waarheid verkondigt wordt? (ik spreek met opzet niet van de enige ware leer) In mijn optiek spreekt dit elkaar tegen.
God wil toch dat wij ons bij Zijn gemeente voegen?

Als je zegt dat de keuze voor een kerk gebasseerd wordt op bv. invulling van de doop (of kinderdoop) dan sluit je toch automatisch iets uit?
Hoe kun je zeggen dat je het niet met de baptist eens bent maar hem daar niet om veroordeelt?
Door te zeggen dat de ander bv. de doop verkeerd invult oordeel je toch over hem?

IK SNAP JE NIET!!!

Ik gaf het voorbeeld aan van kinderdoop en volwassendoop omdat dit een hele moeilijke materie is om aan te geven wie nu de "waarheid" spreekt.
Ik denk dat in de eerste plaats Christus de waarheid is.
Niet het feit kinderdoop of volwassendoop brengt je in de hemel.

Wij hebben de bijbel in hokjes geplaatst omdat wij de grenzen van Gods woord niet kennen. Wij zullen altijd ten dele kennen.
Meet andere gelovigen niet af aan het hokje waarin hij/zij wordt geplaatst.
Dus ik oordeel zeker niet..

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 10, 2003, 11:18:40 pm »

quote:

op 10 Mar 2003 22:27:06 schreef lonneke:
Wij hebben de bijbel in hokjes geplaatst omdat wij de grenzen van Gods woord niet kennen. Wij zullen altijd ten dele kennen.
Meet andere gelovigen niet af aan het hokje waarin hij/zij wordt geplaatst.
Dus ik oordeel zeker niet..

Gelukkig....
Ik doe niet meer mee.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 10, 2003, 11:28:45 pm »

quote:

op 10 Mar 2003 20:52:09 schreef Skynolimit:
Ja, ik kap er wel mee.
Misschien dat de mensen die zo tegen "ons" ageren nadenken over hun gedrag.
Nergens heb ik een oordeel willen vellen over wat de waarheid is. toch wordt mij verweten dat ik niet lees etc.
Ik kan daar niet meer tegen en laat mij userdata verwijderen.
Misschien kom ik onder een andere naam nog wel eens langs...

Ga met God!

Dat is nou ook jammer, kom ik net nieuw binnen loopt er gelijk een weg, nog voordat ik wat gezegd heb.

Ik ben een niet zo heel erg goede vrijgemaakte (denk ik). Ik weet welke beelden erover "de vrijgemaakten" bestaan, maar dat zijn wel generalisaties. Net zo goed als dat de beelden over evangelischen, roomsen etc. generalisaties zijn.

Het kan zijn dat in bepaalde groepen en zelfs bepaalde gemeenten "het enige ware kerk zijn" nog springlevend is maar in de gemeente waar ik zondags kom is dat niet zo. En ik herken mezelf daar ook niet in, en het staat ook in geen enkel officieel stuk van onze kerken.

Moet ik nu naar buiten rennen en gaan vertellen jullie denken helemaal verkeerd over ons? Ik dacht het niet, ik probeer gewoon als positief christen in mijn omgeving te functioneren en te doen wat God van me vraagt. Dat me dat vaak niet lukt door zonde en andere factoren verandert daar niets aan.

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 10, 2003, 11:42:57 pm »

quote:

op 10 Mar 2003 23:28:45 schreef dingo:
Dat is nou ook jammer, kom ik net nieuw binnen loopt er gelijk een weg, nog voordat ik wat gezegd heb.

Spreek, ik luister...
In de hoop elkaar te leren kennen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: maart 10, 2003, 11:53:34 pm »
[qoute]

Spreek, ik luister...
In de hoop elkaar te leren kennen.
[/quote]

Ik dacht m'n best al gedaan te hebben met "spreken" :)

En dat laatste hoop ik ook, maar wel op een ander tijdstip :z :z

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: maart 10, 2003, 11:56:38 pm »

quote:

op 10 Mar 2003 23:28:45 schreef dingo:
Het kan zijn dat in bepaalde groepen en zelfs bepaalde gemeenten "het enige ware kerk zijn" nog springlevend is maar in de gemeente waar ik zondags kom is dat niet zo. En ik herken mezelf daar ook niet in, en het staat ook in geen enkel officieel stuk van onze kerken.

