Auteur Topic: ongeloofwaardig en opvallend nieuws - III  (gelezen 34735 keer)

Liudger

• Bekijk profiel
ongeloofwaardig en opvallend nieuws - III
« Reactie #50 Gepost op: juni 10, 2005, 09:46:09 am »

quote:

Ach ja, weer zo'n studeerkamergeleerde.

Je moet niet alles geloven wat je leest. Het ervaren van een emotie wil niet zeggen dat je er iets van opsteekt. Als er niemand om je heen is om feedback te geven over hoe jij met je emotie omgaat, is de kans groot dat je weinig leert lijkt me.

Ik zie niets over het gevaar van desensitization, dat je dus steeds minder voelt bij gewelddadige scenes. Ik zie niets over gevaar van het blijven steken in een fantasiewereld waar grof geweld een prima manier is om problemen op te lossen.

Ik bedoel maar, ga toch voetballen  ;) .
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: juni 10, 2005, 01:24:46 pm »
En mijn been breken? nee dank je....
Eenheid in verscheidenheid

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: juni 10, 2005, 02:30:23 pm »
een been breken? hoe speel jij fifa nou weer dan?
Pinkeltjefan

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: juni 10, 2005, 03:22:03 pm »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: juni 10, 2005, 03:37:17 pm »
Van teletekst pagina 402:

Autorijles kan niet vroeg genoeg
De politie heeft woensdagavond een 45-jarige inwoner van Zuidlaren bekeurd omdat hij zjin 9-jarige zoontje rijles aan het geven was. Zijn vader vond het "hoog tijd worden" dat hij leerde sturen want hij was "al bijna 10 jaar".
KLADBLOK : IS ER ALTIJD VROEG BIJ
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2005, 03:37:33 pm door wateengedoe2 »

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juni 10, 2005, 03:41:26 pm »

quote:

Overigens, als ik hieruit moet opmaken dat jjzelf een gretig speler van gewelddadige spelletjes bent, dan geef ik toe dat jijzelf, gezien je filosofisch-kalme uitlatingen hier, reclame bent voor de juistheid van deze visie  8) .

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juni 10, 2005, 03:44:19 pm »

quote:

Dit doet me een beetje denken aan dat stadskind dat bij een uitje op het platteland stomverbaasd constateerde dat melk uit een dier kwam, ipv uit een pak.

En voetbal op een veld, niet op een scherm  8)7 .

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: juni 11, 2005, 05:59:19 pm »
Found: Europe's oldest civilisation
By David Keys, Archaeology Correspondent

11 June 2005

Archaeologists have discovered Europe's oldest civilisation, a network of dozens of temples, 2,000 years older than Stonehenge and the Pyramids.

More than 150 gigantic monuments have been located beneath the fields and cities of modern-day Germany, Austria and Slovakia. They were built 7,000 years ago, between 4800BC and 4600BC. Their discovery, revealed today by The Independent, will revolutionise the study of prehistoric Europe, where an appetite for monumental architecture was thought to have developed later than in Mesopotamia and Egypt.

In all, more than 150 temples have been identified. Constructed of earth and wood, they had ramparts and palisades that stretched for up to half a mile. They were built by a religious people who lived in communal longhouses up to 50 metres long, grouped around substantial villages. Evidence suggests their economy was based on cattle, sheep, goat and pig farming.

Their civilisation seems to have died out after about 200 years and the recent archaeological discoveries are so new that the temple building culture does not even have a name yet.

Excavations have been taking place over the past few years - and have triggered a re-evaluation of similar, though hitherto mostly undated, complexes identified from aerial photographs throughout central Europe.

Archaeologists are now beginning to suspect that hundreds of these very early monumental religious centres, each up to 150 metres across, were constructed across a 400-mile swath of land in what is now Austria, the Czech Republic, Slovakia, and eastern Germany.

The most complex excavated so far - located inside the city of Dresden - consisted of an apparently sacred internal space surrounded by two palisades, three earthen banks and four ditches.

The monuments seem to be a phenomenon associated exclusively with a period of consolidation and growth that followed the initial establishment of farming cultures in the centre of the continent.

It is possible that the newly revealed early Neolithic monument phenomenon was the consequence of an increase in the size of - and competition between - emerging Neolithic tribal or pan-tribal groups, arguably Europe's earliest mini-states.

After a relatively brief period - perhaps just one or two hundred years - either the need or the socio-political ability to build them disappeared, and monuments of this scale were not built again until the Middle Bronze Age, 3,000 years later. Why this monumental culture collapsed is a mystery.

The archaeological investigation into these vast Stone Age temples over the past three years has also revealed several other mysteries. First, each complex was only used for a few generations - perhaps 100 years maximum. Second, the central sacred area was nearly always the same size, about a third of a hectare. Third, each circular enclosure ditch - irrespective of diameter - involved the removal of the same volume of earth. In other words, the builders reduced the depth and/or width of each ditch in inverse proportion to its diameter, so as to always keep volume (and thus time spent) constant .

Archaeologists are speculating that this may have been in order to allow each earthwork to be dug by a set number of special status workers in a set number of days - perhaps to satisfy the ritual requirements of some sort of religious calendar.

The multiple bank, ditch and palisade systems "protecting" the inner space seem not to have been built for defensive purposes - and were instead probably designed to prevent ordinary tribespeople from seeing the sacred and presumably secret rituals which were performed in the "inner sanctum" .

