Auteur Topic: Gezocht: Mensen die met Gebedsgenezing bekend zijn  (gelezen 1953 keer)

piniekio

• Bekijk profiel
Gezocht: Mensen die met Gebedsgenezing bekend zijn
« Gepost op: september 27, 2005, 05:27:18 pm »
Mijn naam is Niek Oerlemans en ik studeer Media en Entertainment Management aan de NHTV in Breda. Ik word er onder andere voor opgeleid om voor de televisie te werken en talkshows te organiseren. Bij dit laatste hoort ook het zoeken van verhalen/(potentiele) gasten.

Momenteel ben ik met een projectgroep bezig aan de opdracht om gasten te zoeken voor een bepaald gethematiseerde talkshow en de titel van die show zal "Mijn zus geloofd dat een gebedsgenezer haar zal genezen". Zus kan eventueel ook veranderd worden door broer, oom, buurman ed.

Ik probeer dus via deze weg in contact te komen met mensen die in een soortgelijke situatie zitten. Mensen die dus:
    -óf zelf slechte ervaringen hebben met gebedsgenezing
    -óf iemand kennen die slechte ervaringen hebben met gebedsgenezing
    -of misschien zelf bij een gebedsgenezer zijn geweest
Als u zelf 'gebedsgenezer' bent mag u ook reageren.

NB: U hoeft niet op tv te verschijnen en uw verhaal verschijn ook niet in tijdschriften ed. Dit is puur voor een opdracht op school. De enigen die met u in contact kunnen komen en van uw verhaal afweten zijn ik, mijn groepsgenoten of mijn leraar.

Uw reacties mag u sturen naar popinieko@hotmail.com.

Bij voorbaat dank,

Niek Oerlemans

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2005, 05:43:45 pm »
Waarom ga je alleen uit van slechte ervaringen met een gebedsgenezer?  :?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2005, 05:45:26 pm »
Hmz... Je bevestigt wel een negatief beeld van 'Media en Entertainment'.

1: Gebedsgenezing is een serieuze zaak. Christenen zouden dit dus niet graag in het hoekje 'entertainment' zien.
2: Je zoekt naar mensen met 'slechte ervaringen', wat suggereert dat je toch echt op zoek bent naar het platte vermaak.

Ben je ook geinteresseerd in positieve ervaringen? Vanuit welk kader wil je een dergelijke 'show' neerzetten? Ben je zelf christen, of geloof je in de mogelijkheid van genezing op gebed? Je post suggereert van niet, waardoor het onaantrekkelijk wordt voor mensen die inderdaad ervaringen hebben met gebedsgenezing om erop te reageren. Dus wellicht wil je nog het een en ander verduidelijken..

(NB: 'mijn zus gelooft' is met een t, niet met een d.)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2005, 05:45:33 pm »
Ik zou het ook wel prettig vinden om iets van jouw eigen achtergrond te weten.
Ben je zelf gelovig bv.
En hoe denk jij persoonlijk over gebedsgenezing.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2005, 05:46:24 pm »
Klinkt inderdaad als slechte journalistiek: Hij weet al welke verhalen hij wil vertellen, en welke niet. Maar onder 't mom van 'amusement' mag dat allemaal tegenwoordig, geloof ik.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2005, 06:06:56 pm »

quote:

piniekio schreef op 27 september 2005 om 17:27:
Ik probeer dus via deze weg in contact te komen met mensen die in een soortgelijke situatie zitten. Mensen die dus:
    -óf zelf slechte ervaringen hebben met gebedsgenezing
    -óf iemand kennen die slechte ervaringen hebben met gebedsgenezing
    -of misschien zelf bij een gebedsgenezer zijn geweest
Als u zelf 'gebedsgenezer' bent mag u ook reageren.
Dat gaat het niet worden. Je zult minimaal een zwangere vrouw of een sperma donor moeten toevoegen, anders tel je niet meer mee tegenwoordig.

quote:

NB: U hoeft niet op tv te verschijnen en uw verhaal verschijn ook niet in tijdschriften ed. Dit is puur voor een opdracht op school. De enigen die met u in contact kunnen komen en van uw verhaal afweten zijn ik, mijn groepsgenoten of mijn leraar.

Ik zou toch wel graag van te voren willen weten welke van die drie...

En zo'n vermelding draagt ook lekker bij aan het 'realisme' van de opdracht. Als je wilt ondekken hoe je mensen krijgt voor TV shows haal je ze over door te zeggen dat ze niet op TV komen. :z
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

piniekio

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2005, 07:16:22 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 27 september 2005 om 17:43:
Waarom ga je alleen uit van slechte ervaringen met een gebedsgenezer?  :?