Moet ik nu naar buiten rennen en gaan vertellen jullie denken helemaal verkeerd over ons? Ik dacht het niet, ik probeer gewoon als positief christen in mijn omgeving te functioneren en te doen wat God van me vraagt. Dat me dat vaak niet lukt door zonde en andere factoren verandert daar niets aan.

Ik denk dat je de straat op moet.
Dat noem je dan officieel "marketing".
Ik ben blij dat je je leven in wilt vullen als zijnde van Christus. Daar gaat het om!
(Jippie, wat een binding vind ik hier ineens!!!)

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: maart 10, 2003, 11:57:18 pm »
Welterusten
Slaap maar zacht
Hij die nimmer slaapt
houdt wacht

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: maart 11, 2003, 02:38:35 am »

quote:

op 10 Mar 2003 12:06:34 schreef Skynolimit:
op 10 Mar 2003 00:36:27 schreef Peter:
Het beeld, dat vrijgemaakten zichzelf als de enige ware gelovigen zien en hun kerk als de enige ware was 30, 40 jaar geleden wellicht terecht, is inmiddels al lang achterhaald maar wordt nog wel gekoesterd door enkele ex-vrijgemaakten, die daarmee hun keuze bevestigd willen zien.

Dit is pure onzin.
De gedachte van Ware Kerk zijn wordt nog steeds gekoesterd door grote delen van de GKV. Zie bijvoorbeeld naar de discussie over de doop en andere delen op dit forum.
Er zijn nog steeds groepen binnen de GKV die niet samen willen met de CGK of de NGK!
Roep niet dat het "warekerkgevoel" niet meer leeft. Het wordt nog steeds zo geleerd binnen de GKV!!!  Waarom denk je dat Reformanda zo hard op de rem trapt? Zij zeggen o.a : straks zijn we niet meer de ware kerk. (kort door de bocht samengevat)

Kom op Peter, na de discussie elders had ik meer van je verwacht!! :+
En zo is het!!
RR

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: maart 11, 2003, 09:37:34 am »
Vanochtend het forum geopend. Wat een ellende, ik zit er steeds bij te huilen.
Kunnen wij mensen elkaar nog zo slecht verdragen en bereiken?
Wat is de zonde toch groot. We bidden om eenheid en zo verlopen nou de gesprekken. Ik voel alleen maar onmacht en verlang naar de wederkomst.
Mijn gebed daarom zal alleen nog mar vuriger zijn.
Ik ga mijn kleindochter liefde geven en troost bij haar zoeken en je weet weer waar voor je leeft.
God zij met u.
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Oracle

• Wil je je eigen gelijk of dat
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: maart 11, 2003, 10:11:04 am »

quote:

op 11 Mar 2003 09:37:34 schreef fransje:
Wat is de zonde toch groot. We bidden om eenheid en zo verlopen nou de gesprekken. Ik voel alleen maar onmacht en verlang naar de wederkomst.
Ik ga mijn kleindochter liefde geven en troost bij haar zoeken en je weet weer waar voor je leeft.
God zij met u.
Dit komt omdat elkaar 'liefhebben' uit is. Je kunt een statement maken door je eigen gelijk te halen. Dit is nu ook in de kerk toegeslagen. Elkaar geen ruimte gunnen, God niet laten spreken door te kijken wat er in de bijbel staat! Slik eens iets en ga met geduld een probleem te lijf.
www.christenid.nl - vind jij dat vrijgemaakte jongeren ook plezier mogen hebben in de kerk?!

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: maart 11, 2003, 02:59:07 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 09:37:34 schreef fransje:
God zij met u.

Beste Fransje, je zult het niet fijn vinden, maar dit is niet de eerste keer dat je een behoorlijke portie schuld communiceert. Ik heb nog maar weinig positieve bijdragen gelezen, slechts een "ik ben niet boos maar zóóóóó verdrietig" verhaal.
Dat klinkt heel heilig, maar heeft wat mij betreft ook een aardig manipulatie gehalte. Althans zo komt het op mij als nietsvermoedende forumbezoekster over.

