Ik had een uitgebreide reactie ingetypt op Pooh, Rusty1979 en ZijnKind. Vervolgens kijk ik even op de Dorcas site voor wat gegevens en floep weg mijn bericht. Laat ik dit gelovig oppakken: misschien is een wat kortere reactie deze keer beter. Laat ik het eens proberen:
Pooh, dank je voor je genuanceerde houding. Mee eens dat er ontzettend veel omgevingsfactoren meespelen waar wij vaak maar weinig van begrijpen. Voorlichting en houdingsverandering in de richting van een zuivere christelijke opstelling bij kerkgangers en kerkleiders vergt veel tijd, energie en creativiteit, laat staan de voorlichting van de bevolking. Maareh, teveel nuances houden je af van Matt. 25. Soms moet je gewoon doen wat je hand goed vindt, zonder teveel om te kijken.
Rusty1979, genoeg gekletst. Actie! Helemaal mee eens. Wat doe JIJ? Well, join Dorcas en schrijf daarnaast eens een brief aan de deputaten etc. die de kerkelijke lijnen volgen.
ZijnKind, fijn dat we Bosnie delen. Daar wordt je mens van. Ik hoop dat je van het tijdstip voor Raviv van Renssen was. Maar uberhaupt wens ik je veel vrijheid toe.
Ik ben Coordinator Team Actie. Mensen in beweging brengen dus. Mooi, maar niet makkelijk want er is 'zoveel te bewegen' tegenwoordig. Maar goed, 'strijdt gij de goede strijd' geeft me genoeg richting.
Waarom HIV/Aids? Omdat niets anders op dit moment te vergelijken is met de menselijke ramp die Aids heet. En dan vooral in sub-saharian Africa. Neem nou Lesotho. Alles ruikt daar naar Aids. De economie mist arbeidskrachten. Kinderen missen hun ouders. De grafkistenindustrie draait op volle toeren. Als je er een reis heen maakt hoef je niet te vragen wanneer er een begrafenis plaatsvindt. Daar ga je toch van janken ZijnKind? Tenminste, als je mensen uit Afrika nog niet als 'hopeloos' hebt afgeschreven.