Auteur Topic: Jezus en satan tegelijkertijd aanbidden  (gelezen 2460 keer)

Parel

• Bekijk profiel
Jezus en satan tegelijkertijd aanbidden
« Gepost op: september 10, 2005, 12:45:21 am »
Hallo allemaal,

Vreemde topictitel misschien, maar het is toch iets wat me bezighoudt.

Iedereen heeft wel eens gehoord van de zogenaamde Toronto blessing. Ik moet zeggen dat hetgeen ik ervan hoorde me, op z'n zachts gezegd, best wel heeft verbaast. Er schijnen nogal wat manifesties voor te komen die volgens sommigen voortkomen uit de Heilige Geest.

Wat ik me nu afvraag is: hoe is het mogelijk dat men d.m.v. bijvoorbeeld muziek waarin men God grootmaakt en zingt over Jezus, Zijn kruisiging, Zijn liefde, etc op hetzelfde moment in feite bezig is satan te aanbidden.. tenminste, dat is wat critici dan zeggen. Wanneer ik dan hoor over lachen in de Geest, vallen in de Geest, het maken van dierengeluiden of zelfs voortbewegen als dieren, dan kan ik moeilijk geloven dat dat van God komt.. maar toch.. Belooft Gods woord niet dat satan zal beven bij het horen en uitroepen van de naam van Jezus?

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze muziek? Het is allemaal zo dubbel en ik weet dat in de Bijbel staat dat satan zichzelf voor kan doen als een engel van het licht, maar toch... het aanroepen van Jezus, aan het einde van het tweede nummer bijvoorbeeld.. dat kan ik maar moeilijk als satanisch bestempelen.. en als je goed luistert hoor je aan het begin van het eerste nummer ook 'vreemde' geluiden? Maar zodra men begint te zingen.. Jesus, Jesus, Jesus.. zo mooi eigenlijk.... wat moet ik hier nou van denken?

http://s5.yousendit.com/d.aspx?id=38HTU2J4ZG95F0VAMESDQL8FAX

http://s12.yousendit.com/...GG2PMO77RJH4299WA2ACLJ5CI

PS.. muziek is alleen maar toegevoegd om een duidelijk beeld te kunnen vormen.. dus hoop dat dit geen probleem is..
« Laatst bewerkt op: september 10, 2005, 12:50:53 am door Parel »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2005, 12:53:11 am »
Ik weet niet of je nu kan zeggen dat je perse Satan aanbidt als je in de geest valt en allerlei geluiden maakt, lachen etc.
Wel kan dit door een vreemde geest komen - en die zorgt dat je met dingen bezig bent die niets met God te maken hebben. Zoals dat lachen, de geluiden en het rollen over de grond etc. En je denkt dan van wel, want je denlt dat het van God komt.
De genoemde dingen doen mij altijd denken aan wat ik een keer voor TV zag in een programma over Jomanda.

Misschien zou ik het zo noemen: Je wordt door satan wel voor de gek gehouden.

(Even geen tijd meer voor de nummers die je aangeeft - zal dat morgen beluisteren :) )
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2005, 08:20:12 am »
De reactie van kwade geesten op bedes tot en bevelen van God kan heel heftig zijn. Denk aan de kudde zwijnen waar de geesten die eerst een man in bezit hadden naar verhuizen. Bij dit verhaal zie ik de zwijnen zo voor me: elkaar in de weg lopend, wilde sprongen makend en krijsend als een mager speenvarken.

Het is denk ik belangrijk wat P&A al constateert, dat we erop moeten letten dat het vallen, lachen en dierlijke geluiden maken eenzelfde reactie kan zijn van kwade geesten. Dan laten we het wel uit ons hoofd om een dergelijke reactie bij onszelf steeds weer te wensen, want dan roep je dus eigenlijk steeds de kwade geesten terug.

Als er zich dergelijke manifestaties voordoen en de naam van Jezus wordt geroemd en geëerd op diezelfde plek, dan mogen we tegelijk weten dat er mooie dingen kunnen gebeuren. Alleen moeten we dus niet blindstaren op dat wat wij willen zien, want ook dan geven we die geesten weer de ruimte. Maar Jezus zal doorwerken als Zijn Naam aanbeden wordt!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2005, 09:47:55 am »
Ik moet gelijk denken aan een geschiedenis uit Handelingen 13. Daarin zie je dat alleen de naam Jezus niet als een toverwoord werkt. Handelingen 19: 13-20.

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2005, 10:55:02 am »
De Toronto zegen was en is niet wat het leek en moest zijn.Er wordt niets meer van vernomen.

OOK HIER WEER; -----WAT NIET ECHT IS ZAL ALS ROOK VERGAAN -----

Pier

• G'd is Liefde
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2005, 12:11:20 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 10 september 2005 om 00:53:
Misschien zou ik het zo noemen: Je wordt door satan wel voor de gek gehouden.

Of door G'd en het ganse heer des hemels:

1 Kon 22:19 (Micha) zeide: Daarom, hoor het woord des HEREN. Ik zag de HERE op zijn troon zitten, terwijl het ganse heer des hemels aan zijn rechter- en aan zijn linkerhand stond. 20 En de HERE zeide: wie zal Achab verleiden, zodat hij optrekt en sneuvelt te Ramot in Gilead? De een zeide dit en de ander dat. 21 Toen trad er een geest naar voren en stelde zich voor de HERE en zeide: ik zal hem verleiden. De HERE vroeg hem: waarmede? 22 Hij antwoordde: ik zal heengaan en een leugengeest worden in de mond van al zijn profeten. Toen zeide Hij: gij moet hem verleiden, en gij zult er ook toe in staat zijn; ga heen en doe het.

