Ik heb dit topic gestart om de discussie aan te wakkeren. Gelukkig is dat gelukt.
Ik ook verbaas mij er telkenmalen over dt het 9 hele jaren heeft kunnen duren. Dat er mensen zijn geweest die ervan hebben geweten en niets hebben ondernomen.
Ik neem zn vrouw niet echt iets kwalijk maar zij MOET hebben geweten of iig hebben vermoed dat er met haar dochter vreselijke dingen gebeurden.
Waarom heeft zij niet aan de bel getrokken? Of mensen van de GKV in Krimpen en waarom trekt een school pas na zoveel jaren aan de bel?
Dat er voor RF gebeden wordt? Prima. Maar persoonlijk zou ik liever kiezen voor uitzetting uit de kerk. Deze figuur verdient geen gebed. Hij was een belijdend lid van de GKV en liet zich door hen bijstaan en nog steeds vergreep hij zich aan zijn dochter. Netjes elke zondag in de kerk ....en thuis....

?
Mijns inziens plaats je jezelf dan wel heel erg buiten de gemeenschap.
Ik hoef van dit hele verhaal de hoed en de rand niet te weten. Ik hoef er niet bij geweest te zijn om, gezien de toch wel zeer lange tijd dat eea heeft plaatsgevonden, te oordelen dat deze persoon een heel kwalijke stoornis heeft die niet met gebe te genezen valt. Die, gezien de rangorde van kindermisbruikers in de gevangenis, fysiek zal mogen boeten voor zn wandaden, of is het wanstaltige daden?
Ik ben iemand die gelooft in vrijheid van meningsuiting, godsdienst en ik respecteer de meeste mensen. Maar helaas zijn er personen (ik weiger hier het woord mens te gebruiken omdat zij geen blijk geven van menselijkheid en gevoel hetgeen m.i. bij elkaar hoort) die ik niet kan en wil respecteren.
Ik ben geen belijdend lid van welke kerk ook. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde maar ik weet niet of dat een god of een goddelijke macht is. Ik respecteer echter een ieder die een andere mening is toegedaan.
RF heeft zn dochter vanaf de leeftijd van, naar ik meen, 1 maand, misbruikt. Dit meisje kon zich niet verweren. Dit meisje vertrouwde haar vader. Dit meisje weet vandaag de dag niet beter dan dat misbruik normaal is en bij het leven hoort. ALS u al wilt bidden dan vraag ik u te bidden voor dit meisje. Dit meisje is geschonden voor de rest van haar leven. Een oorlogskindje? Nee hoor, gewoon misbruik door haar eigen vader.
Zelfs haar moeder, een vrouw die haar vaak zal hebben gewassen in bad, die haar aankleedde, die haar verzorgde, heeft niet adequaat gereageerd. Ik kan niet in RF's hoofd kijken en slechts gissen maar hij moet zn vrouw angstig hebben gemaakt.
Het kan niet zijn dat zij dit heeft willen toestaan. Daarom denk ik dat RF haar heeft onderdrukt en ervoor heeft gezorgd dat zij geen aangifte deed.
Er kan geen enkele god boven je eigen kind staan. Ik kan mij daarom dus niet voorstellen dat zij vanuit haar geloof heeft gehandeld door geen aangifte te doen.
Het heeft ook veel te lang geduurd om niets te merken. In 9 jaren maakt elke misdadiger ergens een fout. Een kleintje wellicht, maar hij maakt een fout. Die moet zijn gezien door haar.
Een antwoord refereerde naar het broeder en zusterschap binnen de gemeente.
Ikzelf zou een broer die zich vergrijpt aan zn eigen kind of aan mijn kind niet als broer meer willen zien. Hoewel ik geen vijanden heb, tenminste niet dat ik weet, zou ik vanaf dat moment een vijand kennen. Mn eigen broer namelijk.
De enige die toegeeft dat zn geloof boven zn familie staat is de moordenaar van Theo van Gogh. Hij gaf zelfs toe zijn eigen broer te willen vermoorden voor zijn Jihad.
Houdt de kerkelijke liefde onvoorwaardelijke liefde in? Nee, daar geloof ik niet in.
Aan de lengte van mijn post merkt u dat eea mij erg hoog zit. Het zat mij ook hoog dat er vanuit dit forum geen vragen werden gesteld. Gelukkig is dit topic open gebleven en toont u mij dat uw kinderen óók boven uw kerkelijke broeders en zusters gaan.