The investigation so far suggests that each religious complex was ritually decommissioned at the end of its life, with the ditches, each of which had been dug successively, being deliberately filled in.

"Our excavations have revealed the degree of monumental vision and sophistication used by these early farming communities to create Europe's first truly large scale earthwork complexes," said the senior archaeologist, Harald Staeuble of the Saxony state government's heritage department, who has been directing the archaeological investigations. Scientific investigations into the recently excavated material are taking place in Dresden.

The people who built the huge circular temples were the descendants of migrants who arrived many centuries earlier from the Danube plain in what is now northern Serbia and Hungary. The temple-builders were pastoralists, controlling large herds of cattle, sheep and goats as well as pigs. They made tools of stone, bone and wood, and small ceramic statues of humans and animals. They manufactured substantial amounts of geometrically decorated pottery, and they lived in large longhouses in substantial villages.

One village complex and temple at Aythra, near Leipzig, covers an area of 25 hectares. Two hundred longhouses have been found there. The population would have been up to 300 people living in a highly organised settlement of 15 to 20 very large communal buildings.

http://news.independent.co.uk/europe/story.jsp?story=645976

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: juni 11, 2005, 07:07:23 pm »
WOWZERS! d:)b

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: juni 12, 2005, 10:26:59 am »
het is niet echt ongeloofwaardig of opvallend, eerder schokken. Wilde er geen nieuw topic over openen:

Chinese scholieren komen om door vloedgolf (video)

Uitgegeven: 12 juni 2005 08:57
Laatst gewijzigd: 12 juni 2005 09:52

PEKING - Zeker 91 mensen, onder wie 87 kinderen, zijn vrijdag omgekomen doordat een vloedgolf een school heeft getroffen in het noordoosten van China. Dat berichtte het persbureau Xinhua zondag.

Een groot deel van het getroffen dorp, Shalan in de provincie Heilongjiang, kwam door de vloedgolf blank te staan. Elektriciteit en telefoonverbindingen vielen uit. In de bergachtige regio wordt de komende dagen meer hevige regenval verwacht. Gevreesd wordt voor meer overstromingen.

Op het moment van de ramp bevonden zich 352 scholieren in de basisschool, in leeftijd variërend van 6 tot 14 jaar. Er waren 31 leerkrachten aanwezig.
Live vanuit de luie stoel

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: juni 12, 2005, 12:46:16 pm »
http://www.nu.nl/news/539...en_doodslag_Air_Race.html
dus we moeten uitkijken met grapjes en we betalen belasting zodat de politie de hele dag een beetje op het fora kunnen rondneuzen.
geheelonthouder

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: juni 12, 2005, 02:22:39 pm »
http://www.nu.nl/news.jsp?n=539757&c=51&rss

hoe lang zou hij dat volhouden? :D
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2005, 02:23:14 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: juni 12, 2005, 02:33:23 pm »

quote:

grompie schreef op 12 juni 2005 om 12:46:
http://www.nu.nl/news/539...en_doodslag_Air_Race.html
dus we moeten uitkijken met grapjes en we betalen belasting zodat de politie de hele dag een beetje op het fora kunnen rondneuzen.
Hmm, ik zie een kans om van m'n "hobby" m'n werk te maken :P
Je moet de groenten van Joost hebben!

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: juni 13, 2005, 02:35:07 pm »
ow draait de aarde om de zon dan?  8)7

nu.nl

Bijna eenderde Europeanen: zon draait om aarde

Uitgegeven: 13 juni 2005 14:25

BRUSSEL - Het is zo'n vierhonderd jaar geleden dat de Italiaanse sterrenkundige Galileo Galileï verkondigde dat de aarde om de zon draait. Een gedurfde stelling voor die tijd. De paus dwong hem zijn mening af te zweren.

Vele generaties hebben sindsdien op school geleerd dat de aarde niet het middelpunt is van het zonnestelsel. Hebben al die jaren onderwijs iets opgeleverd? Dat valt tegen, bleek bij een kleine quiz van de Europese Commissie om de wetenschapskennis van Europeanen te testen.

Maar liefst 29 procent van de Europeanen antwoordde dat de zon om de aarde draait en 4 procent wist het niet. Een standpunt dat de vroegere paus wel op prijs zouden stellen.

Sterker nog: evenveel Europeanen weet niet hoe lang de aarde nodig heeft om rond de zon te draaien. Een maand, denkt 17 procent. Geen idee, zegt 16 procent. Het juiste antwoord luidt uiteraard: een jaar.

Minder moeite hadden de ondervraagden met andere vragen. Dat zuurstof uit planten komt, weet bijna iedereen. Net als het feit dat het middelpunt van de aarde erg heet is.

In het algemeen hebben Europeanen "een goede kennis" van wetenschappelijke onderwerpen, concludeert het onderzoek. Nederlanders zitten met 74 procent goede antwoorden in de topdrie van de 25 EU-landen. Zweden zijn het slimst: zij beantwoordden 79 procent van de vragen correct.