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: maart 11, 2003, 04:48:42 pm »

quote:

Beste Fransje, je zult het niet fijn vinden, maar dit is niet de eerste keer dat je een behoorlijke portie schuld communiceert. Ik heb nog maar weinig positieve bijdragen gelezen, slechts een "ik ben niet boos maar zóóóóó verdrietig" verhaal.
Dat klinkt heel heilig, maar heeft wat mij betreft ook een aardig manipulatie gehalte. Althans zo komt het op mij als nietsvermoedende forumbezoekster over.
[/i]

1.ik ben wel boos !!!!! (daar kan je ook van huilen)
2.ik heb het niet over schuld, maar onmacht van mensen in het algemeen.
3.het lijkt me dat je niet meer zo`n niets vermoedende forumbezoekster bent.
4.mijn drijfveer op dit forum is, leren van elkaar en werken naar eenheid.
   Ik hoop ook die van jou. Als je voortdurend de fouten van een ander op zoekt
( lees kerkgenootschap ) zal die eenheid nog ver te zoeken zijn.

Hier laat ik het bij.
maar ik doe mijn best.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: maart 11, 2003, 04:51:40 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 14:59:07 schreef Wilhelmina:
Je zou je ook aangesproken kunnen voelen. Misschien schiet je (schieten wij) daar meer mee op.

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: maart 11, 2003, 05:28:28 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 10:11:04 schreef Oracle:
Elkaar geen ruimte gunnen, God niet laten spreken door te kijken wat er in de bijbel staat!

Sorry Oracle, dat onderschrijf ik niet.
Er zijn hier genoeg mensen (jij o.a.) die wel die ruimte geven aan de ander en die wel op zoek zijn naar wat juist is in Gods ogen.
Maar diegenen die dat niet doebn zijn vaak wel heel heftig naar mensen die hun inzicht of standpunt niet delen.

Ps. Hoe kom je aan de naam Orakel?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: maart 11, 2003, 05:39:29 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 16:51:40 schreef Pulpeet:
Je zou je ook aangesproken kunnen voelen.

Nee ik probeer me juist te oefenen niet alle schuld die naar mij gecommuniceert wordt op mijn bordje te houden.
Als Fransje een probleem heeft, is dat echt heel naar voor haar, maar ik laat het graag op haar bordje.
Ik heb mijn halve leven mij dit soort uitspraken heel persoonlijk aangetrokken, en ben daar niet wijzer of gelukkiger van geworden.
In een discussieforum is het plezierig als je gewoon kunt zeggen wat je vindt, zonder elke keer rekening te moeten houden met iemand die niet echt meepraat, maar wél overduidelijk met een pruillipje gaat zitten toekijken.
Dat ervaar ik als een controlerende geest.

Ik ben inmiddels 50 jaar, wil graag gewoon mijn mening kunnen vertellen, ik zal nooit grove taal gebruiken, of Gods naam ijdel gebruiken, en als ik iets zeg wat eigenlijk in boosheid gebeurde, dan ben ik ook groot genoeg om vergeving te vragen.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: maart 11, 2003, 07:49:27 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 17:39:29 schreef Wilhelmina:
ik probeer me juist te oefenen niet alle schuld die naar mij gecommuniceert wordt op mijn bordje te houden.
Volgens mij heb je geen oefening meer nodig!

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: maart 11, 2003, 07:58:03 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 19:49:27 schreef Peter:
ik probeer me juist te oefenen niet alle schuld die naar mij gecommuniceert wordt op mijn bordje te houden.

Ik weet niet hoe deze opmerking bedoeld is, maar hij komt in ieder geval niet aardig over.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: maart 11, 2003, 08:36:49 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 19:58:03 schreef Wilhelmina:
Ik weet niet hoe deze opmerking bedoeld is, maar hij komt in ieder geval niet aardig over.
Hmmm, opmerkingen die niet aardig overkomen.... waar komt me dat nou zo bekend van voor? ....

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: maart 11, 2003, 08:38:13 pm »

quote:

quote:

op 11 Mar 2003 19:49:27 reageerde Peter:

Gaan we weer??????
Ik wil een dezer scribenten van harte aanbevelen de volgende teksten in gedachten te houden:

quote:

Let op je woorden en zeg niet alles wat bij je opkomt. Want God woont in de hemel en de mens maar op aarde. Pred. 5:1, vert. GNB

Doe geen ondoordachte uitspraken. Dan moet je later tegen de priester zeggen dat het een vergissing was. Waarom zou je God door al dat gepraat zo woedend maken dat hij je werk zou vernietigen? Want veel gepraat is even zinloos als dromen. Heb ontzag voor God Pred. 5:5,6, vert. GNB
Met dank aan...... in een ander Topic.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: maart 11, 2003, 08:45:09 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 20:38:13 schreef Skynolimit:
Gaan we weer??????
Het is niet fair dat Peter het weer moet ontgelden. Volgens mij probeert hij juist met zo'n opmerking Wilhelmina een beetje aan het denken te zetten. Ze heeft zelf aangegeven dat ze kritiek niet serieus neemt, en blijkbaar opbouwend bedoelde kritiek ook niet. Misschien dat het zo lukt...

