Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 15)  (gelezen 68444 keer)

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 15)
« Reactie #150 Gepost op: oktober 05, 2005, 11:53:27 am »
Hoi Pleun, mag ik nu ook bij de club der semi-werklozen? Ze hebben me bij het bejaardenhuis meegedeeld dat het werk op is. Dus ik kan alweeeer gaan solliciteren. Misschien ga ik wel in Vlaardingen werk zoeken :+ . Bij de MCD ofzo :P  :w
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: oktober 06, 2005, 10:58:14 pm »
SB, zal ik bij de MCD vragen of ze nog gemotiveerd personeel kunnen gebruiken? Ik vind je wel een kaasmeisje eigenlijk.  ;) Je krijgt dan allemaal leuke Turkse collegaatjes.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: oktober 07, 2005, 08:03:28 pm »
JAAAA, is prima!
Mocht je zelf nog werk voor me hebben, is ook prima natuurlijk :P  ;)  :w
Of iemand anders nog werk voor me in Pernis of omtrek...??
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: oktober 07, 2005, 10:15:49 pm »
Haha ik heb werk zat: boodschappen doen, trappenhuis schrobben, de ramen zemen (4 hoog), dweilen, stofzuigen, strijken, etc. Wanneer kom je?  :*) Ik zal morgen even de bedrijfsleider van de MCD aan z'n jasje trekken of hij je kan gebruiken. Zou leuk zijn.  :)

Hoog tijd voor een nieuw verhaaltje. Ik heb de laatste tijd geen rust in mijn lijf en dan lukt het niet om te schrijven. Maar ik ga nu toch een poging wagen. Of het nu met de herfst en het korter worden van de dagen te maken heeft weet ik niet, maar opeens heb ik weer zin om muziek te luisteren. Van m'n vriendinnetje heb ik een stapel Turkse cd's geleend. "Wat luister jij nou?" vroeg Santaarnpaal toen hij donderdag nietsvermoedend mijn huisje binnenstapte. Nou, DJ Akman.  :+ Op mijn beurt leende ik Y. wat cd's uit van U2, Enigma en Massive Attack. U2 vond ze best goed ( _/-\o_ ) en ook Voyageur van Enigma kan ze wel waarderen. Dat is dan ook hele relaxte muziek, zelfs na 2 jaar draai ik Voyageur nog heel vaak. Net als de Enigma-single Turn Around, die blijft lekker.

Turn around and I will show you something
Turn around and you will see
Life is like a roundabout
A kind of LSD
Turn around and have faith in all the changes
Turn around and you will feel
No more age of loneliness
You are a part of me

http://www.citybeat.com/2003-10-15/musicshorttakes-5.jpg

Mijn plotseling herwonnen muzikale interesse inspireerde me om een paar cd's te gaan zoeken die ik al lange tijd kwijt was. En verhip, ik heb ze allemaal gevonden. 100th Window van Massive Attack, de cd-single van Voyageur en 101 van Depeche Mode, zodat ik eindelijk weer de donkere klanken van een van mijn favoriete bands kan ervaren, zoals Black Celebration. Volgende week komt het nieuwe album Playing the Angel uit, de single Precious komt momenteel af en toe al voorbij op MTV. Jammer dat het concert pas volgend jaar maart is.

Maar genoeg over muziek. Mijn 'werk'week bestond voornamelijk uit het aanwezig zijn op het adviesbureau op maandag, dinsdag en woensdag en de daarbij behorende werkzaamheden. Zo heb ik gisteren een advies in elkaar geknutseld voor een zure mevrouw over een tijdelijk huurcontract en kwamen er maandag 2 mensen op gesprek die ik nog bij het Loket had doorgestuurd. Ik kende het verhaal dus al, lekker makkelijk.

Het andere gedeelte van mijn 'werk'week bestond uit afspraakjes met mijn vriendinnetje. Dinsdag zaten we weer bij de Grote Kerk van Dordt, en woensdag zaten we, net als vandaag, in het Museumpark in Rotterdam. Romantisch hoor, met al die herfstkleuren en vallende blaadjes, kastanjes en eikels. We zaten letterlijk tussen de eikels, maar voor deze ene keer vond ik het niet erg. Wat we de hele tijd doen? Nou, praten.  :+ En we kunnen geen moment van elkaar afblijven.  :9 "Als ik snoep zou zijn, wat ben ik dan volgens jou?" vroeg ik. Y: "Eh chocola, want alle vrouwen houden van chocola." Op deze manier, beste lezertjes, is het geen straf om werkloos te zijn. We moesten nog lachen om een groepje mensen dat mallotige oefeningen deed. In een park kom je de raarste snuiters tegen, dat is de charme van een park denk ik.

Toen ik woensdag mijn geliefde op de trein had gezet en nog even buiten zat te smoken, probeerde een zwerver weer eens wat centen uit mijn zak te troggelen met steeds hetzelfde zielige verhaal: spullen gestolen, paar euro's nodig voor een slaapplaats etc. Toevallig had dezelfde kerel me pas ook al aangesproken, ik zie er zeker uit als een goedgelovige sukkel. Soms geef ik wat, maar dit keer niet. Toen hij wegliep zei hij een paar lelijke woorden, de acteur. Terwijl 2 meisjes me met een geinteresseerde blik stonden te bekijken (maar dat kan ook verbeelding zijn) kwamen er 2 oud-collega's van het Loket aanlopen: een knappe Turkse en een heel lief Hindoestaans meisje. Ze zijn weliswaar allebei getrouwd, maar toch vond ik het niet erg dat ik Y. net had uitgezwaaid. Ze is namelijk een beetje jaloers en kan er absoluut niet tegen als ik aandacht van andere vrouwen krijg. Toen we vanmiddag naar de trein liepen kwam ik op het station weer een bekende tegen: een Hindoestaans meisje dat bij mij in de groep zat bij de training voor het vrijwilligerswerk. Zij was mijn tegenspeelster toen ik een 9-jarig jongetje speelde. Meteen moest ik uitleggen wie dat was, haha.