In Zuid-Europa is er voor onderwijzers nog veel werk te verrichten. Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden. Voor de goede orde: de ondervraagden konden bij elke stelling kiezen tussen juist, onjuist en weet niet. De laagste score (44 procent) is gemeten voor Turkije, kandidaat-land van de Europese Unie.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2005, 02:35:47 pm door Mart »

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: juni 14, 2005, 11:17:18 pm »
deze is ook leuk, nog mensen fietsen op de Veluwe komende week.

quote:

Zoektocht naar poema op de Veluwe

Uitgegeven: 14 juni 2005 21:07
EDE - De politie zoekt op de Veluwe samen met de Koninklijke Marechaussee en jachtopzichters naar een loslopende poema. De Marechaussee zette dinsdagmiddag zestig personen in, van wie vijftig leden van de ME. Dat liet een woordvoerder van de Marechaussee weten.

De politie gaat ervan uit dat het dier bij een particulier hoort. "Hij is in ieder geval niet ontsnapt uit een dierentuin", aldus een voorlichtster van de politie. Deskundigen van dierenpark Burger's Zoo adviseren om tijdens schemer en in het donker niet het bosgebied in te gaan.

De politie kreeg vanaf eind vorige week verscheidene meldingen binnen van mensen die een katachtige door het bos zagen struinen. De eerste melding kwam uit Harskamp. In het weekeinde werd het dier gesignaleerd in Wekerom. De poema is het laatst gezien in de buurt van de Simon Stevinkazerne in Ede.

De Marechaussee kamt de gebieden waar het dier zich kan ophouden, voornamelijk militaire gebieden, sinds dinsdagmiddag zorgvuldig uit. De politie en het KLPD voeren luchtpatrouilles uit. De politie benadrukt dat de poema zal worden neergeschoten zodra hij is getraceerd.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: juni 15, 2005, 04:45:10 pm »

quote:

Merwekade schreef op 14 juni 2005 om 23:17:
deze is ook leuk, nog mensen fietsen op de Veluwe komende week.

ja ik :*)
Ik ga 'em vangen O-)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: juni 16, 2005, 11:21:59 am »
<delete>
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2005, 11:22:38 am door Liudger »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: juni 16, 2005, 06:41:53 pm »
402     Teletekst do 16 jun          
 ********************     KLADBLOK      
 ***************** **************** 2/5
 Allochtonenbos in Zuid-Kennemerland    
 Dit jaar komt er een natuurspeelbos    
 voor allochtonen in Zuid-Kennemerland.
 Het bos Marhaba is een project van de  
 Vereniging Natuurmonumenten en de      
 Amsterdamse stichting Kantara.        

In het bos kunnen allochtonen in bomen
 klimmen,eraan hangen,hutten bouwen en  
 vruchten plukken.Het moet ook een plek
 worden waar mensen kunnen dwalen zonder
 vooropgesteld doel of opgelegde regels.

Vorig jaar zorgden de plannen voor een
 zogeheten smulbos voor allochtonen bij
 Nijmegen voor discussie en hilariteit.
 Ondanks dat worden de plannen voor een
 bos in Noord-Holland zeker doorgezet.  
      KLADBLOK:HOEZO DISCRIMINATIE?    
 volgende    nieuws    weer    sport    

commentaar overbodig lijkt mij
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: juni 16, 2005, 06:54:02 pm »
Ik ben ook allochtoon...  }:|
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juni 16, 2005, 06:56:06 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 16 juni 2005 om 18:54:
Ik ben ook allochtoon...  }:|
ach, we zijn allemaal vreemdelingen en bijwoners O-)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: juni 16, 2005, 09:33:22 pm »
Yup, want alle allochtonen willen zich thuis voelen en dat doen ze het beste als ze een beetje in een bos rondrennen, in bomen klimmen en vruchten plukken. |:(

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: juni 16, 2005, 10:26:39 pm »

quote:

Bizarre situatie dreigt rond vliegveld Brussel

Uitgegeven: 16 juni 2005 13:46
Laatst gewijzigd: 16 juni 2005 13:56
BRUSSEL - Rond de Belgische luchthaven Zaventem dreigt een bizarre situatie te ontstaan. De regering moet wellicht voor elke vlucht 25.000 euro boete betalen.

Reden is de geluidsoverlast van de toestellen boven Brussel. Het stadsgewest heeft daar een limiet vastgesteld van 45 decibel. "Met die norm kun je nog geen grasmaaier laten rijden", concludeerde de Belgische minister Landuyt (Verkeer) en wilde zich hier niet aan houden. Maar het Hof van Beroep gaf Brussel deze week gelijk.

Een moedeloze Landuyt heeft nu drie maanden de tijd om een oplossing te vinden, voordat de boetes ingaan. "Ofwel beslissen we voor elke vlucht 25.000 euro te betalen, ofwel sluiten we de luchthaven, ofwel zoeken we samen naar een oplossing", aldus een moedeloze minister.

Spoedwet

Hij denkt aan een spoedwet in het parlement. Die moet de vluchtprocedures wettelijk verankeren. Maar het verzet onder Kamerleden groeit al. "Die wet zal niets oplossen, omdat niemand het eens is over de uitgangspunten", waarschuwt Eric van Rompuy van oppositiepartij CD&V alvast.

