Auteur Topic: Engelen met vier aangezichten  (gelezen 5834 keer)

leem

• Bekijk profiel
Engelen met vier aangezichten
« Reactie #50 Gepost op: oktober 23, 2005, 08:51:13 pm »
In Job 1:16 staat in de Oude vertaling kinderen Gods, in de nieuwste  vertaling staat Hemelbewoners. En dat lijkt mij eerder te begrijpen.
Maar wat weten wij van de Hemel, of waar God woont, en waar Jezus is? Het is voor ons onuitspreekbaar althans voor mij, je zal altijd wel grote geesten hebben die menen het te weten. Wij kunnen alleen maar geloven zoals Jezus het heeft verkondigd, want Jezus zegt, Ik ben uit den Hemel nedergedaald Joh.6:38.
Engelen zijn gedienstige geesten, boodschappers, en zij zijn er in menigte. En wat die reuzen betreft dat zijn geweldenaren, zij worden ook genoemd in Numeri 13:33. Het is een teken voor ons dat de ongerechtigheid volkomen is Genesis 15:16. De antichrist is voor ons een teken van deze tijd, die is ook geweldig in kracht en sterkte. Hoeveel christenen zijn niet bang om de antichrist tegen te spreken. Omdat die overweldigend groot is in onze tijd, het is een reus, maar zijn tijd is bijna vervuld.

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 24, 2005, 10:05:16 am »
Ben ik het in die zin wel mee eens. Bedoel te zeggen dat we "te" weinig kennis hebben van de hemelse zaken in die zin.

Toch blijft het een bijbels gegeven dat er in Genesis 6 iets gebeurde waarvan de Here sprak: Nu de mens zich zo heeft misdragen!

En zegt zelfs de studiebijbel van in de ruimt  dat de verzen uit Judas: Engelen die hun beginsel niet bewaard hebben
En de steden rondom die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben en ander vlees zijn achterna gelopen...
Dat deze teksten wel degelijk in verband moeten worden gebracht met gen 6, waar sprake is van zonde van een dergelijk kaliber dat de Here zei: en nou zal ik die aarde onder water zetten (mijn eigen woorden)
Dat de zonen Gods is het boek Job op verschillende wijze vertaald kunnen worden is mij bekend, maar het meest voor de hand liggend is toch om aan te nemen dat het hier wel degelijk ging om engelen en een van hen was de satan
P de Mooij

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 24, 2005, 02:15:08 pm »

quote:

Clint schreef op 24 oktober 2005 om 10:05:
Ben ik het in die zin wel mee eens. Bedoel te zeggen dat we "te" weinig kennis hebben van de hemelse zaken in die zin.
"Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter hand Gods. Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn." Kol. 3:1, 2

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: oktober 24, 2005, 04:38:57 pm »
Dank je Lonneke

Want uiteraard wil dit niet zeggen dat we ons (ook al kunnen we ons geen echte voorstelling maken van hoe de hemel is) niet mogen (behoren te )  richten tot het Hoofd Jezus Christus. We moeten niet tijdelijk denken maar in eeuwigheden. We moeten niet aards gericht zijn, doch hemels gericht.   d:)b
P de Mooij