Donderdag deed ik boodschappen (zolang Blondje niet bij mij in dienst is moet ik dat zelf doen) en kocht een VI. Op de cover stonden een paar Ajacieden. "Goeie club" zei het kassameisje. "Wat? Nee joh!" zei ik, en maakte haar uit voor rotte vis. Nee hoor, zo ben ik niet. Haar vriend is voor Feyenoord vertelde ze en dus hadden ze soms ruzie. Gelukkig heeft Y. een hekel aan voetbal, ik vind het maar niks als vrouwen van voetbal houden. En van oorlogsfilms houdt ze ook al niet, maar dat geeft niet.  :+

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2005, 11:00:06 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: oktober 10, 2005, 11:57:46 am »

quote:

Pleun schreef op 07 oktober 2005 om 22:15:
Haha ik heb werk zat: boodschappen doen, trappenhuis schrobben, de ramen zemen (4 hoog), dweilen, stofzuigen, strijken, etc. Wanneer kom je?  :*) Ik zal morgen even de bedrijfsleider van de MCD aan z'n jasje trekken of hij je kan gebruiken. Zou leuk zijn.  :)

eindelijk, ik kan reageren. Internet is me thuis niet zo goedgezind, dus dan maar ff op school proberen....
Zou leuk zijn als ik me een beetje nuttig kan maken. Wat schuift het??
Heb je de bedrijfslij/eider van de MCD nog aan z'n jasje getrokken? En...?
Anders ga ik maar 'ns in Schiedam kijken, of misschien toch nog 'ns in Pernis... :/
pffft, ik leef met je mee Pleun, ik haat solliciteren ook :(

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: oktober 13, 2005, 06:48:18 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 10 oktober 2005 om 11:57:
[...]

Zou leuk zijn als ik me een beetje nuttig kan maken. Wat schuift het??

Wat verdient een 16-jarige gemiddeld? Strax zeg ik wat en is het veel meer dan nodig is.  ;)

quote:

Heb je de bedrijfslij/eider van de MCD nog aan z'n jasje getrokken? En...?

Ze hebben nu geen vacatures maar je moet gewoon solliciteren joh, ik geef het adres wel.

quote:

pffft, ik leef met je mee Pleun, ik haat solliciteren ook :(
Een leerzame ervaring voor later Blondje, toen ik voor het eerst serieus moest solliciteren bakte ik er geen pepernoot van omdat ik het nog nooit echt had hoeven doen. Niet dat ik er nu wel een pepernoot van bak...  :+

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: oktober 13, 2005, 08:55:27 pm »

quote:

Pleun schreef op 13 oktober 2005 om 18:48:
[...]
Wat verdient een 16-jarige gemiddeld? Strax zeg ik wat en is het veel meer dan nodig is.  ;)

ongeveer 6 euro per uur ofzo... :P

Nee hoor... Is heel gevariëerd. Het minimum is 2,52 euro (zie http://www.jeugd-en-geld.nl/baantjes/baantjes.html ), maar wat ik verdiende bij het bejaardenhuis was meer. Maar het was geen zes euro... ;)
Als je echt een hulp in de huishouding wilt gaan we gewoon handjeklap doen :P  :w

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: oktober 19, 2005, 09:26:39 am »
Ik moet nodig weer wat schrijven. Vanmiddag denk ik, als SB mijn ramen aan het zemen is.  ;)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: oktober 19, 2005, 04:24:36 pm »
Beloofd is beloofd, dus terwijl SB de ramen aan het lappen is schrijf ik bij deze weer een verhaaltje. Om eerlijk te zijn vind ik het iedere dag dat ik niks schrijf zonde, maar ik kan me de laatste tijd niet zo goed concenteren. Dat komt door m'n vriendinnetje. Een lezer van de weblog vroeg of ik nou officieel verkering heb met Y. Natuurlijk heb ik dat, ik dacht dat het wel duidelijk was. Gisteren zaten we weer in de Grote Kerk van Dordt omdat het daar warmer was dan buiten. We zijn een soort stadsjunks en zitten altijd buiten, vaak in het Museumpark of het park achter het station van Dordrecht.

Net ben ik even wezen checken hoe het gaat met mijn werkneemster. Ik hoefde er niet lang over na te denken om haar aan te nemen, ik zie snel of mensen geschikt zijn voor hun vak. En aangezien SB houdt van hard werken en er niet tegen kan om in een wat minder schone omgeving te vertoeven, kwam ze als geroepen.  :)

Vanmorgen had ik weer eens een sollicitatiegesprek. In Leiden dit keer, voor de functie van sociaal raadsman. Het is voor 3 dagen per week, ter vervanging van iemand die ernstig ziek is. De een zijn dood... Het gesprek ging goed, zo goed dat ik een half uur later al werd gebeld dat ik ben aangenomen. Dat ga ik straks even vieren met mijn werkneemster.

Wordt vervolgd...