De Brusselse luchthaven Zaventem ligt op de grens van het Brusselse en Vlaamse regio. Beide willen zo min mogelijk vluchten boven haar grondgebied. De Belgische regering dreigde afgelopen najaar nog te vallen op een ruzie over nachtvluchten.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: juni 16, 2005, 11:42:03 pm »
Dit valt voor mij ook onder de titel van dit topic:

Uit het RD van 13 juni 2005:

HILVERSUM - EO-directeur Andries Knevel neemt afstand van het klassieke creationisme dat zegt dat de aarde in zes dagen is geschapen. Knevel verklaarde dat zaterdagavond in het radioprogramma Kerk in Beweging. Volgens de directeur van de Evangelische Omroep is het wetenschappelijk gezien niet langer verantwoord om uit te gaan van de historische betrouwbaarheid van het scheppingsverhaal in Genesis 1. Het heelal is volgens hem ongeveer 14 miljard jaar oud, de aarde zelf ongeveer 4 miljard. De uitlatingen van Knevel zijn opmerkelijk, omdat juist zijn omroep jarenlang het creationistisch gedachtegoed uitdroeg. Eind jaren zeventig maakte drs. J. A. van Delden, voormalig directeur van de Evangelische Hogeschool, enkele toonaangevende programma’s over het ontstaan van de aarde. Volgens Van Delden hoeft het geloof in een schepping van zes dagen geenszins in strijd te zijn met natuurwetenschappelijk onderzoek. Knevel liet weten dat in de jaren negentig een omslag in zijn denken heeft plaatsgevonden. Boeken van onder anderen christelijke wetenschappers uit de Verenigde Staten overtuigden hem ervan dat de aarde ouder moet zijn dan 6000 of 10.000 jaar.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juni 16, 2005, 11:45:46 pm »
Wat is aan dit nieuws merkwaardig of ongeloofwaardig??

De heer Knevels denkbeelden wijken niet noemenswaardig af van de mijne... :?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juni 16, 2005, 11:47:30 pm »
:X

ja adam en eva werden wel als volwassenen geschapen, maar de aarde in pure nieuwstaat natuurlijk. Want dat kan niet anders.... En de bomen die geschapen werden hadden zeker ook geen jaarringen...

sjongejonge

(overigens zeg ik niet dat het niet waar kan zijn wat knevel zegt, wat me stoort is de stelligheid van de uitspraken. Alsof het niet eens letterlijk KAN zijn wat er in de bijbel staat....)
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2005, 11:50:10 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juni 16, 2005, 11:54:43 pm »
Jij denkt dat Knevel het zo stellig gezegd heeft? Of heeft het RD (dat wel een bepaalde mening heeft over dit onderwerp) het hem zo stellig laten zeggen?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juni 16, 2005, 11:56:16 pm »
Het opvallende nieuws is dat Knevel de EO ongeloofwaardig maakt met dit soort uitspraken.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juni 17, 2005, 12:00:44 am »

quote:

Roodkapje schreef op 16 juni 2005 om 23:54:
Jij denkt dat Knevel het zo stellig gezegd heeft? Of heeft het RD (dat wel een bepaalde mening heeft over dit onderwerp) het hem zo stellig laten zeggen?

Hij heeft dat gewoon zo stellig gezegd ja, dat was op de radio :X

de directie van de EO heeft daar ook al op gereageerd:
link

/edit: sowieso vind ik de (impliciete) sneer naar het RD bendenmaats, voor zover ik weet staat het RD gewoon bekend als een betrouwbare krant... dat jij het misschien niet eens bent met die krant geeft je niet het recht om hem ook maar als onbetrouwbaar neer te zetten.
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 12:07:20 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juni 17, 2005, 12:21:15 am »
Ik zeg niks over het RD specifiek. Het gaat mij meer om journalisten in het algemeen. Die zijn gewoon goed in het herformuleren van andermans uitspraken. Daar zullen de journalisten van het RD heus geen uitzondering op zijn.

quote:

Alfredt schreef op 16 juni 2005 om 23:47:
:X

ja adam en eva werden wel als volwassenen geschapen, maar de aarde in pure nieuwstaat natuurlijk. Want dat kan niet anders.... En de bomen die geschapen werden hadden zeker ook geen jaarringen...

sjongejonge

Hoezo sneer naar het RD, die opmerkingen richting Knevel zijn zeker 'sneerloos'... :X

Knevel mag toch wel zeggen wat hij vindt? Ik vind creationisme ook achterlijk en gezocht. Als ik dat vind, dan mag ik dat toch zeggen? We leven toch in een vrij land?

/edit: door voor het woord 'creationisme' het woord 'wetenschappelijk' te plakken máák je iets heus niet wetenschappelijk hoor. Als ik lees wat er door creationisten voor 'wetenschappelijke' artikelen geschreven worden, dan moet ik erg m'n best doen om niet ontzettend in een lachstuip te schieten. Wetenschappelijk creationisme is een innerlijke tegenstrijdigheid. Sorry hoor...
Als je een 'Intelligent Designer' bent, mag je je zeker ook geen echte gggristen meer noemen... :w
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 09:31:49 am door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juni 17, 2005, 12:28:23 am »

quote:

Alfredt schreef op 17 juni 2005 om 00:24:
Dus zijn onze reacties net zo vrij om daar een waardeoordeel over te geven. 8)7

sowieso daag ik je uit om uit dat artikel een sneer richting Knevel te laten zien. Er staan IMHO puur feiten....

* Alfredt stopt met reageren op jou...

Whahaha! In een krant staan geen feiten, maar wordt weergegeven hoe de journalist vindt dat iets gegaan is/ gezegd is. Hoezo objectief? Hoezo waardenvrij? Journalisme en objectiviteit bijt elkaar! Die gaan niet door één deur!