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: maart 11, 2003, 08:56:03 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 20:45:09 schreef Pulpeet:
Het is niet fair dat Peter het weer moet ontgelden.
Volgens mij probeert hij juist met zo'n opmerking Wilhelmina een beetje aan het denken te zetten. Ze heeft zelf aangegeven dat ze kritiek niet serieus neemt, en blijkbaar opbouwend bedoelde kritiek ook niet. Misschien dat het zo lukt...

Sorry Pulpeet, de naam Peter heb ik niet en nooit genoemd, dat is de invulling die jij maakt.

Wilhelmina schreef het volgende

quote:

Nee ik probeer me juist te oefenen niet alle schuld die naar mij gecommuniceert wordt op mijn bordje te houden.

Niets meer en niets minder.
Wilhelmina is soms erg kort door de bocht maar de manier waarop men denkt anderen aan het denken te zetten is zo kort dat de bocht niet eens meer te zien is.

Ik begin weer vet de balen te krijgen van dit alles.
Wanneer kunnen we als mensen gewoon met elkaar communiceren zonder de beruchte slakken te zoeken...
Daarom reageer ik ff wat feller dan anders.  Vandaar het "gaan we weer".

Niets is eenvoudiger dan TE QUOTEN en gewoon te vragen:
..... wat bedoel je daarmee?

Zal ik zelf ook proberen...

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: maart 11, 2003, 08:56:43 pm »

quote:

Ik wil een dezer scribenten van harte aanbevelen de volgende teksten in gedachten te houden:
Je hebt gelijk, Sky, ik moet mij die tekst regelmatig in gedachten houden. Vooral als ik door andere "scribenten" getergd word. Ik ben ook maar een mens, en soms wordt mij het bloed onder de nagels weg gehaald. Ik hoop, dat anderen ook eens kritisch naar hun eigen bijdragen kijken. Ikzelf zal mijn best doen toe te zien, dat ik niet val.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: maart 11, 2003, 08:59:44 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 20:56:03 schreef Skynolimit:
Sorry Pulpeet, de naam Peter heb ik niet en nooit genoemd, dat is de invulling die jij maakt.
Kijk, dit bedoel ik nou met een ander het bloed onder de nagels vandaan halen. Sorry zeggen, waar je het niet meent, en de vermoorde onschuld spelen als een ander heel goed begrijpt wat en wie jij bedoelt.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: maart 11, 2003, 09:00:43 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 20:45:09 schreef Pulpeet:
 Ze heeft zelf aangegeven dat ze kritiek niet serieus neemt, en blijkbaar opbouwend bedoelde kritiek ook niet. ...

Waar schrijf ik dat ik kritiek niet serieus neem?
Ik ehb het juist niet over opbouwende kritiek, maar opmerkingen dat iemand van ellende gaat zitten huilen achter zijn PC> Daar kan ik niets mee, want er wordt niet eens genoemd over welke persoon er dan zo gehuild moet worden, of over welk stukje het gaat.
Gewoon een losse flodder in het algemeen.

Nu blijkt het dus over mij te gaan?? :(

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: maart 11, 2003, 09:02:55 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 20:56:43 schreef Peter:

Je hebt gelijk, Sky, ik moet mij die tekst regelmatig in gedachten houden. Vooral als ik door andere "scribenten" getergd word. Ik ben ook maar een mens, en soms wordt mij het bloed onder de nagels weg gehaald. Ik hoop, dat anderen ook eens kritisch naar hun eigen bijdragen kijken. Ikzelf zal mijn best doen toe te zien, dat ik niet val.