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: oktober 19, 2005, 04:29:09 pm »
Wat fijn Pleun, gefeliciteerd! :cheer:
[Prediker 7:29]

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: oktober 19, 2005, 05:55:59 pm »
Ook gefeliciteerd namens mij.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: oktober 19, 2005, 06:06:00 pm »
Gefeliciteerd!  :)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: oktober 19, 2005, 09:16:29 pm »
gefelicititeerd.

quote:

"... of het park achter het station van Dordrecht"
Wel donker daar...
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: oktober 19, 2005, 09:54:20 pm »
Ik heb je al gefeliciteerd, maar hier kan het nog wel een keer. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en succes met het behouden ervan :P . Gaat wel lukken he? Een ezel.... ;)  :o .

De keuken van Pleun is na een middag noeste arbeid van mijn handen eindelijk schoon. Van halfdrie tot halfzeven heb ik staan schrobben (waarvan een heel uur aan het gasfornuis :D ), maar toen was het ook behoorlijk schoon. Van de buitenkant althans, want de kastjes heb ik niet open durven trekken ;). Volgende week zaterdag het vervolg van missie "Ontsmet Huize Pleun" _/-\o_
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2005, 09:55:29 pm door Slim blondje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: oktober 19, 2005, 10:49:50 pm »
:o  :+  :>  ;)

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: oktober 19, 2005, 11:58:19 pm »
We weten nu wat de nieuwe baan van SB inhoudt. (ik hoop dat het nieuw is...een vaste assepoesterbaan lijkt me niet alles)

Oh ja, uiteraard gefeliciteerd Pleun. Succes met werk en vriendin.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2005, 11:59:00 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: oktober 20, 2005, 09:44:27 am »
Bedankt voor de felicitaties allemaal. De enige die niet blij was dat ik weer werk heb is Y. We zullen elkaar nu minder kunnen zien en daar baal ik zelf ook van. In het weekend moet ze altijd werken dus dan kunnen we nooit afspreken. We moeten maar een beetje creatief met de tijd omgaan dan, er zit niks anders op.

M'n keuken is momenteel echt ongelofelijk kraakhelder. Sommige mensen vinden het misschien gek dat ik een arm scholiertje voor me laat werken, maar ik zie het gewoon als de werking van het marktmechanisme van vraag en aanbod. Mijn woning vroeg om een vrouw die er doorheen wilde razen en toen kwam opeens SB. :D

Zometeen moet ik weer even naar Leiden voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Ik moet mijn diploma's meenemen maar ik kan mijn bul nergens vinden. Ben ik eigenlijk wel afgestudeerd, of is het al die tijd een droom geweest?  :+

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: oktober 20, 2005, 11:01:41 am »
Goed nieuws, Pleun!

(Dat van je keuken ook trouwens. ;) )

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: oktober 20, 2005, 01:51:28 pm »
Gefeliciteerd met het vinden van zo'n getalenteerde werkneemster   :P
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: oktober 20, 2005, 02:49:55 pm »

quote:

Pleun schreef op 20 oktober 2005 om 09:44:
M'n keuken is momenteel echt ongelofelijk kraakhelder. Sommige mensen vinden het misschien gek dat ik een arm scholiertje voor me laat werken, maar ik zie het gewoon als de werking van het marktmechanisme van vraag en aanbod. Mijn woning vroeg om een vrouw die er doorheen wilde razen en toen kwam opeens SB. :D

eeeh, zoiets ja. Eigenlijk was IK het die naar werk zocht, en nu denkt iedereen dat JIJ aan slavendrijven doet omdat je mij laat schoonmaken. Maar dat valt wel mee, hoewel je af en toe wel kwam kijken of ik het vet van de ramen kreeg enzo...
Ohja: Pleun dacht dat je ramen schoonmaakt met schuurmiddel  :+  . Raad ik je niet aan, worden ze niet mooier op.
Schoonmaaktip van asseblondje: bij ramen zemen gebruik je een zeem, een spons, een ramentrekkertje en warm water met spiritus. Dus geen Cif ;) .

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: oktober 20, 2005, 05:42:50 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 20 oktober 2005 om 14:49:
[...]

eeeh, zoiets ja. Eigenlijk was IK het die naar werk zocht, en nu denkt iedereen dat JIJ aan slavendrijven doet omdat je mij laat schoonmaken. Maar dat valt wel mee, hoewel je af en toe wel kwam kijken of ik het vet van de ramen kreeg enzo...
Beste werkneemster, ik kwam kijken om een gezellig babbeltje te maken, niet om je te controleren.  :>

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: oktober 20, 2005, 05:46:57 pm »
Bij mij komt met een zekere regelmaat mijn moeder het huishouden doen. Bij mij gaat het ook helaas niet vanzelf.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: oktober 20, 2005, 06:16:57 pm »
Bij mij gaat het helaas ook niet vanzelf ;) :P

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: oktober 20, 2005, 06:26:21 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 20 oktober 2005 om 14:49:
Schoonmaaktip van asseblondje: bij ramen zemen gebruik je een zeem, een spons, een ramentrekkertje en warm water met spiritus. Dus geen Cif ;) .

koud water hoop ik... :X
Je kunt kiezen tussen schoonmaakazijn en spiritus, maar wat je ook neemt, dat hoort in koud water. ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: oktober 20, 2005, 06:30:53 pm »
De keren dat ik de ramen heb gelapt heb ik dat gewoon met een emmertje warm water met sop gedaan. Met een vaatlap maakte ik dan de ruiten schoon en met de trekker trok ik het droog.  :+
Ik kan absoluut niet tegen de lucht van amoniak.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2005, 06:32:09 pm door Santaarnpaal »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: oktober 20, 2005, 06:39:19 pm »
Als je dus koud water gebruikt, ruik je niks.