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juni 17, 2005, 07:32:13 am »

quote:

Roodkapje schreef op 17 juni 2005 om 00:21:
Knevel mag toch wel zeggen wat hij vindt? Ik vind creationisme ook achterlijk en gezocht. Als ik dat vind, dan mag ik dat toch zeggen? We leven toch in een vrij land?
Zeg het dan iig anders, want zo kom je nogal beledigend over vind je niet? |:(

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juni 17, 2005, 08:45:40 am »
Not really :) Ik denk niet dat je een paradigma kunt beledigen. It's not even alive...

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juni 17, 2005, 12:53:29 pm »
Ik denk dat de mensen die in deze "paradigma" geloven daar anders over nadenken, gezien ze volgens jou in iets achterlijks geloven...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juni 17, 2005, 01:05:06 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 16 juni 2005 om 23:45:
Wat is aan dit nieuws merkwaardig of ongeloofwaardig??

De heer Knevels denkbeelden wijken niet noemenswaardig af van de mijne... :?

Jij bent ook geen directeur van de EO.
Dan mag je wel even drie keer nadenken voordat je deze verrregaande uitspraken doet.
Verder  is er een omslag in zijn denken geweest.
Dan gaan bij mij bepaalde belletjes rinkelen.
Een omslag heb jij ook gehad. Maar jij was ongelovig en bent gelovig geworden. Dat is de enige grote omslag die ik geloofwaardig vind. :)
Als je al belijdend christen bent (in de ware betekenis van het woord), denk ik niet dat een grote omslag in denken, zeer positieve resultaten kan hebben.
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 01:09:16 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juni 17, 2005, 01:28:37 pm »

quote: http://www.eo.nl/portals/...6279121&theme=5278085

Reactie EO-directeur Henk Hagoort:
Weblog Directie - week 24
Door Henk Hagoort

Dinsdag 14 juni
Vanmorgen kwamen vanuit het bedrijf de eerste vragen naar aanleiding van de uitspraken in het Reformatorisch Dagblad van Andries onder de kop “EO-directeur laat creationisme los”. Andries zelf is op vakantie en zal ook niet in de stemming zijn om vanuit Italië te reageren, want hij is gisteren voor het eerst opa geworden. Gefeliciteerd!

De vragen, ook vanuit het bedrijf, begrijp ik. Immers, juist de EO heeft het wetenschappelijk creationisme op de kaart gezet vanuit de vooronderstelling dat Genesis 1 en 2 in lijn zijn te brengen met de moderne wetenschap. Ik weet nog dat ik als tiener boekjes bij de EO bestelde over “Adam of Aap” om de discussie met mijn klasgenoten met betere argumenten te kunnen voeren. In de jaren ’90 is het stil geweest, ook in EO-programma’s, maar het denken heeft blijkbaar niet stilgestaan.

Ik weet van Andries dat hij al jaren geleden naar Amerika ging om te spreken met christen-wetenschappers die aan de basis stonden van wat nu de Intelligent Design-beweging heet. En juist die ID-gedachte is door minister Van der Hoeven en Cees Dekker de afgelopen weken actueel geworden. Opeens wordt er weer over gesproken en spreekt ook Andries zich uit. In tegenstelling tot veel anderen, die hetzelfde denken maar zwijgen, zegt Andries moedig waar hij staat. Overigens is dat zijn persoonlijke opvatting en geen standpunt van de EO; maar ja, dat onderscheid leg je lastig uit.

Zelf kan ik niet zoveel met een heelal dat meer dan 13 miljard jaar oud is. Alsof dat iets voor mij verklaart of begrijpelijk maakt! En wat was er dan voor die 13 miljard jaar? Genesis 1 leert mij te belijden dat God de Schepper is van hemel en aarde en dat wij geschapen zijn naar Zijn beeld. Hoe God dat precies gedaan heeft weet ik niet en ik denk ook niet dat Genesis een natuurwetenschappelijke weergave is van het ontstaan van de aarde. Dus zes dagen van 24 uur precies 6.000 jaar geleden is voor mij geen halszaak. Het kan heel goed zijn dat de schepping veel langer heeft geduurd en langer geleden is begonnen. Dat is ook helemaal niet wat de Bijbel mij wil uitleggen. Die wil mij uitleggen Wie mijn Schepper is, dat de wereld goed geschapen is; dat de mens door eigen zwakheid en schuld in zonde gevallen is, door Jezus Christus met God verzoend is en wacht op de voleinding wanneer God alles in allen zal zijn. Voor mij persoonlijk heeft een getal als 13 met 9 nullen geen enkele betekenis in deze heilsgeschiedenis, ook al zou het waar zijn (wat ik dan ook op gezag moet aannemen).

Overigens ik geloof wel hartgrondig dat God de aarde in één ogenblik kan herscheppen tot een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, en ik moet me niet voorstellen dat Hij daar ook 13 miljard jaar de tijd voor neemt. Er is zoveel barensnood in de schepping dat we reikhalzend uitzien naar een spoedige wederkomst van Christus en een herschepping van hemel en aarde. Kortom: noch het wetenschappelijk creationisme, noch de ID-movement zullen er in slagen de kern van het geloof te ‘vatten’ of aan te raken. Gelukkig maar. En dat is Andries overigens van harte met me eens!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: juni 17, 2005, 01:39:42 pm »
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juni 17, 2005, 01:47:05 pm »
Ja, maar ik heb niet de indruk dat veel discussianten hier op de link zullen klikken, dus ik denk: ik maak het iedereen even gemakkelijk en zet het gewoon hier neer. :)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juni 17, 2005, 01:54:00 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 juni 2005 om 13:05:

[...]