Laten we dan het volgende afspreken:
We sturen elkaar in het topic de bewuste teksten als herinnering.
Nogmaals, daar waar ik te kort door de bocht ging in je richting of het als tergen overkwam: het spijt mij oprecht, ook ik heb mij door emoties laten leiden.(slecht excuus, weet ik...)
Ik hoop nog veel met je en van te leren en te ontdekken op dit forum!

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: maart 11, 2003, 09:07:22 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 16:48:42 schreef fransje:
4.mijn drijfveer op dit forum is, leren van elkaar en werken naar eenheid.
Ik hoop ook die van jou.
Kijk, Wilhelmina, dit is opbouwende kritiek. Uit het geheel van jouw bijdragen aan dit forum moet ik helaas constateren dat ook dit soort kritiek aan jou niet besteed is.

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: maart 11, 2003, 09:10:16 pm »
Ooit zei een docent van mij het volgende: kritiek is een drol. Als je het goed verpakt wordt het een geschenk waar je iets mee kunt. Maar het blijft een drol....

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: maart 11, 2003, 09:12:21 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:07:22 schreef Peter:
Kijk, Wilhelmina, dit is opbouwende kritiek. Uit het geheel van jouw bijdragen aan dit forum moet ik helaas constateren dat ook dit soort kritiek aan jou niet besteed is.
Helaas ervaar ik dit niet als opbouwend. Sterker nog, het doet mij écht pijn.  Maar zoals eerder gezegd, wij kunnen elkaar beter uit de weg gaan. Want je draagt een gekleurde bril.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: maart 11, 2003, 09:13:30 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:02:55 schreef Skynolimit:
Ik hoop nog veel met je en van te leren en te ontdekken op dit forum!
Insgelijks, Sky. Laten we de vredespijp roken! Ik heb in het 'bewuste topic' geleerd, dat jij anders omgaat met discussies/gesprekken dan ik. Niet slechter, maar anders. Ik heb dat te laat ontdekt. Had ik die kennis van tevoren gehad, dan was ik die discussie anders ingegaan dan nu.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: maart 11, 2003, 09:13:37 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:12:21 schreef Wilhelmina:
Want je draagt een gekleurde bril.
Ken je het verhaal van de balk en de splinter?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: maart 11, 2003, 09:15:10 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:13:37 schreef Pulpeet:
Want je draagt een gekleurde bril.Ken je het verhaal van de balk en de splinter?

En die van de vos en de kippen?
 :?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: maart 11, 2003, 09:21:04 pm »
Tsjonge, Tsjonge, verlaat ik het evangeliebord, en denk hier rust te vinden. Maar het is hier al niet veel anders. Dáár was de oorzaak de vele atheïsten, maar hier zijn het de christenen onder elkaar. Da's nog erger.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: maart 11, 2003, 09:21:19 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:15:10 schreef Wilhelmina:
Ken je het verhaal van de balk en de splinter?

Zullen we voor gelijkenissen, sprookjes en vertellingen een apart topic oprichten?
Jullie rollen straks als jonge honden over het forum.
Probeer het eens opnieuw zonder jezelf opnieuw onder te dompelen in de (kinder-)doop  ;)

NIEUWE DAG, NIEUWE KANSEN
ELKE DAG IN DE AANBIEDING:

GRATIS VERGEVING

GRATIS GENADE

GRATIS MEDESTANDERS

GRATIS SCHERP GEHOUDEN WORDEN

Voegen we daar straks aan toe:

GRATIS GKV-FORUM SOAP :'(

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: maart 11, 2003, 09:22:04 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:21:04 schreef Mientje:
Tsjonge, Tsjonge, verlaat ik het evangeliebord, en denk hier rust te vinden. Maar het is hier al niet veel anders. Dáár was de oorzaak de vele atheïsten, maar hier zijn het de christenen onder elkaar. Da's nog erger.
NIet weglopen Mientje, ik neem aan dat dit van tijdelijke aard is. Zeg maar een kennismakigsronde.. :)

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: maart 11, 2003, 09:23:19 pm »
Gaan we nog een beetje inhoudelijk aan het werk of blijven we met die emoties
rommelenn.
Zoals jullie weten heb ik een knap hekel aan al dat emotionele gedoe. :p :p :p :p
maar ik doe mijn best.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: maart 11, 2003, 09:23:52 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:22:04 schreef Skynolimit:
op 11 Mar 2003 21:21:04 schreef Mientje:

NIet weglopen Mientje, ik neem aan dat dit van tijdelijke aard is. Zeg maar een kennismakigsronde.. :)
Nou Ski, ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat ik nu voel wat jij gisteravond voelde. ;(

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: maart 11, 2003, 09:30:04 pm »

quote:

quote:

Sterker nog, het doet mij écht pijn.

quote:

op 11 Mar 2003 21:23:52 schreef Wilhelmina:
Nou Ski, ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat ik nu voel wat jij gisteravond voelde.