Voor de duidelijkheid: spiritus zit in een blauwe fles, schoonmaakazijn in een groene fles en ammoniak in een rode fles. Ik zou inderdaad geen ammoniak gebruiken op een raam, tenzij je het zwaar wilt ontvetten ofzo... ;)

Van allesreiniger etc. krijg je strepen. Lang leve spiritus :cheer:. (In koud water dus).
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2005, 06:39:58 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: oktober 20, 2005, 07:14:18 pm »
Dan maar strepen.  :+

Koud water. Ik krijg het gevoel dan dat het niet helemaal schoon wordt. Je gaat je afwas toch ook niet doen met koud water.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2005, 07:14:53 pm door Santaarnpaal »

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: oktober 20, 2005, 07:50:38 pm »

quote:

Jij woont zeker in Groningen? Daar zijn ramen niet zo smerig als hier (ja, hier is meer luchtverontreiniging ja). Toen m'n moeder nog in Groningen woonde kon ze de ramen met schoon koud water wassen. Nu doet ze het met warm water met spiritus, anders lost het vet niet op :)

(sorry Pleun voor de blogvervuiling...en nee, je hebt geen zweep gebruikt en je Engelse drop was lekker, en je kwam idd een gezellig kletspraatje houden.. ;) )

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: oktober 20, 2005, 08:31:38 pm »
Dat zal wel niet, ik woon onder de rook van twee suikerfabrieken aan de ring... ;)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: oktober 20, 2005, 08:45:30 pm »
warm water met spiritus en evt een scheutje dreft, of warm water met een gesneden ui. En dan napoetsen met oude kranten. :+

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #180 Gepost op: oktober 20, 2005, 10:19:20 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 20 oktober 2005 om 18:30:
De keren dat ik de ramen heb gelapt heb ik dat gewoon met een emmertje warm water met sop gedaan. Met een vaatlap maakte ik dan de ruiten schoon en met de trekker trok ik het droog.  :+
Ik kan absoluut niet tegen de lucht van amoniak.
Tja... die vaatlappen van jou. Ik durf er nog niet naar te wijzen... :/
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2005, 10:21:18 pm door Pulpeet »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #181 Gepost op: oktober 20, 2005, 10:55:56 pm »
Ramen maakte ik in mijn thuiszorgperiode altijd schoon met warm water, een spons, een zeem en een trekker. Alsjeblieft geen andere dingen in het water zeg. Strepen kreeg ik trouwens alleen als ik niet goed met de trekker trok en die ging eenvoudig weg door er met de uitgewrongen zeem overheen te gaan. Tot zover mijn huishoudelijk lessen voor deze avond.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #182 Gepost op: oktober 20, 2005, 11:26:45 pm »
De mensen van dit forum sporen echt niet. Ik kan verhalen schrijven tot ik een ons weeg en waarop nauwelijks wordt gereageerd, maar wanneer het gaat over ramen lappen wordt het opeens gezellig hier.  :/

Maar ik vind het wel leuk hoor.  :+

Vanmorgen moest ik dus weer naar Leiden. M'n diploma heb ik niet gevonden, maar daar verzin ik wel iets op. Ik moest ook m'n laatste salarisstrook meenemen om te kunnen bepalen wat ik ga verdienen. Nu verdiende ik bij het Loket zelf op fulltime basis bruto € 150 minder dan toen ik nog gedetacheerd was, dus ik heb niet m'n laatste loonstrookje meegenomen maar een oude. En dat was maar goed ook, want nu ga ik er (als ik fulltime zou werken) bijna € 200 op vooruit. Tsja, over het Loket kan ik maar beter niks meer zeggen. Wat een grafeikels daar zeg, ongelofelijk. Toen er nog sprake van was dat ik er een jaarcontract zou krijgen is er nooit gesproken over het salaris, ik werd gewoon ingedeeld in de laagste trede van de betreffende functieschaal.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2005, 11:27:58 pm door Pleun »

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #183 Gepost op: oktober 21, 2005, 10:07:50 am »

quote:

Pleun schreef op 20 oktober 2005 om 23:26:
De mensen van dit forum sporen echt niet. Ik kan verhalen schrijven tot ik een ons weeg en waarop nauwelijks wordt gereageerd, maar wanneer het gaat over ramen lappen wordt het opeens gezellig hier.  :/

Maar ik vind het wel leuk hoor.  :+

Vanmorgen moest ik dus weer naar Leiden. M'n diploma heb ik niet gevonden, maar daar verzin ik wel iets op. Ik moest ook m'n laatste salarisstrook meenemen om te kunnen bepalen wat ik ga verdienen. Nu verdiende ik bij het Loket zelf op fulltime basis bruto € 150 minder dan toen ik nog gedetacheerd was, dus ik heb niet m'n laatste loonstrookje meegenomen maar een oude. En dat was maar goed ook, want nu ga ik er (als ik fulltime zou werken) bijna € 200 op vooruit. Tsja, over het Loket kan ik maar beter niks meer zeggen. Wat een grafeikels daar zeg, ongelofelijk. Toen er nog sprake van was dat ik er een jaarcontract zou krijgen is er nooit gesproken over het salaris, ik werd gewoon ingedeeld in de laagste trede van de betreffende functieschaal.