Ik ben niet bepaald op zoek naar mensen met slechte ervaringen met een gebedsgenezer. Ik ben meer op zoek naar mensen die het niet eens zijn met de beslissingen van hun geliefden dat ze naar een gebedsgenezer gaan. Ik ben op zoek naar mensen met een conflict en relatie. Het is voor een talkshow, dus is het ook inderdaad een beetje entertainment dat om de hoek komt kijken.

quote:

elle schreef op 27 september 2005 om 17:45:
Ben je ook geinteresseerd in positieve ervaringen? Vanuit welk kader wil je een dergelijke 'show' neerzetten? Ben je zelf christen, of geloof je in de mogelijkheid van genezing op gebed? Je post suggereert van niet, waardoor het onaantrekkelijk wordt voor mensen die inderdaad ervaringen hebben met gebedsgenezing om erop te reageren. Dus wellicht wil je nog het een en ander verduidelijken..

(NB: 'mijn zus gelooft' is met een t, niet met een d.)

1. Zorrie foor de zbelvaud (jaja, een beetje sarcasme mag af en toe wel)
2. Zoals ik hierboven al verteld heb ben ik op zoek naar mensen met een conflict. Dat kunnen dus de beide gevallen zijn, iemand met goede ervaringen en/of iemand met slechte ervaringen. Ik ben meer geinteresseerd in hetgeen wat de sociale omgeving van die persoon ervan vind.
3. Zelf ben ik gedoopt, heb mijn eerste communie gedaan en ben gevormd, maar het is voor mij al lang geleden dat ik voor een reguliere mis naar de kerk ben geweest.

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 27 september 2005 om 17:45:
Ik zou het ook wel prettig vinden om iets van jouw eigen achtergrond te weten.
Ben je zelf gelovig bv.
En hoe denk jij persoonlijk over gebedsgenezing.

Zelf kan ik er weinig van zeggen omdat ik nog niet met zo een vorm van genezing te maken heb gehad. Ik ben zelf meer van het type: 'eerst zien en dan geloven'.

quote:

Pooh schreef op 27 september 2005 om 17:46:
Klinkt inderdaad als slechte journalistiek: Hij weet al welke verhalen hij wil vertellen, en welke niet. Maar onder 't mom van 'amusement' mag dat allemaal tegenwoordig, geloof ik.

Goed opgemerkt, maar daar wil ik aan toe voegen dat ik niet op een opleiding zit voor journalistiek. Het onderwerp is van te voren al vastgesteld dus dan is het logisch dat ik al ongeveer weet welke verhalen ik wil vertellen en welke niet.

quote:

AVee schreef op 27 september 2005 om 18:06:

[...]

Ik zou toch wel graag van te voren willen weten welke van die drie...

En zo'n vermelding draagt ook lekker bij aan het 'realisme' van de opdracht. Als je wilt ondekken hoe je mensen krijgt voor TV shows haal je ze over door te zeggen dat ze niet op TV komen. :z

In het begin alleen met mij, als je een verhaal hebt dat mensen zou kunnen boeien (het gaat immers om human interest en om amusement) dan pas kan je te maken krijgen met mijn teamgenoten. Met mijn leraar zou je alleen in contact kunnen komen als hij het zaakje niet vertrouwd.

Ik hoop iedereen zo een beetje meer te hebben geinformeerd.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2005, 12:02:54 am »

quote:

piniekio schreef op 27 september 2005 om 19:16:
[...]

Ik ben niet bepaald op zoek naar mensen met slechte ervaringen met een gebedsgenezer. Ik ben meer op zoek naar mensen die het niet eens zijn met de beslissingen van hun geliefden dat ze naar een gebedsgenezer gaan. Ik ben op zoek naar mensen met een conflict en relatie.

Dan moet je dat in de omschrijving en criteria zetten en het niet tot twee keer toe over 'slechte ervaringen' en geen een keer over 'goede ervaringen' hebben.

Nikolov

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2005, 09:16:32 am »
Sorrie... Wij hebben geen relaties... Conflicten genoeg wel... :(

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 28, 2005, 06:18:37 pm »
Ik zou het eens in de RK kerk op zoeken.
Het gaat je voor de rest niet om de zin of onzin van de gebedsgenezing?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

piniekio

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 28, 2005, 08:00:48 pm »

quote:

Picardijn schreef op 28 september 2005 om 18:18:
Ik zou het eens in de RK kerk op zoeken.
Het gaat je voor de rest niet om de zin of onzin van de gebedsgenezing?
Nee, ik ben puur op zoek naar mensen die in contact zijn/zijn geweest met gebedsgenezing

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 28, 2005, 09:52:31 pm »
Het gaat dus om de sensatie en niet om de inhoudt?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

piniekio

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2005, 07:41:19 pm »

quote:

Picardijn schreef op 28 september 2005 om 21:52:
Het gaat dus om de sensatie en niet om de inhoudt?
Natuurlijk gaat het me wel om de inhoud, maar je moet wel bedenken dat ik op zoek ben naar mensen die in een talkshow zouden kunnen komen. Jullie zoeken het te veel in sensatie, terwijl ik gewoon naar mensen op zoek ben die ervaringen in die kringen hebben.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2005, 10:20:08 pm »
Doe je nog wat met deze opmerking?

quote:

Mezzamorpheus schreef op 28 september 2005 om 00:02:

[...]

Dan moet je dat in de omschrijving en criteria zetten en het niet tot twee keer toe over 'slechte ervaringen' en geen een keer over 'goede ervaringen' hebben.