Het was een enerverend weekend...
Vrijdag heb ik kasten schoongemaakt in opdracht van m'n moeder. Ik ben nog lang niet klaar, want alle kasten uit het hele huis moeten. En dat zijn er heel wat
Hmm, wat heb ik zaterdag eigenlijk gedaan...?
Ohja, ik weet het alweer. Er was in de kerk een maaltijd voor ouderen. Dat is een keer in de drie maanden ofzo. En nu dus ook. En ik ging helpen. Tafeldekken, helpen met serveren. Was best interessant. Beetje de gesprekken over warme melk in de koffie, bitterkoekjes en advocaat volgen, en complimenten over de ballen in de soep aanhoren (die trouwens gewoon uit Unox-blikken kwam

). Het eten was niet echt geweldig, maar de oudjes vonden het wel helemaal geweldig (misschien kwam dat door de gezelligheid en durfden ze niks over het eten te zeggen). Het was stamppot rauwe andijvie. Opzich niks mis mee, ware het niet dat de andijvie veel te grof was gesneden. Die arme kunstgebitten...
En het allerergste was nog wel, dat er een hele pan over was aan het eind. Drie keer raden naar wie die ging...

. Ze denken nog steeds dat we met tien man zijn thuis. Maar intussen heb ik dus wel EN zaterdagmiddag, EN maandagavond, EN dinsdagavond stamppot rauwe slierten gehad. Ik heb geen glazuur meer op m'n tanden zeg...
Tot overmaat van ramp hadden we ook nog visite zaterdag. M'n oom en tante. En m'n tante is een vreselijke kwebbel. Ik was supermoe, niet helemaal lekker, dus ik kreeg helemaal hoofdpijn van haar. Ik blij dat ik een kamer heb. En een vriend. En een mobiele telefoon... Ff combineren en je komt weer een uurtje door...

.
P. had een reünie in Woerden zaterdagavond. Hij had nog gezegd dat 'ie misschien zondagmorgen nog zou komen, als hij een slaapadres kon vinden. Maar zaterdag zegt 'ie: sorry, ik kom morgen niet, ik kan hier nergens overnachten...
Kater.
Maar ik houd de moed erin, ik dacht: er komt wel weer een dag dat we elkaar weer zien

. Maar ik vond het wel rot.
Maar wat schetst mijn verbazing als ik zondagmorgen de afwasmachine uit sta te ruimen, met een chagrijnige kop, opziend tegen een zondag met slechts m'n moeder en broertje, en een tik op het raam hoor.
Ik kijk op.
Trek een gezicht van opperste verbazing.
Haal de knip van het slot, de deur van de knip, het slot van de deur.
Deur open.
WAT DOE JIJ HIER NOU WEER??
Hoi P.
Hoi blondje.
Leuke vriend heb ik he? Hij is er de hele zondag geweest. Op de een of andere manier hebben we altijd knalgave preken als we samen zijn, zo ook nu. Het was dus een superzondag, en toen P. om kwart over negen toch maar vertrok (omdat ik naar bed moest, ik stond te klappertanden van de moeheid/koorts) was dat toch wel erg jammer.
Maandagmorgen was ik zo slap als een dweil. Ik weet niet wat er met me is, maar ik ben ellendig vaak ziek tegenwoordig. Vroeger was ik niet vaker dan eens per jaar ziek. Misschien moet ik eens in de zandbak gaan spelen, schijnt goed voor je weerstand te zijn...
Hoe dan ook, maandag toch maar naar school gegaan, zij het met de metro. Niet dat ik ook maar wat zinnigs uit me kon laten komen, maargoed. Het was wel weer gezellig. En dat is ook belangrijk he.
Dinsdag enthousiast op de fiets gestapt, maar zogauw ik de Maas over was maar op de metro gestapt. M'n hele hoofd bonkte. Best lekker reizen, de metro. Maar wel warm. Het is sowieso erg warm 's middags. Vanmiddag weer zweten, niet te filmen.
Gisteravond ben ik nog langs de deuren geweest met een collectebus voor de Brandwondenstichting. Er werd niet onaardig gegeven, maar m'n moeder maakt me altijd jaloers: op de een of andere manier krijgt zij het altijd voor elkaar meerdere briefjes in haar collectebus te fiksen. Volgens mij glimlacht ze gewoon heel lief ofzo...
Vandaag heb ik m'n steunzolen gehaald. Loopt wel lekker, helemaal in m'n nieuwe schoenen die ik gisteren heb gekocht. Kan ik de winter tenminste fatsoenlijk in. Op naar de wintertenen

.
Na de orthopeed nog even een bezoekje aan de bibliotheek. Er moet namelijk weer een werkstuk gemaakt worden voor geschiedenis, en na m'n Watergate-trauma van vorig jaar ben ik bekeerd. Terug naar Nederland. Ons onderwerp wordt waarschijnlijk "de invloed van de inpoldering op de Urkse dorpcultuur". Daar moest ik dus even boeken over vinden. In elk geval even kijken OF er boeken over te vinden waren. Waarschijnlijk gaat het wel door. Anders gaan we gewoon mensen uit Urk interviewen....
Ik geloof dat ik het grote nieuws nog helemaal niet had gemeld. Leetje en ik hadden laatste en brief naar Van der Hoeven gestuurd, over wiskunde. En voila, zaterdag lag het antwoord in de bus. Het was een keurige brief, maar in het kort kwam het neer op 'bemoei je met je eigen zaken, je kunt de pot op'. Sympatieke mensen, die politici....
Morgen ben ik de eerste vier uur vrij. Er zijn vergaderingen. Waarom ze dan niet gewoon ook even die andere twee uur uit laten vallen...