[afbeelding]
Ik dacht dat het een monoloog was, waar verder alleen SB en Santaarnpaal op mochten reageren  :+
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: oktober 24, 2005, 07:14:37 pm »
Een naargeestige regendag als vandaag is ideaal om weer eens achter de pc te kruipen om je te laten verlichten door het beeldscherm. Lichttherapie heet zoiets geloof ik. Morgen begin ik in Leiden, als het goed is kan ik dan weer lekker gaan schrijven over de klanten die ik krijg. Dat heb ik wel gemist, schrijven over anderen is toch leuker dan schrijven over jezelf.

Vandaag had ik op het adviesbureau een intakegesprek met een Italiaanse meneer. Z'n verhuurster wil hem het huis uit hebben, maar een blik op het huurcontract leerde mij dat hij gewoon lekker kan blijven zitten waar hij zit. Erg veel klanten heb ik bij het advisbureau nog niet gehad, maar er zaten wel een paar leuke tussen. Zo had ik op een vrijdagmiddag een schilder die met een belastingschuld zat bij de gemeente van bijna € 5000. Ik heb voor hem een verzoek ingediend voor een betalingsregeling, maar dat is niet zo boeiend. Na het intakegesprek stelde hij voor om een biertje te gaan drinken bij een cafe om de hoek. Daar had ik wel oren naar, dus even later zaten we op een terrasje aan de Oude Binneweg aan de pils. Hij niet met geld om kon gaan. Als hij geld had voelde hij het altijd branden in zijn zak. Hij had al vaak schulden gemaakt, maar dat was nooit zo'n probleem want zijn rijke pa hielp hem altijd uit de brand. Als je het mij vraagt eerder van de regen in de drup, ouders die altijd maar alles voor hun kinderen betalen verzieken hun mentaliteit. Nu jij bijna 35 was, vond pa dat zoonlief eindelijk maar eens zijn eigen boontjes moest gaan doppen, wat hij zelf eigenlijk ook wel vond. Maar makkelijk ging het niet.

Het was best gezellig, hij bleef maar biertjes bestellen, maar eerlijk gezegd vond ik hem wel een beetje sneu. De Dr. Phil in mij vertelde mij dat hij als kind nou niet bepaald was overspoeld met liefde en om de leegte te vullen met geld is gaan smijten. Het is trouwens niet gebruikelijk om wat te gaan drinken met een klant, bij het Loket was ik ervoor afgeschoten. Nu mag ik zelf bepalen waar ik zin in heb en dat past veel beter bij mijn karakter.

Vanmorgen was er ook een vergadering op het adviesbureau met de andere maten. Over de toekomst. Ik ga officieel deel uitmaken van de maatschap en zal mij gaan bezighouden met promotie.

Gisteren ben ik weer met mijn kind op stap geweest. Zondagmiddag is onze vaste middag. Het zijn hele aardige gastvrije mensen en ik hoor al helemaal bij de familie. Meestal gaan we eerst iets doen, waarna ik blijf eten en M. help met z'n huiswerk. Hij zit in de brugklas van het VMBO en heeft geen bijster hoog IQ. Mijn hulp komt dus goed van pas. Gisteren heb ik hem geholpen met wiskunde. De term wiskunde is trouwens een beetje overdreven voor de sommen die hij moet maken, ik denk dat mijn dwerghamster (die ik niet heb) het ook nog zou snappen.

Vorige week zijn we naar het Schnitzelparadijs geweest. Leuke film, waarin alleen een beetje veel wordt gevloekt. Dat is een van de redenen dat ik doorgaans een afkeer heb van Nederlandse films. Maar net als Shouf Shouf Habibi gaat het Schnitzelparadijs (deels) over Marokkanen en dat vind ik altijd wel leuk. De hoofdpersoon, Nordip, kan goed leren en wordt door zijn pa gepusht om medicijnen te gaan doen. Zoonlief heeft daar geen zin in en neemt een baantje als afwasser in een restaurant. Daar wordt hij flink in de zeik genomen door zijn collega's en volgen de hilarische gebeurtenissen elkaar in hoog tempo op. Nordip wordt verliefd op het nichtje van de eigenaresse, en natuurlijk is ze blond. Of ze elkaar krijgen? Drie keer raden... Ik vond Nordip een beetje suf eigenlijk, maar dat kan komen doordat ik mezelf erin herken.

http://www.nu.nl/img.db?588463+s(234!x170!)

Vorige week zijn we met de Spido meegeweest. Dat was best leuk, vooral om op plekken te komen waar je anders nooit komt. Zoals in de Eemshaven, waar grote containerschepen worden gelost en geladen. Jammer genoeg voeren we niet langs Vlaardingen. Gisteren zijn we wezen zwemmen in een zwembad in Schiebroek. Ook dat was leuk, ik voelde me net een klein kind. Lekker in het water plonzen, bommetjes en salto's maken (nou ja salto's...), van de glijbaan roetsjen... de tijd vloog voorbij. Na afloop was ik doodmoe en ging ik even gestrekt op het bed van M.

http://www.spido.nl/foto/Normaal-vloot-marcopolo.jpg

Bijne iedere keer gaan we ook een potje voetballen, op een kunstgrasveldje in de buurt. Het is een lekker veldje, alleen is er aan een kant een grote, vervelende vijver. Ik schoot de bal er een keer in toen er geen wind stond. Daar sta je dan... De vijver leek niet diep, maar ik piekerde er niet over om mijn broek uit te trekken en erin te stappen. M. werd ongeduldig en besloot dat hij er zelf maar in ging. Dus stroopte hij zijn trainingsbroek op en stapte het water in. De bal lag echter in het midden van de vijver en die werd steeds dieper. Op een gegeven moment stond M. tot aan zijn oksels in het water, terwijl ik stond te hopen dat hij niet kopje onder zou gaan. Het leek me niet zo aangenaam om als mentor met een half verzopen M. weer op de stoep 'bij z'n ouders te staan. Gelukkig ging M. niet kopje onder en was z'n moeder niet boos. Het deed me denken aan vroeger, toen m'n jongste broertje nog klein was en ik hem altijd voor dit soort acties liet opdraaien. Als we aan het ballen waren en ik de bal weer eens in een tuin of op een balkon schoot, ging hij hem vaak halen. Echte broederliefde verloochent zich niet.  :+