Zie ook topic: het fundament. Niet in de naam van Jezus, maar uit naam van Zijn Woorden?
« Laatst bewerkt op: september 10, 2005, 10:22:01 pm door Pier »
Levend Water uit de Schrift:  G'ds Geest woont in alle mensen...  ( Prediker 12:7 ) Good thoughts and actions can never produce bad results; bad thoughts and actions can never produce good results. Englishman James Allen ( 1864 - 1912 )

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2005, 08:18:34 pm »

quote:

Parel schreef op 10 september 2005 om 00:45:
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze muziek? Het is allemaal zo dubbel en ik weet dat in de Bijbel staat dat satan zichzelf voor kan doen als een engel van het licht, maar toch... het aanroepen van Jezus, aan het einde van het tweede nummer bijvoorbeeld.. dat kan ik maar moeilijk als satanisch bestempelen.. en als je goed luistert hoor je aan het begin van het eerste nummer ook 'vreemde' geluiden? Maar zodra men begint te zingen.. Jesus, Jesus, Jesus.. zo mooi eigenlijk.... wat moet ik hier nou van denken?

Heb even zitten luisteren. Klinkt als nogal zoete gospelmuziek, met voor zover ik ze versta prima teksten. Wat bedoel je precies met 'vreemde geluiden'? En wat zou er satanisch zijn aan deze muziek?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2005, 09:01:08 pm »

quote:

Pier schreef op 10 september 2005 om 12:11:
[...]

Of door G'd en het ganse heer des hemels:

1 Kon 22:19 (Micha) zeide: Daarom, hoor het woord des HEREN. Ik zag de HERE op zijn troon zitten, terwijl het ganse heer des hemels aan zijn rechter- en aan zijn linkerhand stond. 20 En de HERE zeide: wie zal Achab verleiden, zodat hij optrekt en sneuvelt te Ramot in Gilead? De een zeide dit en de ander dat. 21 Toen trad er een geest naar voren en stelde zich voor de HERE en zeide: ik zal hem verleiden. De HERE vroeg hem: waarmede? 22 Hij antwoordde: ik zal heengaan en een leugengeest worden in de mond van al zijn profeten. Toen zeide Hij: gij moet hem verleiden, en gij zult er ook toe in staat zijn; ga heen en doe het.

Zie ook topic: het fundament. Niet in de naam van Jezus, maar uit naam van Zijn Woorden?

Dit was speciaal om de goddeloze Achab te straffen; je kunt dit niet zomaar veralgemeniseren.

Eenzelfde voorbeeld is Saul die als gezalfde koning van de Heer, willens en wetens ongehoorzaam was en zichzelf vooropstelde. Een offer bracht terwijl hij op Samuel had moeten wachten, en de koning van de Amelekieten niet doodde, maar meenam en al het vee terwijl hij alles met de ban had moeten slaan; zijn zonde was ook de leugen die heel vroom klonk: ik wilde het u offeren.
Daarom zond God een 'boze geest van de Heer'. D.w.z. er was een boze geest die op bevel van de Heer Saul depressief maakte.

Dit is iets geheel anders dan Parel hier aanhaalt: een boze geest die een gelovige kan beinvloeden als je niet waakzaam bent geweest.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2005, 09:17:49 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 10 september 2005 om 00:53:

(Even geen tijd meer voor de nummers die je aangeeft - zal dat morgen beluisteren :) )

Ik ben aan het luisteren. :)

Over het begin van het eerste nummer: ik zou dat omschrijven als een gevoelsmatig oproepen van een bepaalde stemming. (edit: dat geroep uit het publiek vind ik sowieso niet wat als het over de here Jezus gaat) Zo ook dat herhalen van steeds: Jesus...Jesus...
Het kan dan zijn dat je je gevoelens die dan naar voren komen, gaat verwarren met de aanwezigheid van de Heilige Geest. De Heilige Geest is namelijk aanwezig als je als gelovigen bij elkaar bent en hoeft niet speciaal extra door deze manier van praten (aan het begin van het eerste nummer bv) 'opgeroepen' te worden.
De aanwezigheid van de Heilige Geest is er niet via je gevoel- 'je ziel'. Kan zich wel uiten via de ziel natuurlijk! maar dat is niet de bron van de aanwezigheid van de Geest. Ga je te werk via je gevoel om de Geest te ervaren kan je door de gevoelens in de war worden gebracht.

Over een verkeerde geest: die kan alleen maar via de weg van je gevoel proberen je te beinvloeden. En daar is dan het punt waar ze verward kunnen worden: via de gevoelsmatige en emotionele uitingen.
Zo niet de Heilige Geest, die komt via de geest, want Hij is Geest.
En natuurlijk is het de bedoeling dat Hij ook je gevoel gaat beheersen, maar is er niet afhankelijk van. Dan zou je nl in verdriet oi.d. de heilige Geest niet kunnen ervaren - als Hij er alleen zou zijn in prettige emotionele gevoelens.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2005, 09:25:33 pm door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2005, 03:16:23 pm »
Modbreak:
Off-topic bericht verplaatst naar: Het fundament waar het beter past in de daar lopende discussie.