Kijk nou eens wat je doet! Eerst beschuldig je fransje van manipulatie en pruillippen en dan ga je zelf zitten jammeren. Hoezo balk en splinter.
En wat betreft die laatste quote; ik kan me herinneren dat je ooit iemand sommeerde om zijn mond te gaan spoelen.

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: maart 11, 2003, 09:30:53 pm »

quote:

Nou Ski, ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat ik nu voel wat jij gisteravond voelde. ;(

Maak afspraken met de anderen, zoals ik bv. met Peter heb gedaan.
Geeft in ieder geval de regels van het spel aan.
En, probeer niet al te emotioneel te reageren. Dat helpt heb ik ontdekt.
Daar waar je persoonlijk geraakt wordt is even afstand nemen (meditatie?) een heerlijk iets om tot jezelf te komen.

Ik denk dat er veel onervarenheid speelt bij mensen als het gaat om typ-kletsen (=nederlands voor chatten). Geef elkaar de kans om te leren.

En, doe het niet voor jezelf maar doe het voor God!

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: maart 11, 2003, 09:30:55 pm »

quote:

Nou Ski, ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat ik nu voel wat jij gisteravond voelde. ;([/i]
Zeggen we dan niet , foei ga je mond spoelen ?
maar ik doe mijn best.

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: maart 11, 2003, 09:33:50 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:30:55 schreef fransje:
  Zeggen we dan niet , foei ga je mond spoelen ?

Gezellig, gezamelijk mond spoelen!
Zullen we maar doen wat Fransje vroeg voor we nogal bevestigend bezig zijn in het maken van een beeld over de GKV?
Ik bedoel dit:

quote:

rommelenn.
Vooraldie groningse dubbele n vindt ik leuk...  ;)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: maart 11, 2003, 09:34:24 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:30:04 schreef Peter:
Sterker nog, het doet mij écht pijn.
Nou Ski, ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat ik nu voel wat jij gisteravond voelde.
Kijk nou eens wat je doet! Eerst beschuldig je fransje van manipulatie en pruillippen en dan ga je zelf zitten jammeren. Hoezo balk en splinter.
En wat betreft die laatste quote; ik kan me herinneren dat je ooit iemand sommeerde om zijn mond te gaan spoelen.

Hou jij een dossier van mij bij? Tjonge, bijzonder.
 :)

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: maart 11, 2003, 09:35:08 pm »
Stille hint....<
Let op je woorden en zeg niet alles wat bij je opkomt. Want God woont in de hemel en de mens maar op aarde. Pred. 5:1, vert. GNB

Doe geen ondoordachte uitspraken. Dan moet je later tegen de priester zeggen dat het een vergissing was. Waarom zou je God door al dat gepraat zo woedend maken dat hij je werk zou vernietigen? Want veel gepraat is even zinloos als dromen. Heb ontzag voor God Pred. 5:5,6, vert. GNB

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: maart 11, 2003, 09:35:47 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:33:50 schreef Skynolimit:

rommelenn. Vooraldie groningse dubbele n vindt ik leuk...  ;)
Misschien hebben we allebei last van onze hormonen?  :(

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: maart 11, 2003, 09:37:00 pm »
Je hebt ergens wel gelijk Skynolimit, maar ik wil dit toch nog even kwijt. (Ik beloof dat het m'n laatste poging wordt...O-) )

quote:

Volgens mij heb je zelf niet door hoe je op dit forum met anderen omgaat. Maar aktie roept nu eenmaal reaktie op. Het is dus niet gek dat je minder leuke reakties van 'getergde' mensen krijgt.

In alle eerlijkheid: door jouw inbreng hier is de evangelische manier van geloven in mijn achting gedaald. Ik dacht dat er meer liefde was dan in veel traditionele kerken. Maar dat blijkt dus tegen te vallen. Als iemand die zo vervuld is met de Geest, zoals jezelf zegt, zo op anderen reageert, dan verliest dat voor mij zijn betekenis.