Met Y. gaat het ook nog steeds goed, wat kan ik daar verder nog over zeggen...  :+ Vrijdag zaten we weer in Dordrecht en erg veel doen we eigenlijk nooit. Ze is heel nuchter en relaxt, wat goed van pas komt als je met mij omgaat. Ik heb namelijk soms kuren.  O-) Vorige week en afgelopen zaterdag heb ik drie dagen gevast i.v.m. de ramadan. Uit solidariteit met Y. Een interessante ervaring moet ik zeggen. Als je geen afleiding hebt is na het middaguur eten het enige waar je nog aan kan denken. Je voelt je slap en kan je niet meer concentreren. Vorig weekend ging het heel goed, maar afgelopen zaterdag kon ik me niet helemaal beheersen en heb ik een halve zak Engelse drop naar binnen gewerkt. Ik ben een waardeloze niet-moslim. Je leert wel de waarde van eten & drinken beseffen, want als ik bij het begin van de zonsondergang dan eindelijk mocht eten, propte ik me helemaal vol.

Ondertussen verwaarloos ik mijn vrienden niet en probeer ik niet te vergeten dat ik ooit veel boeken las. Santaarnpaal heeft de nieuwste Depeche Mode gekocht (Playing the Angel) en die muziek pas perfect bij deze tijd van het jaar. Maar ik kan me vaag herinneren dat ik dit een tijdje terug al heb geschreven... Van lezen komt het de laatste tijd niet meer, maar ik heb wel een boek op het oog dat ik vandaag bijna had gekocht: De schaduw van de wind, van de Spaanse auteur Carlos Ruiz Zafon. Het verhaal speelt zich af in Barcelona.

Ook films zie ik de laatste tijd niet veel. Vrijdag had ik weer eens zin om er eentje te huren. Dat werd White Noise, een thriller over E.V.P.: Electronic Voice Phenomenon. Dit houdt in dat overleden mensen contact zoeken met ons d.m.v. radiogolven. Er schijnen nog veel mensen in te geloven ook. Je kan je afvragen hoe occult zo'n film is, maar erg goed vond ik hem in ieder geval niet. Een paar enge momenten en een belachelijke plotwending aan het eind.

http://i.realone.com/assets/rn/cms/2005/movie_other/White_Noise_-_movie_image.6855831.jpg
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 07:38:27 pm door Pleun »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #185 Gepost op: oktober 24, 2005, 07:31:00 pm »

quote:

Pleun schreef op 24 oktober 2005 om 19:14:
Van lezen komt het de laatste tijd niet meer, maar ik heb wel een boek op het oog dat ik vandaag bijna had gekocht: De schaduw van de wind, van de Spaanse auteur Carlos Ruiz Safon. Het verhaal speelt zich af in Barcelona.

Shadow of the Wind!!   d:)b

Een prima boek! Ik heb 'm gekocht in Barcelona, toen ik plat moest liggen vanwege die bloeding (was toen zwanger) en mijn meegebrachte boek natuurlijk binnen een dag uit was. Het was het enige engelstalige boek dat daar naast de Da Vinci Code ( :r by the way maar dat wisten we al) te krijgen was.

Het begin is vooral briljant, the cemetary of forgotten books, een geweldig concept dat helaas verder in het boek niet echt uit de verf komt, maar ook zonder dat een goede roman! Goed verhaal, iets voorspelbaar plot maar ZO goed verteld dat het nauwelijks irritant was dat ik op bladzijde 2 al doorhad wie de Geheimzinnige Man moest zijn.

Anyway, een aanrader, ook al is het een bestseller  ;)

Veel plezier ermee!

PS: ik volg je verhalen nog steeds hoor... ook al reageer ik weinig... dus echt niet alleen over ramenlappen!
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #186 Gepost op: oktober 24, 2005, 07:40:59 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 24 oktober 2005 om 19:31:
[...]

Anyway, een aanrader, ook al is het een bestseller  ;)

Ja, het staat in de roman top-10 geloof ik. Ach, sommige bestsellers zijn heel goed, zoals de boeken van Geert Mak. De boeken van Daphne Deckers zal ik echter niet snel kopen  :+

quote:

PS: ik volg je verhalen nog steeds hoor... ook al reageer ik weinig... dus echt niet alleen over ramenlappen!
Er valt niet veel te reageren want ik schrijf bijna nix meer.  :o Heb je ondertussen al een tweede kind trouwens?  :P

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #187 Gepost op: oktober 24, 2005, 08:13:55 pm »
maar ramen lappen is wel interessanter :P

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: oktober 24, 2005, 08:15:54 pm »
Dat staat in de ramen top-10? O-)
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 08:16:12 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #189 Gepost op: oktober 24, 2005, 08:34:53 pm »
Ik was trouwens nog vergeten te vertellen dat ik een joint gerookt heb.  O-)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #190 Gepost op: oktober 24, 2005, 08:36:30 pm »
We zijn ZO onder de indruk...  :P
Bombus terrestris Reginae

