Heej WKM, zelf ervaar ik dat het bidden voor het slapen gaan en bidden en lezen rond het eten vaak zo kort is. 's ochtends heb ik altijd haast, 's middags op school of in de kantine van het werk kwam er ook niet veel van terecht. Voor het avondeten bidden, hooguit een minuut.... anders wordt het koud... je hebt honger en pannen met eten staan voor je neus te damen. Na het eten dagboekje lezen... dat is 5 minuutjes. En voor het slapen gaan was het ook vrij kort, aangezien ik vrij moe ben als ik naar bed toe ga... en geknield voor het bed of in bed liggend met de ogen dicht ook snel mijn aandacht er niet meer bij kan houden.
Al met al was het altijd zo kort... en kwam ik er achter dat ik zoveel meer aan God te vertellen en te vragen had, en Hij mij ook zoveel meer te vertellen heeft

Bij stille tijd ruim je gewoon bewust even tijd voor Hem in. Door bijvoorbeeld 's avonds gewoon even tijd in te ruimen om bijbel te lezen, er over na te denken wat God je ermee wil zeggen, met Hem te praten, te werken aan die relatie met God.
Ik heb het voor of in bed bidden afgezworen, ik ga meestal voor het slapen gaan op de bank of in de tuin of in de schuur zitten....
Overigens, stille tijd kan je op zich ook prima samen doen. Juist omdat je zegt dat je het moeilijk vindt om "stille tijd" te houden. Dus als je vrouw je weer een keer vraagt of je al stille tijd hebt gehad zou ik zeggen, zeg gewoon: Nee, zullen we dat nu doen? Ga eens samen wat lezen, er over doorpraten en nadenken wat je er mee kan, wat je denkt dat de ander er mee kan, samen bidden. En het hoeft echt geen uren te duren hoor

Ik zou het gewoon eens doen, misschien is het wel heel fijn