Jij bent ook geen directeur van de EO.
Dan mag je wel even drie keer nadenken voordat je deze verrregaande uitspraken doet.
Verder  is er een omslag in zijn denken geweest.
Dan gaan bij mij bepaalde belletjes rinkelen.
Een omslag heb jij ook gehad. Maar jij was ongelovig en bent gelovig geworden. Dat is de enige grote omslag die ik geloofwaardig vind. :)
Als je al belijdend christen bent (in de ware betekenis van het woord), denk ik niet dat een grote omslag in denken, zeer positieve resultaten kan hebben.

Waarom moet de directeur van de EO een creationist zijn? Ben je geen goed christen als je een ID'er bent? Waar slaat dat op?

Ik beoordeel andere christenen er niet op of zij het wel of niet met mij eens zijn. En hoe zij Gen. 1 lezen interesseert mij helemaal niet. Ook al zijn ze directeur van de EO! Het gaat er toch om hoe zij Christus kennen?
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 01:54:59 pm door Roodkapje »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juni 17, 2005, 03:48:03 pm »
Een directeur van de EO hoeft geen creatonist te zijn wat mij betreft maar wat niet kan is God's woord ondergeschikt verklaren aan de zgn. wetenschap. God is heel goed in staat de illusie van evolutie te scheppen bijvoorbeeld. Maar het belangrijkste is de onvergelijkbaarheid van beide entiteiten. Evolutietheorie is een model wat door sommige wetenschappers als een goddienst verdedigd wordt. Creationisme is een geloof wat door sommige gelovigen als wetenschap verdedigd wordt.

offtopic:Roodkapje, uw vriendelijkheid zij allen bekend!
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2005, 03:49:29 pm door dingo »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juni 17, 2005, 03:55:33 pm »
Wie zegt dat Knevel dat doet? Wetenschappers vinden ID ook niet wetenschappelijk. Als je creationist bent (van het klassieke soort) dan probeer je je ook in allerlei 'wetenschappelijke' bochten te wringen om iets te 'bewijzen'.

Serieus, ik begrijp totaal niets van de commotie. Knevel maakt Gods woord niet ondergeschikt, hij leest de Bijbel op een wat andere manier. Er is toch geen één ware manier van Bijbelopvatting? Ik proef hier een beetje de sfeer dat je niet op een andere manier de Bijbel mag lezen, helemaal niet als je directeur bent van de EO. ID tast de Bijbel geenszins aan!

edit:Ikzelf ben trouwens geen aanhanger van ID, maar dat terzijde

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juni 17, 2005, 04:10:40 pm »
@ Roodkapje: nog bedankt voor die uitermate vriendelijke opmerking in de richting van de journalistiek.ik voel me gevleid.  :/
Alsof journalisten geen fatsoenlijke mensen kunnen zijn die hun uiterste best doen om een zo objectief mogelijk artikel te schrijven.

inderdaad: uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. En ja: je kunt mensen wel degelijk beledigen door hun gedachten ("paradigma's") te ridiculiseren. Als je dat niet inziet, kun je het beste bij de RVU aankloppen. Die kunnen wel wat bijstand gebruiken.

* arend is not amused  }:|
...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juni 18, 2005, 12:48:21 am »

quote:

Roodkapje schreef op 17 juni 2005 om 13:54:

[...]

Waarom moet de directeur van de EO een creationist zijn? Ben je geen goed christen als je een ID'er bent? Waar slaat dat op?
Daar gaat het in eerste instantie niet om bij mijn opmerking.
Het gaat erom dat als je directeur bent van een grote omroep als de EO waarbij een heel groot deel van de achterban (hoop ik) nog wel gelooft in de betrouwbaarheid van Genesis 1, en de historiciteit van dit hoofdstuk NIET in twijfel trekt, je geen uitspraken moet/mag doen die een heleboel commotie en onrust veroorzaken wat dit punt betreft. En een heleboel mensen eventueel over de streep trekt om OOK maar te gaan twijfelen aan de historiciteit van Genesis 1.
Hoge bomen vangen veel wind en je hebt een voorbeeldfunctie/bent representatief voor het EO-gedachtemngoed, of je dat nu leuk vindt of niet.
En dan heb ik het nog niet eens over de plek die hij innneemt met zijn talkshows en hoeveel waardering hij hierbij krijgt ook juist bij het ongelovige deel van Nederland.
Waar is je boodschap nu, verwordt die tot ach ja, de bijbel is belangrijk maar doe er niet te moeilijlk over jongens. Als er punten zijn die de wetenschap niet zo ziet zitten, staat dat boven wat er geschreven staat..
Weg getuigenis wat je kan hebben m.b.t. tot de betrouwbaarheid van de Bijbel. Niet als puur 'wetenschappelijk' boek, maar wel als boek waar geen onwaarheden in staan. Al weten we niet wat de achtergrond is van bepaalde gebeurtenissen omdat het maar heel summier is beschreven, wat er instaat moeten we aannnemen omdat het Gods woord is.

quote:

Ik beoordeel andere christenen er niet op of zij het wel of niet met mij eens zijn. En hoe zij Gen. 1 lezen interesseert mij helemaal niet. Ook al zijn ze directeur van de EO! Het gaat er toch om hoe zij Christus kennen?