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #191 Gepost op: oktober 24, 2005, 09:08:47 pm »
Eentje maar? :P

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #192 Gepost op: oktober 24, 2005, 09:25:26 pm »

quote:

Pleun schreef op 24 oktober 2005 om 20:34:
Ik was trouwens nog vergeten te vertellen dat ik een joint gerookt heb.  O-)

En ben je over je nek gegaan  ;)

Sinds een storing van Chello een paar dagen geleden woon ik nu in Oostenrijk  :+ . Ik kwam er achter via mijn nedstat teller op mijn website. Ik vroeg me al een paar dagen lang wie nou toch die gast kon zijn uit Oostenrijk die mijn site al een paar dagen met rare tussenposes zat te bekijken. Vandaag kwam ik erachter dat ik het zelf was  :P
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 09:25:53 pm door Santaarnpaal »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: oktober 24, 2005, 11:49:22 pm »

quote:

Haha ja. Het zit zo: m'n vriendinnetje blowt af en toe en daar was ik niet zo blij mee. Maar ze wilde niet dat ik het een keer probeerde omdat het slecht voor me is. Tsja, voor haar niet natuurlijk. Als 'straf' zei ik dat ik het toch een keer wilde doen, dus een tijdje terug had ze er eentje bij zich. Toen ik 'm op had zei ze dat er maar 25% wiet in zat, de rest was shag. En ik mag nooit meer een joint roken want "ik had meer aandacht voor dat stomme ding dan voor haar" Inmiddels is ze ermee gestopt omdat ik het niet tof vind dat ze blowt. Het past ook niet bij haar schoonheid, zo'n vieze peuk.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #194 Gepost op: oktober 25, 2005, 12:00:09 am »
Haha, er zit nooit 100% wiet in een joint, daar zou je hardstikke out van gaan. :P

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #195 Gepost op: oktober 25, 2005, 11:23:01 pm »
Vandaag mijn eerste werkdag gehad in Leiden. Het is in een smal oud gebouwtje in de Breestraat, schuin tegenover de Slegte. De twee andere sociaal raadslieden zijn aardig en erg ervaren. Verder is er nog een aantrekkelijke secretaresse en dat is het dan. Lekker rustig dus. Ik heb mijn eigen kamer op de bovenste verdieping en lekker veel vrijheid. Oke, die vrijheid is slechts relatief, maar ik word in ieder geval niet de hele tijd geconfronteerd met belachelijke regeltjes en regelliefhebbers zoals bij het Loket.

Erg druk had ik het nog niet vandaag. Ik mocht een zaak doen van een Turkse mevrouw die is gedupeerd door haar rijschool. Die is namelijk met de noorderzon vertrokken. Verder zat ik nog bij een 'auditgesprek', een intern onderzoek m.b.t. de kwaliteit van het werk (of zoiets). Dat was best leerzaam. Donderdagmorgen krijg ik een training om met het systeem om te kunnen gaan en volgende week begin ik pas echt.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: oktober 28, 2005, 12:55:16 am »
Vandaag en gisteren twee interessante dagen gehad. Want beide dagen had ik 's middags afgesproken met Y. In Rotterdam. Fase 2 van onze relatie is aangebroken, wat betekent dat we, in plaats van uren op een bankje te hangen, nu ook een heus stukje gaan lopen. Dat was overigens niet mijn idee, waarom zou je moeten lopen wanneer je, als je op een bankje zit, een tevreden man bent? "Zullen we een stukje gaan lopen?" vraagt ze telkens. "Is goed" zeg ik, om vervolgens nog een kwartier te blijven zetten. "Kom, we gaan een stukje lopen", zegt ze dan iets gedecideerder, waarna ik uiteindelijk gehoorzaam en langzaam oprijs van het heerlijke luie bankje. Gisteren hebben we een stuk langs het water gelopen, o.a. bij het Scheepvaartkwartier en vervolgens via de Westersingel naar het station, en vandaag zijn we zelfs vanaf de Markt naar het Museumpark gelopen. Het moet niet gekker worden, maar zolang ik haar maar beet kan houden vind ik alles best.

Ze was overigens nog heel even boos op me. Er belde een oud-collega van het Loket, de Antilliaanse, waarna ik natuurlijk moest uitleggen wie dat was en waarom ik haar 06 had. Autsj, kan ik het helpen dat ik dat een aardige collega vind. Haar 06 gebruik ik niet eens. Y. zou me het liefst opsluiten, mijn mobiel in beslagnemen, internet verbieden en een chip onder m'n huid stoppen. Ik vind dat niet erg, het is haar manier om duidelijk te maken dat ze veel van me houdt. Maar lastig is het wel als je, zoals ik, meer vrouwelijke dan mannelijke vrienden hebt. Maar Y. is heilig voor me dus ik zal me moeten gedragen als een vlieg in een porseleinkast.

O ja, ik heb ook nog gewerkt. Gisteren op het adviesbureau. Dat was niet zo boeiend. M'n broertje was jarig en in de pauze kocht ik een cadeautje voor 'm: de nieuwe cd van Depeche Mode. 's Avonds kreeg hij van de vriend van m'n zus precies dezelfde cd. Dat kwam goed uit, kon ik 'm lekker zelf houden. 'Playing the Angel' is bij nader beluisteren toch wel goed. Volgens bandlid Martin Gore bevat de muziek van Depeche Mode "always an element of hope". Hier moest ik smakelijk om lachen. Depeche Mode is juist heerlijk somber en depressief en laten we dat alsjeblieft zo houden. Als ik hoop wil in muziek koop ik wel een cd van K3.

http://muza.net.pl/uploads/foty-plyty/Depeche%20Mode%20-%20Playing%20The%20Angel.jpg

Vanmorgen had ik een cursus op m'n werk: het systeem waar ze mee werken werd me uitgelegd. Een kind kan de was doen. Na nog even een casus besproken te hebben met een collega, smeerde ik 'm naar Rotterdam waar m'n vriendinnetje op me wachtte. Morgen moet ze van haar ouders helaas thuisblijven. Waarom? Tsja...

