quote:
Tja, ik zit ineens boordevol inspiratie

. Ik heb het zowat nog drukker dan voor de vakantie, maar nu met leuke dingen.
De hoogtepunten van de afgelopen anderhalve dag:
Gisteren was mijn eerste officiële vakantiedag. Maar aan uitslaperij kwam ik niet toe. M'n moeder had me dinsdag al gestrikt om mee te gaan met boodschappen doen. Nou, vooruit dan maar. Kwart voor negen uit de veren, met een duf hoofd en stijve spieren. Het water uit de kraan was lauw en bracht niet veel verfrissing, maar het stevige ontbijt dat ik naar binnen schoof maakte heel wat goed. M'n nog niets zeggende tantezeggertje was er, en ging mee met boodschappen doen. Ik de winkelwagen. Oppassen dat ze de pastapotten niet uit de schappen trok of niet de broden in het karretje plat spartelde. Af en toe hing ze zowat ondersteboven in haar stoeltje. Volgens mij had ze het wel naar haar zin...
Ik iets minder, want m'n knie had nog niet echt veel zin om mee te werken. En met zo'n zware kar moet je heel wat weerstand hebben om niet de hele winkel door te zwieren. Het was dan ook maar goed dat m'n moeder kon duwen, anders was ik nog ergens tegenop gereden.
M'n zus had 's morgens gewerkt in het Pernisse filiaal van de bloemenwinkel waar ik ook werk. Na een pauze moest ze 's middags in Hoogvliet aan de slag. Daar moest ze een bosje rozen mee naartoe nemen. Was ze ze vergeten van huis. Lekker bijdevoet.
Tien minuten na haar vertrek gaat de telefoon: ik ben die rozen vergeten. Kan iemand ze niet even brengen met de auto?
Nee, D. is toch aan het verhuizen naar hier met de auto?
Oh ja.
Jaja, nu ga je vragen: wil je ze ALSJEBLIEFT even met de fiets komen brengen? Dat doe ik dus niet he, dan komen ze toch alsnog te laat.
Hmmm. Kan je niet de metro nemen? Die gaat om tien voor.
Ok, ik kom eraan.
Ik naar de metro gesjeesd, binnen drie minuten kwam 'ie. Een station verder stond m'n zus op het perron te wachten. Ze was letterlijk buiten zichzelf van opluchting, want ze omhelsde me zowaar. Ik de eerste metro terug en weer naar huis gefietst. Binnen 20 minuten heen en terug. Met het OV nog wel. Was erg grappig hoe dat ging. Alles sloot precies op elkaar aan.
Toen snel eten gekookt, want dat had ik m'n moeder beloofd. Een grote pan macaroni.
'S avonds kwam m'n broer thuis met z'n hele studentenboeltje in een aanhanger en de auto zelf geladen. De kar moest nog diezelfde avond terug naar Hardinxveld. He, dacht ik, daar woont flemel. Daar kan ik wel gaan logeren zeg. In een mum van tijd was alles wat in de kar en auto zat naar boven gesjouwd. Ik had snel even gebeld of ik kon logeren, en het kon zowaar. Werd wel laat voor ik er zou zijn, maar ach. Ik snel gedouchet, m'n tas ingepakt en de auto in. Op naar flemel.
Om elf uur kwam ik daar aan. Ouders van flemel gingen al vrij gauw naar bed, maar wij hebben nog tot een uur of half 1 ofzo zitten kletsen. Toen naar bed, en daar nog doorgekletst tot 2 uur. Vanmorgen allebei brak natuurlijk, maar dat hinderde niet. Het was best een gezellige actie.
Met de trein naar Dordrecht, en daar even uitgestapt om een bekende te ontmoeten die tegenover het station aan het werk was. Hij schijnt jarig te zijn, dus ging ik hem maar even feliciteren.
Toen naar huis, kwam ik op Rotterdam Centraal nog de vriendin van D. tegen, die vanmorgen even naar Kampen en terug gereisd was om een scriptie te bespreken. Nu ging ze geloof ik met D naar het strand ofzo. Een mens kan het maar druk hebben he...
Toen ik thuiskwam was er niemand. Nu nog steeds niet overigens. Toen ik m'n ouders op hun mobiel belde zei m'n vader dat ze in het ziekenhuis zaten. Ik schrok me naar. Maar ze gingen vandaag terug naar het ziekenhuis waar m'n zus 15 jaar geleden eerste hulp heeft gehad. Was allemaal erg dramatisch, en ze wilden toch nog eens terug om het vanuit een ander perspectief te bekijken. Ik dacht minstens dat m'n moeder iets was overkomen ofzo. Tointoink, gewoon even op de kalender kijken natuurlijk....
Volgens mij is m'n verhaal nu al erg lang, dat wordt nog wat als ik terugkom van vakantie, dan heb ik heel wat bij te praten...
Volgende week zaterdag vertrek ik al...ben benieuwd hoe dat wordt...