Ik beoordeel Andries Knevel niet op het feit of hij het met mij eens is.
Ik denk dat mijn persoonlijke mening er niet toe doet. Als jij Genesis 1 ook niet gelooft als historisch betrouwbaar, moet jij natuurlijk zelf weten. Maar jij hebt een andere positie dan Andries Knevel. En verder denkt hij nu niet anders dan dat jij al deed. Dus ben je niet ondersteboven en interesseert je dit blijkbaar niets wat een ander van Genesis 1 vindt, of hoe die het leest. Logisch. (Al vind ik dit wel weer een uitspraak die heel onverschillig overkomt)
Misschien kan ik nog opmerken (zoals jij zegt) Christus kennen het belangrijkste is. Maar Chrsitus Zelf zegt dat je in Hem moet geloven gelijk de Schriften zeggen
En dan gaat Genesis 1: 1 al over Hem. Vergelijk maar met Johannes 1: 1.
Hoe je Genesis leest, is wat dat betreft bepalend voor het lezen van de gehele bijbel.
Je kunt dit niet los koppelen van het Christus kennen.
Al de schrift is van God ingegeven en dat maakt geen uitzondering voor Genesis 1.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2005, 09:55:48 am door Priscilla en Aquila »

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juni 19, 2005, 02:21:08 am »
This is
LONDON
16/06/05 - News and city section

'Child sacrifices in London'
By Richard Edwards Crime Reporter, Evening Standard

Boys from Africa are being murdered as human sacrif ices in London churches.

They are brought into the capital to be offered up in rituals by fundamentalist Christian sects, according to a shocking report by Scotland Yard.

Followers believe that powerful spells require the deaths of "unblemished" male children.

Police believe such boys are trafficked from cities such as Kinshasa where they can be bought for a little as £10.

The report, leaked ahead of its publication next month, also cites examples of

African children being tortured and killed after being identified as "witches" by church pastors.

The 10-month study was commissioned after the death of Victoria Climbié, who was starved and beaten to death after they said she was possessed by the devil.

The aim of the Met study was to create an "open dialogue" with the African and Asian community in Newham and Hackney. In discussions with African community leaders, officers were told of examples of children being murdered because their parents or carers believe them to be possessed by evil spirits. Earlier-this month Sita Kisanga, 35, was convicted at the Old Bailey of torturing an eight-year-old girl from Angola she accused of being a witch.

Kisanga was a member of the Combat Spirituel church in Dalston. Many such churches, supported mainly by people from West Africa, sanction aggressive forms of exorcism on those thought to be possessed.

There are believed to be 300 such churches in the UK, mostly in London.

The report was put together by an expert social worker and lawyer for the Met after talking to hundreds of people in African communities in a series of workshops. It uncovered allegations of witchcraft spells, child trafficking and HIV-positive people who believe that by having sex with a child they will be "cleansed".

An extract reads: "People who are desperate will seek out experts to cast spells for them.

"Members of the workshop stated that for a spell to be powerful it required a sacrifice involving a male child unblemished by circumcision. They allege that boy children are being trafficked into the UK for this purpose."

It adds: "A number of pastors maintain that God speaks through them and lets them know when someone is possessed.

"It is therefore their duty to deliver the child or adult from the evil spirit.

"After much debate they acknowledge that children labelled as possessed are in danger of being beaten by their families.

"However, they would not accept they played a role in inciting such violence."

Last month Scotland Yard revealed it had traced just two out of 300 black boys aged four to seven reported missing from London schools in a three-month period.

The true figure for missing boys and girls is feared to be several thousand a year.

The scale of the problem emerged through the murder inquiry following the discovery of a child's torso in the Thames in September 2001. The identity of the victim, named Adam by police, is not known but his background was traced to Nigeria. It is believed he died in a ritual sacrifice.

John Azar, who helped the police on that inquiry, told Radio4's Today programme that the known cases could be "the tip of the iceberg".

Police working on the Adam case have found children are being sold to traffickers on the streets of major African cities for less than £10 and then smuggled into the UK. The children arrive in London armed with false documents and accompanied by adults who believe they will bolster their asylum claims.

Dr Richard Hoskins, a lecturer of Theology and Religious Studies at King's College, said: "We know this through work we have been doing on the Adam inquiry. These children are ripe for people to abuse. They are easy prey."

A Met spokesman said: "We undertook a project aimed at improving our knowledge of issues impacting child abuse within the African and Asian communities of London. The aim of the project was to open a dialogue within these communities and encourage a debate which would help reduce the risks of harm to children."

The report says there is a wide gulf between these communities and social services and protection agencies with many people in ethnic communities scared to speak out.

The report concludes police face a "wall of silence" when dealing with such cases.

Experts differ on the merits of the Scotland Yard report.

Dr William Les Henry, a lecturer in sociology at Goldsmiths College, said aspects of the reports were pigeonholing crimes together and were patronising and racist.

He said: "When we think about these cases we can see the same kind of patterns of behaviour in European cultures but they are interpreted in completely different ways.

"This is one of the crises with social sciences anyway, when they are supposedly interpreting the folk ways or cultural habits of alien cultures." He said that the models such reports are based on are that "Africans are less civilised, less rational".

