quote:
op 10 Mar 2003 19:10:18 schreef Peter:
Bewijs dit nou eens! Nergens, ik herhaal nergens op dit hele forum heb ik ook maar één bijdrage gelezen waarin dit werd gesteld.
Er zijn ongeveer 120.000 mensen die binnen de GKV vertoefen
Hoeveel procent daarvan denk je dat er op dit forum zit?
Bewijs dit nou eens vraag je aan mij.
Zolangzamerhand heb ik ook het idee dat je een kerkstrijd of zo aan het voeren bent tegen mij.
De zaken die niet GKV-ers aandragen worden binnen dit forum vaak afgedaan als Bla Bla Bla (mijn eigenlijke tekst komt vast niet door de controle).
In gesprekken over zaken waar inzichten anders liggen wordt er over broeders en zuster heengelopen zonder te kijken naar de inhoud.
Ik wordt daar boos om.
Kortgeleden schreef iemand binnen een topic het volgende:
quote:
Let op je woorden en zeg niet alles wat bij je opkomt. Want God woont in de hemel en de mens maar op aarde. Pred. 5:1, vert. GNB
Doe geen ondoordachte uitspraken. Dan moet je later tegen de priester zeggen dat het een vergissing was. Waarom zou je God door al dat gepraat zo woedend maken dat hij je werk zou vernietigen? Want veel gepraat is even zinloos als dromen. Heb ontzag voor God Pred. 5:5,6, vert. GNB
Oftewel: spreken is zilver, zwijgen is goud.
Waarmee ik niet meteen dit hele forum tot zinloos wil verklaren, begrijp me goed.
Daar waar ik en anderen vanuit andere ervaringen spreken en andere interpretaties hebben dienen wij kennelijk te zwijgen...
quote:
Er zijn nog steeds groepen binnen de GKV die niet samen willen met de CGK of de NGK!
Ja en? Er zijn er binnen die groepen genoeg, die wel degelijk in andere kerken/groeperingen hun broeders en zusters zien, maar tegelijk kritische vragen stellen bij een verregaande samenwerking met anderen.
En waarom horen we die dan bijna nooit?
Wanneer durven wij als GKV te erkennen dat we fouten gemaakt hebben in het verleden t.o.v. bv de Chr.Geref.kerk en de Ned. Ger.Kerk?
Hoe kan het dat de naam vrijgemaakt al negatieve gevoelens oproept bij buitenkerkelijken en evangelischen?
quote:
Roep niet dat het "warekerkgevoel" niet meer leeft. Het wordt nog steeds zo geleerd binnen de GKV!!!
Geleerd? Pardon? Waar in onze belijdenis kom je dit tegen? We belijden wel in art. 28 NGB, dat gelovigen zich bij de ware kerk horen te voegen, maar niet, dat dit samenvalt met de GKV. Ooit gehoord van de kwestie-Hoorn?
quote:
Waarom denk je dat Reformanda zo hard op de rem trapt? Zij zeggen o.a : straks zijn we niet meer de ware kerk. (kort door de bocht samengevat)
Het is inderdaad kort door de bocht, want men beweert niet dat alleen de GKV de ware kerk is. En zelfs al was het zo, waar praten we over? Een paar honderd man! Moet je daarop je oordeel over de hele GKV gronden?
Als je dan weet dat het niet meer leeft, waarom zijn er dan zoveel discussies op dit forum over toch wel aardig vrijgemaakte thema´s?
Ik krijg steeds vaker het gevoel dat mensen die niet voor de volle 100% achter de uitleg van enkele anderen staan niet welkom zijn op dit forum.
Sorry, maar daar wordt ik boos om. Dat heb ik reeds eerder geschreven en dat blijf ik schrijven.
Kijk eens in de wereld om je heen.
Vraag eens aan een willekeurig iemand wie of wat de "vrijgemaakten" zijn.
Gebruik de term artikel 31 eens in die vraag.
Schrik niet,je kunt nogal eens een ander beeld van je eigen groep te horen krijgen, ook al klopt die in jouw beleving niet.
Ik heb geen zin meer in dit soort afgereken en op de man spelen.
Daarom ga ik het nu zelf eenmalig ook doen.
Sorry eerwaarde, ik kap ermee omdat het mij meer en meer vermoeid om met mensen als jouw te praten.
Het blijft eenrichtingsverkeer en ik kan je nu al vertellen wat je reactie is:"Hoe kom je erbij dat ik ......" zo reageer je telkens naar iedereen die ook maar iets zegt wat de integriteit van de GKV aan zou kunnen tasten.
Het ga je goed!