quote:
Ik ben aan het luisteren.

Over het begin van het eerste nummer: ik zou dat omschrijven als een gevoelsmatig oproepen van een bepaalde stemming. (edit: dat geroep uit het publiek vind ik sowieso niet wat als het over de here Jezus gaat) Zo ook dat herhalen van steeds: Jesus...Jesus...
Het
kan dan zijn dat je je gevoelens die dan naar voren komen, gaat verwarren met de aanwezigheid van de Heilige Geest. De Heilige Geest
is namelijk aanwezig als je als gelovigen bij elkaar bent en hoeft niet speciaal extra door deze manier van praten (aan het begin van het eerste nummer bv) 'opgeroepen' te worden.
De aanwezigheid van de Heilige Geest is er niet
via je gevoel- 'je ziel'. Kan zich wel uiten via de ziel natuurlijk! maar dat is niet de bron van de aanwezigheid van de Geest. Ga je te werk via je gevoel om de Geest te ervaren kan je door de gevoelens in de war worden gebracht.
Over een verkeerde geest: die kan
alleen maar via de weg van je gevoel proberen je te beinvloeden. En daar is dan het punt waar ze verward kunnen worden: via de gevoelsmatige en emotionele uitingen.
Zo niet de Heilige Geest, die komt via de geest, want Hij
is Geest.
En natuurlijk is het de bedoeling dat Hij ook je gevoel gaat beheersen, maar is er niet
afhankelijk van. Dan zou je nl in verdriet oi.d. de heilige Geest niet kunnen ervaren - als Hij er alleen zou zijn in prettige emotionele gevoelens.