Waarom zetten zowel jij, als Mientje, als Bengel, steeds 'de gereformeerde' in het verdomhoekje. Het is buigen of barsten. Vindt je het gek dat er dan emotioneel gereageerd wordt? Ik wil graag over de inhoudelijke zaken van gedachten wisselen, maar als na elke postje een suggestieve opmerking komt dat de gereformeerden toch wel zo achterlijk zijn en dat ze dat nou niet begrijpen, dan vergaat mij de lust om serieus te reageren.

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: maart 11, 2003, 09:37:32 pm »
Geen idee, is bij mij operatief verholpen... :+

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: maart 11, 2003, 09:42:46 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:37:00 schreef Pulpeet:
Je hebt ergens wel gelijk Skynolimit, maar ik wil dit toch nog even kwijt. (Ik beloof dat het m'n laatste poging wordt...O-) )

:?Volgens mij heb je zelf niet door hoe je op dit forum met anderen omgaat. Maar aktie roept nu eenmaal reaktie op. Het is dus niet gek dat je minder leuke reakties van 'getergde' mensen krijgt.

In alle eerlijkheid: door jouw inbreng hier is de evangelische manier van geloven in mijn achting gedaald. Ik dacht dat er meer liefde was dan in veel traditionele kerken. Maar dat blijkt dus tegen te vallen. Als iemand die zo vervuld is met de Geest, zoals jezelf zegt, zo op anderen reageert, dan verliest dat voor mij zijn betekenis.

Waarom zetten zowel jij, als Mientje, als Bengel, steeds 'de gereformeerde' in het verdomhoekje. Het is buigen of barsten. Vindt je het gek dat er dan emotioneel gereageerd wordt? Ik wil graag over de inhoudelijke zaken van gedachten wisselen, maar als na elke postje een suggestieve opmerking komt dat de gereformeerden toch wel zo achterlijk zijn en dat ze dat nou niet begrijpen, dan vergaat mij de lust om serieus te reageren.
Naar wie richt je dit, Pulpeet?

quote:

Ik wil graag over de inhoudelijke zaken van gedachten wisselen, maar als na elke postje een suggestieve opmerking komt dat de gereformeerden toch wel zo achterlijk zijn en dat ze dat nou niet begrijpen, dan vergaat mij de lust om serieus te reageren

Dat deelt iedereen volgens mij met je maar de andere kant van je verhaal is dat mensen die ook maar enige evangelische inbreng hebben (zelfs al zijn ze lid van de GKV) worden bij vlagen monddood getypt.
Laten we doorgaan met het onderwerp en elkaar respecteren zoals ook Jezus respect had voor de ander.

Enneh, is dit

quote:

verdomhoekje
nodig op dit forum?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: maart 11, 2003, 09:49:33 pm »
Hah, ga je mond spoelen! ( grapje)

Nou jongens, nu is het wat mij betreft genoeg geweest. De richting waarin het nu gaat is niet mijn bedoeling en ook nooit geweest. Ik geloof dat er een paar echt woedend zijn, en die emotie ken ik gewoon niet.
Jullie kennen mij niet, en ik jullie niet. We moeten het niet op de spits drijven.

Het lijkt wel of Evangeliesch en Vrijgemaakt een beetje allergisch voor elkaar zijn. Beetje flauw om te melden dat door mij je kijk op de Evangelischen een stuk gedaald is. Dat is bij jouw dan snel gegaan. Is vast al nooit veel geweest dan.
Ik roep niet elk uur Halleluja, maar jij als Vrijgemaakte valt ook wel heel snel uit je rol, dus kunnen we elkaar een hand geven.

Zullen we de vredespijp roken? ( dan rook ik ook eens, als dat geen toenadering is :?)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: maart 11, 2003, 09:50:21 pm »

quote:

op 11 Mar 2003 21:37:32 schreef Skynolimit:
Geen idee, is bij mij operatief verholpen... :+
Was dat bijbels????( O,O, ook een grapje)

Skynolimit

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: maart 11, 2003, 09:53:02 pm »
Nee. ivm een ernstige ziekte :'(
Een minder leuke tijd in mijn leven maar wel heel leerzaam