quote:
Roodkapje schreef op 19 november 2005 om 20:55:Het zou fijn zijn, leem, als je je beweringen ook op de een of andere manier zou onderbouwen, dus:
Leem schreefHet lasteren van de Heilige Geest kan alleen, als je de werking van de Heilige Geest kent, de meeste christenen kennen de werking van de Heilige Geest niet, dat betekent, dat zij de Heilige Geest niet kunnen lasteren.
Antwoord: De meeste christenen beroepen zich op de Heiligen Geest, en dat de Heilige Geest het is die hun in alle waarheid leidt. Hoe is die grote verdeeldheid dan mogelijk? Elke kerkgemeenschap beweert de waarheid te kennen, Openbaring 3:14-18 moet je er maar eens op nalezen. Voor alle duidelijkheid, het is een genade Gods, tot de christenheid, dat het voor hun bedekt is, zoals het voor Israël een genade is dat het bedekt is, lees 2 Korinthe 3:13-17. En zo is het ook gesteld met de gedoopte volkeren. Zodoende kunnen zij de Heilige Geest niet lasteren, omdat zij de werking van de Heilige Geest nu nog niet kennen. Zoals de liefde en de genade, van Jezus Christus, voor Israël nog is verborgen.
quote:
Roodkapje
- Wat is volgens jou de werking van de Heilige Geest? En hoe kom je daarbij?
Antwoord:Zoals dat door Apostel Palus geleerd wordt in 1 Korinthe 14:
quote:
Roodkapje
- Waarop baseer je de uitspraak dat de meeste christenen de werking van de Heilige Geest niet kennen? (Bron?)
Antwoord: Door de verdeeldheid in de christenheid, en die is nog afstotelijker, dan dat het te begrijpen is.
quote:
Roodkapje
- Waarom zouden zij dan de Heilige Geest niet kunnen lasteren? Waaruit blijkt dat?
Antwoord: Om dat zij blind zijn, geestelijk blind, ook al beweren zij, ik zie.
quote:
Leem schreef
De heilige Geest kan je alleen ontvangen zoals dat beschreven staat in Handelingen 8:14-17, en Handelingen 19:2-6.
Roodkapje antwoord
. Het is ook onlogisch: hoe hebben de apostelen de Heilige Geest dan ontvangen?
Antwoord: Jezus gaf het hun! Lees Johannes 20:21-23, en op het Pinksterfeest kwam het tot openbaring.
quote:
Roodkapje
In Hand. 19 staat de reden waarom zij de H. Geest niet hadden al in het eerste geciteerde vers: je kunt de Heilige Geest moeilijk ontvangen als je niet weet dattie bestaat.
Antwoord: in Hand.19 ontvingen zij door handoplegging van het apostelambt de Heilige Geest, er is wel een plaats, in de Bijbel, dat de Heilige Geest ontvangen werd, zonder oplegging, van de handen van een apostel. En dat kan je lezen in Handelingen 10, heel wonderlijk, het waren de eerste heidenen. Het was uitzonderlijk.
quote:
Roodkapje
- Waar uit de Bijbel blijkt dat de hel een verzamelnaam is van dodenrijk?
Antwoord: dat is een gemakkelijke vraag: Hades, Gehenna, Tartaris, Gevangenis, Schoot van Abraham, Zielen onder het altaar, als je wat zelf onderzoek doet, wordt het je snel duidelijk
quote:
Roodkapje
- Hoe kom je erbij dat alle mensen in het dodenrijk komen?
Antwoord:Daar kom ik niet bij, het is de Bijbel die dat verklaart?
quote:
Roodkapje
- Hoe kom je erbij dat er nog niemand in de hemel is?
Alleen Jezus is in de Hemel de Hemelen,Romeinen 8:34.
quote:
Roodkapje
- Over de eerste opstanding: (Matt 27)
Antwoord: Dat deze Heiligen opgewekt zijn, dat is om in te gaan, in het Paradijs, of wel die Tweede Hemel, die toegankelijk is gemaakt door Jezus, door zijn overwinning aan het kruis, het is de verblijfplaats, van hen die gestorven zijn in Jezus Christus. Niettemin wachtende op de voleinding, de eerste opstanding is beslist nog niet geweest.
quote:
Roodkapje
-Wat is er met 1830? Ik zie de link met 1830 en bovenstaand verhaal niet, tenzij je Mormoon / Gemeente van God oid. bent. Kun je dat verder uitleggen?
Als je de kerkgeschiedenis enigszins kent, dan kan je weten dat in die tijd, na dat Napoleon Europa in de brand heeft gezet, dat veel christen in Europa, zich gingen bezinnen, en tot ontdekking kwamen dat zij eigenlijk arm waren, dat aan de kerk veel ontbrak, o.a. de werking van de Heilige Geest, in Ambten en Gaven, zoals dat wel geschieden in de eerste tijd van de kerk. Deze christenen gingen Bidstonden en Bijbelstudie doen, het waren christenen van uit verschillende kerken, die elkaar hierin vonden. En het gebeurde dat Jezus zich verbond aan deze christenen. ‘Katholiek Apostolische Kerk’ Niettemin is er veel strijd geweest, het bestaat nog steeds, onder een andere naam, al is het klein, de meeste gemeenteleden komen nog steeds van uit de verschillende kerkgemeenschappen, en zij hebben ook een opdracht om de christenheid, op te roepen zich voor en toe te bereiden op de komst van Jezus.
Ik ben geen mormoon, ik ben van de ‘Hersteld Apostolische Zendingkerk ‘ een christen, en ik maak deel uit van de ganse christenheid, die Jezus belijden, Christus en die gekruisigd.
Modbreak:
Na enige studie van dit bericht te hebben gemaakt, kon ik d.m.v. het gebruiken van quotes enige duidelijkheid verschaffen omtrent wie zegt wat.
Dit is toch wel noodzakelijk als je wil dat het bericht goed wordt gelezen.
Hierbij een verzoek om de volgende posts leesbaar voor anderen te maken met onderstaande tips.
offtopic:
Tip: bij beantwoorden van posts: klik rechtsboven bij het bericht waarop je wilt reageren 'quote' aan. Het gedeelte waarop je reageert begint dan met: haakje quote haakje sluiten. Het gedeelte eindig je met: haakje slash quote haajke sluiten.
Dan je eigen reactie.
Het volgende stukje van het bericht waarop je wilt reageren begin je weer met haakje quote haakje sluiten etc.