But Dr Hoskins said: "This is very detailed, qualitative report that actually comes out of the communities.

"This is not white people saying this. This has actually comes from the communities authored by people in the community and that really stymies the racist line." He added: "We are dealing with real cases here. When you actually talk to them, these are hard and fast facts.

"So I don't think we are getting wrong, but it is right to treat it sensitively."

He believes vulnerable people are being manipulated by spiritual leaders.

"This is absolutely what is going on. They are often very vulnerable, poor people.

"It is people in positions of power and money that are manipulating poor people."

Bron: http://www.thisislondon.c...ening%20Standard&ct=5

Tsjah.... daar wordt je dan wel stil van......ofzo.....

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: juni 19, 2005, 08:33:39 pm »
Eentje in het Nederlands:

quote:

Zwerver bezorgt op de fiets portemonnee terug

AMSTERDAM - Een Amsterdamse zwerver heeft deze week tientallen kilometers gefietst om een gevonden portemonnee terug te bezorgen. De dakloze vond de portemonnee in Amsterdam en kon op het paspoort het adres zien van de persoon die hem was verloren. Volgens De Telegraaf fietste hij naar Zaandam om het gevonden voorwerp terug te geven.

Zaandammer Peter Vos vergat zijn portemonnee met pinpas en creditcard op een bankje op het Rembrandtplein. "Toen ik 's avonds thuiskwam, meldde mijn buurman dat een zwerver op de fiets langs was gekomen met mijn portemonnee", zegt Vos. De zwerver wilde er niets voor hebben maar 'de buurman heeft hem toch twintig euro gegeven'.

"Het lijkt altijd of de mensheid zo slecht is, maar nu zie je weer: het goede is de wereld nog niet uit!", aldus een blije Vos in de krant.

_O_

... nou hopen dat hij die fiets eerlijk gekregen heeft ofzo... :*)
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2005, 08:35:06 pm door Roodkapje »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: juni 19, 2005, 10:46:41 pm »
Hehee...
Een zwerver is geen junk he.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: juni 22, 2005, 05:15:25 pm »
Bij dit soort onderzoek krijg ik ook neiging om subsidies te korten :X
1: lekker belangrijk
2: dit snapt iedereen die er iets vanaf weet, daarvoor hoef je je hoofd niet in een PET scan te leggen...

quote:

Hersenscan legt neporgasme bloot

Uitgegeven: 22 juni 2005 16:45
Laatst gewijzigd: 22 juni 2005 17:10
GRONINGEN - Orgasmen zijn niet te faken voor de hersenen. Een hersenscan laat duidelijk zien of een vrouw een neporgasme heeft of niet. Bij een vrouw die alleen maar doet alsof ze klaarkomt, zijn er andere hersengedeeltes actief dan bij vrouwen die een echt orgasme hebben. Dat blijkt uit onderzoek van professor G. Holstege en J. Georgiadis van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG).

De verschillen kwamen aan het licht tijdens een onderzoek naar de hersenactiviteit van mannen en vrouwen tijdens seks. Voor dit onderzoek werden dertien vrouwen en elf mannen gevraagd met hun hoofd in een PET-scanner te gaan liggen, terwijl hun partner hen seksueel stimuleerde.

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: juni 22, 2005, 05:25:59 pm »
Voor de duidelijkheid: het was 1 van vele resultaten van een onderzoek. Wat er ook uit kwam was dat heel veel gebieden in de hersenen van vrouwen (ook het gebied waar emoties worden geregeld) worden uitgeschakelt tijdens het orgasme.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: juni 22, 2005, 05:39:00 pm »
Ja, dat is waar. Het is niet eerlijk om een onderzoek af te rekenen op wat een journalist er van gesnapt heeft.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: juni 22, 2005, 07:22:02 pm »

quote:

elle schreef op 22 juni 2005 om 17:39:
Ja, dat is waar. Het is niet eerlijk om een onderzoek af te rekenen op wat een journalist er van gesnapt heeft.

Wat een journalist beschrijft is niet per se het enige wat hij ervan snapt. Hij moet alleen keuzes maken uit onderzoeken/rapporten wat hij meldt en wat niet. Hij kan niet alles melden, anders wordt zijn artikel net zo dik als het rapport/onderzoek.  :X

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: juni 23, 2005, 12:55:04 pm »

quote:

108     Teletekst do 23 jun          
    Pechtold:geen 'virtuele slotgracht'

DEN HAAG Minister Pechtold is tegen het
 plan van de politie om iedereen die een
 grote stad binnenkomt,te registreren.  
 Volgens de minister van bestuurlijke  
 vernieuwing komt daarmee de privacy van
 miljoenen mensen in het geding.        

De Raad van Hoofdcommissarissen kwam  
 deze week met het idee om een 'virtuele
 slotgracht' aan te leggen rond de grote
 steden.Camera's voor gezichtsherkenning
 en voor autokentekens moeten iedereen  
 die binnenkomt dan herkennen.          

De politie wil ook gegevens van mobiele
 telefoons registreren.Minister Pechtold
 gaat over de grondrechten en zal zijn  
 bezwaren bespreken in het kabinet.    
 volgende  nieuws  financieel  sport    
* Alfredt is het eens met iemand van d66 dat is best opvallend en ongeloofwaardig geloof ik ;) :D
Pinkeltjefan