Van de belastingdienst en ENECO kreeg ik trouwens gisteren bericht dat ik bij elkaar bijna € 900 terugkrijg. Het ziet er dus naar uit dat ik nog wel even geld heb voor een interieurverzorgster...
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2005, 01:04:49 am door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: november 01, 2005, 09:35:53 am »
Gisteren kreeg ik weer bericht van de belastingdienst dat ik eurootjes van ze terug krijg. Vorige week betrof het de teruggaaf van 2003, dit keer van 2004. Vierhonderdzevenenvijftig euro erbij, die belastingdienst is best een sympathieke organisatie. Overigens had ik die belastingaangiftes al veel eerder moeten doen, maar toen ik die grote enveloppen kreeg gooide ik ze meteen op de stapel. "Zulke dingen zijn niet voor mij." Pas toen de belastingdienst brieven ging sturen dat ik nog aangifte moest doen en anders een boete van 1000 euro kon verwachten, kwam ik in actie.

Toen ik vanmorgen in het centrum van Leiden liep, op weg naar m'n werk, kreeg ik van een mevrouw een blaadje uitgereikt: Ontwaakt! "Hoe u een baan kunt vinden en houden." Kwam dat even goed van pas. In de Ontwaakt! zat nog een blaadje: de Wachttoren van de Jehova's Getuigen. Misschien is het na mijn gesnuffel aan de ramadan (donderdag lekker Suikerfeest!) nu tijd voor weer iets nieuws. De Jehova's Getuigen... ik heb er nu al zin in.

Gisteren had ik een tamelijk lange dag. Om half zeven opstaan is even wennen, en uit het werk maakte ik nog even een ommetje naar Dordrecht. Y. loopt sinds deze week stage in een kinderdagverblijf in het centrum van Dordt, daarom is het jammer dat ik er niet meer werk. Maar dat is sneeuw van gisteren. We konden elkaar niet zo lang zien helaas, maar een reiziger die verdwaald is in de woestijn gaat ook niet lopen klagen als hem een klein beetje water wordt aangeboden.

De werkdag was overigens wel leuk. 's Morgens was er inloopspreekuur. Alleen maar allochtonen. Ook de Turkse mevrouw van de rijlessen kwam even voor me langs. Toen ik zei dat ik een Turkse vriendin heb, vertelde dat ze ook een Nederlandse vriend heeft. Leuk is dat, met Turkse broeders en zusters praten. Grapje. 's Middags aan enkele zaken gewerkt, waarbij ik er nogal aan moet wennen dat het zo stil is. Ik heb nog nooit alleen op een kamer gezeten, afgezien van de eerste maanden van mijn eerste serieuze baantje bij Schieland. Maar dat vond ik echt een drama, ik zat alleen maar de vakantiebussen te tellen die ik voorbij zag rijden.

Zondag ben ik weer met M. op stap geweest. We fietsten naar mijn huis, waar we een filmpje keken (The Pacifier met Vin Diesel). Zijn bloedsuikerspiegel is nogal wisselvallig en dat is best lastig, ik let altijd goed op of hij niet te hoog of te laag zit. Overigens was ik, toen ik naar M. fietste, tot twee keer toe verdwaald. Hoe dom kan je wezen...

En dan nog de zaterdag. Die stond in het teken van mijn interieurverzorgster, die bij mij goed werk verricht. Boodschappen doen, pannenkoeken bakken, pudding maken, stofzuigen, dweilen, en... het is nog gezellig ook. Met mijn balkon is het niet zo slecht gesteld als ze dacht, zei ze. Door de regen leek het vorige week allemaal wat erger dan het eigenlijk was. Ik eis een rectificatie.

Zaterdagavond met Santaarnpaal en Pulpeet een paar biertjes genuttigd in cafe Floor, bij het Schouwburgplein in Rotterdam. Dat was een goed idee van me, ware het niet dat we waren vergeten dat mijn broer W. en vriend M. naar Santaarnpaal zouden komen die avond. Ze stonden dus voor een dichte deur. Een tikkeltje beschamend, want ik had M. een paar dagen eerder zelf uitgenodigd.
« Laatst bewerkt op: november 01, 2005, 04:17:05 pm door Pleun »

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: november 01, 2005, 10:54:35 am »

quote:

Pleun schreef op 01 november 2005 om 09:35:
En dan nog de zaterdag. Die stond in het teken van mijn interieurverzorgster, die bij mij goed werk verricht. Boodschappen doen, pannenkoeken bakken, pudding maken, stofzuigen, dweilen, en... het is nog gezellig ook. Met mijn balkon is het niet zo slecht gesteld als ze dacht, zei ze. Door de regen leek het vorige week allemaal wat erger dan het eigenlijk was. Ik eis een rectificatie.
ik rectificeer niet, de Chicken Tonight was wel echt ranzig... :r
« Laatst bewerkt op: november 01, 2005, 10:55:19 am door Slim blondje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: november 01, 2005, 11:56:24 am »
Hmm, je hebt wel lef om zo tegen je werkgever te praten.  :+